Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Er sikkert et n00bish spørsmål dette med en enkel løsning men here goes...

Nå har telefonen funnet ut at den skal bruke høyttaler som default ved samtaler, altså høyttaleren blir aktivert både ved utgående og innkommende samtaler og må deaktiveres for å "snakke normalt" i telefonen.

Hvilken innstilling er det jeg har rota meg borti nå? Finner ikke noe slags valg for å slå av dette så hvis noen har trikset blir jeg meget takknemlig :)

Kan det ha noe med dockinginnstillinger å gjøre? Tredje nederste valget i settings.

Eller:

This is a rough theory, but do you use visual voice? It seems that sometimes after I check a voicemail message using visual voice my next call is automatically on speakerphone. Maybe there is a setting with that app that is making it happen?

I do indeed use the visual voicemail but even after turning it off and having a call with it the next call I make is on speakerphone. I will try pulling the battery and see if that helps. I did power it off and back on already. Thanks for the ideas, will let you know if it gets resolved.

ETA: Yeah pulled the battery and then placed and received a call and neither turned on the speakerphone so I am gtg as far as I can tell. Thanks for the info, was very odd, I just turned on the feature for Visual Voicemail about a week ago and it started occurring after.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg holder home-knappen inne, så kommer dette opp, tilsynelatende fem apps+oppgavebehandler som kjører:

post-137937-0-98921900-1309990313_thumb.jpeg

Men når jeg så går inn på oppgavebehandleren, så er det tydeligvis ingen aktive apps allikevel:

post-137937-0-09416100-1309990326_thumb.jpeg

Er ikke det rart?

Edit: Byttet om på bildene. ;)

Edit: Eller er det første bildet bare en oversikt over de sist brukte appene, kanskje?

Endret av stiansa
Lenke til kommentar

Edit: Eller er det første bildet bare en oversikt over de sist brukte appene, kanskje?

At det står "nylige" rett over der burde være et hint ^^

Forresten... telefonen min detter fortsatt ut i ny og ne.. mister rett og slett nettverks kontakt fullstendig.... det er egentlig det eneste jeg irriterer meg over ved denne telefonen...

Den burde nok kanskje hatt en bedre antenne?

Lenke til kommentar

gammalerik, kudos til deg for at du fant fungerende løsning på høyttalerproblemet :D:D

Selvom løsningen var litt bob bob så fungerte det i alle fall - batteri ut og ved neste oppstart var han fon krute god. Kunne selvsagt tenkt meg å vite -hvorfor- dette skjedde men pytt pytt, tlf god som gull igjen :love:

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker alt som er skrevet på engelsk orginalt, på engelsk :tease:

Jeg er for så vidt enig med deg. Jeg har engelsk alt annet, egentlig (win7, office, osv...). Men telefonen kom til meg med norske innstillinger, så jeg har bare ikke endret på noe.:sleep:

Lenke til kommentar

Ang. dataroaming; Jeg har OneCall. De bruker Telenor sitt nett, så vidt jeg vet. Hvorfor er det da slik at jeg må ha BÅDE "Bruk pakkedata" OG "Dataroaming" skrudd på for at jeg skal komme meg på nett med mobben? Jeg trodde det skulle holde med kun "Bruk pakkedata". Har ikke OneCall datadekning i Lørenskog/Lillestrøm-området?

-s

Lenke til kommentar

Ang. dataroaming; Jeg har OneCall. De bruker Telenor sitt nett, så vidt jeg vet. Hvorfor er det da slik at jeg må ha BÅDE "Bruk pakkedata" OG "Dataroaming" skrudd på for at jeg skal komme meg på nett med mobben? Jeg trodde det skulle holde med kun "Bruk pakkedata". Har ikke OneCall datadekning i Lørenskog/Lillestrøm-området?

-s

One Call/Network Norway bruker Mobile Norway sitt nett, og roamer på Telenor sitt nett.

Lenke til kommentar

Satte AP mobile på oppdatering hver 3 time da jeg fikk mobilen. Slukte nesten 100 mb på under et halvt døgn (sepost-98099-0-53511100-1309982418_thumb.jpeg screen shot) og er sannsynligvis ansvarlig for at 1000 mb (kvoten på komplett large) ble brukt opp på en helg. Dette programmet er forhåndsinstallert på mobilen... Noen andre som har vært "dumme" nok til sette AP mobile på autooppdatering?

Hva heter programmet du bruker til å overvåke nett bruken?

Lenke til kommentar

Satte AP mobile på oppdatering hver 3 time da jeg fikk mobilen. Slukte nesten 100 mb på under et halvt døgn og er sannsynligvis ansvarlig for at 1000 mb (kvoten på komplett large) ble brukt opp på en helg. Dette programmet er forhåndsinstallert på mobilen... Noen andre som har vært "dumme" nok til sette AP mobile på autooppdatering?

Kremt, hvor får jeg aksess til AP-mobile? Har vert i network>settings, men finner ikke dette AP noe sted?

Lenke til kommentar

Forresten... telefonen min detter fortsatt ut i ny og ne.. mister rett og slett nettverks kontakt fullstendig.... det er egentlig det eneste jeg irriterer meg over ved denne telefonen...

Den burde nok kanskje hatt en bedre antenne?

Løste problemet for meg (ser det ut til): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15253531#post15253531

Lenke til kommentar

-s

Onecall har ikke eget nett som du sier, de leier av Telenor. Dermed er nettverket du bruker, ikke det samme som SIM-kortet, og dette er hva "roaming" handler om.

Det er ingen fare å ha dataroaming aktivert i Norge, det er først når du kommer til utlandet at det blir dyrt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...