Slai Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 men om man finner et abonnement med noe forbruk inkludert som passer bruken man har, så kan man kanskje spare noe på å kjøpe med abonnement? Eller? Ja. Kjøpte min for 3.600,- når den uten abb lå på rundt 5.400,- siden jeg fant et abbonnement som passet. Beskyttelse... tja du kan kjøpe silikongreie å ha rundt tlf om du slenger den mye rundt. Skjermbeskyttelse kan du og få tak i. Jeg har ingen av delene, og har nada problemer. Men kjøp garanti for 50-60 kr måneden. Så får du ny om du mister den i ei søle eller noen prøver stjele den og den går utfor ei bro eller noe. Lenke til kommentar
StudioN Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Kan noen poste nøyaktige innstillinger, inkl. roaming/pakkedata etc etc for å sende MMS med Netcom? Har prøvd "alt", utenom det som faktisk funker. [EDIT] Kan noen med Netcom abb. som klarer å sende MMS med denne telefonen poste nøyaktige innstillinger, inkl. roaming/pakkedata av/på etc etc? Har prøvd "alt", utenom det som faktisk funker. THX Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 men om man finner et abonnement med noe forbruk inkludert som passer bruken man har, så kan man kanskje spare noe på å kjøpe med abonnement? Eller? Ja. Kjøpte min for 3.600,- når den uten abb lå på rundt 5.400,- siden jeg fant et abbonnement som passet. Beskyttelse... tja du kan kjøpe silikongreie å ha rundt tlf om du slenger den mye rundt. Skjermbeskyttelse kan du og få tak i. Jeg har ingen av delene, og har nada problemer. Men kjøp garanti for 50-60 kr måneden. Så får du ny om du mister den i ei søle eller noen prøver stjele den og den går utfor ei bro eller noe. Så man kan spare noe ved å kjøpe telefon med abonnement, så sant man finner noe med inkludert forbruk som passer for seg? Regna litt istad på et kjøp med telefonen samt abonnement fra telenor, dette ville koste 6680kr eller noe iløpet av 12 måneder, så sant man ikke overstiger det inkluderte forbruket. Samt det å kjøpe telefonene uten abonnement, for å så velge et abonnement som koster ca. 300kr i måneden, dette ville da koste noe over 7000kr iløpet av 12 måneder, er jo ikke helt nøyaktig dette her, samt at kjøper man telefonen med abonnement så er jo telefonene egentlig ikke helt din før etter 12 måneder, så kan hende det å tenke slik jeg har gjort over her blir litt feil uansett. Når det kommer til skjermbeskyttelse så er vel hoved grunnen til at jeg har droppet det etterhvert at jeg får luftbobler under bskyttelsen, og er ikke helt fan av det, men er som regel forsiktig med telefonene jeg har eid så har ikke vært noe trøbbel for min del. Dog noe gummi/deksel rundt telefonen, for den gangen man skulle være uheldig å miste telefonen i bakken kan kanskje være lurt... Garanti, noe selve butikken selger? Eller tenker du på noe garanti man kan kjøpe med div. abonnementer? Kan noen poste nøyaktige innstillinger, inkl. roaming/pakkedata etc etc for å sende MMS med Netcom? Har prøvd "alt", utenom det som faktisk funker. [EDIT] Kan noen med Netcom abb. som klarer å sende MMS med denne telefonen poste nøyaktige innstillinger, inkl. roaming/pakkedata av/på etc etc? Har prøvd "alt", utenom det som faktisk funker. THX Kan jo evt. kontakte Netcom? Vet når jeg byttet telefon en gang, dette var med Netcom, hadde brukt abonnementet FlexiTalk lenge på HTC Desire, men så solgte jeg telefonen og gikk tilbake til min gamle SE K610i, så fikk jeg ikke sendt sms'er, prøvde det mest av ting jeg fant på internett, men viste seg at det hadde skjedd et eller annet rart på netcom sin side, så når jeg ringte de så gjorde de et eller annet som fikk sms'er til å funke igjen. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 14. september 2011 Forfatter Del Skrevet 14. september 2011 Det finnes en hack for å få høyere lyd på mikrofonen ved samtaler så jeg skulle da tro at det også skulle være mulig å få høyere lyd på høyttaleren og/eller handsfree. Mikrofon=!Høytaler Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Han skriver jo selv at det pga hacken til mikrofonen, sannsynligvis finnes en tilsvarende hack for høyttaleren... Lenke til kommentar
Danda Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Har nettopp kjøpt min samsung galaxy s 2, har hatt samsung focus tidligere, windows 7 tlf. Jeg lurer på om det er en måte å slette flesteparten av de ferdig innstalerte programmene? Har social hub, e-post og gmail, hadde holdt med en av de appene som syncer all e-post som du kan i windows phone 7, nå må jeg bruke gmail til min gmail konto, og e-post til min hotmailconto, pluss at social hub får begge deler automatisk når jeg logger inn, det er faktisk veldig irriterende. Takk for svar Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Noen som vet når problemet med app store blir fikset på denne? litt kjipt at alt er på engelsk. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Så man kan spare noe ved å kjøpe telefon med abonnement, så sant man finner noe med inkludert forbruk som passer for seg? Regna litt istad på et kjøp med telefonen samt abonnement fra telenor, dette ville koste 6680kr eller noe iløpet av 12 måneder, så sant man ikke overstiger det inkluderte forbruket. Samt det å kjøpe telefonene uten abonnement, for å så velge et abonnement som koster ca. 300kr i måneden, dette ville da koste noe over 7000kr iløpet av 12 måneder, er jo ikke helt nøyaktig dette her, samt at kjøper man telefonen med abonnement så er jo telefonene egentlig ikke helt din før etter 12 måneder, så kan hende det å tenke slik jeg har gjort over her blir litt feil uansett. Garanti, noe selve butikken selger? Eller tenker du på noe garanti man kan kjøpe med div. abonnementer? Når man tenker på forbruk osv ser man jo at tlf blir billigere med abbonement. Om du skulle ønske bytte abbonement kan du kjøpe ut telefonen fra Netcom/whatever, men det er typisk endel dyere enn å la abbonementet løpe ut (betale regninga hver mnd uten å bruke simkortet). Hvis du kjøper abbonement med telefonen kan du, dersom du har månedtlig avgift, ringe leverandøren av abbonementet ditt og be dem låse opp telefonen så du kan bruke andre leverandørers simkort. Dette er gratis. Garanti er noe du får i butikken ja. Via netcom betaler jeg rundt 60kr pr mnd, og det gjelder ett år om jeg husker rett. Jeg lurer på om det er en måte å slette flesteparten av de ferdig innstalerte programmene? Root telefonen din og skaff deg titanium backup pro, da kan du fryse og fjerne det du vil, inkludert maps, social hub, osv. Har social hub, e-post og gmail, hadde holdt med en av de appene som syncer all e-post som du kan i windows phone 7, nå må jeg bruke gmail til min gmail konto, og e-post til min hotmailconto, pluss at social hub får begge deler automatisk når jeg logger inn, det er faktisk veldig irriterende. Frys gmail og social hub og bruk email til gmail og hotmail. jeg bruker email programmet til begge de to, bruker ikke gmail appen. Uansett om du fryser eller ikke trenger du ikke bruke gmail programmet til gmail, du kan likevel bruke emailprogrammet til begge to. Lenke til kommentar
Recon Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Gah, etter jeg skiftet til villainROM 2.4.2 er android os og cellestandby back with a vengeance. Lada opp før jeg la meg og er nede på 85% nå. De to nevnte har tatt 30'ish % hver. Haat! Lenke til kommentar
covah Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Noen som vet når problemet med app store blir fikset på denne? litt kjipt at alt er på engelsk. Samsung har slitt med feil språkkode helt siden Galaxy S1 kom. De postet på Facebook at det skal være løst i 2.3.4 som kommer om noen uker. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Fortsatt litt usikker på om jeg skal kjøpe med eller uten abonnement. Lurer litt på Netcom FlexiTalk 99 m/Surfepakke Small til 2599, månedspris på 198, dog her kommer jo ringeminutter og sms'er utenom, eller Komplett M fra Telenor til 1299, månedspris på 449kr, her er ringeminutter, sms'er og data inkludert(dog "bare" 400mb). Eller om jeg bare skal kjøpe telefonen uten abonnement og bytte fra Tele2 Sheriff til et eller annet i ettertid, hmm ble vrient dette her Edit: Når jeg tenker meg om, hvis jeg kjøper med abonnement vil jeg helst flytte over nummeret mitt, og dette tar vel noen dager å få gjort, så da får jeg vel kanskje ikke brukt telefonen med en gang? Får den blir vel da låst til abonnementet jeg bruker slik at jeg ikke får brukt tele2 sheriff kortet mitt i mellomtiden? Endret 14. september 2011 av Nitrius Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Noen som har prøvd Aqua Box Large til SG2? I følge specs skal mobilen passe akkurat inn. ( Fits Smart Phones Up To 4.88" x 2.70" x .55" ) Man får ikke tilgang på powerknappen, men jeg vekker tlf opp fra home-knappen. Lurer bare på hvorvidt home-knappen blir tilgjengelig? Endret 14. september 2011 av gammalerik Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Fortsatt litt usikker på om jeg skal kjøpe med eller uten abonnement. Lurer litt på Netcom FlexiTalk 99 m/Surfepakke Small til 2599, månedspris på 198, dog her kommer jo ringeminutter og sms'er utenom, eller Komplett M fra Telenor til 1299, månedspris på 449kr, her er ringeminutter, sms'er og data inkludert(dog "bare" 400mb). Eller om jeg bare skal kjøpe telefonen uten abonnement og bytte fra Tele2 Sheriff til et eller annet i ettertid, hmm ble vrient dette her Edit: Når jeg tenker meg om, hvis jeg kjøper med abonnement vil jeg helst flytte over nummeret mitt, og dette tar vel noen dager å få gjort, så da får jeg vel kanskje ikke brukt telefonen med en gang? Får den blir vel da låst til abonnementet jeg bruker slik at jeg ikke får brukt tele2 sheriff kortet mitt i mellomtiden? Hvis du kjøper med abb får du låst opp tlf til alle simkort gratis, bare snakk med selger. Du må nok ringe selv til operatøren og be om det. Så bruker du tlf med ditt simkort til ditt nye blir aktivert. Selv kjøpte jeg factorisation large av netcom. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Beskyttelse... tja du kan kjøpe silikongreie å ha rundt tlf om du slenger den mye rundt. Skjermbeskyttelse kan du og få tak i. Jeg har hatt mine i samme lomme som nøkler, på pur fanskap. Ikke en ripe ! Ikke engang i sola. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Vurderer å legge inn devnull aosp rom, noen som har erfaringer med bluetooth og biloppkobling? Alternativt noen andre rom hvor detet virker? Lenke til kommentar
carwin Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 [EDIT] Kan noen med Netcom abb. som klarer å sende MMS med denne telefonen poste nøyaktige innstillinger, inkl. roaming/pakkedata av/på etc etc? Har prøvd "alt", utenom det som faktisk funker. THX Pakkedata: På Roaming: Av Tilgangspunktnavn: 1. NetCom Mobil Navn: NetCom Mobil APN: Netcom Proxy: 10.254.254.010 Port: 8080 Brukernavn: wap Passord: ****** (netcom?) Server: Ikke angitt MMSC: Ikke angitt MMS Proxy: Ikke angitt MMS-port: Ikke ang. Landskode mob.: 242 Mobilnettv.kode: 02 Godkj.type: PAP APN-type: internet 2. NetCom MMS Navn: NetCom MMS APN: mms.netcom.no Proxy: Ikke ang. Port: Ikke ang. Brukernavn: mms Passord: ****** (netcom?) Server: Ikke ang. MMSC: http://mm/ MMS proxy: 212.169.066.004 MMS-port: 8080 Landskode: 242 Mob.nettv.kode: 02 Godkj.type: PAP APN-type: mms Nettv.modus: GSM/CDMA (auto) Nettv.operatør: Auto Lykke til! Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) @ Nitrius Det kommer helt ann på hvor du på hva du velger Netcom eller Telenor. Bor du i et område med dårlig dekning, eller befinner deg mye i et slik område, så ville jeg valgt Telenor(der hvor jeg bor har Netcom meget dårlig dekning, og det bryter samtaler, mister innkomne samtaler osv...). Har sakt til meg selv, at jeg aldri skal ha netcom igjen. Jobber offshore, og der har jeg mobil dekning, og det fikke jeg ikke med netcom -> enda et mål til telenor :-) Men er det ikke problem, så hadde jeg kanskje tenkt på Netcom, da dem har raskere nettverk(som du ikke får brukt på noen mobiler enda...). Og igjen, Telenor har du mer tilgang i nettbankene via mobilen, der noen banker krever at du bruker telenor for å få "alt" dem tilbyr. Jeg har nå Talkmore(som kjører på telenor sitt nett), men kommer til å bytte til telenor når tiden min går ut(jeg har fått et godt tilbud ifra talkmore med "gratis" / maks data nedlasning i 6mnd, og nå er dem snart gått ut.) Det er ihvertfall min oppfatning hva telenor og netcom, da telenor leder med mange "mål" EDIT Netcom er kanskje billigere, men hva hjelper det når det ikke fungere.... Endret 14. september 2011 av Ray001 Lenke til kommentar
NorthugJr Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Har et lite "problem" med telefonen min. Når jeg skal sende mms, så står det "sender" i all evig tid. Noen ganger går det, andre ganger kommer det opp serverfeil. Første problemer er at den ikke kobler seg til mobilt nettverk (3G) osv automatisk, så jeg må koble til manuelt. Andre problem er altså at det sjeldent går... Har tastet inn innstillingene for talkmore manuelt, men er det noen som kan poste dem en gang til her så jeg kan dobbeltsjekke? Evnt andre tips? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Fortsatt litt usikker på om jeg skal kjøpe med eller uten abonnement. Lurer litt på Netcom FlexiTalk 99 m/Surfepakke Small til 2599, månedspris på 198, dog her kommer jo ringeminutter og sms'er utenom, eller Komplett M fra Telenor til 1299, månedspris på 449kr, her er ringeminutter, sms'er og data inkludert(dog "bare" 400mb). Eller om jeg bare skal kjøpe telefonen uten abonnement og bytte fra Tele2 Sheriff til et eller annet i ettertid, hmm ble vrient dette her Edit: Når jeg tenker meg om, hvis jeg kjøper med abonnement vil jeg helst flytte over nummeret mitt, og dette tar vel noen dager å få gjort, så da får jeg vel kanskje ikke brukt telefonen med en gang? Får den blir vel da låst til abonnementet jeg bruker slik at jeg ikke får brukt tele2 sheriff kortet mitt i mellomtiden? Hvis du kjøper med abb får du låst opp tlf til alle simkort gratis, bare snakk med selger. Du må nok ringe selv til operatøren og be om det. Så bruker du tlf med ditt simkort til ditt nye blir aktivert. Selv kjøpte jeg factorisation large av netcom. Fikk høre dette, var nettopp innom elkjøp, dog føler jeg gikk på et lite smell, valgte Komplett M, og fikk telefonen låst opp av telenor slik at jeg nå får brukt Tele2 Sheriff abonnementer til telenor blir aktivert, noe som skjer 26. sept(føler de bruker litt lang tid kanskje?). Uansett betalte jo 2495 for telefonen, og hadde jeg heller kjøpt fra telenor så hadde jeg jo bare trengt å betale 1299kr, og det irriterer meg, er jo 1000kr+ forskjell, er vel ikke noe å få gjort med dette nå? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Har tastet inn innstillingene for talkmore manuelt, men er det noen som kan poste dem en gang til her så jeg kan dobbeltsjekke? Evnt andre tips? Selv fungerer det utmerket med bare pakkedata aktivert her - netcom. Ettersom du allerede har fått sendt, så skulle man tro innstillingene er rette, men prøv deres oppsett her Bruker de forskjellige nett kanskje slik at roaming må/bør stå på? Edit: "Talkmore bruker Telenor sitt nett" står det på deres sider, så skulle tro roaming ikke er nødvendig da nei. (prøv alt av tips på dere sider angående MMS - ligger under "Tjenester") Endret 14. september 2011 av kandasa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg