Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Ladet mobilen 100% i går, kalibrerte batteri, tømte den til den slo seg av og ladet den helt opp igjen. Blir spennende å se hva det holder nå. Det gikk fra 100% til 97% i natt (rett under ti timer), og det kan jeg leve med tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Settings -> Wireless and network -> Tethering and mobile AP

Mange takk!

Ladet mobilen 100% i går, kalibrerte batteri, tømte den til den slo seg av og ladet den helt opp igjen. Blir spennende å se hva det holder nå. Det gikk fra 100% til 97% i natt (rett under ti timer), og det kan jeg leve med tror jeg.

Hvordan kalibrerer man batteriet? :hmm:

Lenke til kommentar

Med stock browser eller dolphin eller opera eller what?

Recon: hvordan kaliberer man batteri?

Also: har du fryst apps, i så fall hvordan apps burde fryses?

Var browserspm til meg??

Jeg brukte (root) battery calibrator. https://market.android.com/details?id=com.liteup.calibratebattery&feature=search_result

Men den finnes i urootet versjon også. Så vidt jeg har lest meg til funker de identisk(?).

Ja, jeg har fryst masse apps. Fryst en del som jeg selv ikke ville bruke, samt at jeg nå tester med å fryse de fleste av de som sier "yes" på listen her: https://spreadsheets.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US&key=0Ag43oj7rLQP4dENZcmhGN0ZUa3pHSENVeXlqUm5vV0E&single=true&gid=0&output=html

Så får vi se om jeg syns DET var noe smart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du Nettverksmodus i Auto? (GSM/WCDMA. Har ikkje testet på SGS2 enda, men med min gamle telefon Nokia E66, sparde eg mye batteri ved å velge Nettverkmodus kun på GSM. Brukte da selvfølgelig ikkje mobilen så mye på Internett.

Lenke til kommentar

Med stock browser eller dolphin eller opera eller what?

Recon: hvordan kaliberer man batteri?

Also: har du fryst apps, i så fall hvordan apps burde fryses?

Var browserspm til meg??

Jeg brukte (root) battery calibrator. https://market.android.com/details?id=com.liteup.calibratebattery&feature=search_result

Men den finnes i urootet versjon også. Så vidt jeg har lest meg til funker de identisk(?).

Ja, jeg har fryst masse apps. Fryst en del som jeg selv ikke ville bruke, samt at jeg nå tester med å fryse de fleste av de som sier "yes" på listen her: https://spreadsheets.google.com/spreadsheet/pub?hl=en_US&hl=en_US&key=0Ag43oj7rLQP4dENZcmhGN0ZUa3pHSENVeXlqUm5vV0E&single=true&gid=0&output=html

Så får vi se om jeg syns DET var noe smart.

Takk! Nei browserspm var til fyren over deg, var noen som snakket om browser :) .

Skal kjøre kalibrering, så skal jeg fryse littegranne :p

Har i auto ja. Har for første gang testet med av-knappen og slå av "internett-tilgang" nå.

Sparer mye strøm på å skru det av når jeg jobber/sover/trener osv.

Edit: nå har jeg fryst alt som stod "yes" på på den lista, forutenom musikkspilleren, videospilleren, nettleseren og voice recorder. Skrudde til og med av gallery og messaging (begge de to som håndterer mms og sms, selv om det makes no sense å sku noe sånt av i mitt hode), men får enda sendt mms og smser, så no worries.

Spent på om jeg merker noe ubehag. Merket jeg måtte endre måten jeg setter wallpaper på homescreen, men bruker jo quickpick uansett.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Zooming av skjerm, feks vg.no. Når jeg zoomer på min gamle HD2 blir alltid tekst skalert slik at det tilpasses skjermen, mens dette er noe jeg ikke får til på S2. Trenger hjelp igjen folkens

Takk på forhånd

Hadde sånn på desire hd også..tror det en htc ting..

Lenke til kommentar

Zooming av skjerm, feks vg.no. Når jeg zoomer på min gamle HD2 blir alltid tekst skalert slik at det tilpasses skjermen, mens dette er noe jeg ikke får til på S2. Trenger hjelp igjen folkens

Takk på forhånd

Jeg får slå til igjen. Åpne nettleseren -> meny -> settings -> auto fit to web page

Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget at alle bildene jeg mottar med mms blir voldsomt nedskalert, helt ned til 300x168. Vi har gjort noen tester, og det er ikke avsender som er problemet. Avsendermobilen skalerer ned til 1600x1200. Men når bildene sendes til meg blir de nedskalert enda mer et sted på veien.

Enten må det være telefonen som gjør det når den mottar bildene, eller så må det være noe netcom gjør et sted på veien for å spare datatrafikk, selv om det er usannsynlig. Har kun merket dette med galaxy s2 ikke da jeg hadde den forrige galaxy s.

Noen som har opplevd dette, eller vet hva som er feil? Jeg har gått gjennom alt jeg kan finne av innstillinger, men ser ikke at det er noe å stille på.

Tar meg frihet til å bumpe denne litt...

Skulle så gjerne visst hva som er problemet her. Alle bilder jeg får på mms er veldig små, uansett avsender. Har testet fra mange nå..

Håper noen vet råd.

Lenke til kommentar

Takk på forhånd

Jeg får slå til igjen. Åpne nettleseren -> meny -> settings -> auto fit to web page

Mange takk igjen. Det blir mange spørsmål med tlf, så du(dere) for bære over med meg.

Fikk det til nå, men syns HTC har en bedre løsning.

Lenke til kommentar

Det må være love å være kritisk til nye ting, og det er mulig jeg er mer kritisk enn andre.

Men uansett hva jeg kjøper, fra bil til tlf er jeg svært kritisk.

Når det gjelder skjermen til S2 som har fått voldtsomt skryt, er den selvfølgelig meget god, MEN jeg syns ikke den er bedre enn HD2s, og ja jeg har godt syn. Svart gjengivelsen er nok bedre, men jeg syns ikke på noen måte den er noe klarere eller skarpere, heller tvert imot, dette kan kanskje ha noe med at det rett å slett er for overdrevent farvebruk i S2

• Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: nå har jeg fryst alt som stod "yes" på på den lista, forutenom musikkspilleren, videospilleren, nettleseren og voice recorder. Skrudde til og med av gallery og messaging (begge de to som håndterer mms og sms, selv om det makes no sense å sku noe sånt av i mitt hode), men får enda sendt mms og smser, så no worries.

Tipper det vil bli ganske stille i innboksen din fremover :)

Lenke til kommentar

Takk på forhånd

Jeg pleier å dobbel klikke på skjermen når jeg vil zoome inn, da tilpasses teksten til skjermen, enten i landscape modus eller vanlig.

Lenke til kommentar

Takk på forhånd

Jeg pleier å dobbel klikke på skjermen når jeg vil zoome inn, da tilpasses teksten til skjermen, enten i landscape modus eller vanlig.

Takk for svar

Prøvde det, men det ble ikke rare forskjellen, bokstavene ble litt større men ikke slik som HD2

Et spørsmål til. Når noen sendte mld eller jeg hadde tapt anrop på HD2, var det en grønn lampe som blinket på toppen av tlf. Har S2 noe lignende?

Takk på forhånd

Lenke til kommentar

Tipper det vil bli ganske stille i innboksen din fremover :)

Sendte nettopp en sms til meg selv uten problemer. Når begge apk jeg fryste var ok ift lista over og YouTube app'en var en gul caution ved, regner jeg med det går greit.

Sgs2 har ikke notification light nei, alternativet blir apps som noled og slikt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...