Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Noen som vet? Får nesten aldri svar på spm i denne tråden jeg...

 

Vurderer å roote, men såvidt jeg vet er det ikke mulig å ta backup av hele telefonen før etter root, og vil ikke miste apps, progresjon i apps, sms, samtalelogg etc. Noen måte å ta vare på dette på før jeg rooter? Vet at apps/progresjon og kontakter skal være synkronisert mot google og at de skal dukke opp automatisk, men fungerer det? Hva gjør jeg eventuelt med sms-er?

 

Telefonen min har begynt å slå seg av helt tilfeldig, eller rette sagt henge seg. Sort skjerm, ingen livstegn. Må ut og inn med batteriet for å få liv i den igjen. Lyden har også forsvunnet noen ganger, og i dag hadde ringetonen resatt seg til Andromeda i stedet for den jeg pleier å ha. Aner ikke om det er sammenheng. Batterigrafen ser også veldig syk ut hver gang dette skjer, og batteriindikasjonen blir helt gal.

 

Har forsøkt å tømme batteriet helt og lade opp uten at det har hjulpet. Kjører stock KE2 eller noe lignende.

 

Syk telefon:

 

post-50769-0-14589000-1314797936_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bruke den litt til navigering og trenger en holder for den til bil. Noen som har erfaringer med den suge-holderen til frontruta ... sitter den godt nok, eller er det bedre å satse på annen holder - i så fall hvilken?

Du tenker på den originale fra Samsung? Den fungerer glimrende! Har du minijack inngang på bilstereoen din, kan du også koble lyden direkte den veien. Sitter som støpt på ruta mi, men kan være greit å ikke sette den på ei skitten rute.

Lenke til kommentar

...

Ser ut som at det går an å bruke telefonen som vanlig fremdeles, men jeg tar ikke sjansen på å gjøre noenting nå, innen en kunnskapsrik sjel anbefaler hva som er beste fremgangsmåte herfra for å unngå å fucke opp..? :(

...

 

Vel, da fant jeg ut hvor stor tålmodighet jeg har (=ca. 30min), og lukket den ikke-responsive SuperOneClick. Prøvde deretter et par ganger til med SOC, etter reboots av begge system og dobbelsjekking av alt nevnt i forrige post, med resultat at SOC fremdeles hang seg - faktisk enda tidligere i prosessen.

 

Med det utgangspunkt valgte jeg heller å bare flashe den ferdig roota CF-Root-SGS2_XX_OXA_KH3-v4.1-CWM4 og det fungerte helt fint. For meg var altså CF-Root bedre enn Superoneclick, og jeg håper disse postene i det minste vil være til nytte for andre i samme situasjon senere.

Lenke til kommentar
Du tenker på den originale fra Samsung? Den fungerer glimrende! Har du minijack inngang på bilstereoen din, kan du også koble lyden direkte den veien. Sitter som støpt på ruta mi, men kan være greit å ikke sette den på ei skitten rute.

 

Vet ikke, for bestilte den fra netonnet og så ikke noe annet en universalholder der. Hvem selger original holder da? Skal man bruke den til navigering, så må man vel bruke laderen for å ikke gå tom med en gang for batteri, da har man vel ikke muligheten å bruke minijack? (ikke det at jeg har behov for det heller da men)

Lenke til kommentar

Du kan ta backup av alle apps og data med titanium backup. SMS og call log kan du synce til gmail med backup to gmail. Du sletter ikke noe fra telefonen når du rooter (ikke når jeg rootet min htc desire i hvert fall).

 

 

Takk! Trodde root innebar at man mistet all brukerdata jeg. Tar backup av SMS, MMS og samtalelogg nå, men TItanium Backup fungerer ikke uten root.

Lenke til kommentar
Du tenker på den originale fra Samsung? Den fungerer glimrende! Har du minijack inngang på bilstereoen din, kan du også koble lyden direkte den veien. Sitter som støpt på ruta mi, men kan være greit å ikke sette den på ei skitten rute.

 

Vet ikke, for bestilte den fra netonnet og så ikke noe annet en universalholder der. Hvem selger original holder da? Skal man bruke den til navigering, så må man vel bruke laderen for å ikke gå tom med en gang for batteri, da har man vel ikke muligheten å bruke minijack? (ikke det at jeg har behov for det heller da men)

Da er det nok ikke den samme du har bestilt. Jeg tenkte på DENNE. Med denne kobler man både lader og lydkabel rett inn i holderen. Holderen er justerbar så du slipper å ha telefonen på høykant under navigasjon. Kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar

Du kan ta backup av alle apps og data med titanium backup. SMS og call log kan du synce til gmail med backup to gmail. Du sletter ikke noe fra telefonen når du rooter (ikke når jeg rootet min htc desire i hvert fall).

 

 

Takk! Trodde root innebar at man mistet all brukerdata jeg. Tar backup av SMS, MMS og samtalelogg nå, men TItanium Backup fungerer ikke uten root.

 

Du mister ikke apps, data eller noe annet. Det er hvis du flasher custom rom.

Lenke til kommentar
Da er det nok ikke den samme du har bestilt. Jeg tenkte på DENNE. Med denne kobler man både lader og lydkabel rett inn i holderen. Holderen er justerbar så du slipper å ha telefonen på høykant under navigasjon. Kan absolutt anbefales!

 

Telefonen jeg bestilte derfra jeg mente :)

Nå tror jeg ikke jeg har tilkobling på stereoanlegg mitt(originalt avensis stv 06), men holderen så jo grei ut. Justerbar er jo et pluss. Tror jeg prøver den der - takk for tips

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har behov for en ny telefon, og valget står mellom HTC Sensation og Samsung Galaxy SII. Etter å ha lest en god del tester og bladd igjennom mange tråder her på forumet, heller jeg mot SII. Skjerm, minne og kamera er de utslagsgivende faktorene så langt.

 

MEN: Jeg har funnet 2 mulige ankepunkter som kan komme til å velte avgjørelsen i Sensations favør:

 

1) Galaxy SII ser ut til å sluke strøm når den er koblet til D-Link DIR-655 trådløs ruter. Jeg har ikke tenkt å koste på en ny ruter i tillegg til ny telefon.

 

2) Jeg får inntrykk av at SII ikke kan synkroniseres mot Outlook (offline, ikke via Exhcange) med den medfølgende programvaren. Offline synk av kontakter og kalender er et must, og for meg er det ikke aktuelt å synke via gmail eller andre nettjenester.

 

Ettersom en del av postene jeg har lest ang. problemene ovenfor er et par måneder gamle, lurer jeg på om dere eksperter, etter en tids bruk, kan berolige meg på et eller begge punkter. Har det f.eks. kommet oppdateringer som fjerner / reduserer problemet med strømforbruk ved oppkobling mot nevnte ruter, og finnes det gode (helst gratis) programmer som takler synkronisering av kontakter og kalender mot Outlook dersom Samsungs egen SW virkelig ikke gjør det?

 

Er takknemlig for alle innspill!

Lenke til kommentar

Går det an å synkronisere SGS2 direkte med Outlook-kalenderen på pc uten å måtte gå veien om Google eller liknende? F. eks. med bluetooth?

Registrerer du eposten din, altså den du bruker i Outlook, i epostklienten på telefonen, vil kalenderen synkroniseres på samme måte som eposten.

Nei, det går nok ikke. Får bare mailen over. Kalenderoppføringene synkroniserer ikke fra PC til mobil. Man skulle jo tro at en mobil til over 4000 kr. skulle kunne synkronisere Outlook-kalenderen fra PC til mobil? Noen som har noen forslag?

 

EDIT:

Har fått det til nå. Tusen takk til tengel66 for tipset. MyPhoneExplorer gjorde susen!

Endret av jakobc
Lenke til kommentar

1) Galaxy SII ser ut til å sluke strøm når den er koblet til D-Link DIR-655 trådløs ruter. Jeg har ikke tenkt å koste på en ny ruter i tillegg til ny telefon.

 

Min gjorde dette i begynnelsen, men nå, av en eller annen grunn, får jeg like bra batteritid på DIR-655 som på andre rutere, mao. ikke lengre et problem

Lenke til kommentar

... Det er fristende å bare lukke SOC og prøve på nytt, så om noen har gode eller dårlige erfaringer med å gjøre dette (uten å vite mer om problemet mitt) setter jeg også pris på en kort melding om det :)

Har fått samme feil selv. Er ikke noe farlig å bare lukke programmet. Hvilken versjon av SuperOneClick bruker du? 1.9.5 fungerer best for meg. Du kan også prøve i en annen USB-port. Prøv å skru av flight mode hvis noe av dette ikke løser problemet.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Brukte SOC 2.1.1, og tror jeg prøvde to ulike USB-porter (ingen hubs), men kan være at det var etter SOC ved forsøk med CF-Root. Som nevnt over fungerte CF bra, med ett unntak jeg akkurat oppdaget: jeg har nå ikke mulighet for norsk input/keyboard - til tross for at jeg (etter XXKH3 firmware Flash) flashet den CSC'en du linket til i pt. 2 av miniguiden din.. sikker på at den er korrekt?

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Har vert svært fornøyd med det meste på denne telefonen i flere måneder nå. Batteriet har holdt seg bra osv.

 

Men nå blir plutselig batteriet tømt på 14-17 timer, og det uten noe bruk som helst. Ikke tilkoblet hverken nett eller noe. Hva skjer`a?? Skjedde helt plutselig. Før kunne det vare i flere døgn hvis ikke telefonen ble særlig mye brukt. Bildet på den der batteribruk-dingsen viser bare jevn nedoverbakke.

 

Har ikke rootet eller noe...

Lenke til kommentar

Brukte SOC 2.1.1, og tror jeg prøvde to ulike USB-porter (ingen hubs), men kan være at det var etter SOC ved forsøk med CF-Root. Som nevnt over fungerte CF bra, med ett unntak jeg akkurat oppdaget: jeg har nå ikke mulighet for norsk input/keyboard - til tross for at jeg (etter XXKH3 firmware Flash) flashet den CSC'en du linket til i pt. 2 av miniguiden din.. sikker på at den er korrekt?

Guiden skal være riktig den, men se her for en mer utfyllende forklaring. Du flasher først ROM, rebooter telefonen og flasher deretter CSC. Insecure kernel fra Odia og rooting med SOC 1.95. fungerte utmerket for meg. Nå bruker jeg riktignok ikke stock tastaturet da men.

Endret av Hårek
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...