adale Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Etter å ha fulgt tråden i par måneder og hatt telefonen nå i en måned, er det vel på tide med et innlegg! Må først si at mobilen er jo helt fantastisk! Selv om det egentlig ikke skal så mye til for å slå min gamle 3gs Det eneste jeg ikke var helt fornøyd med var batteritiden, som jeg syntes til tider var helt ubrukelig. Brukte s2 først rett ut av boksen og så Ke7 , noe som hjalp endel. Men etter å ha lest div poster om å forlenge batteritiden, bestemte jeg meg for 2 dager siden å ta steget ut i det ukjente og installere Villainrom 2.0. Har ikke lest så mye om Villainrom i tråden her, så tenkte jeg kunne slenge ut noen linker og screenshots. Brukte denne tråden, for å roote og installere. Genial tråd, med absolutt all info enkelt forklart. Etter å ha fulgt anbefalingene i tråden ser det nå slik ut: Har ikke hatt noen problemer med v2.0 enda, virker for min del dønn stabilt! Genialt med VRTweaks, som enkelt legger til feks batteri ikoner og CRT effekt når du skrur av skjermen. Etter å ha lagt inn Villain, tok jeg og satt opp Juicedefender Ultimate, Titanium Pro og SetCPU. I bunn og grunn for å få maks batteritid. Kan anbefale denne tråden for å sette opp Juicedefender: http://www.villainro...-%28Ultimate%29 Fulgte ikke tråden helt til punkt å prikke, gikk for å styre wifi selv. Istede for å overklokke cpu, gikk jeg heller andre veien og gikk for " underklokking". Leste litt rundt, og fant ut at flere anbefalte å ikke bruke juicedefender for å styre cpu. Men istede la SetCPU ta seg av jobben. Kjører nå cpu på 200MHz-800Mhz conservative på main, og 200-500Mhz conservativ på screen off. Må si jeg er rimelig imponert, for merker så godt som ingen forskjell! Har også låst en del bloatware i Titanium, alt av Hubs og annet rask. Kan nok lønne seg å ta en titt på denne, før man låser for mye! Og her er resultatet av jobben. Ikke brukt telefonen så veldig mye, men en titals meldinger, noen samtaler og litt facebook/opera. Føler i hvertfall av batteritiden har blitt bedre, og satser på at det ikke bare er inbildning hei,kan du fortelle meg hvordan man får det batteri ikonet du har? uten å roote hvis det går? ja, Battery Circle Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Noen som vet om det går an å fjerne sms inn og ut fra anropsloggen? Ganske irriterende når man leter etter anrop. x2. Dette hadde vært veldig nytting. Noen som har noe tips? Lenke til kommentar
Exynos Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (endret) Noen som vet om det går an å fjerne sms inn og ut fra anropsloggen? Ganske irriterende når man leter etter anrop. x2. Dette hadde vært veldig nytting. Noen som har noe tips? Gå inn på Telefon programmet, gå så til Logger tab'en, klikk så på menu knappen og trykk på 'Vis etter'. Endret 16. juli 2011 av Exynos Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Noen som vet om det går an å fjerne sms inn og ut fra anropsloggen? Ganske irriterende når man leter etter anrop. x2. Dette hadde vært veldig nytting. Noen som har noe tips? Gå inn på Telefon programmet, gå så til Logger tab'en, klikk så på menu knappen og trykk på 'Vis etter'. Takk Men leter etter en mulighet hvor jeg kan ha alle anrop men ingen meldinger, så jeg kan ha utgående, ubesvarte, mottatte og avviste anrop. Lenke til kommentar
Exynos Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Noen som vet om det går an å fjerne sms inn og ut fra anropsloggen? Ganske irriterende når man leter etter anrop. x2. Dette hadde vært veldig nytting. Noen som har noe tips? Gå inn på Telefon programmet, gå så til Logger tab'en, klikk så på menu knappen og trykk på 'Vis etter'. Takk Men leter etter en mulighet hvor jeg kan ha alle anrop men ingen meldinger, så jeg kan ha utgående, ubesvarte, mottatte og avviste anrop. Ja, synd at man ikke har denne muligheten i det vanlige telefon programmet da. Lenke til kommentar
MAG8 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Fikk opp et nytt ikon idag der datanettet vises. H+. Regner med at dette er HSDPA+ på opptil 21Mbps? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 (...) Det later til at det beste valget vil være en Zenus 'E'stime', Real Black. Leter nå etter en forhandler i Norge. Kjipt om jeg må ut med 117kr i tollgebyr for en vare som koster 220kr. Blir $45 med frakt. Nær jeg bestilte fra zenus satte de automatisk tollverdien til 15$ Fra zenuscase.net? Bestilte nettopp derifra, topp om de fremdeles gjør det. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Fikk opp et nytt ikon idag der datanettet vises. H+. Regner med at dette er HSDPA+ på opptil 21Mbps? Stemmer Lenke til kommentar
Shadow600 Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Noen som vet om et headset/handsfree som passer denne telefonen? Jeg har et som jeg bruket til fasttelefonen (Plantronics med bøyle over hodet og mic som henger fast og går fram til munnen på en måte). Har overgang som passer i hullet på mobilen, men det funker ikke lell. Noen som har/vet om noe lignende som passer? Det skal være med ledning, og skal ikke puttes inni øret! Til bruk i heimen dette altså. Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Nå med 1,5Ghz får jeg rundt 1145 poeng i Vellamo Lenke til kommentar
nikolaim Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 når man har rootet telefonen, er det da mulig å "unroote" den? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Fikk opp et nytt ikon idag der datanettet vises. H+. Regner med at dette er HSDPA+ på opptil 21Mbps? Det er også for HSUPA for opptil 5760 Kb/s. HSDPA er opptil 21000 Kb/s, ikke helt det samme som 21Mb/s. (Kilde Prisguiden). Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 når man har rootet telefonen, er det da mulig å "unroote" den? Bare å flashe offisiell firmware fra Samsung det Lenke til kommentar
blixt Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Tenkte jeg skulle laste ned Swiftkey X Beta men når jeg søker i "market" kommer det opp noe som heter Swiftkey x (Phone). Er det X Beta? Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Nå med 1,5Ghz får jeg rundt 1145 poeng i Vellamo Hvilket program bruker du for å klokke CPU'en med? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Tenkte jeg skulle laste ned Swiftkey X Beta men når jeg søker i "market" kommer det opp noe som heter Swiftkey x (Phone). Er det X Beta? Betaen er over. Lenke til kommentar
blixt Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Tenkte jeg skulle laste ned Swiftkey X Beta men når jeg søker i "market" kommer det opp noe som heter Swiftkey x (Phone). Er det X Beta? Betaen er over. Da er det merkelig at beta ikke dukker opp når jeg søker i market. Eneste den finner er Swiftkey X (Phone) Lenke til kommentar
Slai Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 Nei det er veldig lite merkelig siden Betaen er over. Den har blitt et ferdig produkt som heter Swiftkey X (phone). Hvordan er det merkelig? 3 Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 16. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2011 Henger meg på den Slai Lenke til kommentar
blixt Skrevet 16. juli 2011 Del Skrevet 16. juli 2011 ah, bare jeg som misforstod...trodde du mente at betaen er "over" (altså hakket bedre enn Phone). Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg