beverpower Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Noen som har gode videoavspillere ? MVideoPlayer kjører iallefall mkv, med støtte for subs (.ass, .srt mm.), de andre mediaspillerne jeg har prøvd greier ikke å kjøre mkv i HD. Ellers funker den som medfølger, den har bare ikke støtte for undertekst. Både stock og Mobo Player spiller iallefall av .mkv og undertekster på min.. kan hende jeg overså noen instillinger, men fikk ikke opp undertekst på stock og mobo da jeg selv prøvde. Er dette snakk om mkv med softsub i mkv'en eller bruker du en egen sub fil som du har i samme mappe? evt. hvilke filtype er undertekstene? har bare prøvd med .ass selv. Spiller som regel av .mkv og undertekst hver for seg (.srt)! Har aldri gjort endringer i innstillingene, det har bare fungert fra dag èn med bæde stock og mobi! Har iallefall spilt av alt jeg prøvd på den til nå! Lenke til kommentar
pmiddy Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Noen som har gode videoavspillere ? MVideoPlayer kjører iallefall mkv, med støtte for subs (.ass, .srt mm.), de andre mediaspillerne jeg har prøvd greier ikke å kjøre mkv i HD. Ellers funker den som medfølger, den har bare ikke støtte for undertekst. Både stock og Mobo Player spiller iallefall av .mkv og undertekster på min.. som sagt, så bruker jeg mvideoplayer, men lyden unsyncer seg selv med videoen automatisk, jo lengere jeg ser ut i filmen. fix for dette er å spole litt tilbake, og da er syncen fiksa. men dette skjer igjen etter 1,5 min. irriterende å måtte spole tilbake hele tiden... Joa, stock og mobo player støtter .MKV, MEN de støtter ikke subs intregert i .MKV fila. altså, subsa vises ikke i stock og moboplayer. Dette gjør derimot mvideoplayer, men filmen blir unsynca med audio Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Hvordan har du tenkt deg at den blir? Noe info på hvordan roote, legge inn ny FW osv...? Det er en selvfølge at det skal være noe info om rooting, og costum roms. Såvel som cwm. Når jeg er ferdig med den, så får dere si fra om dere føler det mangler noe. Skal prøve å korte ned litt på unødig tekst. Det er 3gp filer som kom fra de to siste telefonene mine...desire og desire HD. jeg bare overførte sdkortet som lå i DHD'en og så prøvde jeg med en konvertering, men det virket ikke akkurat.... så jeg må ikke ha dem...men jeg synes bare det er unødvendig med konvertering når DesireHD ikke trengte det....skal sies jeg også hadde gamle nokia filer på HTc'en uten at det var noe problem.. så jeg forstår ikke hvorfor Samsungspilleren ikke takler det. Ifølge wikipedia skal sgs II takle det, så jeg vet ikke helt hva som er galt. The Galaxy S II comes with support for many multimedia file formats and codecs. For audio it supports (FLAC, WAV, Vorbis, MP3, AAC, AAC+, eAAC+, WMA, AMR-NB, AMR-WB, MID, AC3, XMF), video codecs (mpeg4, H.264, H.263, DivX HD/XviD, VC-1) and video formats (3GP (MPEG-4), WMV (Advanced Systems Format), AVI (divx)).Continued support for the MKV format container was confirmed.[46][47] From this, it could also be suggested that both the Sorenson codec and FLV format container will also be continually supported the same as was available on the previous generation Galaxy S device. Up to 1080p video resolution playback is supported both on Exynos and Tegra 2 respectively, although unlike the Exynos 4210, Tegra 2 has been stated to not support 'high profile' encoded h.264 video.[48][49] Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei, fikk telefonen min i går. Som forventet har jeg ikke den beste batteritiden. Noen tips? Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Det bedrer seg ganske mye etter ett par sykluser. Lad den ut 5-6 ganger før du spør om noe om batteriet Lenke til kommentar
pmiddy Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Ser at du har på WIFI, skru av dette når du ikke bruker det. dette hjelper ganske mye på batteri tiden. ihvertfall på min! lengste jeg har hatt på mobilen nå er i 1dag og noen timer Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 hvis du gadd det,så hadde det vært supert skal søke litt på det,men kan ikke akkurat si jeg har troa på at det vil hjelpe meg Har du en rootet telefon? Prøv dette isåfall: http://code.google.com/p/market-enabler/ Vet ikke om den virker enda, men, hadde spart meg for grundigere leting Hvis du ikke har rootet telefonen din skal jeg prøve å finne en annen metode for deg Ser at du har på WIFI, skru av dette når du ikke bruker det. dette hjelper ganske mye på batteri tiden. ihvertfall på min! lengste jeg har hatt på mobilen nå er i 1dag og noen timer Jeg har hatt min gående i underkant av 4 dager :!: Lenke til kommentar
Scrabble Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Har nå hatt min GSII i noen timer, og jeg er imponert! Har sytt lenge med å gå fra iphone 4. Men dette er kjempemoro! Det stod mellom denne og htc sensation. Foreløpig no regrets. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 13. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2011 Bra du tok overgangen. Enda en som vet hvilken side av kraften de skal være på. 3 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Hei, fikk telefonen min i går. Som forventet har jeg ikke den beste batteritiden. Noen tips? Slå ned skjermbelysning til det laveste. Men batteriet blir bare bedre og bedre for hver dag som går. Jeg har f.eks nå hatt telefonen siden mai, og idag har jeg brukt min 3 dager og 5 timer, og har forsatt 60 % igjen av batteriet. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 idag har jeg brukt min 3 dager og 5 timer, og har forsatt 60 % igjen av batteriet. Wow! Mye display-tid har du? Lenke til kommentar
pmiddy Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) hvis du gadd det,så hadde det vært supert skal søke litt på det,men kan ikke akkurat si jeg har troa på at det vil hjelpe meg Har du en rootet telefon? Prøv dette isåfall: http://code.google.com/p/market-enabler/ Vet ikke om den virker enda, men, hadde spart meg for grundigere leting Hvis du ikke har rootet telefonen din skal jeg prøve å finne en annen metode for deg Ser at du har på WIFI, skru av dette når du ikke bruker det. dette hjelper ganske mye på batteri tiden. ihvertfall på min! lengste jeg har hatt på mobilen nå er i 1dag og noen timer Jeg har hatt min gående i underkant av 4 dager :!: hva er det gjør for å oppnå det ? Skrur av alt av sync, skrur av 3g, wifi+ alt annet og lar den ligge i skuffen:P? EDIT: Skjermen på Galaxy S II er dekket av et glass av typen Corning Gorilla Glass som skal forhindre at den blir oppskrapet eller ripet når du går med mobilen i lommen. Vi gav den en runde med en brukket binders, men klarte ikke å risse inn navnet vårt i glasset over skjermen. Vi trykket temmelig hardt med det skarpeste punktet på bindersen, men det var nytteløst. noen som har prøvd ut dette:P? Endret 14. juli 2011 av pmiddy Lenke til kommentar
Scrabble Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Bra du tok overgangen. Enda en som vet hvilken side av kraften de skal være på. Hehe På mandag får vi sensation på kontoret, gjenstår å se om jeg er like SGII like godt da :-p Ser mange sliter med batteriet, jeg er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 hvis du gadd det,så hadde det vært supert skal søke litt på det,men kan ikke akkurat si jeg har troa på at det vil hjelpe meg Har du en rootet telefon? Prøv dette isåfall: http://code.google.com/p/market-enabler/ Vet ikke om den virker enda, men, hadde spart meg for grundigere leting Hvis du ikke har rootet telefonen din skal jeg prøve å finne en annen metode for deg Ser at du har på WIFI, skru av dette når du ikke bruker det. dette hjelper ganske mye på batteri tiden. ihvertfall på min! lengste jeg har hatt på mobilen nå er i 1dag og noen timer Jeg har hatt min gående i underkant av 4 dager :!: Hei,jeg har ikke rootet tlf nei,hehe. Jeg tror jeg holder meg unna det,der jeg føler jeg har fått opp batteritiden nå og alt er som det skal:) så hvis det fins en enkel metode for dette her,så hadde det vært supert hvis du sa ifra. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 hvis du gadd det,så hadde det vært supert skal søke litt på det,men kan ikke akkurat si jeg har troa på at det vil hjelpe meg Har du en rootet telefon? Prøv dette isåfall: http://code.google.com/p/market-enabler/ Vet ikke om den virker enda, men, hadde spart meg for grundigere leting Hvis du ikke har rootet telefonen din skal jeg prøve å finne en annen metode for deg Ser at du har på WIFI, skru av dette når du ikke bruker det. dette hjelper ganske mye på batteri tiden. ihvertfall på min! lengste jeg har hatt på mobilen nå er i 1dag og noen timer Jeg har hatt min gående i underkant av 4 dager :!: hva er det gjør for å oppnå det ? Skrur av alt av sync, skrur av 3g, wifi+ alt annet og lar den ligge i skuffen:P? EDIT: Skjermen på Galaxy S II er dekket av et glass av typen Corning Gorilla Glass som skal forhindre at den blir oppskrapet eller ripet når du går med mobilen i lommen. Vi gav den en runde med en brukket binders, men klarte ikke å risse inn navnet vårt i glasset over skjermen. Vi trykket temmelig hardt med det skarpeste punktet på bindersen, men det var nytteløst. noen som har prøvd ut dette:P? skaff deg juice defender ultimate for ca 40 kroner. Jeg har fikset meg det og må si jeg er kjempefornøyd. Er verdt langt mer enn 40 kroner når batteriet øker med hvertfall 40% ved mitt bruk. Knall app man får hos market! Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 er det noe vits med juice defender når du har Power Saving Mode? Hva kan JD gjøre som PSM ikke kan? Lenke til kommentar
blixt Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Hei. Jeg har nå gått til innkjøp av en Galaxy S II, og jeg er ganske fersk når det gjelder Androide og bruken av apps. Før hadde jeg HTC Wildfire, men brukte den bare til å ringe med og spille angry birds. Jeg har skumlest tråden men blir fryktelig forvirra av å lese igjennom 350 sider i denne tråden da jeg ikke helt vet hva jeg skal ta tak i og hva som er viktig for mitt behov...virker som jeg er blitt for gammel til å henge med i denne teknologiverden. Det er ord og uttrykk jeg ikke helt forstår. Jeg forstår det slik at noen av aplikasjonene gjør det enklere å bruke telefonen. Jeg vil veldig gjerne lære litt om hvordan man bruker disse aplikasjonene når jeg først har fått dem inn på telefonen? Hvilke apps er viktige og hva kan jeg gjøre for å få en mer brukervennlig og "kul" telefon? Jeg leste at man kunne innstalere en apps for å redusere strømforbruken men jeg forstod ikke helt hvordan. Jeg er så dum på dette at jeg trenger virkelig å få ting inn med teskje. Blir veldig takknemlig for all hjelp, men gå gjerne sakte frem når dere forklarer Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Velkommen til tråden blixt. Det første jeg vil anbefale deg å gjøre er å oppdatere telefonen til nyeste versjon av programvaren ved å bruke Samsung Kies. Når dette er gjort vil jeg anbefale deg å søke litt på Google etter 'Android Tips and Tricks' for å lære litt mer om grunnleggende Android og hvilke muligheter det gir. Denne tråden er nok ikke det beste å begynne med når du sier du er helt fersk når det kommer til Android. Deretter er det bare å prøve forskjellige programmer, og leke seg med det. Du finner mange anbefalinger her. Lykke til Lenke til kommentar
blixt Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Takk takk. Ligger det fabrikkinnstilte apps på telefonen som jeg egentlig ikke har behov for? Hvordan fungerer "kies air"? Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 er det noe vits med juice defender når du har Power Saving Mode? Hva kan JD gjøre som PSM ikke kan? kan du fortelle meg hva power saving mode er? er det en app det og? jeg vet bare at når tlf er i standby så synker batteriet nærmest ikke desutten kan du slå av ting du selv ikke bruker f,eks fra klokke 00:00 på kvelden til 09:00 til du altså står opp f,eks før f,eks wifi og andre ting blir slått på igjen når du selv vil ha det på Men er mye funksjoner der,jeg har ikke giddi å satt meg inn i det,jeg har kun standard tingene på,men jeg synes det holder for min del,der tlf min varer i ca 2 dager nå. Jeg har altså ikke rootet telefonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg