Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg får av en eller annen merkelig grunn bare sendt MMS, ikke mottatt. Bruker Talkmore og har mottatt konfigurasjonsmelding fra Telenor og installert.

 

Oppsettet ser slik ut:

 

2wg4xas.jpg

2d8pbiv.jpg

 

Jeg kjører nå Lite'ning ROM V2.2, men hadde også det samme problemet på STOCK 2.3.3.

 

Noen kloke hoder som vet hva dette kan komme av? Jeg har passet på å slå på Datanettverksmodus. Får ikke en gang sendt til meg selv :-(

Endret av Magnetar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det irriterer trusa av meg (akasha, se vekk) at jeg får den jævla feilen ved forsøk på oppgradering til 2.1 og 2.2!!!

Er det andre måter enn CWM?

Kjør en backup med cwm, så prøver du å flashe med Odin. Hvis det skjer noe galt, så henter du bare ned den gamle versjonen med cwm.

Lenke til kommentar

Noen kloke hoder som vet hva dette kan komme av? Jeg har passet på å slå på Datanettverksmodus. Får ikke en gang sendt til meg selv :-(

 

Du kan jo prøve dette:)

 

Innstillinger for MMS og internett:

Slett alle APN'er du evt har fra før.

Opprett en ny:

Navn: *skriv hva filleren du vil*

APN: telenor

Proxy: 10.10.10.10

Port: 8080

Brukernavn: Ikke angitt

Passord: Ikke angitt

Server: Ikke angitt

MMSC: http://mmsc

MMS proxy: 10.10.10.11

MMS-port: 8080

Landskode mobil: 242

Mobilnettverkskode: 01 (kommer ann på hvilket nettverk din leverandør bruker)

Godkjenningstype: PAP

APN-type: internet + mms

Lenke til kommentar

Car dock med lader: http://www.4u-mobi.com/onlineshop/online_shop_detail.php?pid=5729

 

Ser bra ut. Noen som har?

Tja, har nå hatt lignede suge kopper, og har ikke hatt suksess med dem.

 

Om det er andre som har testet denne, og kan si at den holder på mobilen på både vindu og på glatt underlag som plast, hadde det vært veldig kjekt :-)

 

 

Hadde tenkt å modifisere denne til å festes i en viftedysedock jeg har nå.

Lenke til kommentar

Det irriterer trusa av meg (akasha, se vekk) at jeg får den jævla feilen ved forsøk på oppgradering til 2.1 og 2.2!!!

Er det andre måter enn CWM?

Kjør en backup med cwm, så prøver du å flashe med Odin. Hvis det skjer noe galt, så henter du bare ned den gamle versjonen med cwm.

 

Får jeg flashet de zip-updatene med Odin da?

valgt som 'pda' i Odin?

Lenke til kommentar

Nå gjorde jeg akkurat som du sa, αкαѕнα, men det fungerer fortsatt ikke :-( Får bare sendt MMS.

 

Du burde jo kunne motta mms om du kan sende dem også vel??

 

Nei, jeg kan ikke det. Jeg har blitt sendt flere MMS av venner, men ingen har kommet frem. I tillegg har jeg sendt til meg selv uten hell.

 

EDIT:

 

Fikk det til å fungere ved å huke av på "Roamer Autohent"!

 

Takk for hjelpen :-)

Endret av Magnetar
Lenke til kommentar

Det irriterer trusa av meg (akasha, se vekk) at jeg får den jævla feilen ved forsøk på oppgradering til 2.1 og 2.2!!!

Er det andre måter enn CWM?

Kjør en backup med cwm, så prøver du å flashe med Odin. Hvis det skjer noe galt, så henter du bare ned den gamle versjonen med cwm.

 

Får jeg flashet de zip-updatene med Odin da?

valgt som 'pda' i Odin?

Hmm. Tenkte ikke over at det er zip filer. Skal prøve å finne på noe når jeg kommer hjem

Lenke til kommentar

Får jeg flashet de zip-updatene med Odin da?

valgt som 'pda' i Odin?

 

Litening_Rom_v2-1-update.zip ---> Litening_Rom_v2_0.tar.md5

 

Denne md5 fila er den du må legge inn i "PDA" i Odin...

 

Litening_Rom_v2-1-update.zip --> Det som er i system folderen er filer som blir pusha inn på telefonen via CWM.

 

Samme sak med Litening_Rom_v2-2-update.zip også. Det er kun det som ligger i system folderen som blir sendt til telefonen..

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg skjønte den der.

Det ligger jo ingen md5-fil i updatene, det var jo kun i 2.0.

updates har jo hhv. 'data', 'META-INF' og 'system' med subfolders.

 

Får jeg gjort denne overskrivingen med win explorer e.l tro. Kan ikke si det er så om å gjøre at jeg manuelt flytter en og en fil internt på telefonen.

 

 

Edit: hva er forresten 'tillat falske plasseringer' under utvikling?

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg skjønte den der.

Det ligger jo ingen md5-fil i updatene, det var jo kun i 2.0.

updates har jo hhv. 'data', 'META-INF' og 'system' med subfolders.

 

Får jeg gjort denne overskrivingen med win explorer e.l tro. Kan ikke si det er så om å gjøre at jeg manuelt flytter en og en fil internt på telefonen.

 

Det er jo fordi det ikke er en md5-fil og derfor kan du ikke bruke ODIN.

 

Når det kommer til de opdateringene så kan bare ignorere alle andre foldere enn det som er i system folderen om du skal gjøre det manuelt.

 

BAre kikk på filstrukturen på telefonen din og se hva du finner i systemfolderen der.. du kjenner dem nok igjen :)

 

Alle de filene som ligger i den folderen finnes allerede på telefonen. Når du overskriver dem med de som ligger i den oppdaterte versjonen så er det i prinsippet det samme som å oppdatere dem.

 

Det er jo i filen endringen er gjort...

 

Du kan lage deg en slags temp folder på telefonen eller hva som helst, bare du vet hvor de er, og så flytter du dem dit de skal være.. Når du får beskjed om du vil overskrive den som er der er det bare å svare ja..

 

Du kan sikkert bruke mange filutforskere til å gjøre dette, men selv bruker jeg Root explorer.

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

Ja, nå får vi se da. Nytt lyn-bakgrunnsbilde da jeg lukket root explorer i hvert fall, og masse ting som måtte tvangslukkes under kopieringen. Rebooter nå.

 

Akasha, I know where you live! ;D

(eller, jeg finner ut om jeg må ;p)

 

Edit: Haha, og ti sekunder etterpå popper det opp info fra litening rom på news feed om Lite'ning ROM 3.0 ;D Jaja...

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Ser at det har kome ein kjempe update til Lightning Rom. Naa er V 3.0 ute!! Kanskje det fikser laggy browser og restars!

 

Veit nokon om dei slepp ut chancelogs?

 

-Fast and stable SGS II Gingerbread 2.3.4 ROM

 

*Based on official XXKG2 Firmware

*Blue themed

*Battery percentage

*CRT Screen-Off Animation

*Overscroll glow

*Better optimised apk's, framework for more speed and free mem.

*GTalk with Video

*better camera

*fixed laggy browser

*Added cf-root kernel

*Memory tweak

*Kernel tweaks

*SD card read tweak

*Smaller LR logo in notification menu

*New lockscreen wallpaper

*Zipaligned.

*Deodexed.

*GTalk with Video

*Root + Busybox

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...