Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, er den der jeg har fulgt. Bare prøvde noe av de gratis for å teste nedlasting.

Så ingen settings for påminnelse om app of the day heller i min app på telefonen. Egen app ja...

post-50678-0-16077700-1310078894_thumb.jpeg

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Spørsmål:

Skal denne være alene i steden for begge de to som er der fra før? Slik at denne både skal løse mms og treg GPS-fiks?

For jeg finner ikke noe sted i meldingsinnstillinger å velge ren mms-APN. og denne, og den man testet for å løse GPS-fiks problemet er ikke identiske!

Edit: ok, gps ser ut til å funke like bra som med den andre, men mms bruker fortsatt et par miinutter på å sendes!?!

skille

og dette med størrelse irriterer meg også nå. Ser de jeg får er på ca 13kb bare.

Treg GPS-fiks har jeg vel aldri sagt noe om. Den skal fungere som tilgangspunkt både for 3G/internett og MMS. Man trenger altså bare dette ene tilgangspunktet.

Hvis du vil ha et spesifikt tilgangspunkt for MMS, må du finne innstillingene på telenor.no og legge inn disse med APN Type: MMS inne i Tilgangspunkter under Mobile Nettverk.

Aner ikke hvorfor det tar så lang tid å sende MMS. Tar maks 10 sekunder hos meg, men nå har ikke jeg Telenor abonnement da.

Har heller aldri mottatt en MMS siden jeg fikk SGS2, så kan ikke sjekke størrelsen.

Lenke til kommentar

*snip*

*snip*

1. Jeg har ofte problemer med at når jeg ikke kjører wifi så får jeg beskjed om at det ikke er tilgang til internett, denne kommer og går og er veldig irriterende når den oppstår. Jeg har fri bruk av data på abonnementet så det skal ikke sette noen begrensning. Det er dekning hos operatøren enten E, 3G eller H.

2. MMS, sliter veldig med å sende MMS meldinger, hvis jeg prøver å sende et bilde som er tatt tidligere så feiler det, hvis jeg prøver å sende til flere mottakere samtidig så feiler det. Det som stort sett virker er at når jeg er inne på en ny melding og tar bilde da så virker det og jeg får sendt melding.

3. Tv2 Tdf2011 app - får ikke se Live video. Har avinstallert og reinstallert et utall ganger, flyttet fra telefon til minnekort og tilbake igjen uten hell. Har også restartet telefonen uten at det hjelper. Og ja, jeg har sumo sport abonnement og har betalt for å se bl. a. tdf.

*snip*

Jeg vil tippe at 1 og 2 er relatert til feil i APN innstillingene dine. Gå til Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobilt Nettverk -> Tilgangspunkter? og slett disse. Legg deretter inn nytt tilgangspunkt som følger

Name: telenor
APN: telenor
Proxy: 10.10.10.10
Port: 8080
Username: dj
Password: dj
Server: <Not set>
MMSC: http://mmsc/
MMS Proxy: 10.10.10.11
MMS Port: 8080
MCC: 242
MNC: 01
APN type: Internet + mms

*snip*

Jeg har nøyaktig samme problem som sanztra beskriver i pnkt. 1 i sin post og har testet masse forskjellige tips og triks...

Sliter også med MMS, men det er jo ikke sååå krise da,,,

Har testet noe lignende dette som står over, men denne var litt forskjellig. Det er dog en ting som jeg ikke klarer å legge inn og det er "MNC: 01".

Dersom jeg legger inn "01" så slettes hele tilgangspunktet. Om jeg lar den stå på 05 som virker som default går det greit...

Noen andre som får inn 01 i mobilnetverkskode?

Jeg fikk ingen problemer med å legge inn disse verdiene, jeg slettet de to som var registrert fra før (Telenor sine).

post-131764-0-63404900-1310109403_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Noen forslag til god underholdning på jobb, anyone?

Pocket Empires Online: https://market.android.com/details?id=com.miracle.android.pe

Modern Combat 2: Black Pegasus: https://market.android.com/details?id=com.gameloft.android.ANMP.GloftBPHM.ML

De to spiller jeg i alle fall....Førstnevnte har jeg spilt hver dag i over 6 mnd og er med i en allianse med flere hundre medlemmer ^^

Test ut Order and Chaos Online. Likte det en par hakk mer enn pocket legends =).

edit: og der så jeg at det var pocket empires han snakket om. antar det ikke er det samme :p . trøtt om morgenen ass.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hallo, jeg forventer telefonen min i morra, og lurer på en ting. jeg ser at det er folk som har ganske god batteritid, mens andre har veldig dårlig.

til dem som har god batteritid: når dere fikk telefonen, brukte dere den med engang, eller ladet dere den først fullt opp?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...