Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Ingen flamewar. Men jeg opplever lag omtrent uansett hva jeg gjør. Bare det å switche homescreens, det tar 1. ca 1-2 cm med sliding før den oppfatter det, det lugger på skiftingen mellom homescreens. 2. Surfing, her lagger det vel uansett hvordan jeg scroller. Det flyter, men det lagger gjevnt over. 3. Generell scrolling i kontakter, meldinger, mail osv. Reagerer sent og småhakker i scrollingen.

 

Mulig det er min det er noe feil med. Opplever utrolig varmt batteri og litt random shutdowns og ymse. Ahwell.

 

-e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått beskjed om at andre høyre meg som skurrete når eg snakker med dei i telefonen. Nokon andre som har opplevd det samme?

 

Samme her.

 

 

Nå har jeg gått over fra stock rom (har oppdatert etter hvert som nye updates kom) til Ligtning v5 og håper på at det skal hjelpe

 

 

Lenke til kommentar
Jeg brukte omlag 2 uker med galaxyen for å sette opp, justere, prøve gadgets, endre hjemskjermer, launchers, ikoner, you name it. Når man ser såpass mange som daglig skifter versjoner, custom roms etc. Kan jeg ikke skjønne annet enn at de ikke er 100% fornøyd med det som er standard.

 

Why? Bare bruk touchwiz og done deal.

 

Det faktum at du KAN endre ting betyr ikke at du trenger utvikle OCD slik som meg og forandre ting hele tida :p .

 

Jeg syntes ikke at innsnevring av muligheter for å beskytte bruker mot "å forandre for mye på ting" er the way to go.

 

Syntes det blir litt feil å se på det slik at folk ikke er 100% fornøyd med det som er standard bare fordi de vil forandre litt på hvordan enheten funker i praksis.

 

Folk har forskjellige behov og preferanser, enkelt og greit. Noen liker fargeklatter over hele skjermen med enorme glinsende ikoner, andre liker hauger av widgets og tekst og generell "info" rett på hjemmeskjermen, andre liker å ha skjermen fri for ikoner og bruke en clean skjerm men intuitive shortcuts som er usynlige, osv osv osv.

 

Det faktum at du ikke KAN gjøre dette på iphone betyr ikke at folk som bruker iphone er 100% fornøyd med standarden.

 

Det blir som å si at etiopere er fornøyd med å spise pulver+vann-mix bare fordi de gjør det. Det funker siden det er sånn life is, men de hadde neppe lagt seg på magen og nekta hvis noen hadde kasta dem et par tonn indrefilet.

Lenke til kommentar

En oppdatering på mine problemer fra side 419 i denne tråden.

 

Oppsummert. Leverte klikk S2 til service (3 uker gammel). Fikk beskjed om at den var fuktsaka og ingen garanti og kunne ikke repareres. Jeg bedyret den ikke var utsatt for frukt (badrom, lommen en regnværsdag osv), men de mente at dette var en ufravikelig policy – Ingen reklamasjon/garanti på fukt-skade.

 

Etter råd fra brukere her inne greide jeg etter mye styr å navigere i havn en kjøps-opphevelse. Dette hadde ikke vært mulig uten de tipsene jeg fikk her inne. En stor takk til Horrorbyte, Ali I Hagen, Mixy, 4arm OG nKyb. Jeg måtte argumentere ganske heftig, og var klar for å klage inn til forbrukerrådet.

 

Problemet ble løst ved å henvise til kjøpsloven §18 og §15, samt en link til dom i lignede sak linket av nKyb. I tillegg var jeg svært heldig med personen på service/klageavlingen tross Leftdals noe rigide interne regler for slike servicesaker med fukstader. Så tross problemene er jeg svært fornøyd med Leftdal på Lade i Trondheim. De gadd faktisk å høre på meg, og prøvde å forstå situasjonen og finne ut av hva som var den riktige løsningen i forhold til norsk lov.

 

Tips til andre med lignende sak: Du står spesielt sterk hvis telefon får problemer innen 6mnd, dette er det presedens for i dom fra forbrukertvistutvalget. Videre må du kreve at DE skal bevise at du sannsynligvis står for skaden, det er ikke nok å si «Fuktskade». Selv opplevde jeg det som svært viktig å være informert, rolig og saklig. Jeg var ikke sint en eneste gang, men noe frustrert til tider.

 

Videre (relevant S2) kunne karen som hjalp meg fortelle at dette var uvanlig for S2'er, og at de ikke hadde hatt en eneste defekt modell før min. Jeg regner med at dette stemmer da han fremsto som veldig åpen om det meste. Han hadde inntrykk av at dette var en relativt god og stabil telefon.

 

Så igjen takk for hjelpen her inne. Skal nå bruke pengene mine til å kjøpe en ny S2, denne gangen med trygghetsavtale :)

Endret av Abstracter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingen flamewar. Men jeg opplever lag omtrent uansett hva jeg gjør. Bare det å switche homescreens, det tar 1. ca 1-2 cm med sliding før den oppfatter det, det lugger på skiftingen mellom homescreens. 2. Surfing, her lagger det vel uansett hvordan jeg scroller. Det flyter, men det lagger gjevnt over. 3. Generell scrolling i kontakter, meldinger, mail osv. Reagerer sent og småhakker i scrollingen.

 

Mulig det er min det er noe feil med. Opplever utrolig varmt batteri og litt random shutdowns og ymse. Ahwell.

 

-e

Sånn skal det ikke være. Så det kan jo være at det er noe feil med telefonen din.

Lenke til kommentar

Ingen flamewar. Men jeg opplever lag omtrent uansett hva jeg gjør. Bare det å switche homescreens, det tar 1. ca 1-2 cm med sliding før den oppfatter det, det lugger på skiftingen mellom homescreens. 2. Surfing, her lagger det vel uansett hvordan jeg scroller. Det flyter, men det lagger gjevnt over. 3. Generell scrolling i kontakter, meldinger, mail osv. Reagerer sent og småhakker i scrollingen.

 

Mulig det er min det er noe feil med. Opplever utrolig varmt batteri og litt random shutdowns og ymse. Ahwell.

 

-e

Det er nok et problem på din side. Ingen andre enn deg som har klaget på lag.

Lenke til kommentar

En oppdatering på mine problemer fra side 419 i denne tråden.

 

Oppsummert. Leverte klikk S2 til service (3 uker gammel). Fikk beskjed om at den var fuktsaka og ingen garanti og kunne ikke repareres. Jeg bedyret den ikke var utsatt for frukt (badrom, lommen en regnværsdag osv), men de mente at dette var en ufravikelig policy – Ingen reklamasjon/garanti på fukt-skade.

 

Etter råd fra brukere her inne greide jeg etter mye styr å navigere i havn en kjøps-opphevelse. Dette hadde ikke vært mulig uten de tipsene jeg fikk her inne. En stor takk til Horrorbyte, Ali I Hagen, Mixy, 4arm OG nKyb. Jeg måtte argumentere ganske heftig, og var klar for å klage inn til forbrukerrådet.

 

Problemet ble løst ved å henvise til kjøpsloven §18 og §15, samt en link til dom i lignede sak linket av nKyb. I tillegg var jeg svært heldig med personen på service/klageavlingen tross Leftdals noe rigide interne regler for slike servicesaker med fukstader. Så tross problemene er jeg svært fornøyd med Leftdal på Lade i Trondheim. De gadd faktisk å høre på meg, og prøvde å forstå situasjonen og finne ut av hva som var den riktige løsningen i forhold til norsk lov.

 

Tips til andre med lignende sak: Du står spesielt sterk hvis telefon får problemer innen 6mnd, dette er det presedens for i dom fra forbrukertvistutvalget. Videre må du kreve at DE skal bevise at du sannsynligvis står for skaden, det er ikke nok å si «Fuktskade». Selv opplevde jeg det som svært viktig å være informert, rolig og saklig. Jeg var ikke sint en eneste gang, men noe frustrert til tider.

 

Videre (relevant S2) kunne karen som hjalp meg fortelle at dette var uvanlig for S2'er, og at de ikke hadde hatt en eneste defekt modell før min. Jeg regner med at dette stemmer da han fremsto som veldig åpen om det meste. Han hadde inntrykk av at dette var en relativt god og stabil telefon.

 

Så igjen takk for hjelpen her inne. Skal nå bruke pengene mine til å kjøpe en ny S2, denne gangen med trygghetsavtale :)

Sikkelig bra gjort. Føler alltid at selgere/servicefolka alltid finner på tull og går for det rutinesvaret for å dekke et problem som de ikke greier å løse, akkurat som den saken/linken jeg ga deg.

 

Jeg har også lagt min inn på service angående den gule flekken på venstre siden. Kommer de med fuktskadekommentar så skal jeg gjøre det samme som deg :D

Lenke til kommentar

Jeg har også lagt min inn på service angående den gule flekken på venstre siden. Kommer de med fuktskadekommentar så skal jeg gjøre det samme som deg :D

Den gule flekken er en kjent hardware feil. Burde ikke skape noen problemer.

Lenke til kommentar

Når jeg skriver SMS så blir meldinger over 1kb sendt automatisk via multimediamelding. Dvs at jeg må åpne pakkedata for å sende. Det går jo greit men enkelte mottakere får ikke åpnet teksmeldingene når den går via multimedia. Er det noe jeg kan endre på i innstillinger?

Lenke til kommentar

Det standard SMS programmet gjør er å konvertere meldinger over 3 meldingslengder over til MMS.

 

Du kan bruke Handcent som erstatning for default sms-programmet, dette lar deg sende smser på 283 smslengder som sms, uten stress.

 

Selv har jeg så sykt mye inkluderte smser pr mnd, men 0 mmser inkludert, så jeg foretrekker at alt blir sendt som sms.

Lenke til kommentar

Ingen flamewar. Men jeg opplever lag omtrent uansett hva jeg gjør. Bare det å switche homescreens, det tar 1. ca 1-2 cm med sliding før den oppfatter det, det lugger på skiftingen mellom homescreens. 2. Surfing, her lagger det vel uansett hvordan jeg scroller. Det flyter, men det lagger gjevnt over. 3. Generell scrolling i kontakter, meldinger, mail osv. Reagerer sent og småhakker i scrollingen.

 

Mulig det er min det er noe feil med. Opplever utrolig varmt batteri og litt random shutdowns og ymse. Ahwell.

 

-e

 

Sært.... Selv har jeg klokket ned CPU ned til 800 Mhz opplever ingen lag i meny eller homescreens. Skal heller uke så mye berøring til for å bytte mellom home screens. Lag i browseren merker jeg kun til når jeg har klokka ned til 800 mhz. Er på stockk rom men med root tilgang.

 

har selv gått fra iOS til android, det største irritasjon momentet er å skrive er innlegg på et forum. pekeren lever sitt eget liv til tider..

Lenke til kommentar

Jeg har lest at brukere sier at en firmware oppdatering fikser den gule flekken på skjermen, men siden det ikke har kommet noen nordisk utgave ennå så må jeg vel bruke den europeiske?

 

Jeg venter egentlig på en returlapp fra butikken jeg kjøpte min S2 i, fordi den har gulskjerm. Jeg har fått beskjed om at den skal være som ny (stille den tilbake til fabrikkinstillinger). Men hvis en enkel firmware-oppdatering fikser problemet så vil jeg jo beholde mobilen. Er det noen som vet om det vil gå ut over garantien på noen måte hvis jeg gjør dette?

Lenke til kommentar

Jeg har lest at brukere sier at en firmware oppdatering fikser den gule flekken på skjermen, men siden det ikke har kommet noen nordisk utgave ennå så må jeg vel bruke den europeiske?

 

Jeg venter egentlig på en returlapp fra butikken jeg kjøpte min S2 i, fordi den har gulskjerm. Jeg har fått beskjed om at den skal være som ny (stille den tilbake til fabrikkinstillinger). Men hvis en enkel firmware-oppdatering fikser problemet så vil jeg jo beholde mobilen. Er det noen som vet om det vil gå ut over garantien på noen måte hvis jeg gjør dette?

Den gule flekken er et hardware problem, ikke software. Hadde det vært software hadde alle hatt det.

Lenke til kommentar

Jeg har lest at brukere sier at en firmware oppdatering fikser den gule flekken på skjermen, men siden det ikke har kommet noen nordisk utgave ennå så må jeg vel bruke den europeiske?

 

Jeg venter egentlig på en returlapp fra butikken jeg kjøpte min S2 i, fordi den har gulskjerm. Jeg har fått beskjed om at den skal være som ny (stille den tilbake til fabrikkinstillinger). Men hvis en enkel firmware-oppdatering fikser problemet så vil jeg jo beholde mobilen. Er det noen som vet om det vil gå ut over garantien på noen måte hvis jeg gjør dette?

Den gule flekken er et hardware problem, ikke software. Hadde det vært software hadde alle hatt det.

Ganske rart det da når jeg har sett en del som faktisk har blitt kvitt den gule fargen i skjermen med en oppdatering.

 

Er også flere som har hatt denne pink spot greia under kamera delen som også har fått dette fjernet med software oppdatering.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...