Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt meg holder i bilen og den går over i bilmodus når jeg setter den i og går ut av denne når den tas ut. Problemet jeg har merket er at den fortsatt gir denne irriterende damestemmen som forteller hvem som ringer.

Lett og lett uten å finne en slik innstilling.

Merksnodig problem, for stemmen kom kun på enkelte oppringinger. Sambos mobil blant annet ga denne stemmen(m flere), mens sønnens og hustlf ikke ga det. Irriterende, for når en viktig tlf kom og jeg tok den, så fortsatte denne damestemmen å kakle om tlf nr som ringte, selv om jeg tok tlf akkurat da hun startet.

Mulig jeg har funnet bugg på det, for når jeg slo av stemmestyring på Sygic navigering (som forøvrig ikke var aktiv/kjørende), så kommer ikke denne stemmen når sambo ringer. Ikke 100% sikker, for det kan jo være tilfeldige tlf den oppfører seg slik på, men håper dette løste seg, for det var irriterende.

Gi gjerne beskjed hvis du vet hvor man kan endre innstilling på denne stemmen - jeg trodde det var 'Voice talk', for den ble aktivert under biltestingen, men finner ikke noen innstilling der man kan gjøre noe med denne stemmen.

 

Kan man forøvrig deaktivere voice talk igjen?

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Samsung tastaturet, er det mulig å fjerne det at den lager automatisk et mellomrom når du velger et av de korrigerte ordene som popper opp når du skriver noe? Litt irriterende de gangene jeg skal ha punktum eller komma etter ordet, for da må jeg først trykke tilbake så velge komma/punktum.

 

Også er det noe mulighet for å la ordet jeg skriver(selv om det "feil") være førstevalget istede for ordet telefonen mener er rett? F.eks når jeg skriver Halla, så havner den til slutt på Hallo, så jeg må velge Halla fra ordlista som popper opp.

 

 

Edit: Fant dette tastaturet: https://market.android.com/details?id=com.moo.android.inputmethod.latin.free&feature=order_history ser ut til å være perfekt for min del, dog om noen vet om tingene over går an å få til med det Samsung tastaturet på telefonen, si ifra gjerne ifra.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Innstillinger - Taleinngang og -utgang - Instillinger for tekst-til-tale - Kjøremodus

Denne har jeg vært innom og den er deaktivert alle gangene jeg har sjekket og når jeg prøver å slå den på så sier den at den samler passord osv og det vil jeg ikke, så den har alltid vært av. Slår den seg på/av automatisk og uten denne bekreftelsemeldingen ved kjøremodus?

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg brukt SG'n for gps med veiledning uten å aktivere data nettverk (som koster penger) ?

Hvis det er for navigering du mener, så bruk et navigeringsprogram der du laster ned kartene via wifi først. (altså som kan kjøres offline) Selv bruker jeg Sygic på test, men det fins flere og også de som er gratis, men det er litt bob bob på kvaliteten - selv de du betaler for er ikke helt topp syns jeg. (håper google kommer med et bedre og der kart lastes ned slik at det kan kjøres offline)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...