Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Nå har jeg brukt tlf min en stund, liker babyen min :)

 

Men jeg irritere meg over en ting, hvordan i f for jeg bort skjermlås? Det er sånn at jeg må ført stykke på en knapp, får så dra fingeren over skjermen, er et bilde..

 

Men jeg vil ha det sånn, at jeg får en trykk for å låse opp.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Nå har jeg brukt tlf min en stund, liker babyen min :)

 

Men jeg irritere meg over en ting, hvordan i f for jeg bort skjermlås? Det er sånn at jeg må ført stykke på en knapp, får så dra fingeren over skjermen, er et bilde..

 

Men jeg vil ha det sånn, at jeg får en trykk for å låse opp.

 

Last ned widget locker fra market, er "litt" bedre.

Lenke til kommentar

Hei alle. Tenkte jeg skulle roote sgs2'en i dag. Men er litt usikker på vilken kernel jeg skal bruke og vilken firmware som er best/bør brukes utifra det jeg har fra før. Dette er hva jeg har. Setter stor pris på om noen kan gi meg et tips :)

Dette er kernelen du trenger:

 

XWKE7 Stock Kernel: http://www.multiupload.com/HMN4GUKBPS

md5: 3BC006663F23432D2219DFA45D7AAD13

Password is: intratech@XDA

 

 

Det er en guide for root i førstepost :thumbup:

Lenke til kommentar

Edit: Haha, og ti sekunder etterpå popper det opp info fra litening rom på news feed om Lite'ning ROM 3.0 ;D Jaja...

 

HHAHAHAHA.. så utrolig komisk da... :ph34r:

 

Men fikk du det til først eller??

 

Ser at det har kome ein kjempe update til Lightning Rom. Naa er V 3.0 ute!! Kanskje det fikser laggy browser og restars!

 

Veit nokon om dei slepp ut chancelogs?

 

-Fast and stable SGS II Gingerbread 2.3.4 ROM

 

*Based on official XXKG2 Firmware

*Blue themed

*Battery percentage

*CRT Screen-Off Animation

*Overscroll glow

*Better optimised apk's, framework for more speed and free mem.

*GTalk with Video

*better camera

*fixed laggy browser

*Added cf-root kernel

*Memory tweak

*Kernel tweaks

*SD card read tweak

*Smaller LR logo in notification menu

*New lockscreen wallpaper

*Zipaligned.

*Deodexed.

*GTalk with Video

*Root + Busybox

 

Gleder meg til å teste denne.. TAKK FOR TIPSET :love:

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt tråden i par måneder og hatt telefonen nå i en måned, er det vel på tide med et innlegg!

Må først si at mobilen er jo helt fantastisk! Selv om det egentlig ikke skal så mye til for å slå min gamle 3gs :)

 

 

Det eneste jeg ikke var helt fornøyd med var batteritiden, som jeg syntes til tider var helt ubrukelig. Brukte s2 først rett ut av boksen og så Ke7 , noe som hjalp endel. Men etter å ha lest div poster om å forlenge batteritiden, bestemte jeg meg for 2 dager siden å ta steget ut i det ukjente og installere Villainrom 2.0.

 

 

Har ikke lest så mye om Villainrom i tråden her, så tenkte jeg kunne slenge ut noen linker og screenshots.

 

Brukte denne tråden, for å roote og installere. Genial tråd, med absolutt all info enkelt forklart. Etter å ha fulgt anbefalingene i tråden ser det nå slik ut:

post-34582-0-23047100-1310761565_thumb.png

 

 

 

 

Har ikke hatt noen problemer med v2.0 enda, virker for min del dønn stabilt! Genialt med VRTweaks, som enkelt legger til feks batteri ikoner og CRT effekt når du skrur av skjermen.

 

 

Etter å ha lagt inn Villain, tok jeg og satt opp Juicedefender Ultimate, Titanium Pro og SetCPU. I bunn og grunn for å få maks batteritid.

Kan anbefale denne tråden for å sette opp Juicedefender:

http://www.villainro...-%28Ultimate%29

Fulgte ikke tråden helt til punkt å prikke, gikk for å styre wifi selv.

 

 

Istede for å overklokke cpu, gikk jeg heller andre veien og gikk for " underklokking".

Leste litt rundt, og fant ut at flere anbefalte å ikke bruke juicedefender for å styre cpu. Men istede la SetCPU ta seg av jobben.

 

Kjører nå cpu på 200MHz-800Mhz conservative på main, og 200-500Mhz conservativ på screen off. Må si jeg er rimelig imponert, for merker så godt som ingen forskjell!

 

 

Har også låst en del bloatware i Titanium, alt av Hubs og annet rask. Kan nok lønne seg å ta en titt på denne, før man låser for mye!

 

Og her er resultatet av jobben. Ikke brukt telefonen så veldig mye, men en titals meldinger, noen samtaler og litt facebook/opera.

post-34582-0-16485000-1310761564_thumb.png post-34582-0-48461400-1310761563_thumb.png

 

Føler i hvertfall av batteritiden har blitt bedre, og satser på at det ikke bare er inbildning :roll:

 

hei,kan du fortelle meg hvordan man får det batteri ikonet du har? uten å roote hvis det går?

 

 

ja, Battery Circle

 

takk for svar

 

si meg en ting bare,,går det ann å bytte ut det orginale batteri ikonet med dette?

Lenke til kommentar

si meg en ting bare,,går det ann å bytte ut det orginale batteri ikonet med dette?

 

Ja, men det er en lenger og litt mer komplisert prosess og jeg tror det krever Root

 

Ja det funka.

Har 3.0 nå. Ser ut som den suger batteri like kjapt som 2.0 gjorde.

 

Jeg har ikke hatt battery drain på lenge jeg så det er muligens noe annet ??

 

men det er uansett altfor tidlig å si.. gi det noen dager...

Lenke til kommentar

JEg har bestilt meg denne mobilen og får den imorgen.

Jeg leste førsteposten, men sitter fremdeles igjen med et par spørsmål.

 

Burde jeg lade mobilen på en spesiell måte de 30 ladesyklusene?

Om jeg velger å ikke roote mobilen (noe som jeg aldri har hatt behov for tidligere), må nyeste software installeres via Samsungs eget program via pc?

 

Ellers, har noen noen tips eller råd så tar jeg de imot med åpne armer.

Lenke til kommentar

JEg har bestilt meg denne mobilen og får den imorgen.

Jeg leste førsteposten, men sitter fremdeles igjen med et par spørsmål.

 

Burde jeg lade mobilen på en spesiell måte de 30 ladesyklusene?

Om jeg velger å ikke roote mobilen (noe som jeg aldri har hatt behov for tidligere), må nyeste software installeres via Samsungs eget program via pc?

 

Ellers, har noen noen tips eller råd så tar jeg de imot med åpne armer.

Det er ingen spesiell måte å lade mobilen på. Poenget er bare at det er optimalt etter 30 sykluser. Nyeste software kan innstaleres enten via Kies, eller, du kan flashe selv, med Odin eller Heimdall.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...