Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Går det ann å fikse slik at jeg blir sendt til vanlige nettsider, isteden for mobiltilpassede?

 

Ja, hvis du trykker inn "about:useragent" i adresselinja og velger desktop. Men det varer bare til du lukker nettleseren. Håper det fikses snart med en app eller update.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går det ann å fikse slik at jeg blir sendt til vanlige nettsider, isteden for mobiltilpassede?

 

Ja, hvis du trykker inn "about:useragent" i adresselinja og velger desktop. Men det varer bare til du lukker nettleseren. Håper det fikses snart med en app eller update.

 

Firefox 4 har en pluginn kalt Phony hindrer å laste inn mobilsider.

 

http://m.dinside.no/866360/mozilla-firefox-4-for-android

Lenke til kommentar

Herregud som jeg gleder meg nå. En ukes ventetid ca. Blir så deilig. Den ser så herlig ut. Er jo bare en mobil. Men satan:)

 

Du kunne ha bestilt fra Komplett dersom du vil ha den raskere, med mindre du skal ha med binding av abb. hos Telenor etc.

 

Jeg er spendt på om du blir fornøyd med telefonen. Har en super duper Iphone fan på jobben, som faktisk nesten kjøpte SG2, men pga av at han ville fått hørt det av meg, så ombestemte han seg og kjøpte Iphone 4 igjen, etter at den forrige gikk i sjøen.

Alle på jobben som har prøvd SG2'en min er kjempe imponert over telefonen kontra Iphone.

 

Lykke til iallefall, selv er jeg kjempe fornøyd med min SG2.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lage en liste over hva som skal stå i førstepost. Skal prøve å skrive litt hver dag, så får dere hjelpe meg med hva dere føler må legges til. Her er litt av det som skal komme:

*Rooting

*Hvorfor roote?

*ROMs

*Costum ROMs

*Kernels

*CWM

*Odin tutorial

*Heimdall?

 

 

 

*Oppdatere ekstrautstyr

Endret av Byxxi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lage en liste over hva som skal stå i førstepost. Skal prøve å skrive litt hver dag, så får dere hjelpe meg med hva dere føler må legges til. Her er litt av det som skal komme:

*Rooting

*Hvorfor roote?

*ROMs

*Costum ROMs

*Kernels

*CWM

*Odin tutorial

*Heimdall?

Også kan du jo også skrive inn en "MEGET god" begrunnelse på hvorfor man burde kjøpe en Galaxy S II også.

Lenke til kommentar

Det er en "meget god" mulighet for at jeg står over det. Har ikke noe problem om å forklare folk hvordan man gjør ting, og hvordan det virker, men er ikke fult så god på å overbevise noen på den måten. Enkelt og greit, så er det den beste telefonen som har kommet til nå. Den scorer best i alle benchmarks som ikke måler ut fra fps, fordi den er låst til 60.

 

Vil du ha den beste? Kjøp en SGSII

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lage en liste over hva som skal stå i førstepost. Skal prøve å skrive litt hver dag, så får dere hjelpe meg med hva dere føler må legges til. Her er litt av det som skal komme:

*Rooting

*Hvorfor roote?

*ROMs

*Costum ROMs

*Kernels

*CWM

*Odin tutorial

*Heimdall?

 

Fikk min SG2 igår, har ikke hatt Android siden jeg hadde HTC Magic, men det er deilig å være tilbake.. Ser frem imot evnt ny post om rooting og roms.. Kjempe bra.. :)

Lenke til kommentar

mulighet via en app, eller lignende å finne ut hvor varm CPU'en/batteriet er eller noe slikt....? telefonen ble så SYKT varm under opplading at jeg faktisk ble redd. var som å ta på en lyspære som hadde blitt tatt ut for 15-20 sek siden. er dette normalt....? jeg hadde greid å legge dyna over telefonen under lading, men herregud, dette var jo bare skummelt:p

Lenke til kommentar

Yes! Da har jeg fått min SGSII i hendene, lekker sak må jeg si! Er spent på hvordan det blir med batteri osv. framover.

 

Er ikke veldig imponert over samtalelyden, men skal testes litt mer før endelig konklusjon på det. Så det var noe fiks her inne et sted i tilfelle. Blir samtalelyden bedre uansett med den fiksen? Altså selv om lyden er ok, blir den da enda bedre?

 

Så har jeg et spørsmål om minnekort! Fikk med et 32gb sandisc class 2 minnekort, og var litt skuffa, for jeg hadde presisert et stort og raskt minnekort. (Var gave dette her).

Men det jeg lurer på er om jeg vil merke veldig stor forskjell med et raskere kort, og hva mener dere er "minstekravet" til minnekort?

Klarer meg jo sikkert med det jeg har også, men når man først har en så flott og rask telefon vil man jo gjerne ha det optimale! :)

Lenke til kommentar

Det er ikke unormalt at den blir varm om den lader under dyna. Det er ikke å anbefale for din sikkerhet. Flere iphone har tatt fyr på den måten.

 

Min blir omtrent like varm som ved lading hvis jeg aktiverer wifi, blåtann og gps samtidig. Og nei, det er absolutt ikke under dyna! Et lite punkt rett under kameralinsen blir varmt under bruk, og ekstra varmt hvis telefonen gjør mye samtidig.

 

Nå skal det uansett sies at jeg på ingen måte har brent meg på varmen denne telefonen utvikler.

 

Har hatt telefonen ca en måned nå, og er alt i alt veldig fornøyd med overgangen fra iPhone. Et lite minus har jeg dog klart å finne, og det er at den automatiske justeringen av lysstyrken er UTROLIG sensitiv. Uten at lysforholdene i rommet endrer seg så vil telefonen med ujevne mellomrom skru ned eller opp lysstyrken. Dette er ganske irriterende, spesielt hvis det er mørkt i rommet.

 

Edit: Glemte å nevne at jeg ikke har fått noen kommentarer på samtalelyden med fabrikkinnstillingene, og jeg har heller ikke hatt noen problemer med å høre folk i andre enden.

Endret av OJodd
Lenke til kommentar

Er ikke veldig imponert over samtalelyden, men skal testes litt mer før endelig konklusjon på det. Så det var noe fiks her inne et sted i tilfelle. Blir samtalelyden bedre uansett med den fiksen? Altså selv om lyden er ok, blir den da enda bedre?

 

Enig! Lyden under samtaler er etter mine ører ikke veldig god. Mangler litt oppløsning og fremstår derfor som litt "slørete" / uklar.

Merkelig nok så er det mange som opplever mye av det samme, - i motsatt ende!

Det går riktignok an å prøve å skru av støyfjerningsfunksjonen (og dett kan hjelpe i noen tilfeller), og en liten tweak lar deg skru opp mic. volumet så folk hører deg bedre. Dog, denne fiksen blir resatt hver gang telefonen skrus av. -Som heldigvis trengs utrolig sjeldent. Denne telefonen er bunnsolid hva angår stabilitet. Har faktisk aldri opplevd en klikk eller uventet restart noen gang, og jeg kjøpte den når den kom til norge.

 

Synes det er svakt av en telefon i denne prisklassen (som også tar sikte på å være verdens beste mobil til nå) å yte så dårlig når det gjelder samtaler. Selv eldgamle telefoner har gjerne bedre lyd...

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...