Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min Galaxy 2 i tre uker. Forventet batteritid og ellers meget godt fornøyd.

Derimot sliter jeg med at Kies prøver å koble seg til rett etter at jeg har ladet opp mobilen, uten at jeg har koblet den til eller har aktivert det. I tillegg blinker batteriikonet "lader" annenhvert sekund helt til batteriet er nede til ca 75%.

Andre som har lignende problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Dette er et problem som oppstod etter siste Kies oppgradering. Vi er flere her som har det problemet og har meldt til Samsung og de ser på saken.Men jo flere som gir tilbakemelding til dem vi Facebooksiden deres (vi skulle få svaret der når de fant ut av det) så vil de sette fortgang i feilsøkingen. Gi dem et ord du og.Sikkert flere som har problemet som ennå ikke har merket det.

Hvilken Samsung på fb, er et par å velge mellom ;-)

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål: Når jeg skal bruke Samsung kies og har koblet til telefonen, får jeg opp feilmeldingen "this device is not supported by Kies 2.0. Make sure that your device is supported and try again".

What to do?

Last ned drivere på nytt, og se til at usb-debugging er av

Lenke til kommentar

Hmm. Er ikke helt happy med telefonen om dagen.

Operatør er Telenor (bedrift), jeg har lastet ned innstillinger for MMS og Internet fra Telenor og installert de som beskrevet av Telenor, vet ikke om det kan være kjernen til noe her..

1. Jeg har ofte problemer med at når jeg ikke kjører wifi så får jeg beskjed om at det ikke er tilgang til internett, denne kommer og går og er veldig irriterende når den oppstår. Jeg har fri bruk av data på abonnementet så det skal ikke sette noen begrensning. Det er dekning hos operatøren enten E, 3G eller H.

2. MMS, sliter veldig med å sende MMS meldinger, hvis jeg prøver å sende et bilde som er tatt tidligere så feiler det, hvis jeg prøver å sende til flere mottakere samtidig så feiler det. Det som stort sett virker er at når jeg er inne på en ny melding og tar bilde da så virker det og jeg får sendt melding.

Disse punktene sliter jeg med selv. Skal teste punkt to med de endringene til APN.

I tillegg er batteriet mitt helt speisa nå på denne utladingen. Antagelig pga jeg har kjørt kalibrering og tilhørende fil er slettet, men ser helt vill ut denne om battribruk. Er nede på 20-21% nå, på denne brukstiden. Batteriet sank fra 76% til 52% eller noe, i NATT!?!? Det har den aldri gjort før.

post-50678-0-03458600-1309957467_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

...

Dette er et problem som oppstod etter siste Kies oppgradering. Vi er flere her som har det problemet og har meldt til Samsung og de ser på saken.Men jo flere som gir tilbakemelding til dem vi Facebooksiden deres (vi skulle få svaret der når de fant ut av det) så vil de sette fortgang i feilsøkingen. Gi dem et ord du og.Sikkert flere som har problemet som ennå ikke har merket det.

Hvilken Samsung på fb, er et par å velge mellom ;-)

https://www.facebook.com/SamsungNorge

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått tak i denne fantastiske telefonen! Litt latskap fra min side, men kunne jeg fått en kjapp oversikt over hva jeg burde få tak i av apps , mener å huske at det var en ganske bra lockscreen greie, men den var ikke gratis?

Så hva er må-ha apps ifølge dere (og kanskje noen gratis spill som kan vise hva denne mobilen duger til)?:-)

Hadde laget en oversikt over alt det her som jeg mistet :-\

Lenke til kommentar

Så hva er må-ha apps ifølge dere (og kanskje noen gratis spill som kan vise hva denne mobilen duger til)?:-)

Kjekke apps:

IMDB - Vis all mulig informasjon om filmer, og se trailere fra de nyeste filmene

NRK TV - Se NRK1, NRK2 og NRK3 gratis

Norsk Tipping - Se resultater og lever spill (du må være registrert som spiller hos Norsk Tipping fra før)

Trafikanten - Sanntids ruteinformasjon

Posten pakkesporing - Spor pakker. Du kan lage hentelapp med strekkode på skjermen og vise på postkontoret. :)

Værvarsel fra Yr.no - Se hva slags vær det blir. :)

Robotic guitarist - Hendig gitar-app. Finn akkorder, stem gitaren og hold takten med metronom. Finnes også i gratis versjon med ads.

Et par nice spill:

SpeedX 3D - Heftig kjøre-gjennom-en-3D-tunnell-med-dødelige-hindre-spill, hvor du bruker gyroskopet i telefonen til å styre (snu telefonen i den retningen du vil svinge)

Worms - Klassikeren! :)

Lenke til kommentar

At juicedefender tar 13% av utladningen er jo hysterisk latterlig :thumbdown:

Skal sies at det har jeg aldri sett før da. Men skylder på rekalibrering av batteri.

Hvorfor har det plutselig blitt bold skrift her nå?

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe denne når lønninga kommer, men hvordan er Samsung med langtidssupport på telefonene sine? Har en Samsung nå og den har nå ihvertfall fått 1.6->2.1, hvor lenge kan man forvente å få oppdateringer? Og hvordan er Kies for tiden? Var helt forferdelig for 1 år siden

Endret av Claaaes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

Fikk nettopp min S2 idag å har såvidt fått slått den på, men sammenlignet med min HTC HD2 føles S2n rett å slett som en billig leketelefon. Kan ikke akkurat si jeg er imponert over byggekvaliteten, samtidig ser det ut til at dekningsignalet heller ikke er så bra som HD2n.

Men det er vel det indre som teller mest-:)

Lenke til kommentar

Hei

Fikk nettopp min S2 idag å har såvidt fått slått den på, men sammenlignet med min HTC HD2 føles S2n rett å slett som en billig leketelefon. Kan ikke akkurat si jeg er imponert over byggekvaliteten, samtidig ser det ut til at dekningsignalet heller ikke er så bra som HD2n.

Men det er vel det indre som teller mest-:)

Byggekvaliteten er svært bra på telefonen, det er bare brukt plast for å gjøre den lettere. Jeg reagerer på kommentarer som f.eks "Iphone er bygget mer robust osv" Men tilfelle er at den går lettere sund. Når uhellet først forekommer, så er det få mobiler som tar Galaxy S II. Pga gorillaglasset, lett vekt og med plastikk som er med å absorberer litt av støyten. Den kvalitetsfølelsen som visse mobiler gir i handen kan med andre ord være missvisene i forhold til pratisk bruk. Jeg hadde tidligere HD2, så Desire HD. Jeg må si at jeg setter vannvittig stor pris på den lave vekten til S II. Men om jeg kunne valgt den samme vekten med plast eller alu, så er det jo ikke tvil om at jeg ville valgt sistnevnte.

Tenk heller på hvordan mobilen fungerer i praktisk bruk, enn bare i handen. Ungdommene har uhell med mobilene svært ofte, og nesten annenhver har f.eks knust skjerm på en iPhone. Samme mønster vil ikke være i nærheten på Galaxy S II. Heldigvis

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...