Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[...] Som nevnt over fungerte CF bra, med ett unntak jeg akkurat oppdaget: jeg har nå ikke mulighet for norsk input/keyboard - til tross for at jeg (etter XXKH3 firmware Flash) flashet den CSC'en du linket til i pt. 2 av miniguiden din.. sikker på at den er korrekt?

Guiden skal være riktig den, men se her for en mer utfyllende forklaring. Du flasher først ROM, rebooter telefonen og flasher deretter CSC. Insecure kernel fra Odia og rooting med SOC 1.95. fungerte utmerket for meg. Nå bruker jeg riktignok ikke stock tastaturet da men.

Jeg fulgte xda guiden (samt ditt tillegg om CSC) korrekt under forsøkene med SOC, og er ikke i tvil om at det vanligvis ville fungert. Takk for hjelpsomme innspill underveis :thumbup:

Tastatur og csc har vel ingenting med hverandre å gjøre. Da må du nok laste ned et annet tastatur fra market.

Jeg satt meg ikke inn i er nøyaktig hva CSC omfatter, og fikk heller ingen tydelige svar her, så antok bare at det hadde med lokal tilpasning til ulike regioner (og dermed også kunne være relatert til tilgjengelig tastatur / språkinput).

Hører gode ting om Swiftkey X, så vil sjekke ut det ved anledning.

Lenke til kommentar

Har ikke flashet med CWM før, men prøver nå. Skal teste:

CriskeloRomV18-S-BAR7-Tog-BLN-CallREC-Overscroll-3LS-CamHack-PWR-M-Esxt-(XXKH3-2.3.4)

Men når jeg legger inn som beskrevet under her, så finner jeg ikke fila på mobilen i CWM menyen. Hva kan være galt?

CWM menyen fungerer fint, kan kjøre wipe dalbeck(eller hva det heter nå igjen :ph34r: ), uten problem.

"How to do" lista jeg etterfølger:

CWM: Når du er inne i recovery benytter du volumopp-/ned-knappene for å navigere og hjem-knappen for å velge. Ta gjerne backup om du senere kanskje kommer til å angre, slik at du kan gjenopprette den forrige firmwaren med alle dine innstillinger osv. Les nøye i beskrivelsen til firmwaren du skal flashe om en wipe (fjerning av alt) er nødvendig eller ikke. Når du er klar velger du Install zip from sdcard og navigerer deg til .zip-filen, og velger ved å trykke hjem-knappen. La flashingen begynne!

Lenke til kommentar

install zip from sdcard (telfonens minnekort) - choose zip from sdcard - bla deg frem til filen - Velg "yes"

Ja, det er det jeg har gjort. Allså IKKE i minne delen på mobilen, men på det minnekortet(32gb) som jeg setter i mobilen.

EDIT:

Never mind, fikke det til.

La den inn på minne delen på mobilen, og IKKE minnekortet som man putter i.

EDIT2:

Gjorde vel noe "ulovlig" og innstallerte rett ifra Lite'ning Rom v6.1 XXKH3 uten å ta full wipe(rom bytte), og uten wipet cache og dalvik cache med CWM.

Så får se hvordan det går.

Foreløpig så har jeg alt på mobilen, ikke mistet noe ting som helst.

Annen kjekk ting, har fått 9stk iconer når man drar ned rullegardinen iforhold til 4-5 tidligere :dribble:

Må si denne ROM`en ser mye kjekkere ut :tease:

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Du kan ta backup av alle apps og data med titanium backup. SMS og call log kan du synce til gmail med backup to gmail. Du sletter ikke noe fra telefonen når du rooter (ikke når jeg rootet min htc desire i hvert fall).

Takk! Trodde root innebar at man mistet all brukerdata jeg. Tar backup av SMS, MMS og samtalelogg nå, men TItanium Backup fungerer ikke uten root.

Du mister ikke apps, data eller noe annet. Det er hvis du flasher custom rom.

Hvis jeg flasher ny offisiell Samsung-rom via Kies, hvordan går det med apps, data og slikt da?

Jeg trodde root innebar flashing jeg, derav tap av data, men det er altså feil. Etter litt forsking ser jeg at root kun krever flash av kernel, og ikke resten av sakene, regner med at det er derfor man slipper tap av data. Om jeg derimot vil flashe en nyere rom og oppgradere til 2.3.4 regner jeg med at jeg taper data, enten jeg flasher offisiell rom fra Kies eller custom rom?

Det kan altså være en tanke å ordne root først, deretter bruke Titanium Backup for å sikkerhetskopiere appsa mine (++), for deretter å flashe custom rom om jeg har forstått det riktig.

Setter veldig pris på hjelp, mulig jeg går igang med dette i morgen... WiFi deling har begynt å tømme telefonen, telefonen slår seg av i hytt og gevær og sluker batteri når jeg ikke bruker den. Snakk om perioder hvor den bruker 30% på en time mens den ligger i ro.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk hva som trekker strømmen. Noen apps du har lagt inn f.eks som trekker strøm?

Klarer ikke å finne ut hva som evt. trekker strøm... Kan godt hende det er noen apps, men finner ikke ut av det. Hadde ikke innstallert noe nytt rett før dette begynte heller tror jeg.

Kjipt er det iallefall. Føles ganske ubrukelig når batteriet tømmes sååå fort uten å bli brukt engang.

Det står at skjermen tar 25% og Android system 20% av batteriet. :(

Lenke til kommentar

Samme som sist vi sammenlignet våre batterier Samok ;)

(ja, fortsatt ikke bestemt meg for større batteri eller cover : )

Runder 100 timer på mitt her i løpet av ettermiddagen.

Så disse batteriene blir tydeligvis fortsatt bare bedre og bedre.

Da har jeg brukt telefonen passe aktivt, men slått av wifi/3G når det ikke har vært i bruk.

Mistenker også at jeg har et eller annet som står og suger strøm, da Android os står for 49% av forbruket....

Venter også på bilder/tilbakemeldinger på et nytt batteri.

Det skal vist nok ligge i selve casen man setter på tlf.

Blir spennende og ta en titt på!

Lenke til kommentar

noen her som bruker MIUI? Lurer egentlig på om den er fully operational eller om det enda mangler noen vesentlige ting som gjør den tungvindt for normalt day to day bruk.

Se her

Jeg bruker bankid på mobil, og fikk ikke opp dialogboksen for autensering på mobilen min når jeg brukte miui. Flasha tilbake til lite'ning rom og det fungerte igjen.

Lenke til kommentar

Mistenker også at jeg har et eller annet som står og suger strøm, da Android os står for 49% av forbruket....

Ikke så overraskende med tanke på at dette er en kjent bug.

Fikses ved å freeze Samsung Account og Software Update med eksempelvis Titanium Backup PRO.

Det har ihvertfall gjort nytten på både SGS og SGS2 her i huset.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...