Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner de som oppfatter byggkvaliteten på SGSII som dårlig. Men dette har nok mere med kombinasjonen lav vekt og bakdekselet å gjøre enn faktisk byggkvalitet. Aluminium hadde kunne blitt brukt, men da på bekostning av vekt, pris og tykkelse. To av disse er sentrale styrker for SGSII.

Personlig ofret jeg litt tykkelse ved å kjøpe et TPU (Thermoplastic polyurethane) deksel som i tillegg beskytter telefonen til at man får bort litt av "billig" feelen man får med bakdekselet til SGSII. Må si jeg er ganske fornøyd med kvaliteten på TPU dekslene kontra de gamle silikon dekslene.

eks: http://www.iutstyr.no/index.php?main_page=product_info&cPath=673_2800&products_id=2108

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe denne når lønninga kommer, men hvordan er Samsung med langtidssupport på telefonene sine? Har en Samsung nå og den har nå ihvertfall fått 1.6->2.1, hvor lenge kan man forvente å få oppdateringer? Og hvordan er Kies for tiden? Var helt forferdelig for 1 år siden

New Android Update policy

Google understands that updates are an important part of Android and because of that they announced the forming of a founding team, which will adopt guidelines for how quickly devices are updated after an Android update and also for how long they will continue to be updated.

The partners in question are Verizon, HTC, Sprint, LG, T-Mobile, Vodafone, Motorola, AT&T, Sony Ericsson and Samsung. Google invites every manufacturer and carrier to join this team. So, as a result, new devices from all the members of this alliance will receive the latest Android updates for 18 months after the device has been released, if the hardware allows it.

News from GSM Arena

Edit: Vet ikke hva dem ble enige om og hvem som skrev under avtalen, men det viktige er om Samsung blir med på dette er de kontraktbundet til å oppdatere i gitt tid framover.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Har nettopp fått meg en s2, og er utrolig fornøyd. Ser at folk reagerer på batteriet her inne(enkelte). Jeg kan ikke være mer fornøyd. Har nå sett på SmartView Tv i 7t, og enda er tlf på over 80%. Kjekt når dama vil se tv, og jeg ser på film via ps3 ^^

Ellers må jeg si at det er mye å sette seg inn i, og jeg er langt fra ferdig utlært. Dette er min første smart tlf. Siste tlf før denne var en Samung fra 2009, uten noe "smart" med den for å si det sånn =)

Endret av Zelkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir en del spmål, men det får så være.

Prøvde å oppdatere via kies air, men den bare leter uten å finne noe. Noen som har noen formening om hva det kan være?

Signalstyrken her jeg bor er meget dårlig på S2 sammenlignet med HTC HD2 som hadde max styrke, men S2 har jeg bare 2 av 4 strek.

Lenke til kommentar

Prøvde å oppdatere via kies air, men den bare leter uten å finne noe. Noen som har noen formening om hva det kan være?

Signalstyrken her jeg bor er meget dårlig på S2 sammenlignet med HTC HD2 som hadde max styrke, men S2 har jeg bare 2 av 4 strek.

Du får ikke oppdatert via kies air.

Lenke til kommentar

Neivel

En annen sak, hvor er alarmen i S2?. Skal jo fungere som vekker klokke også.

Lenke til kommentar

Neivel

En annen sak, hvor er alarmen i S2?. Skal jo fungere som vekker klokke også.

Trykk på "Applikasjoner" -> "Klokke"

Lenke til kommentar

Savner også et lys som sier ifra om at jeg har fått melding eller tapt anrop. Slik at jeg bare kan kaste et blikk på telefonen uten å måtte ta den ut av standby. Det burde la seg gjøre å la en av de to menyknappene å lyse når jeg har fått melding?

Bruk gratis-appen FlashNotify. Fungerer godt på SGS2. Den viser lockscreen i et lite blaff og slukker igjen slik at batteriet ikke tappes. Det beste av alt er at du kan sette intervallene selv, og hvor lenge.

Edit: Mest geniale appen på lenge jeg har lastet ned. Den varsler selvfølgelig tapte anrop også.

Takk! Tenker at det trekker endel strøm å kjøre telefonen inn og ut av standby hele tiden. Må kanskje roote for å få menytastene til å lyse?

Jeg har installert TV 2 TdF app og opprettet bruker i Sumo for å få med meg live sendinger av touren.

Men problemet er at jeg får beskjeden: "Kan ikke spille av video" Kolegaen min med HTC Desire spiller av live som bare det!?!

Her velger jeg Live:

post-131764-0-60600100-1309787548_thumb.jpg

Så klikker jeg på live video:

post-131764-0-26668500-1309787588_thumb.jpg

Da kommer denne avspilleren opp:

post-131764-0-45785800-1309787617_thumb.jpg

Ser sånn ut i ca 1. min før jeg får beskjed om at den ikke kan spille av video. Noen som vet om det er noen issues med SGS2 og dette video problemet?

Det er akkurat dette problemet jeg opplever med m.nrk.no. Samme feilmelding. Har prøvd en alternativ avspiller, MoboPlayer, samme problemet der.

EDIT: Hvor er det mulig å få tak i denne Micro-USB til HDMI overgangen? Har søkt litt på nett uten å finne noe, og Samsung har den heller ikke på sin tilbehørsliste på sidene til S II.

Technikmagasinets butikker. Har sett de der i Lillestrøm og Charlottenberg hvertfall. Knapt 200 kr.

Lenke til kommentar

Dette må da være en bug: Jeg er inne på www.nordea.no, og gjør bank-ting. Så logger jeg meg ut. Alt fint så langt. Når jeg så trykker på "Tilbake"-tasten på galaxyen, så går den ikke som jeg forventer ut av internett-appen, men den laster inn forrige side og spør om jeg vil poste data fra siden på nytt. Jeg kommer meg ganske enkelt ikke ut av internett-appen! Hehe... Er det mulig? Det finnes ikke noe valg for "Avslutt" noe sted heller... Og ikke hjelper det å gå til en annen nettside, for så snart jeg trykker på "Tilbake", så havner jeg i nordea-loopen igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...