Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Skulle vært

ctrl+shift+delete

 

Dem innstillingene for MMS&data som er lagt til her er til Talkmore, kanskje legge til for telenor, Onecall og Netcom og, og evt andre?

Jeg har Talkmore, så den er grei for meg :-)

 

Ellers om du kunne ha lagt med info på hvordan fjerne den gule varsel trekanten, ved å bruke den USB Jig`en.

 

 

Ellers så ser det meget bra ut :thumbup:

Det skal være esc :)

 

Den MMS/data tingen var i guiden fra før, hvis du kan finne andre setups legger jeg de til :thumbup:

Kan godt legge til info om usb-jig også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha fulgt tråden i par måneder og hatt telefonen nå i en måned, er det vel på tide med et innlegg!

Må først si at mobilen er jo helt fantastisk! Selv om det egentlig ikke skal så mye til for å slå min gamle 3gs :)

 

 

Det eneste jeg ikke var helt fornøyd med var batteritiden, som jeg syntes til tider var helt ubrukelig. Brukte s2 først rett ut av boksen og så Ke7 , noe som hjalp endel. Men etter å ha lest div poster om å forlenge batteritiden, bestemte jeg meg for 2 dager siden å ta steget ut i det ukjente og installere Villainrom 2.0.

 

 

Har ikke lest så mye om Villainrom i tråden her, så tenkte jeg kunne slenge ut noen linker og screenshots.

 

Brukte denne tråden, for å roote og installere. Genial tråd, med absolutt all info enkelt forklart. Etter å ha fulgt anbefalingene i tråden ser det nå slik ut:

post-34582-0-23047100-1310761565_thumb.png

 

 

 

 

Har ikke hatt noen problemer med v2.0 enda, virker for min del dønn stabilt! Genialt med VRTweaks, som enkelt legger til feks batteri ikoner og CRT effekt når du skrur av skjermen.

 

 

Etter å ha lagt inn Villain, tok jeg og satt opp Juicedefender Ultimate, Titanium Pro og SetCPU. I bunn og grunn for å få maks batteritid.

Kan anbefale denne tråden for å sette opp Juicedefender:

http://www.villainro...-%28Ultimate%29

Fulgte ikke tråden helt til punkt å prikke, gikk for å styre wifi selv.

 

 

Istede for å overklokke cpu, gikk jeg heller andre veien og gikk for " underklokking".

Leste litt rundt, og fant ut at flere anbefalte å ikke bruke juicedefender for å styre cpu. Men istede la SetCPU ta seg av jobben.

 

Kjører nå cpu på 200MHz-800Mhz conservative på main, og 200-500Mhz conservativ på screen off. Må si jeg er rimelig imponert, for merker så godt som ingen forskjell!

 

 

Har også låst en del bloatware i Titanium, alt av Hubs og annet rask. Kan nok lønne seg å ta en titt på denne, før man låser for mye!

 

Og her er resultatet av jobben. Ikke brukt telefonen så veldig mye, men en titals meldinger, noen samtaler og litt facebook/opera.

post-34582-0-16485000-1310761564_thumb.png post-34582-0-48461400-1310761563_thumb.png

 

Føler i hvertfall av batteritiden har blitt bedre, og satser på at det ikke bare er inbildning :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke helt på nettleseren "opera". Får ikke opp meny og finner ikke ut av hvordan jeg legger til aplikasjonen "VG Mobil" som bokmerke.

 

Om jeg går inn på fabrikkinnstilte nettleser, den som går direkte til (netcom startside) så fungerer meny-valget.

Hva er egentlig forskjellen på "Opera" og den fabrikkinnstilte nettleseren?

 

Jeg har brukt Opera på pc'n i mer enn 10 år og sverger til den, men på mobilen synes jeg den er bortimot ubrukelig. Der bruker jeg Dolphin HD og er storfornøyd.

Med hensyn til hva som er forskjellig i de forskjellige browserene er det stort sett brukergrensesnittet og hvordan de klarer å tilpasse nettsidene til mobilen. Test ut til du finner en DU liker ;)

ok, skal prøve ut div nettlesere. Jeg får forresten ikke Finn.no til å fungere bra...alt blir så smått da jeg må knote med zoom hele tiden.

Endret av blixt
Lenke til kommentar

Men du Byxxi. Er det kommet rein MHL kabel enda da?? Den som registrerer om tv'n har mhl teknologi. Slik att du slipper å lade for den blir lada via tv'n.

 

Må vel også vente på tv'r som har MHL teknologi. Er det kommet så beklager jeg, for det har jeg ikke sjekket opp enda.. :blush:

Jeg må koble til strøm, men det plager meg ikke. Da får jeg jo ladet telefonen samtidig :cool:

Lenke til kommentar

likte det. Er ikke kjent med android og skulle gjerne visst hva som er ok å slette.

 

Skal ihvertfall bli kvitt de hubbene

Skal legge til litt og litt etterhvert. Men, har en del jobb, så jeg prøver å ta meg litt fritid også :tease:

 

Folk kan sikkert skrive noe selv, så legger jeg det til i førstepost. Skal prøve å få lagt til alt på lista innen 2 uker. To-do lista er i førstepost

Lenke til kommentar

Og siste sgs2 spørsmålet. er det mulig å vise % i batteri i statuslinja.

Du kan laste ned Battery Circle fra Market. Den er gratis og krever ikke root. Men du får da et nytt ikon helt til venstre på statuslinja som viser batterinivå i %.

Takk. perfekt til mitt bruk. Litt vanskelig å se om jeg har 40 eller 60 prosent på den orginale.

 

Har merket batteri har blitt tømt fort. 0% brightness. Live wallpaper osv. Men blir sikkert bedre etterhvert.

 

Tar også en del lenger tid å lade enn min gamle iphone. Men bortsett fra det er den elskbar.

Lenke til kommentar

Takk. perfekt til mitt bruk. Litt vanskelig å se om jeg har 40 eller 60 prosent på den orginale.

 

Har merket batteri har blitt tømt fort. 0% brightness. Live wallpaper osv. Men blir sikkert bedre etterhvert.

 

Tar også en del lenger tid å lade enn min gamle iphone. Men bortsett fra det er den elskbar.

Hvis du bruker iPhone laderen går det nok litt fortere å lade den opp

Lenke til kommentar

likte det. Er ikke kjent med android og skulle gjerne visst hva som er ok å slette.

 

Skal ihvertfall bli kvitt de hubbene

Skal legge til litt og litt etterhvert. Men, har en del jobb, så jeg prøver å ta meg litt fritid også :tease:

 

Folk kan sikkert skrive noe selv, så legger jeg det til i førstepost. Skal prøve å få lagt til alt på lista innen 2 uker. To-do lista er i førstepost

takk takk. Det er sommer og sol. ikke stress med det. Men greit å vite at det kommer:)

Lenke til kommentar

Whooohaaa.. da har vi bestilt ny Samsung tv... så nå skal det bli spennende å se hvordan mobilen kan brukes som fjernkontroll ^^

 

gleder meg som en unge....

 

Teknofreak.. njaaa.. er nok det ^^

 

Pass på at du får "D" serien da så du får sett TV rett på mobilen. Vi kjøpte en C9005 til 40.000,- (!) rett etter nyttår og den støtter ikke det og kommer ikke til å gjøre det heller. Fjernkontroll og Allshare funker selvsagt, men det er litt surt alikevel :)

Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt tråden i par måneder og hatt telefonen nå i en måned, er det vel på tide med et innlegg!

Må først si at mobilen er jo helt fantastisk! Selv om det egentlig ikke skal så mye til for å slå min gamle 3gs :)

 

 

Det eneste jeg ikke var helt fornøyd med var batteritiden, som jeg syntes til tider var helt ubrukelig. Brukte s2 først rett ut av boksen og så Ke7 , noe som hjalp endel. Men etter å ha lest div poster om å forlenge batteritiden, bestemte jeg meg for 2 dager siden å ta steget ut i det ukjente og installere Villainrom 2.0.

 

 

Har ikke lest så mye om Villainrom i tråden her, så tenkte jeg kunne slenge ut noen linker og screenshots.

 

Brukte denne tråden, for å roote og installere. Genial tråd, med absolutt all info enkelt forklart. Etter å ha fulgt anbefalingene i tråden ser det nå slik ut:

post-34582-0-23047100-1310761565_thumb.png

 

 

 

 

Har ikke hatt noen problemer med v2.0 enda, virker for min del dønn stabilt! Genialt med VRTweaks, som enkelt legger til feks batteri ikoner og CRT effekt når du skrur av skjermen.

 

 

Etter å ha lagt inn Villain, tok jeg og satt opp Juicedefender Ultimate, Titanium Pro og SetCPU. I bunn og grunn for å få maks batteritid.

Kan anbefale denne tråden for å sette opp Juicedefender:

http://www.villainro...-%28Ultimate%29

Fulgte ikke tråden helt til punkt å prikke, gikk for å styre wifi selv.

 

 

Istede for å overklokke cpu, gikk jeg heller andre veien og gikk for " underklokking".

Leste litt rundt, og fant ut at flere anbefalte å ikke bruke juicedefender for å styre cpu. Men istede la SetCPU ta seg av jobben.

 

Kjører nå cpu på 200MHz-800Mhz conservative på main, og 200-500Mhz conservativ på screen off. Må si jeg er rimelig imponert, for merker så godt som ingen forskjell!

 

 

Har også låst en del bloatware i Titanium, alt av Hubs og annet rask. Kan nok lønne seg å ta en titt på denne, før man låser for mye!

 

Og her er resultatet av jobben. Ikke brukt telefonen så veldig mye, men en titals meldinger, noen samtaler og litt facebook/opera.

post-34582-0-16485000-1310761564_thumb.png post-34582-0-48461400-1310761563_thumb.png

 

Føler i hvertfall av batteritiden har blitt bedre, og satser på at det ikke bare er inbildning :roll:

 

Hva er fordelen med å bytte til Villainrom kontra å kjøre stock rom?

Lenke til kommentar

Hva er fordelen med å bytte til Villainrom kontra å kjøre stock rom?

 

Jeg valgte å bytte for å få "full" kontroll, samtidig som jeg enkelt kan legge inn tweaks. Både VRTweaks og annet som ligger ute.

 

Hvis du kun skal låse et program eller to, er det like greit å roote stock rom.

Lenke til kommentar

Hva er fordelen med å bytte til Villainrom kontra å kjøre stock rom?

 

Jeg valgte å bytte for å få "full" kontroll, samtidig som jeg enkelt kan legge inn tweaks. Både VRTweaks og annet som ligger ute.

 

Hvis du kun skal låse et program eller to, er det like greit å roote stock rom.

 

Jeg holdt på å legge inn ny ROM, men så begynte jeg å tvile på om det ville ha noe å si på den generelle bruken av telefonen. Så derfor stoppet jeg etter at jeg hadde lagt inn root. Har nå kun fryst de app'ene jeg ikke bruker. Skal se om det hjelper på batteri tiden i forhold til før jeg fryste app'ene. Bruker Juicedefender og det har økt batteri tiden en hel del.

Lenke til kommentar

Etter å ha fulgt tråden i par måneder og hatt telefonen nå i en måned, er det vel på tide med et innlegg!

Må først si at mobilen er jo helt fantastisk! Selv om det egentlig ikke skal så mye til for å slå min gamle 3gs :)

 

 

Det eneste jeg ikke var helt fornøyd med var batteritiden, som jeg syntes til tider var helt ubrukelig. Brukte s2 først rett ut av boksen og så Ke7 , noe som hjalp endel. Men etter å ha lest div poster om å forlenge batteritiden, bestemte jeg meg for 2 dager siden å ta steget ut i det ukjente og installere Villainrom 2.0.

 

 

Har ikke lest så mye om Villainrom i tråden her, så tenkte jeg kunne slenge ut noen linker og screenshots.

 

Brukte denne tråden, for å roote og installere. Genial tråd, med absolutt all info enkelt forklart. Etter å ha fulgt anbefalingene i tråden ser det nå slik ut:

post-34582-0-23047100-1310761565_thumb.png

 

 

 

 

Har ikke hatt noen problemer med v2.0 enda, virker for min del dønn stabilt! Genialt med VRTweaks, som enkelt legger til feks batteri ikoner og CRT effekt når du skrur av skjermen.

 

 

Etter å ha lagt inn Villain, tok jeg og satt opp Juicedefender Ultimate, Titanium Pro og SetCPU. I bunn og grunn for å få maks batteritid.

Kan anbefale denne tråden for å sette opp Juicedefender:

http://www.villainro...-%28Ultimate%29

Fulgte ikke tråden helt til punkt å prikke, gikk for å styre wifi selv.

 

 

Istede for å overklokke cpu, gikk jeg heller andre veien og gikk for " underklokking".

Leste litt rundt, og fant ut at flere anbefalte å ikke bruke juicedefender for å styre cpu. Men istede la SetCPU ta seg av jobben.

 

Kjører nå cpu på 200MHz-800Mhz conservative på main, og 200-500Mhz conservativ på screen off. Må si jeg er rimelig imponert, for merker så godt som ingen forskjell!

 

 

Har også låst en del bloatware i Titanium, alt av Hubs og annet rask. Kan nok lønne seg å ta en titt på denne, før man låser for mye!

 

Og her er resultatet av jobben. Ikke brukt telefonen så veldig mye, men en titals meldinger, noen samtaler og litt facebook/opera.

post-34582-0-16485000-1310761564_thumb.png post-34582-0-48461400-1310761563_thumb.png

 

Føler i hvertfall av batteritiden har blitt bedre, og satser på at det ikke bare er inbildning :roll:

 

hei,kan du fortelle meg hvordan man får det batteri ikonet du har? uten å roote hvis det går?

Lenke til kommentar

Haha damn, fant det mest perfekte programmet til min Samsung Galaxy S II. Med dette programmet så trenger jeg ikke noe kabel lengere for å overføre filer til en Android telefon lengere. Her er info om programmet.

 

Joda, jeg vet det finnes mange sånne programmer som du kan overføre filer trådløst, men er ikke så mange som gjør det på denne måten Dropsync gjør det på :thumbup:.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...