Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens!

Etter å ha blitt kjent med denne lekre telefonen en måneds tid nå, er jeg klar for å roote. Har studert veiledninger o.l. grundig imens, og er rimelig sikker på at jeg vet hva som skal gjøres (via odin/superoneclick, først insecure så stock etc.).

Før jeg hopper i det ville jeg bare sjekke én liten sak: Er det noen grunn til å ikke bruke XXKH3 firmware? Jeg ønsker åpenhart å legge ha 2.3.4, og den virker som et naturlig valg ut i fra hva jeg kan forstå (dog "frankenstein" - hva enn det har av konsekvens).

Satser på å iverksette innen et par timer, så rop ut om jeg er i ferd med å faile.. :)

PS: Si gjerne også i fra dersom installerte apps / innstillinger har for vane å forsvinne i denne prosessen, evt. hvordan sikre seg mot dette uten root inkl. Titanium.

Endret av pa2k
Lenke til kommentar

Hei folkens!

Etter å ha blitt kjent med denne lekre telefonen en måneds tid nå, er jeg klar for å roote. Har studert veiledninger o.l. grundig imens, og er rimelig sikker på at jeg vet hva som skal gjøres (via odin/superoneclick, først insecure så stock etc.).

Før jeg hopper i det ville jeg bare sjekke én liten sak: Er det noen grunn til å ikke bruke XXKH3 firmware? Jeg ønsker åpenhart å legge ha 2.3.4, og den virker som et naturlig valg ut i fra hva jeg kan forstå (dog "frankenstein" - hva enn det har av konsekvens).

Satser på å iverksette innen et par timer, så rop ut om jeg er i ferd med å faile.. :)

PS: Si gjerne også i fra dersom installerte apps / innstillinger har for vane å forsvinne i denne prosessen, evt. hvordan sikre seg mot dette uten root inkl. Titanium.

Jeg bruker XXKH3 og er fornøyd :) Du skal ikke miste noe hvis du bruker filene fra infratech på XDA. Bare flash XXKH3, deretter MultiCSC OXXKF1 (denne er ikke helt nødvendig tror jeg) og til slutt insecure kernel. Så rooter du og flasher tilbake til original kernel.

Lykke til. Går nok helt fint så lenge du følger guiden på XDA :)

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar

Går det an å synkronisere SGS2 direkte med Outlook-kalenderen på pc uten å måtte gå veien om Google eller liknende? F. eks. med bluetooth?

Registrerer du eposten din, altså den du bruker i Outlook, i epostklienten på telefonen, vil kalenderen synkroniseres på samme måte som eposten.

Lenke til kommentar

Jeg bruker XXKH3 og er fornøyd :) Du skal ikke miste noe hvis du bruker filene fra infratech på XDA. Bare flash XXKH3, deretter MultiCSC OXXKF1 (denne er ikke helt nødvendig tror jeg) og til slutt insecure kernel. Så rooter du og flasher tilbake til original kernel.

Lykke til. Går nok helt fint så lenge du følger guiden på XDA :)

Takk for raskt svar!

Reagerte på at du sier jeg skal flashe XXKH3 (+CSC) før insecure og så til slutt stock, noe jeg forstår som stockXXKH3->insecureXXKH3->stockXXKH3.

Trodde ikke det hadde noe å si hva man hadde liggende før update/root prosessen startet, slik at jeg skulle kunne starte rett på insecureXXKH3 (for å roote) og så stockXXKH3 for å fjerne varseltrekant m.m.?

bonusspm: hva er vitsen med å legge in nordisk/multi CSC (utover APN/MMS settings)?

Endret av pa2k
Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

Reagerte på at du sier jeg skal flashe XXKH3 (+CSC) før insecure og så til slutt stock, noe jeg forstår som stockXXKH3->insecureXXKH3->stockXXKH3.

Trodde ikke det hadde noe å si hva man hadde liggende før update/root prosessen startet, slik at jeg skulle kunne starte rett på insecureXXKH3 (for å roote) og så stockXXKH3 for å fjerne varseltrekant m.m.?

bonusspm: hva er vitsen med å legge in nordisk/multi CSC?

Du skal ikke trenge å legge inn noen spesiell kernel før den unsecure. Legg inn den, root med super one click, legg inn stock kernel.

Om du ikke får signal på telefonen burde du legge inn nordisk/multi CSC. Burde ikke være noe problem å ikke ha det.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar!

bonusspm: hva er vitsen med å legge in nordisk/multi CSC?

Du skal ikke trenge å legge inn noen spesiell kernel før den unsecure. Legg inn den, root med super one click, legg inn stock kernel.

Om du ikke får signal på telefonen burde du legge inn nordisk/multi CSC. Burde ikke være noe problem å ikke ha det.

Som Byxxi sier.

1. Flash XXKH3 (http://www.multiupload.com/P92D3CE95I) for å oppdatere fra ROM'en du nå har installert (sikkert nyeste nordiske, KF3)

2. Flash nordisk CSC, MultiCSC OXXKF1 (om ønskelig) (http://www.multiupload.com/SOIZV54480)

3. Flash insecure kernel. Du kan bruke hvilken du vil tror jeg. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1101671)

4. Root med SuperOneClick.

5. Flash stock kernel (http://www.multiupload.com/C4DRUIJTLL)

Lykke til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, ser jeg kan ha misforståttt. Trodde alle pakkene man hentet fra xda var ferdig "unsecured", men forstår nå at man fremdeles bruker XWKDD_insecure "oppå ønsket firmware" under selve roote prosessen (?).

edit: postet før siste post av jenskristian, og ser ut til at vi forstår hverandre. Takk for hjelpen :)

Endret av pa2k
Lenke til kommentar

Mulig dette er diskutert tidligere, men det er jo 482 sider å lete igjennom, og litt vanskelig å søke.

Problemet er som følger: kamera oppfatter ikke om jeg holder telefon stående eller liggende når jeg tar bilder og video. Hvis jeg tar stående bilder så fremstår de som liggende på pc og må justeres 90 grader, dette er en enkel sak i windows, problemer er video hvor det ikke lar seg gjøre å enkelt få riktig visning. Finnes det noe løsning på dette, evt finnes det noen andre bra kamera apps som er å anbefale ?

Lenke til kommentar

Well, well, da er jeg på min andre samsung galaxy s2.

knuste skjermen på min forrige, sendte den til deltaservice, under sendingen eller hos dem har telefonen fått et kakk, så når de kikket på telefonen fant de ut at de også måtte bytte hovedkortet. Det skulle de har 3500kr eks. mva.

Derfor er jeg nå på min andre.....

kan det hende at hovedkortet fortsatt funker og at de bare bytter begge delene og ikke en og en, og at det bare er skjermen som ikke funker?

Endret av MR 20.FPS
Lenke til kommentar

Går det an å synkronisere SGS2 direkte med Outlook-kalenderen på pc uten å måtte gå veien om Google eller liknende? F. eks. med bluetooth?

For den som har fått avesjoner mot kies, er My Phone Explorer ganske så genialt. Der kan du sette opp sync mot bl.a. outlook og bruke WiFi, blåtann og usb for å koble opp.

Funker som bare det...

Her er nettadressen My Phone Explorer

BTW: Du kan også bruke dette programmet for å sende sms og mye mer...

Endret av tengel66
Lenke til kommentar

Som Byxxi sier.

1. Flash XXKH3 (http://www.multiupload.com/P92D3CE95I) for å oppdatere fra ROM'en du nå har installert (sikkert nyeste nordiske, KF3)

2. Flash nordisk CSC, MultiCSC OXXKF1 (om ønskelig) (http://www.multiupload.com/SOIZV54480)

3. Flash insecure kernel. Du kan bruke hvilken du vil tror jeg. (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1101671)

4. Root med SuperOneClick.

5. Flash stock kernel (http://www.multiupload.com/C4DRUIJTLL)

Lykke til :)

Uff, selv om jeg har fulgt instruksjonene over/på xda til punkt og prikke ser det ut til at noe er gått galt. Alt gikk fint t.o.m. punkt 3. over, der jeg brukte GT-I9100_XXKH1_insecure. Etter å ha sjekket at USB debugging stod på startet jeg SuperOneClick og klikket root (mens tlf fremdeles var på, men i flymodus). Den kom så langt innen den ble stående Not Responding (nå i ca 15 min):

post-93242-0-90733800-1315237368_thumb.jpg

Ser ut som at det går an å bruke telefonen som vanlig fremdeles, men jeg tar ikke sjansen på å gjøre noenting nå, innen en kunnskapsrik sjel anbefaler hva som er beste fremgangsmåte herfra for å unngå å fucke opp..? :(

edit: ser på "Safely Remove Hardware / Eject Media" i system tray at telefon partisjonene står oppført som forslag, selv om jeg mener bevisst å ha sagt 'nei takk' ved tilkobling. De er heller ikke synlig i My Computer p.t. Mulig at dette kan ha sammenheng?

Evt. kan det ha noe med manglende drivere å gjøre? Jeg har installert Kies med alle drivere auto via windows, samt disabla de 2 Kies prosessene jeg fant i TaskMan, til info.

Det er fristende å bare lukke SOC og prøve på nytt, så om noen har gode eller dårlige erfaringer med å gjøre dette (uten å vite mer om problemet mitt) setter jeg også pris på en kort melding om det :)

Endret av pa2k
Lenke til kommentar

Hm får ikke opp noe antall ny mail på Gmail-ikonet som på iPhone, er det noe jeg gjør feil? Litt greit slippe å gå inn i Gmail med mindre man har ny mail.

Prøvd å dra fingen ned fra toppen på skjermen slik .."rullegardin" menyen kommer frem? Der står det hvor du har fått meldinger fra, så bare trykker du på den du skal lese.

Ja har prøvt det, men er ganske upraktisk, det burde vært en "skikkelig" mail app som på iPhone, jobb exchange mailen og innpå, og da hagler det ofte inn mail, og har ikke lyst å åpne den rullegardinen for hver gang, men heller kunne se enkelt hvor mange uleste jeg har på mail-ikonet.

Lenke til kommentar

Hm får ikke opp noe antall ny mail på Gmail-ikonet som på iPhone, er det noe jeg gjør feil? Litt greit slippe å gå inn i Gmail med mindre man har ny mail.

Prøvd å dra fingen ned fra toppen på skjermen slik .."rullegardin" menyen kommer frem? Der står det hvor du har fått meldinger fra, så bare trykker du på den du skal lese.

Ja har prøvt det, men er ganske upraktisk, det burde vært en "skikkelig" mail app som på iPhone, jobb exchange mailen og innpå, og da hagler det ofte inn mail, og har ikke lyst å åpne den rullegardinen for hver gang, men heller kunne se enkelt hvor mange uleste jeg har på mail-ikonet.

Noe sånt du tenker på?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...