Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk meg telefonen igår, men her, som på iphonen 3g'n jeg hadde, finner jeg ikke det trådløse nettverket mitt. Jeg finner de rundt, men ikke mitt eget (!!). Noen som har peil på hvordan jeg fikser det? Har GET levrandør og bruker Jensen router

Ruteren må stå med "broadcast SSID" (eller noe veldig likt det) påslått. Finner det under "advanced" --> wifi

Lenke til kommentar

Første inntrykk ??

 

Why bother lissom??

Tja. Hva skal man si. Telefonen er den samme, men nå har den en mye kulere boot animation :tease:

 

Guiden er nå i førstepost

 

Såå... la oss summere dette... full whipe.... masse stress og det du sitter igjen med er en kul boot animasjon...

 

LMAO.... for en waste.. ahhahaahaha

Sitter også igjen med et rom som jeg syntes er mye bedre enn stock rom. Du spurte om første inntrykket mitt, og da er det jeg har fått med meg, etter noen timer med spilling, og skriving av guiden, er boot animation. Full wipe er da ikke noe stort problem. Er jo bare å ta backup. Jeg gjorde dette ganske ofte med min gamle hero, da den ble treg etter en stund.

Lenke til kommentar

Første inntrykk ??

 

Why bother lissom??

Tja. Hva skal man si. Telefonen er den samme, men nå har den en mye kulere boot animation :tease:

 

Guiden er nå i førstepost

 

Såå... la oss summere dette... full whipe.... masse stress og det du sitter igjen med er en kul boot animasjon...

 

LMAO.... for en waste.. ahhahaahaha

Jaja, dere er hvertfall heldige som kan gjøre en full wipe frivillig. Jeg blir nå straks nødt igjen å kjøre en full wipe pga av at hersens "Android OS" spiser over 20% av batteriet i løpet av natta!! :mad:

Lenke til kommentar

Har merket noe rart med Lite'ning rom 3.0.

Når jeg har vært inne på en applikasjon og går ut til menyen igjen, er noen ikoner borte og lastes etter 1sec.

 

Merkelig...

 

Hvor ligger ikonene lagret?? Kan skje dersom themet ligger på minnekort kanskje?

 

Sitter også igjen med et rom som jeg syntes er mye bedre enn stock rom. Du spurte om første inntrykket mitt, og da er det jeg har fått med meg, etter noen timer med spilling, og skriving av guiden, er boot animation. Full wipe er da ikke noe stort problem. Er jo bare å ta backup. Jeg gjorde dette ganske ofte med min gamle hero, da den ble treg etter en stund.

 

Joda.. du har seff helt rett.. jeg kunne ikke dy meg.. det er en av de moddene jeg ikke stoler på.. vet egentlig ikke hvorfor.. har aldri følt meg helt trygg på den fra dag en...

Lenke til kommentar

Jaja, dere er hvertfall heldige som kan gjøre en full wipe frivillig. Jeg blir nå straks nødt igjen å kjøre en full wipe pga av at hersens "Android OS" spiser over 20% av batteriet i løpet av natta!! :mad:

Bare du tar backup er det ikke noe stort problem. Nevte et par programmer i guiden. Henholdsvis; sms backup and restore,og titanium backup.

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med apps som forsvinner?? Avinstallerer seg selv eller... :hmm: plutselig så er de borte i listen.

 

Har også problem med at appen Musikk som kom med tlf stadig er åpen,straks jeg lukker den så åpner den seg igjen.Har ennå ikke lagt til noe musikk på tlf.så....den er ikke brukt.

 

Begge disse to tingene dukket opp nå siste uken,rart.

Ingen root,tlf.er som jeg fikk den.

Endret av melvis
Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med apps som forsvinner?? Avinstallerer seg selv eller... :hmm: plutselig så er de borte i listen.

 

Har også problem med at appen Musikk som kom med tlf stadig er åpen,straks jeg lukker den så åpner den seg igjen.Har ennå ikke lagt til noe musikk på tlf.så....den er ikke brukt.

 

Begge disse to tingene dukket opp nå siste uken,rart.

Ingen root,tlf.er som jeg fikk den.

 

Musikk appen: Har du lukket den skikkelig, eller bare gått utav den?

 

App som forsvinner, enten demente apps ja... :p eller så kan de ligge i programlisten din, og ikke på en av "skrivebordssidene".

 

Dølle forslag, og regner med du har testet dette - men verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar

Er det noe valg noe sted for at skjermen holder seg på ved f.eks Maps eller lignende? Som det er nå, holder den seg på bare valgt tid for timeout for skjermen. Annoying når man bruker GPS.

 

I tillegg, hva anbefales av program, foruten Maps, for å ha kartene nedlastet på telefonen og spare datatrafikk? Og hva er kostnaden?

(evt også stemmeguiding, men det er underordnet)

Norgeskart? er de nedlastet på telefonen da? (syns nemlig selve appen var en veldig liten nedlasting)

Sygic? Lasta ned noe gratis som varte til 7. juli, men ble aldri helt overbevist, siden ikonet for meg selv omtrent fylte skjermen føltes det som, og skjulte det jeg var i nærheten av. Voldsomt stor den fila.

Lenke til kommentar

 

Norgeskart? er de nedlastet på telefonen da? (syns nemlig selve appen var en veldig liten nedlasting)

 

 

Du må selv laste ned kartblad i Norgeskart. Disse er gyldige i 14 dager fra nedlasting. Dette er begrensninger satt av Statens Kartverk, for gratis tilgang til deres kart.

 

 

Nedlasting gjøres ved å gjøre et utsnitt i programmet og velge å laste ned kartblat i x antall nivåer fra dette utsnittet. Det er dessverre begrensninger på hvor mange kartblad som kan lastes ned pr døgn, så beregn å bruke noen dager dersom du trenger mange nivåer over et stort område.

 

Programmet egner seg dessverre dårlig til bilnavigasjon, men jeg hadde mye nytte av det i Jotunheimen i sommer.

 

Det er også en innstilling for å holde skjermen våken.

 

 

Lenke til kommentar

Første inntrykk ??

 

Why bother lissom??

Tja. Hva skal man si. Telefonen er den samme, men nå har den en mye kulere boot animation :tease:

 

Guiden er nå i førstepost

 

Såå... la oss summere dette... full whipe.... masse stress og det du sitter igjen med er en kul boot animasjon...

 

LMAO.... for en waste.. ahhahaahaha

Jaja, dere er hvertfall heldige som kan gjøre en full wipe frivillig. Jeg blir nå straks nødt igjen å kjøre en full wipe pga av at hersens "Android OS" spiser over 20% av batteriet i løpet av natta!! :mad:

 

Fjern auto sync, det spiser strømmen noe helt sykt.

Slik som hadde Facebook, Twitter, Google+, Gmail, den tømte seg iløpet av ca. 12 timer når jeg ikke brukte den.

Lenke til kommentar

Fjern auto sync, det spiser strømmen noe helt sykt.

Slik som hadde Facebook, Twitter, Google+, Gmail, den tømte seg iløpet av ca. 12 timer når jeg ikke brukte den.

Jeg ser den, men hadde på auto sync i noe uker, uten at batteriet tømte seg likte fort som nå. "Android OS" lå heller ikke på topp før i batteribruk. :(

Lenke til kommentar

Fjern auto sync, det spiser strømmen noe helt sykt.

Slik som hadde Facebook, Twitter, Google+, Gmail, den tømte seg iløpet av ca. 12 timer når jeg ikke brukte den.

Jeg ser den, men hadde på auto sync i noe uker, uten at batteriet tømte seg likte fort som nå. "Android OS" lå heller ikke på topp før i batteribruk. :(

Mine Strømsparings tips:

Fabrikkinstill mobilen

Legg kun til Gmail

 

Endre instillinger;

15Sek Skjermlys

Alltid av på Meny og Tillbake

Skru av GPS

Skru av auto sync

Endre Ved xx% så skal ......

Bruk laveste skjermlys(låst)

Tøm minnet(Ram) ofte

Avslutt alle aktive programmer når du ikke bruker de

 

(Prøver å finne ut ang Bakgrunnsdata)

 

Funker fett for meg :D

 

Noen som vet ossen sette en bestemt skjermlys for hele telefonen og alt som er på den?

Endret av Woltox
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...