jenskristian Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Har nå fått til alt med flashing, ROMs osv. Dermed kommer neste spørsmål- hva er å anbefale av ROMs nå for tiden? Er selv på KE7 i øyeblikket Jeg brukte selv XWKF3 inntil i går. Dette er nyeste firmware for norden. Jeg har nå gått over til XXKG3, som er er nyere, men selvpakket firmware av Intratech på XDA. Denne har blant annet Android 2.3.4. Vil anbefale deg i første omgang å oppgradere til KF3. Firmware Stock kernel Insecure kernel Eventuelt dersom du ønsker en Custom ROM, ser jeg en annen før jeg hadde noen anbefalinger. Jeg har selv ikke testet noen av disse. Venter på CyanogenMod Endret 29. juli 2011 av jenskristian Lenke til kommentar
Vato Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Skulle hatt en SG2 lader, hvor på elkjop.no finner jeg det? Fant det ikke. Er en vanlig mikro-USB lader. For eksempel denne: http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/mobiltilbehor/EP800/sony-ericsson-lader-for-mobiltelefon Takk, hva med minnebrikke? Vil kjøpe den med mest plass. Lenke til kommentar
Scrabble Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Kies støtter mac? Nei, støtter ikke mac. Må nok ha en windows maskin. Tror der er en beta til mac? Kies støtter mac? Nei, støtter ikke mac. Må nok ha en windows maskin. Tror der er en beta til mac? Hmm, hva mener dere ikke fungerer på mac? Har ingen problemer med Kies og mac ... Så langt jeg vet, er det ikke noe betaversjon ute til mac? Og om man får Kies til å funke helt fint på macen, mistenker jeg at den godeste brukeren IKKE bruker OSX på det - men kjører Fusion eller Bootcamp. Så vidt jeg vet kan man enda ikke kjøre .exe filer direkte i OSX. Endret 29. juli 2011 av Scrabble Lenke til kommentar
izihbo Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg har funnet en bug. Det er tilsynelatende umulig å overføre filer på over 2gb fra telefonen til en pc. Noe som er ganske latterlig spør du meg. Jeg gjorde et videoopptak i full hd på 25 minutter og filen er på 3gb. Hvis jeg overfører den til en pc får jeg en fil som har riktig filstørrelse, men filen er korrupt og lar seg ikke spille av i noen avspiller. Har prøvd med flere forskjellige PCer så er ikke der problemet ligger. Til slutt satt jeg inn minnekortet fra min gamle HTC desire, overførte filen via filbehandler, satt minnekortet tilbake i Desire'n og overførte filmen fra Desire til PC. Da fungerte det. Er det Samsung som har fiklet med filsystemet igjen som gjør at dette ikke fungerer? Det er fordi FAT32 filsystemet på SD kortet (inkl interminnet) ikke støtter filer større enn 2gb. Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Ble litt oppmerksom på det etter jeg hadde bestilt, heldigvis fikk jeg avbestilt varen Før jeg bestiller ny, funker denne da : http://www.amentio.no/Micro-SDHC-Card-32GB,-Class-10-inclSD-adapter,-A-Data-A-DATA/cat-p/c/p4084067.html Beklager at jeg har feilinformert deg :-/ Var ikke meningen. Det går fint, fikk avbestilt varen så ingen skade gjort Lenke til kommentar
dreamo Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Skulle hatt en SG2 lader, hvor på elkjop.no finner jeg det? Fant det ikke. Er en vanlig mikro-USB lader. For eksempel denne: http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/mobiltilbehor/EP800/sony-ericsson-lader-for-mobiltelefon Takk, hva med minnebrikke? Vil kjøpe den med mest plass. En side tilbake her så diskuterer de minnebrikker, les der. Lenke til kommentar
jorkus Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg har funnet en bug. Det er tilsynelatende umulig å overføre filer på over 2gb fra telefonen til en pc. Noe som er ganske latterlig spør du meg. Jeg gjorde et videoopptak i full hd på 25 minutter og filen er på 3gb. Hvis jeg overfører den til en pc får jeg en fil som har riktig filstørrelse, men filen er korrupt og lar seg ikke spille av i noen avspiller. Har prøvd med flere forskjellige PCer så er ikke der problemet ligger. Til slutt satt jeg inn minnekortet fra min gamle HTC desire, overførte filen via filbehandler, satt minnekortet tilbake i Desire'n og overførte filmen fra Desire til PC. Da fungerte det. Er det Samsung som har fiklet med filsystemet igjen som gjør at dette ikke fungerer? Det er fordi FAT32 filsystemet på SD kortet (inkl interminnet) ikke støtter filer større enn 2gb. Det er feil, FAT32 støtter filer på 4 Gb (minus 1 byte for å være nøyaktig..) Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hvilket program bruker dere til å spille av musikk. Det som fulgte med telefonen funker heller dårlig, så jeg takker for tips til gode programmer for å spille av musikk. Også gjerne noe som klarer å skille lydbøker og musikk, slik iphone gjør. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 hei,jeg befinner meg i utlandet,har jeg gått glipp av noen oppdateringer de 2-3 siste ukene? fins det noen? ikke kabelen her så, ville bare høre Lenke til kommentar
nikolaim Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 mix zing er et bra musikkavspillings prog 1 Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 hei,jeg befinner meg i utlandet,har jeg gått glipp av noen oppdateringer de 2-3 siste ukene? fins det noen? ikke kabelen her så, ville bare høre KG3 er ute, men ikke i nordisk versjon. Ligger derimot filene man trenger på XDA for å kunne bruke det som om det var en nordisk utgave. Fungerer fint for meg Siste oppdatering på Kies kom vel i slutten av juni tror jeg, og heter KF3. Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Det er feil, FAT32 støtter filer på 4 Gb (minus 1 byte for å være nøyaktig..) Ikke helt riktig, FAT32 støtter filer opptil 4 GiB - 1 byte, noe som tilsvarer 4 294 967 295 byte. Takket være dette sitter jeg og overfører Gudfaren 2 as we speak på 4,2 gb. Lenke til kommentar
Ali I Hagen Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Erklærer snart jiihad mot Kies. den nekter konstant å restore S2 fra et tidligere backup. noen som kjenner til dette? Eventuelt hvordan jeg restore til en default stock rom via Kies. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Et spørsmål til dere. Dere vet den gule flekken på skjermen når dere drar ned notification vinduet. Skal den gule være synlig selv på dagslys? Jeg mener at jeg ser den gule flekken når jeg befinner meg på et sted der det er veldig mørkt. Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Da har jeg også bestilt meg denne telefonen. Min gammle Desire tok kvelden, da jeg slo litt på den av sinne. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Hadde jeg fått gule flekker på skjermen, hadde jeg levert den inn tvert. Lenke til kommentar
TelCon Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg har tele2 og har fått mms innstillinger fra dem. Når jeg prøver å sende den obligatoriske første mms til meg selv får jeg feilmelding, serverresponsfeil. har huket av ved roaming, byttet til splitter nytt simkort, tror jeg har gjort alt rett men får altså ikke til å sende mms. Noen som har gode råd? Vet ikke om du har funnet ut av dette, men jeg slet litt med det samme problemet her. Fant til slutt ut at det hos meg var lagret noen telefonnummer med mellomrom mellom to tall, altså xx xx xx xx etter en import fra Outlook en gang. Hvis jeg endret til uten mellomrom, slettet mms'en i kladden og lagde den på nytt, så fikk jeg sendt med èn gang til den aktuelle kontakten. Et tips til andre som evt. sliter med denne feilen i hvertfall. -TelCon- Lenke til kommentar
pmiddy Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Mister stadig mobilnettet på mobilen min. Noen som har en fiks? Irriterende å spille poker for og så dette ut av bordet pga nettet Har du OneCall abonnement? Jeg har netcom. Har også lagt merke til at jeg av og til mister wifi også. Er mobilen minødelagt så jeg burde sende den inn? Har også spurt dere om mobilen skal bli så varm at man nesten brenner seg, men har ikke fått svar:-( Lenke til kommentar
Avean Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 En ting jeg lurer på. Telefonen har 16gb med intern minne men når jeg flytter filmer dit så ser jeg den ikke verken i Movies eller i "Files" appen. Virker som alt som kommer opp der er fra microsd brikken min. Noen måte å ta ibruk den plassen på ? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Jeg har funnet en bug. Det er tilsynelatende umulig å overføre filer på over 2gb fra telefonen til en pc. Noe som er ganske latterlig spør du meg. Jeg gjorde et videoopptak i full hd på 25 minutter og filen er på 3gb. Hvis jeg overfører den til en pc får jeg en fil som har riktig filstørrelse, men filen er korrupt og lar seg ikke spille av i noen avspiller. Har prøvd med flere forskjellige PCer så er ikke der problemet ligger. Til slutt satt jeg inn minnekortet fra min gamle HTC desire, overførte filen via filbehandler, satt minnekortet tilbake i Desire'n og overførte filmen fra Desire til PC. Da fungerte det. Er det Samsung som har fiklet med filsystemet igjen som gjør at dette ikke fungerer? Det er fordi FAT32 filsystemet på SD kortet (inkl interminnet) ikke støtter filer større enn 2gb. Nei det er det ikke, fordi filen fungerer på telefonen. Både via internminne og via minnekortet. Det er bare selve overføringen som ikke fungerer, og det gjelder kun Samsung-telefoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg