Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg forventer telefonen min i morra, og lurer på en ting. jeg ser at det er folk som har ganske god batteritid, mens andre har veldig dårlig.

til dem som har god batteritid: når dere fikk telefonen, brukte dere den med engang, eller ladet dere den først fullt opp?

Fikk telefonen for en uke siden, og begynte bruke den med en gang. Har veldig bra batteritid :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er relativt. Hvis man gjør som jeg, og skrur av all datatrafikk, gps, bluetooth og wifi. Så får du god batteritid. Hvis du lar alt stå på, mobilen henter ned kontakter fra facebook, henter mailer og diverse, vil du få betydelig kortere levetid

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen forslag til annen launcher på telefonen? jeg har benyttet Go Launcher en periode, men synes den dukker opp med så mange oppdateringer hele tiden samt at det er så mye ny, uprøvd funksjonalitet som dumpes i den hver gang at jeg begynner å bli litt lei alt maset rundt dette. I tillegg opplever jeg at den varierer veldig i batteritid ved enkelt oppgraderinger, og dette synes jeg er slitsomt i lengden.

Er det ADW launcher eller Launcher Pro som gjelder da eller er det andre uoppdagede perler som finnes der ute?

Lenke til kommentar

Treg GPS-fiks har jeg vel aldri sagt noe om. Den skal fungere som tilgangspunkt både for 3G/internett og MMS. Man trenger altså bare dette ene tilgangspunktet.

Hvis du vil ha et spesifikt tilgangspunkt for MMS, må du finne innstillingene på telenor.no og legge inn disse med APN Type: MMS inne i Tilgangspunkter under Mobile Nettverk.

Aner ikke hvorfor det tar så lang tid å sende MMS. Tar maks 10 sekunder hos meg, men nå har ikke jeg Telenor abonnement da.

Har heller aldri mottatt en MMS siden jeg fikk SGS2, så kan ikke sjekke størrelsen.

Nei, mente ikke du hadde sagt det, bare lurte på om du visste, men gps fix ser ut til å funke ok med denne også.

Skjønner heller ikke hvorfor det tar så lang tid. Selv med kun edge-dekning burde 100kb gå greit.

Ei heller skjønner jeg hvorfor jeg må manuelt laste ned de jeg mottar når innstillingene sier automatisk nedlasting både i eget nett og på roaming.

Uansett, er det noen som vet om det er mulig å slå av 3g etc og kun ha edge påslått? Typ 2g vs 3g/4g. Hjemme hos hu mor tar det bare batteri å søke etter 3g, men kunne tenkt meg å slippe slå av og på edge.

Jeg er amerikaner helt til jeg prøver laste ned free app of the day, da sier den det i screenshot. Lurer på hvor jeg har bomma.

Har du prøvd uten WiFi?

Samme greia. :)

Lenke til kommentar

Treg GPS-fiks har jeg vel aldri sagt noe om. Den skal fungere som tilgangspunkt både for 3G/internett og MMS. Man trenger altså bare dette ene tilgangspunktet.

Hvis du vil ha et spesifikt tilgangspunkt for MMS, må du finne innstillingene på telenor.no og legge inn disse med APN Type: MMS inne i Tilgangspunkter under Mobile Nettverk.

Aner ikke hvorfor det tar så lang tid å sende MMS. Tar maks 10 sekunder hos meg, men nå har ikke jeg Telenor abonnement da.

Har heller aldri mottatt en MMS siden jeg fikk SGS2, så kan ikke sjekke størrelsen.

Nei, mente ikke du hadde sagt det, bare lurte på om du visste, men gps fix ser ut til å funke ok med denne også.

Skjønner heller ikke hvorfor det tar så lang tid. Selv med kun edge-dekning burde 100kb gå greit.

Ei heller skjønner jeg hvorfor jeg må manuelt laste ned de jeg mottar når innstillingene sier automatisk nedlasting både i eget nett og på roaming.

Uansett, er det noen som vet om det er mulig å slå av 3g etc og kun ha edge påslått? Typ 2g vs 3g/4g. Hjemme hos hu mor tar det bare batteri å søke etter 3g, men kunne tenkt meg å slippe slå av og på edge.

Jeg er amerikaner helt til jeg prøver laste ned free app of the day, da sier den det i screenshot. Lurer på hvor jeg har bomma.

Har du prøvd uten WiFi?

Samme greia. :)

Dette gjør du under innstillinger --> Trådløst og nettverk --> Mobilnettverk --> Nettverksmodus --> Velg GSM (2G). Du vil da kun ha edge-overføring som maks og sparer en del batteri :)

Lenke til kommentar

Suss og klems og slikt...

Har noen prøvd slike Mugen batterier forresten?

For øvrig - 53% her. Det gikk faktisk bare ned fra 64% til 63% på de 8 timene jeg sov i natt!

I går natt gikk det ned 3% på den tiden.

post-50678-0-06415100-1310124060_thumb.jpeg

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Har selvfølgelig greid å få et fingeravtrykk på kameralinsa etter en fuktig kveld i går. Hva anbefales å tørke det vekk med?

Takk på forhånd

Bruker selv sånne kluter man får kjøpt hos optikker. De er beregnet på glass :)

Mange takk, får prøve det ut

Lenke til kommentar

Tja, kan ikke si at jeg syns denne telefonen virker så mye bedre enn S II da. 1,2 GHz CPU'en sluker da batteriet raskt nok? :p Og jeg har iallefall ikke klart å gi den for store oppgaver, 1080p i flash flyter jo utmerket :)

Synes dessuten at 4,3" skjerm er MER enn stort nok for en mobiltelefon.

Det eneste som skuffer meg litt med S II er bildekvaliteten på stillbilder. Hvis man treffer bra med lysforhold blir det bra bilder, men litt for svakt lys gir ekstremt kornete bilder, og litt for mye lys gir ekstrem overeksponering.

edit: link til et bilde jeg synes er meget dårlig http://dl.dropbox.com/u/3322039/2011-06-16%2022.33.24.jpg

Min gamle Hero tar faktisk bedre bilder i lyse (og til tider) mørke omgivelser.

Endret av Chriselv
Lenke til kommentar

Det eneste som skuffer meg litt med S II er bildekvaliteten på stillbilder. Hvis man treffer bra med lysforhold blir det bra bilder, men litt for svakt lys gir ekstremt kornete bilder, og litt for mye lys gir ekstrem overeksponering.

edit: link til et bilde jeg synes er meget dårlig http://dl.dropbox.com/u/3322039/2011-06-16%2022.33.24.jpg

Min gamle Hero tar faktisk bedre bilder i lyse (og til tider) mørke omgivelser.

Slike bilder blir det fra min tlf og dersom linsen ikke er ren :whistle:

Lenke til kommentar

Men da kjører du bare ned eksponeringsverdien litt, så blir utebildet bedre :)

Det er selvsagt en mulighet, men synes det er tungvint å justere den for hver gang man slår på kameraet. Finnes det noen mer automatisert funksjon, slik at man kan få noenlunde fornuftige innstillinger både i mye og lite lys?

Lenke til kommentar

Slike bilder blir det fra min tlf og dersom linsen ikke er ren :whistle:

Hehe, jeg er rimelig sikker på at glasset var rent ja. Har fått denne tendensen på mange bilder, og pusser glasset jevnlig. Jeg får vel bare prøve å justere litt på innstillingene.

Mener å huske at jeg har lest noe om problemer med kameraet på denne telefonen, men husker helt hva det var, noe på softwaresiden iallfall.

Lenke til kommentar

Min gamle HD2 tok også bra bilder under rette lysforhold. Jeg tenkte nok at S2 ville være litt bedre enn den er på kamerasiden men men. Som sagt ovenfor blir bilder kornet hvis ikke lyset er godt, mens utebilder derimot er meget bra forutsatt at det ikke er for mørkt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...