Ablaze Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Mobilen har plutselig sluttet å fungere på edge/3G. Befinner meg i Tromsø og har Chess-abonnement. Har testet å skru den av og på og ta ut og inn batteriet, men til ingen hjelp. Har lastet ned nye innstillinger fra Chess og sett at "Bruk pakkedata" er aktivert. Dataroaming er av, men er det nødvendig å ha på? Noen som har et forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse det? Eneste jeg har gjort utenom det vanlige var å installere juicedefender, noe jeg har avinstallert. "Chess Communication Enkelte kunder opplever for tiden problemer med å få tilgang til mobilt internett, 2G og 3G. Tale og SMS er ikke berørt. Vi jobber på spreng med å rette feilen. Vi kommer med oppdatert informasjon fortløpende. Mvh Jarle/Chess" Endret 7. september 2011 av Ablaze Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ikke så overraskende med tanke på at dette er en kjent bug.Fikses ved å freeze Samsung Account og Software Update med eksempelvis Titanium Backup PRO. For ille at man skal trenge å kjøpe apps for å få en 100% fungerende tlf - regner med Samsung vet om dette 'trikset' nå og vil gi en oppdatering som fikser denne buggen neste gang Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 anttek app manger er gratis og gjør den samme jobben like bra om ikke bedre. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Finnes det en app ala. autosilent som sperrer lyd på all spill? Flere apps jeg ikke får av lyden på, selv om jeg skrur på autosilent og har tlf på lydløs. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ikke så overraskende med tanke på at dette er en kjent bug.Fikses ved å freeze Samsung Account og Software Update med eksempelvis Titanium Backup PRO. For ille at man skal trenge å kjøpe apps for å få en 100% fungerende tlf - regner med Samsung vet om dette 'trikset' nå og vil gi en oppdatering som fikser denne buggen neste gang Nå er det sånn at Google vet om det, det er nemlig ikke en Samsung-spesifikk bug, den rammer mange (alle?) modeller med Gingerbread. Google har sagt at det skal fikses.. Jeg antar det er i orden i 2.3.5.. De rakk det ikke til 2.3.4 vet jeg. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ok, det viste jeg egentlig når jeg tenker meg om :S (ikke lett å huske alt i denne tråden) Hva f.... for første gang prøvde jeg å sende MMS, det uten å få det til. Har netcom og har lastet ned konfig automatisk - var manuelt å sjekket og det så ut til å stemme. Vet ikke hva som MÅ være aktivert for at det virker, så har prøvd: Aktiverte "Bruk pakkedata" (prøvde også med å aktivere roaming ene gangen) Aktiverte "Bakgrunnsdata". Hva må være aktivert for å sende/motta MMS? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det skal holde at bruk pakkedata er aktivert med mindre du har en av de virtuelle operatørene med jallasim. Netcom har ikke dette. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Noen som har noe godt råd i valget mellom CriskeloRom eller Cognition? Jeg tester ut siste CriskeloRom, og kom ifra Lite'ning Rom v6.1 XXKH3. Testet alt ifra 3.0 til 6.1 på Lite'ning Rom. Og så langt ser CriskeloRom bedre. Og batteriet levetiden ser også bedre ut. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Noen som har noe godt råd i valget mellom CriskeloRom eller Cognition? Jeg tester ut siste CriskeloRom, og kom ifra Lite'ning Rom v6.1 XXKH3. Testet alt ifra 3.0 til 6.1 på Lite'ning Rom. Og så langt ser CriskeloRom bedre. Og batteriet levetiden ser også bedre ut. Jeg flashet først CriskeloRom, og er over på Cognition nå. Syntes CriskeloRom var rett og slett stygt, for mange lite gjennomførte endringer i designet. Smaken er som baken. Jeg kom fra Oxygen som er AOSP. Det er ikke like raskt, men til gjengjeld får jeg video-ut som jeg trengte idag Ender tilbake på AOSP så fort de fikser dette i kernelen Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Det skal holde at bruk pakkedata er aktivert med mindre du har en av de virtuelle operatørene med jallasim. Netcom har ikke dette. Sletta innstillingene og lasta ned på ny. Aktiverte pakkedata og prøvde, men nei. Står bare "sender" - ingen feilmelding eller noe, men melding kommer ikke fram. Edit: Ved APN'er, så lyser det ved "NetCom Internet" og ikke "NetCom MMS" - regner med det ikke er grunnen? - bør vel ha begge og ikke slette internet? Endret 7. september 2011 av kandasa Lenke til kommentar
rawdiamond2 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det skal holde at bruk pakkedata er aktivert med mindre du har en av de virtuelle operatørene med jallasim. Netcom har ikke dette. Sletta innstillingene og lasta ned på ny. Aktiverte pakkedata og prøvde, men nei. Står bare "sender" - ingen feilmelding eller noe, men melding kommer ikke fram. Edit: Ved APN'er, så lyser det ved "NetCom Internet" og ikke "NetCom MMS" - regner med det ikke er grunnen? - bør vel ha begge og ikke slette internet? Det er mulig det er Netcom som sliter akkurat nå. Jeg har sjelden problemer med å logge meg på mobil nettverk, jeg har testa med 3 forskjellige telefoner og 3 forskjellige sim kort, ingen ting fungerer akkurat nå. Så jeg slår meg foreløpig til ro med at det ikke er s2'en det er noe galt med. ;P Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det er mulig det er Netcom som sliter akkurat nå. Jeg har sjelden problemer med å logge meg på mobil nettverk, jeg har testa med 3 forskjellige telefoner og 3 forskjellige sim kort, ingen ting fungerer akkurat nå. Så jeg slår meg foreløpig til ro med at det ikke er s2'en det er noe galt med. ;P Hehe, ja, det er helt typisk meg å teste/gjøre noe akkurat når det er noe feil en annen plass - bruker mye tid på feilsøk selv og så er det noe man ikke har kontroll over som er årsaken. Jaja, får vente an og se da ... takk til begge for info. Lenke til kommentar
rawdiamond2 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det er mulig det er Netcom som sliter akkurat nå. Jeg har sjelden problemer med å logge meg på mobil nettverk, jeg har testa med 3 forskjellige telefoner og 3 forskjellige sim kort, ingen ting fungerer akkurat nå. Så jeg slår meg foreløpig til ro med at det ikke er s2'en det er noe galt med. ;P Hehe, ja, det er helt typisk meg å teste/gjøre noe akkurat når det er noe feil en annen plass - bruker mye tid på feilsøk selv og så er det noe man ikke har kontroll over som er årsaken. Jaja, får vente an og se da ... takk til begge for info. Får du opp ikonet som viser at telefonen er aktiv på mobilt nettverk? 3g etc...? Dukker ikke opp her på S2, men på de andre telefonene jeg har testet å logge meg på mobilt nettverk med, så dukker det opp selv om jeg ikke får logget meg på... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Får du opp ikonet som viser at telefonen er aktiv på mobilt nettverk? 3g etc...? Dukker ikke opp her på S2, men på de andre telefonene jeg har testet å logge meg på mobilt nettverk med, så dukker det opp selv om jeg ikke får logget meg på... Ja, det veksler mellom H↑↓ og G↑↓, men mest på H Endret 7. september 2011 av kandasa Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Kan bekrefte at Netcom har slitt med Datatrafikk gjennom store deler av dagen. Jobbes fortsatt med saken. https://netcom.no/driftsmeldinger-status Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Både Telenor og NetCom sliter for øyeblikket, og ettersom de aller fleste operatørene benytter en av disse nettene, er omtrent alle berørt... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10090441 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Jeg har ikke pakkedata på til vanlig for jeg ikke vil få en ukontrollert tlf regning. Vet det er andre som også har gjort dette valget pga de merker regningen blir noe større når dette er på. Men hva er det som egentlig bruker pakkedata foruten MMS? Jeg surfer ikke særlig med tlf og når jeg først gjør det, så har jeg wifi tilgjengelig og koblet på. Begynte å tenke på at jeg jo hadde 3g/H på med min gamle tlf K800i uten at dette ga større regning. Men så var heller ikke det en smarttlf, så hva er forskjellen egentlig på bruk av pakkedata? Endret 7. september 2011 av kandasa Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Pakkedata er jo internett. Du må kjekke med leverandøren/abonnementet hva det koster. Selv om du har wifi når du surfer og har på pakkedata brukes det til å synkronisere med diverse apps når du ikke har wifi (f.eks mail) Lenke til kommentar
rawdiamond2 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ser ut som mobilnettet er oppe og går igjen nå... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Synkroniseringen med e-post er "Bakgrunnsdata" det. Surfing på wifi fungerer utmerket med begge disse avslått, så ser ikke helt grunnen til at disse brukes selv om de er aktiverte. (så lenge man ikke har slått på automatisk synk) Men er litt redd for at pakkedata 'missbrukes' unødig av apps hvis den er aktivert og dermed kan være med på å øke regning uten grunn (da all surfing er på wifi og alt fungerer utmerket med det avslått) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg