MoLvII Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 MEd headset mener du da at du hører på musikk? Jeg har ingen problemer med det. Bruker koss headset. du kan jo prøve å bruke equalizer. Jeppz, musikk gjennom 3,5 jack mente jeg. Får prøve en update da.. så sende den tilbake om det ikke funker. Skulle prøve video redigering nettop.. da ble hele skjermen rosa, å jeg måtte restarte. Sjenner jeg ble litt skeptisk ;-P hehe Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Virker som om du har vært uheldig :S Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Tiny Flashlight + LED bruker jeg. Funker knirkefritt. Neida, er ikke panisk, men liker uansett ikke at ting har tilgang til ting de ikke har noe med og ingen praktisk funksjon for at app skal gjøre det den er laget for. Fant en som kun trengte tilgang til bildene. Noen som vet om det er noen apps som virker for å ta opp samtaler uten at man må slå på og bruke handsfree? Tester Sanity - Den tar opp, men det kommer ingen lyd ved avspilling. Ser de skriver at androide ofte krever handsfree for det, så regner med det er derfor det ikke kommer lyd. Skulle gjerne ha tatt opp enkelte samtaler (fra selgere blant annet), men samtidig fått til å brukt den som vanlig (altså uten handsfree) Endret 30. august 2011 av kandasa Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Tiny Flashlight + LED bruker jeg. Funker knirkefritt. Neida, er ikke panisk, men liker uansett ikke at ting har tilgang til ting de ikke har noe med og ingen praktisk funksjon for at app skal gjøre det den er laget for. Fant en som kun trengte tilgang til bildene. Noen som vet om det er noen apps som virker for å ta opp samtaler uten at man må slå på og bruke handsfree? Tester Sanity - Den tar opp, men det kommer ingen lyd ved avspilling. Ser de skriver at androide ofte krever handsfree for det, så regner med det er derfor det ikke kommer lyd. Skulle gjerne ha tatt opp enkelte samtaler (fra selgere blant annet), men samtidig fått til å brukt den som vanlig (altså uten handsfree) Mange applikasjoner krever nettilgang for å laste ned reklame. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Mange applikasjoner krever nettilgang for å laste ned reklame. Joah ..., men JEG syns dette er for mye uansett på ett program beregnet for å lyse med lyset. (Tiny Flashlight + LED) Programmet har tilgang til følgende: Maskinvarekontroller ta bilder og videoer Tillater programmet å ta bilder og videoer med kameraet. Programmet kan dermed til enhver tid samle inn bilder som kameraet fanger inn. Nettverkskommunikasjon full tilgang til Internett Tillater et program å opprette nettverkskontakter. Telefonsamtaler lese telefontilstand og -identitet Gir programmet tilgang til telefonfunksjonaliteten i enheten. Et program med denne tillatelsen kan finne telefonens telefonnummer og serienummer, om en samtale er aktiv, nummeret det ringes til og lignende. Lagring endre eller slette innhold på USB-lagringsenhet endre eller slette innhold på SD-kort Tillater et program å skrive på USB-lagringsenheten. Tillater et program å skrive på SD-kortet. Systemverktøy hindre enheten fra å gå over til sovemodus Tillater et program å hindre enheten fra å gå over i sovemodus. Vis alle Maskinvarekontroller kontroller lommelykt Tillater programmet å styre lommelykten. kontroller vibrator Tillater programmet å kontrollere vibratoren. Nettverkskommunikasjon vis nettverkstilstand Tillater et program å vise tilstanden til alle nettverk. Endret 30. august 2011 av kandasa Lenke til kommentar
pesaroso Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Svaret er ganske enkelt, de har gjort samme blemme som LG har, ihvertfall på Optimus 2x. Disse store utenlandske firmaene skjønner ikke at selv om Norge er en mikrostat på størrelse med en bydel i New York, kan vi fremdeles ha to skriftspråk. Problemet er at dette skjønte Google for et par år siden. Google sin inndeling går i land og deretter språk, og koden for Norge er, logisk nok, NO og den gamle koden for norsk er no. Google delte senere norsk opp i NO_nn og NO_nb. Denne inndelingen har hverken Samsung eller LG vært spesielt oppmerksom på, og det gjør at programmer som bruker lokalisering til å definere språk ikke kan tolke språk-koden no, og dermed gir deg default språk-kode som er engelsk. I noen apps gir dette en herlig mix av engelsk og norsk (....) Tusen hjertelig takk for et fyldig og knall svar! Da skjønner jeg godt hva som skjer Få skaffe meg en custom ROM etterhvert da ^^ @Cuz: Jeg shoppet min telefon på http://shop.ventelo.no/ .. Der koster den 1130 for telefon + 259 i mnd i 12 måneder, tilsammen 3999,- og det er inkludert frakt Telefonen er ikke operatørlåst, så SIM-kortet gikk i skuffen ^^ Endret 30. august 2011 av pesaroso Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Noen som veit hva som er feil hvis jeg ikke får internett til å funke med AirLink 3G v1 ruter? Kan oppdatering på begge enheter funke, eller er det et kjent problem? Jeg får koblet til, data blir motatt, men bare 204,3 KB på en time. Og browser funker ikke. Endret 30. august 2011 av Bundy Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Noen som vet når neste oppdatering kommer? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det her begynner å bli irriterende. Nå er det vel 2-3 uker siden sist jeg gjorde en "factory reset" og jammen dukket ikke den forbanna "Android OS" batterislukeren opp igjen nå for et par dager siden. Fra å bruke et par prosent batteri over natten, bruker den nå ca. 10%. Det er ikke så ille som det var på det verste forrige gang, da sluktes over 20% i løpet av natten, men 10% er fortsatt uhørt. Lenke til kommentar
Recon Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det skal sies: Android OS har ikke vistes i batteribruk-listen min siden CriskeloROM v12 og ut. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Har i dag en iphone 3GS og vurderer om jeg nå skal gå for iphone5, kjøpe SGS2 eller vente på SGS2 arvtaker hvis noen vet når den kommer. Så over til noen SGS2 relaterte ting. Jeg har i dag et ganske så kurrant kamera der jeg noen ganger kjapt vil ha ut bilder, beskjære dem og så uploade på nett. Hvordan fungerer dette med SGS2? Kan man koble til kamera eller minnebrikker, laste opp jpeg elle RAW filer. Redigere disse på en enkel måte? Så er det lys. Har litt forskjellig type lyder musikk og etc som jeg hører på. På iphone er det kun mulig å bruke ferdigprogrammerte presets på EQ i ipod applikasjonen. Dvs at man ikke kan få justert ut lyden fra spotify, youtube eller andre applikasjoner slik jeg ønsker. Hørt hørt rykter om at de finnes EQ til SGS2 som sitter på utgangstrinnet i lydprosesseringen slik at man får justert ALL lyd og ikke kun lyd fra en app. Noen som har noen mer info om EQ instillinger på SGS2? Er det noen der som har hatt iphone og har gått over til SGS2? Er touchfeelen like smooth? Er det evt andre android telefoner som vil overgå SGS2 som kommer innenfor de nærmeste måneder? Endret 31. august 2011 av Mazeking Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Det skal sies: Android OS har ikke vistes i batteribruk-listen min siden CriskeloROM v12 og ut. Mener at jeg leste i et annet forum at noen med samme problem mente at problemet fortsatt var der, men bare at det vises under en annen prosess istedet for "Android OS". Men husker ikke helt om dette gjaldt Criskelo. Det snodige er jo at problemet tilsynelatende forsvinner med en "factory reset" for en stund, uansett hvilken ROM man har. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Har i dag en iphone 3GS og vurderer om jeg nå skal gå for iphone5, kjøpe SGS2 eller vente på SGS2 arvtaker hvis noen vet når den kommer. Så over til noen SGS2 relaterte ting. Jeg har i dag et ganske så kurrant kamera der jeg noen ganger kjapt vil ha ut bilder, beskjære dem og så uploade på nett. Hvordan fungerer dette med SGS2? Kan man koble til kamera eller minnebrikker, laste opp jpeg elle RAW filer. Redigere disse på en enkel måte? Så er det lys. Har litt forskjellig type lyder musikk og etc som jeg hører på. På iphone er det kun mulig å bruke ferdigprogrammerte presets på EQ i ipod applikasjonen. Dvs at man ikke kan få justert ut lyden fra spotify, youtube eller andre applikasjoner slik jeg ønsker. Hørt hørt rykter om at de finnes EQ til SGS2 som sitter på utgangstrinnet i lydprosesseringen slik at man får justert ALL lyd og ikke kun lyd fra en app. Noen som har noen mer info om EQ instillinger på SGS2? Er det noen der som har hatt iphone og har gått over til SGS2? Er touchfeelen like smooth? Er det evt andre android telefoner som vil overgå SGS2 som kommer innenfor de nærmeste måneder? Vel hvis du er fornøyd med iOS og Apple kan det være verdt å vente til iPhone 5 (sannsynligvis) kommer ut. Ellers så er vel HTC Sensation, HTC EVO 3D (hvis 3D er viktig for deg) SGS II de mest aktuelle per dags dato. Jeg er ikke så oppdatert angående EVO 3D eller på LGs 3D-modell men Sensation er vel den telefonen som er nærmest SGS II spesifikasjonsmessig. Vel du kan bruke telefonen som en "ekstern harddisk" for å overføre bilder ved å koble til gjennom USB. Ellers hvis du har bilder lagret på et evt eksternt minnekort kan du ta ut dette og ta dette i en kortleser. Enkelt og greit. Det finnes EQ-software til SGS II. Personlig så bruker jeg denne og synes den fungerer fint. Usikker angående fremtidige telefoner men se det jeg skrev i første del samt at det kommer en Galaxy-telefon med støtte for LTE (4G). Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Telefonen min har begynt å slå seg av helt tilfeldig, eller rette sagt henge seg. Sort skjerm, ingen livstegn. Må ut og inn med batteriet for å få liv i den igjen. Lyden har også forsvunnet noen ganger, og i dag hadde ringetonen resatt seg til Andromeda i stedet for den jeg pleier å ha. Aner ikke om det er sammenheng. Batterigrafen ser også veldig syk ut hver gang dette skjer, og batteriindikasjonen blir helt gal. Har forsøkt å tømme batteriet helt og lade opp uten at det har hjulpet. Kjører stock KE2 eller noe lignende. Syk telefon: Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Tiny Flashlight + LED bruker jeg. Funker knirkefritt. Neida, er ikke panisk, men liker uansett ikke at ting har tilgang til ting de ikke har noe med og ingen praktisk funksjon for at app skal gjøre det den er laget for. Fant en som kun trengte tilgang til bildene. Noen som vet om det er noen apps som virker for å ta opp samtaler uten at man må slå på og bruke handsfree? Tester Sanity - Den tar opp, men det kommer ingen lyd ved avspilling. Ser de skriver at androide ofte krever handsfree for det, så regner med det er derfor det ikke kommer lyd. Skulle gjerne ha tatt opp enkelte samtaler (fra selgere blant annet), men samtidig fått til å brukt den som vanlig (altså uten handsfree) Total Recall. Knirkefritt! Tar opp samtaler automatisk og har en egen innstilling for denne mobilen. Send meg en pm så skal jeg hjelpe deg Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Er det noen der som har hatt iphone og har gått over til SGS2? Er touchfeelen like smooth? Hadde 3GS før S2 og merker ikke noe forskjell på "touchfeelen". Det jeg er mest fornøyd med i forhold til Iphone er først og fremst friheten som er i en Android telefon men også formfaktor & vekt. 3GS er virkeliog en stor, klossete og tung murstein i forhold til S2 (til tross for at S2 har større skjerm!) Med mindre Apple kommer med noe revolusjonerende nytt i senere modeller kommer jeg nok aldri til å kjøpe Iphone igjen (Og da snakker jeg revolusjonerende i ordets rette forstand og ikke "Apple-revolusjonerende"). Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Total Recall. Knirkefritt! Tar opp samtaler automatisk og har en egen innstilling for denne mobilen. Send meg en pm så skal jeg hjelpe deg Uff, liker ikke at nesten alle apps må ha så mange tilganger - spesielt likte jeg denne lite: Tjenester som koster penger ringe telefonnumre direkte Tillater programmet å ringe telefonnumre uten inngripen. Skadelige programmer kan forårsake uventede samtaler på telefonregningen. Merk at dette ikke tillater programmet å ringe nødnumre. Men skal man bruke apps, så må man kanskje bare håpe på det beste - ville vært ganske så irriterende hvis denne appen har ringt og brukt masse penger ... jeg som bruker er jo klar over at den kan det med disse rettighetene - står veldig svakt hvis så skjedde og man ikke vil betale Hmmm... 14 dager test, så må man betale. Mulig jeg tester - regner med jeg skjønner programmet selv, men takk for tips og tilbud Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 (endret) Grunnen til at den trenger tillatelse til å ringe er jo fordi den skal jo ta opptak av samtalen så er jo ganske logisk. Som sagt les et par kommentarer. Er kommentarer på så å si hver eneste "kjente" apps (hvertfall hvis du har engelsk språk) Endret 31. august 2011 av Nilsido Lenke til kommentar
cosm0 Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Hjelp flasha lightning rom lagger på hjemmeskjermen..what to do? Lenke til kommentar
waters2k Skrevet 31. august 2011 Del Skrevet 31. august 2011 Heisann Er det noen her som får offline mode på Spotify til å fungere med denne telefonen, jeg har fulgt anvisninger fra YouTube men det skjer ikke noe mere. I følge den videoen skal man få synket spillelistene med et par trykk, men det blir ikke noe synking av en rar grunn. Flere her inne som har samme problem eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg