Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Da lastes litening 3.0 ned. Spørsmål: what bear is best? neida, men vikelig: nå skal jeg til utlandet en tur (3 ukers bilferie i europa) og dermed har jeg et par ting jeg lurer på:

 

1) Hvordan preloader jeg google maps for reiseruta mi slik at jeg ikke bruker noe datatrafikk i utlandet?

 

2) med en gang jeg går på ferga mot Danmark deaktiverer jeg på Data Network Mode gjennom powermenu. Er dette nok til å hindre ALL datatrafikk på mobilen min mens jeg er ute og reiser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lighning Rom 3.0 er virkelig fett altså...

 

Nå kan man ta opp samtalen på en enkel måte, ved ett klikk ^^...

 

Kameralyden er også justert ned noe enormt..

Link? :)

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1095274

 

 

mere spørsmål: når jeg installerer litenin rom 3.0 mister jeg ingen data fra telefonen, eller mister jeg ALT som når jeg gikk fra 2.3.3 til 2.3.4?

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2) med en gang jeg går på ferga mot Danmark deaktiverer jeg på Data Network Mode gjennom powermenu. Er dette nok til å hindre ALL datatrafikk på mobilen min mens jeg er ute og reiser?

 

 

Deaktiver pakkedata og skru av dataroaming.

 

Dette gjør du i Innstillinger -> Trådløs og nettverk -> Mobilnettverk.

 

Da skulle du være safe :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1) Hvordan preloader jeg google maps for reiseruta mi slik at jeg ikke bruker noe datatrafikk i utlandet?

 

Det har jeg også lurt på.. Dvs.. Det skal visst være Cashe aktivert på google maps nå da... så det er enklere enn før.... men synes det er litt teit at man må besøke stedet før det lagres...

 

Skulle vært mulig å legge inn kart på forhånd liksom...

 

Og BTW.. det er en fix på XDA forumet for å få bilnavigasjon osv til å funke med Google maps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det jeg antok angående datatrafikk, men tenkte jeg skulle være helt sikker. Og nå siden 1 random person på et forum bekrefter teorien min føler jeg meg plutselig kjempetrygg. Rart det der :p .

 

Skal teste litt på googlemaps for å sjekke... Og søke etter den bilnavigasjonsgreia! Takk for tips og hjelp :) .

 

Mens jeg har deg her; peil på hva som mistes når jeg flasher litenin rom 3.0 fra 2.3.4? Blir alt av apps, smslog og kontakter osv borte? If so, tar den med seg ting som DCIM-mappa, musikkfiler og annet som er i samme dur?

Lenke til kommentar

Skal teste litt på googlemaps for å sjekke... Og søke etter den bilnavigasjonsgreia! Takk for tips og hjelp :) .

 

Jeg skal hjelpe deg litt på vei siden du er så søt...

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1007132

 

Du må Roote telefonen da, men det får du jo hvis du kjører Lightning ROM

 

Du mister ingen data :)

---------------------------------------

 

Sitat fra xda forumet.

 

Looks interesting. will give this a try today... it doesnt wipe my apps or data..right?

 

You are right, it doesnt wipe your apps and data

 

Jeg har fulgt denne ROM'en siden starten og ingen av gangene har jeg mistet noe data eller noe som helst...

 

Så er det sagt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2) med en gang jeg går på ferga mot Danmark deaktiverer jeg på Data Network Mode gjennom powermenu. Er dette nok til å hindre ALL datatrafikk på mobilen min mens jeg er ute og reiser?

Det stemmer. Skrur av alt datatrafikk. Du vil ikke engang bli plaget av mms

 

Når jeg skal sette mobilen i download mode, kommer plutselig Android system recovery 3e fram.. aldri opplevd det før :p Hvorfor kommer det?

Du trykket volum opp, isteden for volum ned

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Shit! nå har jeg kødda det til her..

 

Kan noen hjelpe meg med å få tak i filene for å "go back to stock"? Jeg kjørte lite'ning rom men vil nå tilbake til ORGINAL, men jeg vet ikke hvilken som er den nyeste og norske versjonen!! Leter meg ihjel på XDA men finner ikke ut av det + at jeg er sinnsykt dårlig i engelsk. Kan noen VÆR SÅ SNILL å hjelpe meg å ordne dette!? Er krise her nå..:(

 

Hva skal PDA, PHONE OG CSC være? Og hva i pokker er den .pit fila?? HJÆLP!

Endret av nickenicke
Lenke til kommentar

Shit! nå har jeg kødda det til her..

 

Kan noen hjelpe meg med å få tak i filene for å "go back to stock"? Jeg kjørte lite'ning rom men vil nå tilbake til ORGINAL, men jeg vet ikke hvilken som er den nyeste og norske versjonen!! Leter meg ihjel på XDA men finner ikke ut av det + at jeg er sinnsykt dårlig i engelsk. Kan noen VÆR SÅ SNILL å hjelpe meg å ordne dette!? Er krise her nå..:(

 

Hva skal PDA, PHONE OG CSC være? Og hva i pokker er den .pit fila?? HJÆLP!

Her har du orginal nordisk ROM:

http://www.multiupload.com/BNW7UQP9OG

 

Vær så snill, ikke skriv med caps lock neste gang du lurer på noe.

Lenke til kommentar

Shit! nå har jeg kødda det til her..

 

Kan noen hjelpe meg med å få tak i filene for å "go back to stock"? Jeg kjørte lite'ning rom men vil nå tilbake til ORGINAL, men jeg vet ikke hvilken som er den nyeste og norske versjonen!! Leter meg ihjel på XDA men finner ikke ut av det + at jeg er sinnsykt dårlig i engelsk. Kan noen VÆR SÅ SNILL å hjelpe meg å ordne dette!? Er krise her nå..:(

 

Hva skal PDA, PHONE OG CSC være? Og hva i pokker er den .pit fila?? HJÆLP!

Her har du orginal nordisk ROM:

http://www.multiupload.com/BNW7UQP9OG

 

Vær så snill, ikke skriv med caps lock neste gang du lurer på noe.

 

 

Tusen takk! Sorry for Caps..:) Men er denne delt inn i tre deler + pit fil el hvordan er det? Får jeg også nullstillt Binary Counteren? Skal jeg huke av på det partisjonsgreiene i Odin? For jeg har prøvd med utallige firmwares nå, og hver gang Odin er ferdig, så er bakgrunnsbilde, programmer etc liggende der enda. Jeg vil at hele greia skal bli "fresh som ny"..

Endret av nickenicke
Lenke til kommentar

Hei!

 

Skal på bilferie til sverige. Er google maps et godt program for navigasjon? Er det dyrt å benytte gps i utlandet eller er det gratis?

Gps er alltid gratis. Er kartene/data som koster. Med sygic har jeg lastet ned kart over hele norge, så jeg slipper å bruke data for og laste kartet.

 

Jeg anbefaler programmet Sygic, er noe av det beste jeg har vært borti!

http://www.sygic.com/en

Endret av exlan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...