Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et problem når det kommer til sync av telefonens kontakter via Gmail. La oss si at jeg sletter en kontakt på mobilen, og deretter synkroniserer via instillingene (instillinger -> Kontoer og synkronisering -> [email protected] -> synkroniser nå) på telefonen. Det fører til at kontaktene som er på gmailen min blir overført til telefonen, med andre ord kommer kontakten som jeg slettet tilbake.

Skal det være sånn, eller kan jeg endre på det, slik at endringene jeg gjør på telefonen også blir endret på Gmailen min?

Lenke til kommentar

Hjertelig.

KH4 ligger under Frankenstein-seksjonen, og den kan ses på som en lekket firmware?

Er denne såpass mye bedre enn hva man finner under post 2?

Frankenstein har flere CSCer, altså støtte for flere land. Du skal ikke trenge frankenstein ROM for at det skal virke i Norge.

Lenke til kommentar

Finnes det noe "råere" telefon på markedet for øyeblikket enn denne telefonen? Sitter å lurer på om jeg skal kjøpe en, hadde HTC Desire men solgte den rundt Mars iår, og har siden brukt en gammel SE K610i.

Og S2 er vel fortsatt så nye at det ikke lurer noe "S3" rundt hjørnet? Slik at det er likeså greit å vente litt?

Edit: Og hvordan ligger Samsung an når det kommer til oppdateringer av telefonen? Tenker da på når det f.eks kommer nye versjoner av Android.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Ingenting over, ingenting ved siden. Eneste er Samsungen som kommer "snart" som er en nettbrett/mobil hybrid aktig greie, med fem komma noe tommers skjerm og raskere med mer minne osv. Husker ikke i farta hva den het, men mener den het "Note" eller noe.

Angående oppdateringer har jeg android 2.3.4 som etter det jeg vet er nyeste android. Og fikk det pretty much rett når den ble released om jeg husker rett.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

i dag skjedde det noe sprøtt som jeg ikke har opplevd før... helt uten tilsynelatende grunn så gikk alt kjempe tregt. Ikoner osv. ville ikke vise seg før etter 2-3 sekunder minst, og den sluuuuukte strøm...

sånn ca. 1 time så hadde jeg bare 50% av batteriet...

Gjorde en reeboot, og alt var normalt igjen...

Hva i alle dager kan slikt skyldes tro... :dontgetit:

EDIT: ja jeg sjekka at det ikke gikk noen apps i bakgrunnen ja..

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Angående oppdateringer har jeg android 2.3.4 som etter det jeg vet er nyeste android. Og fikk det pretty much rett når den ble released om jeg husker rett.

Et Samsung newbie-spørsmål: Hvordan får man Android-oppdateringene? Har selv 2.3.3, og skulle gjerne hatt 2.3.4. Har prøvd Innstillinger - Om Telefonen - Programvareoppdatering, men får bare beskjed om at det ikke finnes noen tilgjengelig oppdatering.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få telefonen til å huske proxyinstillingene til et nettverk?

Nå jeg kommer på jobb må jeg inn i menyene og legge til proxy og port. Når jeg kommer hjem må de av igjen.

Hvorfor kan ikke telefonen skjønne at når jeg skal koble til "navn på jobbnettverk" så må den ha "riktig proxy og port"? Skulle være unødvendig å taste det inn for hver gang.

Håper noen har en god løsning på problemet...

Lenke til kommentar

i dag skjedde det noe sprøtt som jeg ikke har opplevd før... helt uten tilsynelatende grunn så gikk alt kjempe tregt. Ikoner osv. ville ikke vise seg før etter 2-3 sekunder minst, og den sluuuuukte strøm...

sånn ca. 1 time så hadde jeg bare 50% av batteriet...

Gjorde en reeboot, og alt var normalt igjen...

Hva i alle dager kan slikt skyldes tro... :dontgetit:

EDIT: ja jeg sjekka at det ikke gikk noen apps i bakgrunnen ja..

Kan være en kernel bug, eller et program som hadde hengt seg opp som ikke var i lista av en eller annen grunn.

Noen som vet hvordan man kan få BLN til å fungere i Lite'ning Rom v6.1? Har det i v5 nå. Men føler det er på tide å oppdatere til v6.1

Hvis kernelen som er med har støtte for det, kan du laste ned BLN Control fra Market. Hvis den ikke har støtte for det, må du flashe en Kernel som har det (f.eks Ninphetamines).

Et Samsung newbie-spørsmål: Hvordan får man Android-oppdateringene? Har selv 2.3.3, og skulle gjerne hatt 2.3.4. Har prøvd Innstillinger - Om Telefonen - Programvareoppdatering, men får bare beskjed om at det ikke finnes noen tilgjengelig oppdatering.

2.3.3 er såvidt jeg vet siste tilgjengelige via Kies, og også inne på telefonen. Hvis du vil ha nyere enn det så må du flashe via Odin på PCn. Er ingen revolusjon når du flasher 2.3.4 uansett.

Forøvrig er 2.3.5 kommet, og 2.3.6 er in-the-works men disse fåes kun via AOSP ROMs foreløpig (Cyanogen, Oxygen, DevNull)

hva er BLN ??

At baklyset i touch-knappene (meny og back) lyser når man har fått en melding, tapt anrop eller mail. Veldig enkelt å se om man har noe man bør sjekke telefonen for, men går jo naturligvis på bekostning av litt batter :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...