Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, men jeg tenkte at hvis jeg har et ekstra batteri så er det ikke farlig/skadelig å ha det ladet og så skifte når det andre går tomt?

Neida, det er ingen skade gjort med å gjøre dette så lenge du gjør det stort sett hver gang det ene batteriet er tomt, men dersom batteriet blir liggende er det best å lagre det med 80% kapasitet :)

Lenke til kommentar

De guidene jeg leste sa at det skulle komme opp et form for gult lys en plass. Husker ikke helt hvor, men det var noe :COM greier.

Jeg får prøve litt til, og lukke alt som har med Kies å gjøre. Hadde avinstallasjonsprogrammet åpent, kanskje det hadde utslag.

EDIT: Det fungerte ikke. Kan jo si at når jeg brukte Kies feilet det i å installere drivere til mobilen min. Har det noe å si?

Slå på USB debugging (instillinger/programmer/utvikling/USBdebugging) når telefonen er koblet fra og prøv å koble til da. Gjerne ta en restart av pcen først. Om dette fungerer kan du slå av USB debugging når du har fått driverne installert. Fungerte iallefall på min tlf:)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er med denne telefonen og litt varmere tempraturer? Vurderer å ta med denne ned til syden på en fylletur, for å ha noe på å gjøre på fly etc, kommer til å bruke annen tlf i fylla :p

Men vet ikke om det er så lurt å dra den med nedover i det hele tatt :p

Har akkurat kommet hjem fra 4 uker i Asia. Der hvor jeg oppholdt meg var det ca 35-40+

Hadde ikke noe som helst problemer med telefonen pga varmen.

I "kalde" syden vil du nok ikke oppleve noen problemer i forhold til varmen.

Der er det jo tross alt bare "grønn vinter" i forhold til i Asia ;-)

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Hva er dette cwm istedenfor Odin? Hva gjør cwm bedre/annet enn Odin?

Det er en moddet kernel, som gjør at du kan flashe ROMs, og radioer, uten å koble inn Odin.

Her er 2 linker som kanskje kan hjelpe deg å forstå det litt bedre:

http://www.addictivetips.com/mobile/what-is-clockworkmod-recovery-and-how-to-use-it-on-android-complete-guide/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

Jeg har nå fått ansvar for førstepost, så jeg skal rydde opp i den, så fort jeg har sjansen.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Telefonen min har en "stuck" pixel, og jg får den ikek vekk, så det ser ut som om jeg må sende telefonen tilbake til Netonnet. Noen som har erfaring med stuck pixels, og har noen forslag for hva jeg kan gjøre? Den er alltid i en rød/oransje farge, noe som rett og slett plager livet av meg. Jeg prøvde å se på film med mobilen, men den forstyrret såpass mye at jeg ga opp..

Lenke til kommentar

bra, Byxxi, da blir det suåerførstepost!

Bra noen har tiltro til meg :tease:

Jeg syntes den som er nå er ganske rotete, så jeg skal nok prøve å bruk en del spoilers.

Telefonen min har en "stuck" pixel, og jg får den ikek vekk, så det ser ut som om jeg må sende telefonen tilbake til Netonnet. Noen som har erfaring med stuck pixels, og har noen forslag for hva jeg kan gjøre? Den er alltid i en rød/oransje farge, noe som rett og slett plager livet av meg. Jeg prøvde å se på film med mobilen, men den forstyrret såpass mye at jeg ga opp..

Om du har en brent pixel, må du bytte skjermen. Du kunne prøvd litt pixel-massasje, men siden det er en touch telefon, har det glass foran skjemen, og det er utelukket.

Lenke til kommentar

Hei,

Sliter med å få oppdatert min s2 via usb, dataen klarer ikke å finne telefonen, har prøvd på 2 pcr men til ingen nytte, hva kan vere feil?

Hvis det ikke funker å skru av usb debug, så skru den på, koble til pc, start Kies og kjør driver oppdatering via Kies. Med debug på så installerer Kies et par drivere som er nødvendig. Etter installasjon så trekker du ut kabelen fra telefonen, slår av usb debugging for så å koble kabelen på igjen.

...dette funka hos meg. ;)

Er ikke så inn på android enna, dette er min første tlf. Men prøvde som du sa, men det kommer ikke opp noen enhet i kies.. Så får ikke oppdatertdrivere.

Poenget er at du skal kjøre en driver installasjon i usb debug selv om KIES ikke finner telefonen.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har et lite problem med min nyinnkjøpte Samsung Galaxy S2. Når jeg prøver å koble til trådløst så sier den at tilgangspunktet har bra signalstyrke - men når den begynner å lete etter IP-adresse så faller den ned til null signal.

Dette skjer konsekvent overalt hvor jeg prøver.. Testet på Oslo S og nå hjemme... Er dette en maskinvarefeil eller er det software relatert?

Noen her med samme problemet, eller som har funnet noen løsning? På forhånd tusen takk :)

Oppdatert: Det viser seg å være noe krøll med DHCP på telefonen. Når jeg satte statisk IP så gikk det glatt som bare det... Noen med gode ideer? Er det bare å levere den tilbake hos forhandler og få en ny?

//Yousef

Endret av YousefAssidiq
Lenke til kommentar

Altså ingen grunn til å vente på Galaxy-utgaven med NFC. Kanskje betalingsløsninger om et år. Da sitter vi i Galaxy S III-forumet og diskuterer rykter om den kommende Galaxy S 4...

Jepp, det var nettopp dette jeg var redd for ville skje, at NFC ikke ville bli "standard" før tidligst om 1 år, og dermed er det ingen vits å kjøpe GS2 med NFC, heller vente på GS3 med NFC, eller kanskje GS4? :innocent:

Lenke til kommentar

Hva er dette cwm istedenfor Odin? Hva gjør cwm bedre/annet enn Odin?

Det er en moddet kernel, som gjør at du kan flashe ROMs, og radioer, uten å koble inn Odin.

Her er 2 linker som kanskje kan hjelpe deg å forstå det litt bedre:

http://www.addictivetips.com/mobile/what-is-clockworkmod-recovery-and-how-to-use-it-on-android-complete-guide/

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

Jeg har nå fått ansvar for førstepost, så jeg skal rydde opp i den, så fort jeg har sjansen.

Takker for svar :-)

Og det var kanon bra for overtakelse av første post, +1 ifra meg :thumbup:

Hvordan har du tenkt deg at den blir?

Noe info på hvordan roote, legge inn ny FW osv...?

Lenke til kommentar

Jeg trodde det også, men jeg ser at den ikke gjør det,

jeg har "konvertert" en drøss med videofiler fra min HD og disse tar ikke spilleren.

ikke tar rockplayer de heller :(

Kanskje litt teit spørsmål, men hvorfor vil du ha filene dine I 3gp?

Det er 3gp filer som kom fra de to siste telefonene mine...desire og desire HD. jeg bare overførte sdkortet som lå i DHD'en og så prøvde jeg med en konvertering, men det virket ikke akkurat....

så jeg må ikke ha dem...men jeg synes bare det er unødvendig med konvertering når DesireHD ikke trengte det....skal sies jeg også hadde gamle nokia filer på HTc'en uten at det var noe problem..

så jeg forstår ikke hvorfor Samsungspilleren ikke takler det.

Lenke til kommentar

Noen som har gode videoavspillere :D?

MVideoPlayer kjører iallefall mkv, med støtte for subs (.ass, .srt mm.), de andre mediaspillerne jeg har prøvd greier ikke å kjøre mkv i HD.

Ellers funker den som medfølger, den har bare ikke støtte for undertekst.

Lenke til kommentar

MVideoPlayer kjører iallefall mkv, med støtte for subs (.ass, .srt mm.), de andre mediaspillerne jeg har prøvd greier ikke å kjøre mkv i HD.

Både stock og Mobo Player spiller iallefall av .mkv og undertekster på min..

Lenke til kommentar

Både stock og Mobo Player spiller iallefall av .mkv og undertekster på min..

kan hende jeg overså noen instillinger, men fikk ikke opp undertekst på stock og mobo da jeg selv prøvde.

Er dette snakk om mkv med softsub i mkv'en eller bruker du en egen sub fil som du har i samme mappe? evt. hvilke filtype er undertekstene? har bare prøvd med .ass selv.

Endret av Okse_ku
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...