Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg gikk med min Galaxy SII i jakkelommen mens det regnet krafitg. Da jeg kom hjem merket jeg at det var kommet litt damp inn i mobilen (så det i kameraet). Den fungerte ikke da. Tørket den derfor i nesten 2 dager. Da fungerte den fint i noen timer, men nå fungerer ikke touch-screenen, den registrerer ingen berøring. Ellers virker oppstarten helt som normalt, men får ikke tastet inn pin-koden...

Regner med at dette er en vannskade. Hva er mulighetene mine?

Lenke til kommentar

Fortsatt litt usikker på om jeg skal kjøpe med eller uten abonnement. Lurer litt på Netcom FlexiTalk 99 m/Surfepakke Small til 2599, månedspris på 198, dog her kommer jo ringeminutter og sms'er utenom, eller Komplett M fra Telenor til 1299, månedspris på 449kr, her er ringeminutter, sms'er og data inkludert(dog "bare" 400mb). Eller om jeg bare skal kjøpe telefonen uten abonnement og bytte fra Tele2 Sheriff til et eller annet i ettertid, hmm ble vrient dette her :p

Edit: Når jeg tenker meg om, hvis jeg kjøper med abonnement vil jeg helst flytte over nummeret mitt, og dette tar vel noen dager å få gjort, så da får jeg vel kanskje ikke brukt telefonen med en gang? Får den blir vel da låst til abonnementet jeg bruker slik at jeg ikke får brukt tele2 sheriff kortet mitt i mellomtiden?

Hvis du kjøper med abb får du låst opp tlf til alle simkort gratis, bare snakk med selger. Du må nok ringe selv til operatøren og be om det. Så bruker du tlf med ditt simkort til ditt nye blir aktivert. Selv kjøpte jeg factorisation large av netcom.

Fikk høre dette, var nettopp innom elkjøp, dog føler jeg gikk på et lite smell, valgte Komplett M, og fikk telefonen låst opp av telenor slik at jeg nå får brukt Tele2 Sheriff abonnementer til telenor blir aktivert, noe som skjer 26. sept(føler de bruker litt lang tid kanskje?). Uansett betalte jo 2495 for telefonen, og hadde jeg heller kjøpt fra telenor så hadde jeg jo bare trengt å betale 1299kr, og det irriterer meg, er jo 1000kr+ forskjell, er vel ikke noe å få gjort med dette nå?

Heve kjøpet?

Lenke til kommentar

Tja, er det mulig nå som telefonen alt er brukt da? Eneste gode her er vel at jeg fikk telefonen nå, noe jeg ikke hadde gjort om jeg hadde bestilte fra Telenor.

Edit: Kunne prøvd meg på prisgaranti greiene de har, men det gjelder ikke mobiler solgt med abonnementer om jeg ikke tar helt feil, hadde jo vært suverent å fått igjen mellomlegget, men men, får vel bare nøye meg med slik det ble, skulle dobbelt sjekka prisene på Telenor før jeg gjorde kjøpet. Dog det hele føles litt sleipt gjort av elkjøp syns jeg...

Er det noe spesiell grunn til hvorfor elkjøp skal ha 1000kr+ mer for samme abonnement og telefon enn hva telenor.no skal ha?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Noen som har hatt en operatør låst android telefon? Trodde ikke det fantes jeg..

De fleste telefoner er vel operatørlåst når man kjøper med abonnement/kontantkort, med kontantkort koster det en liten sum for å få låst den opp, mens vis du har et abonnement med binding til telefonen du har kjøpt er det bare å ringe operatøren og høre om de kan låse opp telefonen for bruk mot andre operatører, om jeg ikke er helt på jorde.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt en operatør låst android telefon? Trodde ikke det fantes jeg..

De fleste telefoner er vel operatørlåst når man kjøper med abonnement/kontantkort, med kontantkort koster det en liten sum for å få låst den opp, mens vis du har et abonnement med binding til telefonen du har kjøpt er det bare å ringe operatøren og høre om de kan låse opp telefonen for bruk mot andre operatører, om jeg ikke er helt på jorde.

Nei. Ikke android. I såfall er det siste modellene som har. Finnes litt djuice tull på min galaxy s2. Men den er ikke låst å funket med onecall. Den forrige galaxyen min med tele2 var heller ikke operatør låst. Ser også på sidene til operatørene, finner ikke noen plass der står di er låst utenom på nokia telefoner med symbian. :-) så tror forsatt ikke di låser android..

Lenke til kommentar

Må si meg veldig fornøyd med telefonen så langt, utrolig kjapp, og browseren er jo bare helt rå.

Dog en ting, auto brightness, ser ut til å være litt buggete? Blir plutselig veldig mørk i ny og ned, også blir den lys igjen, er det noe som kan gjøres for å fikse dette? Kanskje jeg skal prøve å oppdatere telefonen, om det har kommet noen oppdateringer?

Lenke til kommentar

Du kan oppdatere telefonen, noe du bør gjøre. Enten via Kies eller via Odin. Eller legge inn custom firmware om du foretrekker det.

Iallefall oppdater via Kies, som et minimum.

Forskjellen mellom Odin og Kies er? Kies virker å være den offisielle programvare fra Samsung hvertfall, fant ikke så alt for mye om Odin. Også lurer jeg på om jeg stenger meg ute fra muligheten til å root'e ved en senere anledning om jeg oppdaterer via Kies nå?(Håper ikke det..)

Edit: Fant Odin i førsteposten :p Dog prøver med Kies først, har ikke lyst til å root'e noe enda, men regner med at jeg ikke mister muligheten til å root'e senere om jeg oppdatere med Kies?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Ah, flotte greier, takk for kjapt svar =)

Edit: Har vist siste firmware, får vel ikke gjort noe med dette auto brightness greiene da? Søkte litt rundt om det, og fant artikler som snakke om at det skulle være fikset i en eller annen firmware oppdatering, men firmwaren jeg har så vil jeg ikke si det er fikset akkurat.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...