Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Recon,er dette med KE7?

Jeg har KE7,men kun 10% igjen etter 12 timer.

 

KE7, men rootet.

Jeg gikk KE2 - KE7 - custom ROM - KF3 - KE7 igjen, fordi med custom og KF3 ble batteritiden katastrofal.

Ok.Kjører KE7 her,også rootet,men dårlig batteri nå ja.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd Swiftkey og swype + noen andre keyboard.

Men jeg er fremdeles på utkikk etter et T9.

 

Jeg skriver gjerne med en hånd,og trenger et som har ÆØÅ.

Samsungs som følger med telefonen er utmerket men jeg kunne tenke meg å flashe til KF2 eller Lite'ning Rom,men da mister jeg de nordiske bokstavene i T9.

TIPS??

Lenke til kommentar

Ser forresten at det siste mms-bildet jeg mottok også var bare 13kb. Det er smått du.Og jeg har Talkmore.

 

Og det har de foregående vært også når jeg tenker meg om...

Se her ja, er det flere? Har du installert siste oppdateringen forresten?

Er det noen som kan bekrefte at de mottar bilder i normal størrelse med denne telefonen?

Lenke til kommentar

Tar med deg laderen på jobb ^^

Planlegger å gjøre det selv nå :w00t:

Når jeg må sitte på rumpa fra 10-17, så er det litt kjedelig uten noe underholdning.

 

 

 

Noen forslag til god underholdning på jobb, anyone?

www.tittaycittay.com

eller noe...

 

Ser forresten at det siste mms-bildet jeg mottok også var bare 13kb. Det er smått du.Og jeg har Talkmore.

 

Og det har de foregående vært også når jeg tenker meg om...

Se her ja, er det flere? Har du installert siste oppdateringen forresten?

Er det noen som kan bekrefte at de mottar bilder i normal størrelse med denne telefonen?

 

Naei, jeg har rootet KE7 jeg.

Lenke til kommentar

Noen forslag til god underholdning på jobb, anyone?

 

Pocket Empires Online: https://market.android.com/details?id=com.miracle.android.pe

 

Modern Combat 2: Black Pegasus: https://market.android.com/details?id=com.gameloft.android.ANMP.GloftBPHM.ML

 

De to spiller jeg i alle fall....Førstnevnte har jeg spilt hver dag i over 6 mnd og er med i en allianse med flere hundre medlemmer ^^

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

*snip*

 

1. Jeg har ofte problemer med at når jeg ikke kjører wifi så får jeg beskjed om at det ikke er tilgang til internett, denne kommer og går og er veldig irriterende når den oppstår. Jeg har fri bruk av data på abonnementet så det skal ikke sette noen begrensning. Det er dekning hos operatøren enten E, 3G eller H.

 

2. MMS, sliter veldig med å sende MMS meldinger, hvis jeg prøver å sende et bilde som er tatt tidligere så feiler det, hvis jeg prøver å sende til flere mottakere samtidig så feiler det. Det som stort sett virker er at når jeg er inne på en ny melding og tar bilde da så virker det og jeg får sendt melding.

 

3. Tv2 Tdf2011 app - får ikke se Live video. Har avinstallert og reinstallert et utall ganger, flyttet fra telefon til minnekort og tilbake igjen uten hell. Har også restartet telefonen uten at det hjelper. Og ja, jeg har sumo sport abonnement og har betalt for å se bl. a. tdf.

 

*snip*

 

Jeg vil tippe at 1 og 2 er relatert til feil i APN innstillingene dine. Gå til Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobilt Nettverk -> Tilgangspunkter? og slett disse. Legg deretter inn nytt tilgangspunkt som følger

 

Name: telenor
APN: telenor
Proxy: 10.10.10.10
Port: 8080
Username: dj
Password: dj
Server: <Not set>
MMSC: http://mmsc/
MMS Proxy: 10.10.10.11
MMS Port: 8080
MCC: 242
MNC: 01
APN type: Internet + mms

 

3: Aner ikke. Har ikke Sumo abb, så får ikke testet live video.

 

Spørsmål:

Skal denne være alene i steden for begge de to som er der fra før? Slik at denne både skal løse mms og treg GPS-fiks?

For jeg finner ikke noe sted i meldingsinnstillinger å velge ren mms-APN. og denne, og den man testet for å løse GPS-fiks problemet er ikke identiske!

 

Edit: ok, gps ser ut til å funke like bra som med den andre, men mms bruker fortsatt et par miinutter på å sendes!?!

 

skille

 

og dette med størrelse irriterer meg også nå. Ser de jeg får er på ca 13kb bare.

Endret av Recon
Lenke til kommentar

Hvordan er det med apps til samsungen nå? Tenker kontra iphone. Usikker på hvilken jeg skal gå til innkjøp av. Dropp apple flaming...

 

Det er plenty av apps til Samsung (Android Market) men det er selvsagt noen som er ekslusive til Apple og omvendt for Google/Android.

 

Akkurat mengde apps er ikke noe jeg ville tenkt på med mindre du er avhengig av en app som kun funker på iPhone.

 

Dessuten så er sistnevnte telefon fra Apple nærmere ett år gammel nå og det ryktes at 5'eren kommer i september, så i forhold til hardware er S II naturligvis en del bedre.

 

Og angående min S II vil jeg si at akkurat bruken av mobilnettverk ikke alltid er like greit. Er litt for ofte at den skrus på/av av seg selv og/eller ikke klarer å koble seg på mobilnettverk, selv om det er der. Dette løses i de fleste tilfeller for meg ved å skru av og på telefonen men det er litt irriterende.

 

Ellers synes jeg battertiden er helt kurant og får fint to dagers bruk ut av telefonen med middels bruk. "Middels bruk" for meg er tja, 30-45 min Spotify, 1-1,5 time surfing på nettet, litt meldinger og litt ringing.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Takk for hjelp med meldings-"led" lengre opp her =)

 

Er veldig fornøyd med telefonen, men en ting er en STOR ulempe for min del. Samtalevolumet med headset er alt for lavt, selv om det står på maks. Det er ubrukelig utendørs. Jeg snakker nesten utelukkende i headset, hadde vært fantastisk om noen kunne hjelpe. Har KE2, er det noen fiks i senere fw?

Lenke til kommentar

Tar med deg laderen på jobb ^^

Planlegger å gjøre det selv nå :w00t:

Når jeg må sitte på rumpa fra 10-17, så er det litt kjedelig uten noe underholdning.

 

Noen forslag til god underholdning på jobb, anyone?

 

Installer wimp eller spotify for musikk.

 

 

/Sent fra Samsung Galaxy SII med Opera Mobile

Lenke til kommentar

 

*snip*

 

1. Jeg har ofte problemer med at når jeg ikke kjører wifi så får jeg beskjed om at det ikke er tilgang til internett, denne kommer og går og er veldig irriterende når den oppstår. Jeg har fri bruk av data på abonnementet så det skal ikke sette noen begrensning. Det er dekning hos operatøren enten E, 3G eller H.

 

2. MMS, sliter veldig med å sende MMS meldinger, hvis jeg prøver å sende et bilde som er tatt tidligere så feiler det, hvis jeg prøver å sende til flere mottakere samtidig så feiler det. Det som stort sett virker er at når jeg er inne på en ny melding og tar bilde da så virker det og jeg får sendt melding.

 

3. Tv2 Tdf2011 app - får ikke se Live video. Har avinstallert og reinstallert et utall ganger, flyttet fra telefon til minnekort og tilbake igjen uten hell. Har også restartet telefonen uten at det hjelper. Og ja, jeg har sumo sport abonnement og har betalt for å se bl. a. tdf.

 

*snip*

 

Jeg vil tippe at 1 og 2 er relatert til feil i APN innstillingene dine. Gå til Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobilt Nettverk -> Tilgangspunkter? og slett disse. Legg deretter inn nytt tilgangspunkt som følger

 

Name: telenor
APN: telenor
Proxy: 10.10.10.10
Port: 8080
Username: dj
Password: dj
Server: <Not set>
MMSC: http://mmsc/
MMS Proxy: 10.10.10.11
MMS Port: 8080
MCC: 242
MNC: 01
APN type: Internet + mms

 

Jeg har nøyaktig samme problem som sanztra beskriver i pnkt. 1 i sin post og har testet masse forskjellige tips og triks...

 

Sliter også med MMS, men det er jo ikke sååå krise da,,,

 

Har testet noe lignende dette som står over, men denne var litt forskjellig. Det er dog en ting som jeg ikke klarer å legge inn og det er "MNC: 01".

 

Dersom jeg legger inn "01" så slettes hele tilgangspunktet. Om jeg lar den stå på 05 som virker som default går det greit...

 

Noen andre som får inn 01 i mobilnetverkskode?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...