Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk takk.

Ligger det fabrikkinnstilte apps på telefonen som jeg egentlig ikke har behov for? Hvordan fungerer "kies air"?

Det ligger mange programmer du ikke har bruk for. For å fjerne disse trenger du imidlertid superbrukertilgang (såkalt root) og et program som kan gjøre jobben (f.eks. Titanium Backup Pro). Dette er litt mer avansert, så vil anbefale deg å sette deg litt mer inn i telefonen/Android først. Informasjon om hvordan du kan roote telefonen finner du blant annet her.

 

Etter hva jeg kan huske gjør Kies Air det mulig å vise informasjon lagret på telefonen i en nettleser på en PC. Kies og Kies Air er to helt forskjellige programmer. Kies kjøres på en PC og kan ta backup av telefonen og oppdatere telefonen.

 

Da var iphonen solgt, og samsung galaxy s2 bestilt. Har sagt lenge jeg skal gjøre dette, men nå er det gjort. Solgte iphonen til broren min, og gleder meg svært mye til tlf kommer, bare så synd at nesten ingen har den på lager.

Jeg synes synd på din bror. Han gjorde en dårlig deal :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

er det noe vits med juice defender når du har Power Saving Mode? Hva kan JD gjøre som PSM ikke kan?

 

kan du fortelle meg hva power saving mode er? er det en app det og?

 

jeg vet bare at når tlf er i standby så synker batteriet nærmest ikke

 

desutten kan du slå av ting du selv ikke bruker f,eks fra klokke 00:00 på kvelden til 09:00 til du altså står opp f,eks før f,eks wifi og andre ting blir slått på igjen når du selv vil ha det på

 

Men er mye funksjoner der,jeg har ikke giddi å satt meg inn i det,jeg har kun standard tingene på,men jeg synes det holder for min del,der tlf min varer i ca 2 dager nå.

 

Jeg har altså ikke rootet telefonen

 

 

Power saving er noe du kan kjøre på tlf, det stiller wifi/gps/bt/skjermstyrke/skjermtimeout ned når du når en bestemt batteriprosent (valgene er vel 70%, 50%, 30% og 10%).

 

Når du nå bruker telefonen i to dager, hvordan bruk er det på telefonen da? Kunne du kjørt den i to dager og lagt opp et par screenshots av batteribruken og telefonbruken? Settings->About Phone->Battery Usage.

 

Ett screenshot av dette er tøft.

 

Så kKlikk på grafen helt øverst for å få opp skjermen som viser detaljert, og ta et snapshot av dette, og gjerne legg med så mye detaljer som mulig (klikk på hver app som har brukt strøm og knot ned det som står).

 

Hadde satt pris på det :)

Lenke til kommentar

Takk takk.

Ligger det fabrikkinnstilte apps på telefonen som jeg egentlig ikke har behov for? Hvordan fungerer "kies air"?

Det ligger mange programmer du ikke har bruk for. For å fjerne disse trenger du imidlertid superbrukertilgang (såkalt root) og et program som kan gjøre jobben (f.eks. Titanium Backup Pro). Dette er litt mer avansert, så vil anbefale deg å sette deg litt mer inn i telefonen/Android først. Informasjon om hvordan du kan roote telefonen finner du blant annet her.

 

Etter hva jeg kan huske gjør Kies Air det mulig å vise informasjon lagret på telefonen i en nettleser på en PC. Kies og Kies Air er to helt forskjellige programmer. Kies kjøres på en PC og kan ta backup av telefonen og oppdatere telefonen.

Fantastisk, fantastisk

Lenke til kommentar
idag har jeg brukt min 3 dager og 5 timer, og har forsatt 60 % igjen av batteriet.

 

Wow! Mye display-tid har du?

 

Hehe det var det da, jeg har nok ikke mer enn 1 time display time. Men jeg synes forøvrig det er bra fordet;)

 

Noen som vet hvordan det er med denne telefonen og litt varmere tempraturer? Vurderer å ta med denne ned til syden på en fylletur, for å ha noe på å gjøre på fly etc, kommer til å bruke annen tlf i fylla :p

 

Men vet ikke om det er så lurt å dra den med nedover i det hele tatt :p

 

Har akkurat kommet hjem fra 4 uker i Asia. Der hvor jeg oppholdt meg var det ca 35-40+

Hadde ikke noe som helst problemer med telefonen pga varmen.

I "kalde" syden vil du nok ikke oppleve noen problemer i forhold til varmen.

Der er det jo tross alt bare "grønn vinter" i forhold til i Asia ;-)

 

 

Okei da vet jeg at varmen er ihvertfall ikke problemet! For se om jeg tør å ta den med :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den hos dustinhome. Sender jeg den inn til dem da eller samsung?

Det er nok raskest å sende til Samsung. Ta kontakt med dustin, så Samsung, og velg løsning selv. Sør hva dustin mener om å sende det til Samsung, uten å gå gjennom de.

Lenke til kommentar

Til Teddy: Se her. Hvet ikke hvordan det er med frakt etc. Finnes også i andre farger og i krokodille mønster. Det har også plass til 2 kredittkort.

 

Denne har jeg tenkt å skaffe meg.

http://www.mobilefun...lack-p30570.htm

post-131485-0-55559700-1310558290_thumb.jpg

 

Takk for tips!

 

Har lett endel og gitt opp gode etui i bokformat, de blir for tykke.

 

Det later til at det beste valget vil være en Zenus 'E'stime', Real Black. Leter nå etter en forhandler i Norge. Kjipt om jeg må ut med 117kr i tollgebyr for en vare som koster 220kr. Blir $45 med frakt.

Lenke til kommentar

er det noe vits med juice defender når du har Power Saving Mode? Hva kan JD gjøre som PSM ikke kan?

 

kan du fortelle meg hva power saving mode er? er det en app det og?

 

jeg vet bare at når tlf er i standby så synker batteriet nærmest ikke

 

desutten kan du slå av ting du selv ikke bruker f,eks fra klokke 00:00 på kvelden til 09:00 til du altså står opp f,eks før f,eks wifi og andre ting blir slått på igjen når du selv vil ha det på

 

Men er mye funksjoner der,jeg har ikke giddi å satt meg inn i det,jeg har kun standard tingene på,men jeg synes det holder for min del,der tlf min varer i ca 2 dager nå.

 

Jeg har altså ikke rootet telefonen

 

 

Power saving er noe du kan kjøre på tlf, det stiller wifi/gps/bt/skjermstyrke/skjermtimeout ned når du når en bestemt batteriprosent (valgene er vel 70%, 50%, 30% og 10%).

 

Når du nå bruker telefonen i to dager, hvordan bruk er det på telefonen da? Kunne du kjørt den i to dager og lagt opp et par screenshots av batteribruken og telefonbruken? Settings->About Phone->Battery Usage.

 

Ett screenshot av dette er tøft.

 

Så kKlikk på grafen helt øverst for å få opp skjermen som viser detaljert, og ta et snapshot av dette, og gjerne legg med så mye detaljer som mulig (klikk på hver app som har brukt strøm og knot ned det som står).

 

Hadde satt pris på det :)

 

skal få prøvd å gjøre det snarest

 

er i utlandet skjønner du,så er litt mye frem og tilbake

 

Men du finner også en gratis versjon av juice defender,som du kan teste ut i første omgang?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...