Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hei har hatt telefonen i 2 dager nå men jeg sliter med at jeg plutselig ikke har noen signaler og får ikke gjort noe som behøver nettverks dekning. Er dette noe andre har sliti med også eller er det noe feil? :dontgetit:

 

Tipper du har onecall eller tele2? Det er kjent, ja.

 

 

Jeg har Telenor, skjer med meg også, flere ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Lovet å komme med en oppdatering på 3500 mAh batteriene når jeg hadde fått testet litt mer.

 

Det har jeg fått gjort nå. Batteriene fungerer greit, men ikke så bra som jeg hadde håpet.

Jeg tror grunnen er at så langt har jeg bare ladet to ganger. Merker forbedring fra første til andre lading. Litt vanskelig å si hvor stor den var, da bruken alltid vil variere litt, men mitt inntrykk er at batteriet ble bedre.

 

1 Lading.

Ladetid ca 5 timer med 700 mAh lader, (original laderen som følger med telefonen)

Blandet bruk. Blant annet litt GPS. 3G og wifi på hele tiden bortsett fra ca 8 timer på natten når jeg sov. Ellers litt spilling, og sånn passe aktiv bruk av telefonen. Skjerm på ca 5 timer. Etter 35 timer var det 10% igjen av batteriet. Ble da satt til lading.

 

2 Lading.

Fikk ikke tatt tiden på ladingen, da telefon lå i bilen og jeg var et annet sted.

Bruk omtrent som ovenfor. Skjerm 5.5 timer, snakket i tlf i 1 time og 10 minutter.

GPS brukt i bil ca 20 minutter. Ellers 3G og wifi på hele tiden bortsett fra om natten.

Batteriet var nå nede på 4% etter 45 og en halv time. Så forbedringen fra første lading var ganske drastisk vil jeg si. Håper det forbedrer seg enda mer etter noen ladinger til.

 

3 Lading.

Bruk omtrent som ovenfor. Må si meg ganske fornøyd med batteriet nå. 1% batteri igjen etter 54 timer :)

 

OPPDATERT:

 

4 Lading.

Bruk omtrent som ovenfor. Må si meg fornøyd med batteriet nå. 3% batteri igjen etter 56 timer. Og da har fring stått å ruslet og gått de siste 4-5 timene, men ikke vært i bruk.

Virker som batteriet har nådd omtrent max av hva man kan forvente nå. Så da ser jeg ingen grunn til å oppdater noe mer her. Fikk også original batteriet til å holde opp mot 30 timer ved lite bruk. Så min konklusjon er at dette holder ca 2x så lenge som original batteriet ved relativ lett bruk, og noe kortere ved aktiv bruk.

 

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Hei,

 

Lovet å komme med en oppdatering på 3500 mAh batteriene når jeg hadde fått testet litt mer.

 

Det har jeg fått gjort nå. Batteriene fungerer greit, men ikke så bra som jeg hadde håpet.

Jeg tror grunnen er at så langt har jeg bare ladet to ganger. Merker forbedring fra første til andre lading. Litt vanskelig å si hvor stor den var, da bruken alltid vil variere litt, men mitt inntrykk er at batteriet ble bedre.

 

1 Lading.

Ladetid ca 5 timer med 700 mAh lader, (original laderen som følger med telefonen)

Blandet bruk. Blant annet litt GPS. 3G og wifi på hele tiden bortsett fra ca 8 timer på natten når jeg sov. Ellers litt spilling, og sånn passe aktiv bruk av telefonen. Skjerm på ca 5 timer. Etter 35 timer var det 10% igjen av batteriet. Ble da satt til lading.

 

2 Lading.

Fikk ikke tatt tiden på ladingen, da telefon lå i bilen og jeg var et annet sted.

Bruk omtrent som ovenfor. Skjerm 5.5 timer, snakket i tlf i 1 time og 10 minutter.

GPS brukt i bil ca 20 minutter. Ellers 3G og wifi på hele tiden bortsett fra om natten.

Batteriet var nå nede på 4% etter 45 og en halv time. Så forbedringen fra første lading var ganske drastisk vil jeg si. Håper det forbedrer seg enda mer etter noen ladinger til.

 

OPPDATERT:

 

3 Lading.

Bruk omtrent som ovenfor. Må si meg ganske fornøyd med batteriet nå. 1% batteri igjen etter 54 timer :)

 

Bump/oppdatert

Da har nok jeg et batteri som ikke er helt som det skal være..

Mitt varer ikke halvparten engang.

Lenke til kommentar

Eller vi har veldig forskjellig bruk. Du har ikke en Dlink 655 router vel?

Jeg har ingen "unødvendige" progs på tlf (men har selvfølgelig de jeg har behov for!)

Bruker ingen widgets og har lys på minimum så sant jeg ikke har behov for mer lys.

Bruker Juicedefender Ultimate.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Eller vi har veldig forskjellig bruk. Du har ikke en Dlink 655 router vel?

Nei,har linksys.

Vel,bruken min er slik etter 2 lading-

Fulladet i går kveld og mistet 1 % på 8 timer i standby.

3% på en samtale på 20 min i morges.

Så lå den i hvilemodus i 4-5 timer uten å miste noe før jeg i ettermiddag gikk fra 94% til 25% på 5 min surfing via Wifi,flashing av en kernel og et modem

og ca en halvtime spilling.Resten er kun knoting i menyer og flytting av widgets.

Har hatt 3G på ca 5 timer og WiFi ca 7 timer.

Merker at under spilling daler det fort ned.Spillte Diversion i sted i 10 minutter og mistet 15 % på det.

 

Skjerm på i 2 t 20 min idag.

Lenke til kommentar

Jeg har logget gps i over 2 timer (ikke nav), 5 timer skjerm, litt spilling, wifi på minst 50% av tiden (dlink), samt endel knoting. Litt sms og samtaler, ikke mye dog. 2 lading til meg også og har org batteri og ikke 3500. 1 døgn og 7 timer og da 8% igjen.

 

Høres ut som det er noe rart med det batteriet ditt.

Forøvrig lader jeg så og si helt ut og ladet over 12 timer på hver lading(på de første ladingene - første ladingen var på 18 timer elns) - viktig å la den stå et par timer over når den sier det er fullt (utifra erfaring med andre tlf)

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Håper noen kjenner til dette problemet, men jeg har et 32GB minnekort i mobilen og har valgt å legge musikken min inn på det. Det har jeg gjort ved å sette minnekortet i Macen og bare dratt over musikkfilene inn på den. Det ser ut til å fungere veldig bra, og de legger seg i "musikk spilleren" på S2en, men det er noen sanger som legger seg under artisten "unknown". ??

 

Jeg har alt veldig godt organisert, så jeg har sanger i album og leter etter sanger i artist seksjonen. Øverst er det en artist som heter "<unknown>" hvor det ligger mange album med sanger i. Når jeg kobler minnekortet i Macen igjen, står alt som det skal, så dette irriterer meg veldig. Noen som vet hvordan jeg retter det opp?

 

Takk for svar :)

Sjekk iTunes. Det er mulig artisten ikke har blitt skrevet i riktig plass på filen, og derfor ikke vises som noen artist.

Jeg har alt riktig i iTunes. Hadde sangene på iPhonen og det funket..Men på minnekortet når det er i Macen står alle artistene i hver sin mappe med sangene inni. Likevel er det noen album som skiller seg ut..

 

Har du prøvd MediaFix som jeg anbefalte?

Nei, kjenner ikke til det. Hva gjrør det?

Lenke til kommentar

Håper noen kjenner til dette problemet, men jeg har et 32GB minnekort i mobilen og har valgt å legge musikken min inn på det. Det har jeg gjort ved å sette minnekortet i Macen og bare dratt over musikkfilene inn på den. Det ser ut til å fungere veldig bra, og de legger seg i "musikk spilleren" på S2en, men det er noen sanger som legger seg under artisten "unknown". ??

 

Jeg har alt veldig godt organisert, så jeg har sanger i album og leter etter sanger i artist seksjonen. Øverst er det en artist som heter "<unknown>" hvor det ligger mange album med sanger i. Når jeg kobler minnekortet i Macen igjen, står alt som det skal, så dette irriterer meg veldig. Noen som vet hvordan jeg retter det opp?

 

Takk for svar :)

 

Hvilken versjon av ID3 er musikkfilene? Hadde samme problemet når noen av filene mine var v2.4, siden det ikke virker som Android støtter den versjonen noe særlig (ikke Windows heller forøvrig). Skal stå om du høyreklikker på fila i iTunes (har ikke iTunes inne, så er ikke 100% sikker).

Lenke til kommentar

Sporing via samsungdive: Omsider vises siden hos meg - mulig de hadde problemer i går. Det er aktivert på tlf, men alt av gps, roaming, pakkedata, synk i bakrunn og slike ting er slått av da jeg ikke vil ha ekstra regning, jeg vil styre det selv. Ser at mobilnummer ikke vises, men 'eget nr' vises heller ikke på tlf på 'om tlf' og det vet jeg ikke hvor jeg legger det inn.

 

Anyway, jeg har sett av bruksanvisning at selv om sim er tatt ut, så kan tlf spores. Stod ca 20 min og prøvde, men der ble den stående uten å komme videre - søkte og søkte. Noen som har fått til å spore tlf som har noen forslag til hva som er feil?

 

Edit: Glem den, fant ut at bakgrunnsdata må stå på. Når dette gir både mer datatrafikk og kostnader, samt mer batteribruk, så får denne tjenesten med sporing bare være :S

 

btw: google e-post jeg spurte om tidligere fungerer - bare jeg som hadde satt feil innboks til å åpne.

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Har aldri hatt en tlf så er så elendig på batterie...

Min erfaring at Wifi påslått trekker voldsomt med strøm. MEN, jeg har testet HTC Desire HD, HTC Desire S, HTC Incredible S, HTC Sensation, LG Optimus 2X, LG Optimus 3D, Sony Ericsson Xperia Arc, Sony Ericsson Xperia Neo, samt Samsungs Galaxy S og SII. Av disse var de to sistnevnte desidert best på batterikapasitet. Så hvis du aldri har hatt en telefon med dårligere batteri, har du enten aldri hatt noen moderne smarttelefon eller så er det noe feil med batteriet ditt.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt en tlf så er så elendig på batterie...

Min erfaring at Wifi påslått trekker voldsomt med strøm. MEN, jeg har testet HTC Desire HD, HTC Desire S, HTC Incredible S, HTC Sensation, LG Optimus 2X, LG Optimus 3D, Sony Ericsson Xperia Arc, Sony Ericsson Xperia Neo, samt Samsungs Galaxy S og SII. Av disse var de to sistnevnte desidert best på batterikapasitet. Så hvis du aldri har hatt en telefon med dårligere batteri, har du enten aldri hatt noen moderne smarttelefon eller så er det noe feil med batteriet ditt.

 

Som du sier, jeg har ikke hatt en Android tlf før. Men har hatt nokia N97mini i lang tid. Og den er ikke i nærheten til å bruke så mye strøm som SG2 gjør. Selv er det mer avansert tlf.

 

Jeg har oxo brukt HTC Desire. Den var bedre på batterie en hva min sg er da..

Det at det er feil på batterie, det tviler jeg på. Selv kona sin tlf holder ikke en dag en gang.. Så, det er selve batteribruke til tlf som er probleme. Denne tlf sluker strøm.

 

Og jeg mener at når det lages en avansert tlf, må de da i det minste så til å lage et batteri, som tåler bruk. Hva skal man med alt av dilldall på tlf, når det ikke er støm til å drive det...

Lenke til kommentar

Kan dere som har ny tlf og dårlig batteri lese førstepost?

Jeg vet det er mye å gjøre Byxxi, men går jo an å legge til der at de som har dlink routere bør prøve å bytte. kan ikke finne det noe sted.

 

ser forsåvidt at det er under arbeid med mer utfyllende tekst ;)

Endret av spax
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg erklærer temmelig nøyaktig 2 døgn på batteriet på første utlading etter flash til CriskeloROM v12. Ingen spontan reboots heller.

3G og WLAN på hele tida stort sett. Dvs 3g alltid, WLAN stort sett. Skjønner dog fortsatt ikke hvorfor Spotify og Dolphin browser ikke vises.

 

I tillegg kan nevnes at jeg har en DLINK DIR-655 router, men aldri har merket at den drar enormt med strøm, i hvert fall ikke mer enn surfing på 3G. Den drar ja, men ikke så mye at jeg har reagert.

post-50678-0-78848300-1313829187_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...