Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke være nødvendig med portutløser på routeren når du er på samme nettverk. PRøv å fjern dette. Dessuten har du ikke vist hvordan du har satt det opp på telefonen :p

Har lokal ip adressen der ip adressen skal inn. Og port utløseren 60128 på mobil app og I routeren.

 

Men funke ikje for det. Skal teste uten portutløseren når jeg kommer hjem om 3 dager.

 

 

Sjekk om du har en funksjon på ruteren som heter "User isolation" eller noe i den dur. Den isolerer brukere på wlan fra hverandre og evt. enheter som bruker kablet nettverk. Pleier å ligge under wlan-innstillingene.

 

Det er ikke nødvendig med port forwarding, så lenge du ikke skal nå enheten fra internett.

Hmmm, det skal jeg sjekke.

Har DB800 og, og noen app'er til SGS2 og, fikk ikke kontakt med hverandre. Men det løste jeg med å få meg dyndns.

Men noe slik er ikke mulig på Onkyo, der går det kun å taste inn tall i ion adressen. Så få ble det dyndns der, funke det.

Fint når man er ut å reise, og vil ta opp program / film hjemme og se det seinåre:-)

 

Men sikkert samme problem, skal sjekke. Byttet til Netgear router som skal være best på trådløse nett. Skjedde i den bytte tiden, ja.

Finner ikke en slik funksjon som du sier, eller en lignende funksjon. Lett opp og ned i mente.

 

Innstallert ny & annen app, for å bare sjekke at det ikke er det.

Så kan 100% si at det er nettverket mitt ja, imellom mobilen og routeren og til Onkyo forsterkenen.

 

Har tatt siste FW oppdateringer på Onkyo`en, så den kommer på nett ihvertfall.

 

Merkeligt dette.

 

http://www.netgear.com/home/products/wirelessrouters/high-performance/WNDR3700.aspx

 

Er det den ruteren du har? Ser at den har en "guest"-modus på wlan, som isolerer wlan-brukere. Kan du sjekke om den er på?

 

Får du pinge Onkyo-saken fra mobilen?

Lenke til kommentar

Nettopp fått meg Galaxy s2 :D

Spørsmål; hvorfor har den en lett mix av norsk og engelsk? :/

I marked (som heter markeT) står det "mine programmer" og samtidig "accounts" og "settings".. En geocache-app jeg brukte på min tidligere HTC Legend var på norsk, nå er den på engelsk, wtf?

Jeg kan engelsk, men det er bare så jall med en blanding på den måten. Noe jeg har oversett? Satt language til norsk bokmål så os-et er norsk, men :p

takk for tips!

 

Svaret er ganske enkelt, de har gjort samme blemme som LG har, ihvertfall på Optimus 2x.

Disse store utenlandske firmaene skjønner ikke at selv om Norge er en mikrostat på størrelse med en bydel i New York, kan vi fremdeles ha to skriftspråk. Problemet er at dette skjønte Google for et par år siden.

Google sin inndeling går i land og deretter språk, og koden for Norge er, logisk nok, NO og den gamle koden for norsk er no. Google delte senere norsk opp i NO_nn og NO_nb.

Denne inndelingen har hverken Samsung eller LG vært spesielt oppmerksom på, og det gjør at programmer som bruker lokalisering til å definere språk ikke kan tolke språk-koden no, og dermed gir deg default språk-kode som er engelsk. I noen apps gir dette en herlig mix av engelsk og norsk :)

 

Viss man forsøker å innstille telefonen til NO_nb så fc'er det meste, det gjorde det ihvertfall hos meg. Og det eneste resultatet er at de appsene som feilaktig var på engelsk kommer på norsk, mens systemet skifter til engelsk.

Eneste måten dette kan fixes på er at Samsung (eller en ROM-dev) fikser det.

Modaco-Paul fixet dette i noen versjoner av hans FroYo-releaser, men det var såvidt jeg forstod en omfattende oppgave.

Lenke til kommentar

3 lading holdt den 1 døgn og 12 timer ca.

Nå etter 4 lading og noenlunde samme bruk

 

post-27338-0-67575700-1314603776_thumb.jpeg

 

Jeg har vel muligens brukt skjermen litt mer på forrige lading, men den den vesentlige forskjellen var at jeg på forrige lading hadde WIFI på hele tiden(uten å bruke den aktivt selv til surfing osv ...) - Nå på siste lading av hele tiden. Da trekker WIFI utrolig mye selv når man ikke bruker tjenesten aktivt selv.

 

Har Samsung S1 og Iphone 4 som er koblet på samme nett, som ikke erfarer samme tapping av batteriet - tror ikke det er routerne som er problemet, men selve tlf jeg.

Lenke til kommentar

3 lading holdt den 1 døgn og 12 timer ca.

Nå etter 4 lading og noenlunde samme bruk

 

post-27338-0-67575700-1314603776_thumb.jpeg

 

Jeg har vel muligens brukt skjermen litt mer på forrige lading, men den den vesentlige forskjellen var at jeg på forrige lading hadde WIFI på hele tiden(uten å bruke den aktivt selv til surfing osv ...) - Nå på siste lading av hele tiden. Da trekker WIFI utrolig mye selv når man ikke bruker tjenesten aktivt selv.

 

Har Samsung S1 og Iphone 4 som er koblet på samme nett, som ikke erfarer samme tapping av batteriet - tror ikke det er routerne som er problemet, men selve tlf jeg.

 

Håper virkelig dette er med original batteriet og ikke et større...

Bruker 3500 mAh batteriet. Har nå hatt tlf på i 58 timer, og det er fortsatt 47% igjen.

Rett skal være rett, har ikke brukt telefonen så mye men wifi/3G har vært på, på dagtid.

 

Android OS 2 timer 28 min. 45%

Skjerm 2 timer og 34 min. 21%

Taleanrop 41 min. 10%

 

Resten er litt diverse. Facebook, e-post, Medieserver osv.

 

Det jeg opplever med dette batteriet er at det holder enormt lenge ved lite bruk, men ikke så lenge som 3500 mAh skulle tilsi ved hard bruk.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar
Håper virkelig dette er med original batteriet og ikke et større...

Bruker 3500 mAh batteriet. Har nå hatt tlf på i 58 timer, og det er fortsatt 47% igjen.

Rett skal være rett, har ikke brukt telefonen så mye men wifi/3G har vært på, på dagtid.

 

Android OS 2 timer 28 min. 45%

Skjerm 2 timer og 34 min. 21%

Taleanrop 41 min. 10%

 

Resten er litt diverse. Facebook, e-post, Medieserver osv.

 

Det jeg opplever med dette batteriet er at det holder enormt lenge ved lite bruk, men ikke så lenge som 3500 mAh skulle tilsi ved hard bruk.

 

Nåh ...

OS 2 timer 56 min

skjerm 2 timer 7 min

taleanrop 22 min

 

Brukt litt blåtann pga ville ikke slå på trådløs.(kabel gidder man ikke), samt litt småting utenom naturligvis her også.

 

Det er originalbatteriet ja. Det er altså bedre enn ditt kan det se ut som (er jo selvfølgelig noe man ikke direkte kan konstantere pga forskjellig bruk, men dog ...)

 

58 timer er under 2 1/2 døgn. Sier vi at du da har 50% batteri igjen, så dobler vi lengden og da kommer du på 5 døgn. Min viste nesten 7 døgn. Jeg med 1650 batteriet og du med over dobbelte med 3500. Du skulle egentlig ligget et godt stykke over istedet for å ligge under.(men tror wifi'en som sørger for dette - du skulle prøvd en lading uten wifi, bare for test))

 

Men poenget var egentlig ikke lengden av batteriet, men at trådløs drar noe så inn i h... av batteriet. Det er en Dlink, men ikke versjonen man sier det er problem med. Samtidig vet jeg jo at både IPhone4 og S1 ikke har samme utfordring når de er på samme router, så her må det være noe i SW som ikke er helt bra på S2 tror jeg

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer med noen form for sportsarmbånd?

 

det er en link her jeg kjøpte sportsbånd ifra for ca 2 dollar, hvis du finner den,kan du si meg siden?

 

jeg finner den ikke igjen,er så mange sider så

Www.dealextreme.com

eller noe i den duren?

 

takker:) det var det

Lenke til kommentar

 

Nåh ...

OS 2 timer 56 min

skjerm 2 timer 7 min

taleanrop 22 min

 

Brukt litt blåtann pga ville ikke slå på trådløs.(kabel gidder man ikke), samt litt småting utenom naturligvis her også.

 

Det er originalbatteriet ja. Det er altså bedre enn ditt kan det se ut som (er jo selvfølgelig noe man ikke direkte kan konstantere pga forskjellig bruk, men dog ...)

 

58 timer er under 2 1/2 døgn. Sier vi at du da har 50% batteri igjen, så dobler vi lengden og da kommer du på 5 døgn. Min viste nesten 7 døgn. Jeg med 1650 batteriet og du med over dobbelte med 3500. Du skulle egentlig ligget et godt stykke over istedet for å ligge under.(men tror wifi'en som sørger for dette - du skulle prøvd en lading uten wifi, bare for test))

 

Men poenget var egentlig ikke lengden av batteriet, men at trådløs drar noe så inn i h... av batteriet. Det er en Dlink, men ikke versjonen man sier det er problem med. Samtidig vet jeg jo at både IPhone4 og S1 ikke har samme utfordring når de er på samme router, så her må det være noe i SW som ikke er helt bra på S2 tror jeg

 

Vanskelig å sammenligne bruk, men dette batteriet holder MYE lengre enn original batteriet gjorde. Når jeg sier moderat bruk, så mener jeg, ikke mye spilling, ikke mye video/musikk, ikke langvarig bruk av bluetooth og lign.

 

Dette er jo en smart tlf, så jeg gidder ikke bruke den som man brukte en Nokia for 10 år siden. Mail hentes fra tre kontoer hver 1/2 time. Og bruker ellers telefonen en del, men ikke til hardt belastende (for batteriet) oppgaver over lengre tid.

 

Har hatt tlf siden den kom ut, og enten så har du et vidunder batteri, ellers har du meget begrenset bruk. Langt under hva jeg vil kalle moderat/normalt for en smarttelefon...

 

En lading uten wifi? Hva i alle dager skal jeg med en smart telefon om jeg ikke bruker wifi? 3G når jeg er ute..... Hvor lenge batteriet mitt holder uten bruk av det er av null interesse for meg, da jeg har det på stort sett konstant bortsett fra om natten.

 

PS, tror jeg blingsa litt på batteritiden din første gang jeg svarte...

 

Mitt gikk forøvrig nettopp tomt etter en del bruk av skype og fring. (noen timer)

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Kjøpte meg telefonen idag, men knoter litt med å slette snarvei-ikoner på rulleforsiden. Vil slett en snarvei, ikke hele siden, er dette mulig? Vil også slette deler av de originale sidene som fulgte med, får bare slettet hele side tre, ikke de to første i helhet eller deler. Får ikke lov å dra siden ned til søplebøtta hvis noen skjønner hva jeg prøver å komme frem til.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Har hatt tlf siden den kom ut, og enten så har du et vidunder batteri, ellers har du meget begrenset bruk. Langt under hva jeg vil kalle moderat/normalt for en smarttelefon...

 

Jeg hadde ca like mye aktivitet på 7 døgn som du hadde på 2 1/2 døgn, så langt mindre aktivitet ja.

 

En lading uten wifi? Hva i alle dager skal jeg med en smart telefon om jeg ikke bruker wifi? 3G når jeg er ute..... Hvor lenge batteriet mitt holder uten bruk av det er av null interesse for meg, da jeg har det på stort sett konstant bortsett fra om natten.

 

Selvfølgelig har du ikke det, men det var for testingens skyld jeg tenkte på. Bruk den ellers som vanlig, kun wifi av. Hvis du da får mye igjen for det på batteriet, så har du jo ennå mer kunnskap på hva som trekker strøm og hvor mye på det.(grei kunnskap ovenfor kundene?)

Til meg syns jeg det var ekstremt - fra 1 1/2 døgn på forrige lading(på hele tiden, men uten å brukes - ikke e-post synk eller noe) til nesten 7 uten at den(wifi) var på i det hele tatt. Ganske lik bruk som sagt - litt mer skjerm på 1 1/2 (men så lite at det ikke skulle utgjøre mange %)

Lenke til kommentar
Har hatt tlf siden den kom ut, og enten så har du et vidunder batteri, ellers har du meget begrenset bruk. Langt under hva jeg vil kalle moderat/normalt for en smarttelefon...

 

Jeg hadde ca like mye aktivitet på 7 døgn som du hadde på 2 1/2 døgn, så langt mindre aktivitet ja.

 

En lading uten wifi? Hva i alle dager skal jeg med en smart telefon om jeg ikke bruker wifi? 3G når jeg er ute..... Hvor lenge batteriet mitt holder uten bruk av det er av null interesse for meg, da jeg har det på stort sett konstant bortsett fra om natten.

 

Selvfølgelig har du ikke det, men det var for testingens skyld jeg tenkte på. Bruk den ellers som vanlig, kun wifi av. Hvis du da får mye igjen for det på batteriet, så har du jo ennå mer kunnskap på hva som trekker strøm og hvor mye på det.(grei kunnskap ovenfor kundene?)

Til meg syns jeg det var ekstremt - fra 1 1/2 døgn på forrige lading(på hele tiden, men uten å brukes - ikke e-post synk eller noe) til nesten 7 uten at den(wifi) var på i det hele tatt. Ganske lik bruk som sagt - litt mer skjerm på 1 1/2 (men så lite at det ikke skulle utgjøre mange %)

 

Kommer nok ikke til å skje at jeg kjører uten wifi til batteriet er tomt :) for meg blir det som å ha en bil uten bensin for å spare drivstoff for å si det litt flåsete. Er på nett så sant jeg er våken. Avhengig av Mail og skype for å få gjort det jeg skal. Men nok om det.

 

I dag testet jeg ut USB otg plugg til telefon. Den likte jeg. Bare å plugge inn en USB pinne og vips så hadde jeg tilgang til det som lå på den. Praktisk!

Lenke til kommentar

Jeg trenger virkelig hjelp med noe

 

Jeg får ikke gjennom samtaler med noen bekjente.

 

Han ringer meg, og jeg merker ikke at den ringer,men sjekker jeg siste anropene, så er det en sirkel som er krysset over med et A tegn? og jeg ser når han har ringt,,men ingenting skjer

 

Hva kan dette skyldes?

 

Jeg prøver å ringe tilbake,men går altså ikke

Lenke til kommentar
Han ringer meg, og jeg merker ikke at den ringer,men sjekker jeg siste anropene, så er det en sirkel som er krysset over med et A tegn? og jeg ser når han har ringt,,men ingenting skjer

 

Hva kan dette skyldes?

 

Jeg prøver å ringe tilbake,men går altså ikke

 

Trykk og hold på kontakten, da kommer flere valg opp - "Fjern fra svarteliste", så tenker jeg det virker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...