Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Recon: Uansett hvordan du vrir på det, betyr cellestandby at telefonen tolker at du har vært uten dekning, og at senderen prøver å søke etter dekning. Dette krever mye strøm. Dersom dette er et problem kun med ett ROM, betyr det at feilen ligger i rommet.

Telefon inaktiv er den aller minst strømbrukende formen telefonen kan være i. I hvert fall i standard ROM. Dersom dette er bugget etter at du byttet ROM, så burde du vurdere om det også er ROMens feil. Sjekk hvor lenge mobilen har vært inaktiv.

Kan du ringe og sende meldinger og motta samtaler og meldinger?

På alle ROM jeg har prøvd har jeg alltid hatt cellestandby på 7-8 timer hver natt.Da har jeg hatt 3g og wifi av men hatt full dekning.Hvordan skal senderen kunne søke da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apps som f.eks juicedefender kan sette den i airplane mode om natten.

JD kutter all datatilgang om natta, (men det gjør den jo ellers når den er i hvilemodus også). Men jeg vil ikke ha den i full flight mode. Småbarnsfar vettu. ;)

Recon: Uansett hvordan du vrir på det, betyr cellestandby at telefonen tolker at du har vært uten dekning, og at senderen prøver å søke etter dekning. Dette krever mye strøm. Dersom dette er et problem kun med ett ROM, betyr det at feilen ligger i rommet.

Telefon inaktiv er den aller minst strømbrukende formen telefonen kan være i. I hvert fall i standard ROM. Dersom dette er bugget etter at du byttet ROM, så burde du vurdere om det også er ROMens feil. Sjekk hvor lenge mobilen har vært inaktiv.

Kan du ringe og sende meldinger og motta samtaler og meldinger?

Jaja, med en gang jeg våkner og plukker på telefonen har den jo fullt av alt. God dekning her på Kampen.

Kan ikke huske dette var framtredende på Litening ROM nei, så tror det er en ren criskeloROM greie.

På alle ROM jeg har prøvd har jeg alltid hatt cellestandby på 7-8 timer hver natt.Da har jeg hatt 3g og wifi av men hatt full dekning.Hvordan skal senderen kunne søke da?

Bortsett fra at kun CriskeloROM (trooor jeg), så akkurat det Njord sier her.

Lenke til kommentar

Jeg fikk dette etter at jeg endret meldingslyd til "Knock knock". Når jeg får melding hører man først en bankelyd (knock knock) etterfulgt av hvem meldingen er fra. Når telefonen ringer starter ringetonen jeg har valgt, så sier den hvem som ringer. Personlig syntes jeg dette var greit på SMS, men likte ikke dette når den ringte, ødela liksom ringetonen... Løsningen for meg var derfor å endre meldingslyd på nytt. Høres jo litt rart at det skal være slik, så hvis noen har bedre løsninger er jeg også interessert i å høre om det.

Lenke til kommentar

Har noen av dere spotify over tlf?

Er det ikke mulig å få over alle sangene så de kan spilles av offline?

plutselig mister jeg internett forbindelse online og vips kan jeg ikke høre på musikken

veldig irriterendes, der det ikke er verdt de 100 kronene man betaler i måneden

Bare gjør om spillelistene dine til offline lister, den laster ned musikken, du har ikke mer problemer.

jeg gikk inn på settnings

og tok og huket av offline mode , sync over wi fi og sync over 3g

og når jeg nå er i offline mode får jeg kun noen enkelte sanger å spille av?

er dette for noe da:S

Lenke til kommentar

Etter å ha gjort endringene må du nødvendigvis tilbake til spillelistene og trykke på knappen for offline playlists, og huke av de du vil synce. Det er jo en viss mulighet for at du har sata** masse album og ville kverket telefonen med alle. Nå kan du velge de du vil ha.

edit: jeg ville kanskje gitt en god F i å ha sync over 3g, med mindre du liker å betale store regninger. ;)

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Etter å ha gjort endringene må du nødvendigvis tilbake til spillelistene og trykke på knappen for offline playlists, og huke av de du vil synce. Det er jo en viss mulighet for at du har sata** masse album og ville kverket telefonen med alle. Nå kan du velge de du vil ha.

edit: jeg ville kanskje gitt en god F i å ha sync over 3g, med mindre du liker å betale store regninger. ;)

har 500mb gratis,så derfor jeg gjorde det

men jeg får ellers ikke hørt på musikk, hvis jeg er ute å går eller trener

det går ikke

jeg trykker over sync knappen,men er det noe mer jeg må gjøre?

altså det skjer ingenting her

Lenke til kommentar

Trust me, 500 is not enough. Jeg har det selv.

Sett deg hjemme hvor du har trådløst nett. Åpne spotify, logg inn, gå til settings og fjern krysset på offline mode (du må være online under sync!), huk av på sync via wifi. La det koble seg til trådløs nettet ditt som du forhåpentlig har tilgang til med telefonen fra før.

Gå så tilbake til playlistene dine, og velg knappen øverst der (bla-bla offline files). Da endrer listene seg så du kan huke av de spillelistene du vil synce. Huk av de du vil ha tilgjengelig offline, og spar en tanke til plass på disken i mobilen. Trykk så done, og se den synce hele greia. Tar tid, så ta deg en Caffe Feminado eller hva de heter og se litt tv.

Når sync er ferdig, gå til settings og NÅ huker du av offline mode så den ikke fortetter å streame når du tusler ut i sola. Deretter playlists igjen hvor du da vil se at de du ikke valgte å synce er grå, mot de syncede hvite. Play on.

Lenke til kommentar

En ting er sikkert og visst, LiteningROM er ikke veldig kurrant. Dersom jeg prøver å kjøre en vanlig factory reset på telefonen (både rett fra OS og via CWM) så havner telefonen i reboot loop. Det samme skjer om jeg wiper alt(factory/cache/dalvik) og så installerer Litening på nytt. Det er umulig å ikke få Litening til å havne i loop dersom jeg gjør en clean install. Andre ROM starter helt greit fra en clean install men Litening har noe alvorlig galt i seg. Eneste måten jeg nå kan installere Litening er å gjøre en backup restore via CWM boot menyen. Har både prøvd 4.2 5.0 & 6.0 og alle oppfører seg helt likt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Trust me, 500 is not enough. Jeg har det selv.

Sett deg hjemme hvor du har trådløst nett. Åpne spotify, logg inn, gå til settings og fjern krysset på offline mode (du må være online under sync!), huk av på sync via wifi. La det koble seg til trådløs nettet ditt som du forhåpentlig har tilgang til med telefonen fra før.

Gå så tilbake til playlistene dine, og velg knappen øverst der (bla-bla offline files). Da endrer listene seg så du kan huke av de spillelistene du vil synce. Huk av de du vil ha tilgjengelig offline, og spar en tanke til plass på disken i mobilen. Trykk så done, og se den synce hele greia. Tar tid, så ta deg en Caffe Feminado eller hva de heter og se litt tv.

Når sync er ferdig, gå til settings og NÅ huker du av offline mode så den ikke fortetter å streame når du tusler ut i sola. Deretter playlists igjen hvor du da vil se at de du ikke valgte å synce er grå, mot de syncede hvite. Play on.

der fikk jeg det til, takk skal du ha

jeg tenkte det å høre på sanger mens jeg var ute, er ikke at det koster meg mye

for har brukt ca 100 mb bare denne mnd f,eks så

men da funker det i alle fall:) takker for hjelpen

er det nevnt noen nye oppdateringer via kies i fremtiden?

Lenke til kommentar

Nå så jeg en melding om forklarer at telefonen unsynces. "En annen bruker (ingen andre vært pålogget min telefon) har force offlinet enheten, du må logge inn på nytt" OK, gjør så og får: "du har syncet mer enn 3 enheter, du kan ikke ha mer enn tre enheter syncet med din konto, denne enheten avsynces nå" Eh, nei, det har jeg ikke, men alt ble dermed fjernet igjen, som jeg syncet i går kveld.

Lenke til kommentar

Åssen er du nøjd med VillainROM, Carwin?

Godt fornøyd. Dønn stabilt og bra på batteribruk. Det jeg liker best er at de ikke slenger ut nye versjoner i hytt og pine, eller for å sitere en av utviklerene(pulser_g2 på xda):

Originally Posted by BoneMo

is a XXKH1 Villain rom coming....or there is no significant change ???

Waiting for a reason to upgrade.

pulser_g2

When a build comes out, you get the "omgomg this is shit poor battery wtf hlap", due to a new rom.

Then comes the "this rocks, battery is awesome", and eventually it turns out battery is identical...

I like to wait about 24 hours, until we know what the score is, then we decide

Jeg har kun Lite'ning å sammenligne med, stock rom'en hadde jeg kun i fem minutter :roll: Foretrekker helt klart Villain.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få kjøpt nytt bakdeksel til denne mobilen? Har greid å få noen stygge merker gitt.

Yup, jeg har bare fått en liten ripe, men er mektig lei av bakdekslet.

BTW: Enda ingen som veit hvordan jeg avslutter downloads? Alså i statusmenyen som ikke er ferdig fra android market.

(brukt opp datagrensa :ph34r: )

Lenke til kommentar

Åssen er du nøjd med VillainROM, Carwin?

Godt fornøyd. Dønn stabilt og bra på batteribruk. Det jeg liker best er at de ikke slenger ut nye versjoner i hytt og pine, eller for å sitere en av utviklerene(pulser_g2 på xda):

Originally Posted by BoneMo

is a XXKH1 Villain rom coming....or there is no significant change ???

Waiting for a reason to upgrade.

pulser_g2

When a build comes out, you get the "omgomg this is shit poor battery wtf hlap", due to a new rom.

Then comes the "this rocks, battery is awesome", and eventually it turns out battery is identical...

I like to wait about 24 hours, until we know what the score is, then we decide

Jeg har kun Lite'ning å sammenligne med, stock rom'en hadde jeg kun i fem minutter :roll: Foretrekker helt klart Villain.

Ja, jeg vurderte den selv, men gadd ikke alle de operasjonene for å legge det inn.

Lenke til kommentar

Han har oppdatert siden. Tror det skal være lettere å forstå.

Ja, det er vel dette og restore av det jeg er mest usikker på nå.

If you are coming from a ROM other than VillainROM 1.2 or above, then you should carry out a full wipe. In fact, you should be carrying out a full wipe anyway, but it's not strictly 100% necessary if you are just coming from the previous version.

Coming from Another ROM

Ensure CWM recovery is available, do a CWM/nandroid backup and titanium backup, and put the zip onto the root of the internal SD.

Enter CWM, carry out a factory reset, and cache wipe, and flash the ROM via "Install zip from SD" option.

Lenke til kommentar

Ja, det er vel dette og restore av det jeg er mest usikker på nå.

If you are coming from a ROM other than VillainROM 1.2 or above, then you should carry out a full wipe. In fact, you should be carrying out a full wipe anyway, but it's not strictly 100% necessary if you are just coming from the previous version.

Coming from Another ROM

Ensure CWM recovery is available, do a CWM/nandroid backup and titanium backup, and put the zip onto the root of the internal SD.

Enter CWM, carry out a factory reset, and cache wipe, and flash the ROM via "Install zip from SD" option.

Det er kun der om du skulle være så uheldig at du mister dataen din, eller noe annet skjer. Da har du backup.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...