kroand Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Fikk Galaxy S II telefonen for et par uker siden. Veldig bra telefon. Men i går klarte jeg å holde telefonen med våte hender og det var ikke veldig smart. Telefonen skrudde seg av og klarer ikke skrues på igjen. Har sikkert kommet noe fukt inn i den vil jeg tro. Tåler virkelig telefonen så lite. Noen som har opplevd noe liknende? Er det noen form for garanti på slike ting som dette? bør jeg sende den inn? Finelektronikk er ganske så ømfintlig for fukt generelt. Når du holder telefonen med våte hender er det et par ting man kan tenke på. Nederst på telefonen hvor de fleste støtter opp telefonen finner du følgende: Lade/Data port, Høytaler, minimal sprekk rundt bakdeksel som leder inn til batteri. Er man uheldig så skal det ikke mye til dessverre. Avhengig av hvordan du holdt telefonen så ville jeg tippet at du kanskje fikk en kortsluttning i data porten, men dette blir naturlig nok ren spekulasjon. Sikkert noe i det du sier. Telefonene tåler vel mindre jo mer fancy de blir. Har jo opplevd andre som har mistet telefonen sin i toalettet og at den fortsatt fungerte etterpå. Jeg har vel vært maks uheldig og fått fukt inn i telefonen. Tror du det er noe håp? Bør jeg sende den inn? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Mye modding her ja på telefon, men mye problemer også. Er kanskje gammeldags og holder meg til vanlig android. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 Siden det er fuktskade, får du ikke noe på garantien din. Prøv å ta ut batteri, sim kort, minne kort, og la mobilen ligge I ovnen ved 40-50ish grader i en halvtime til en times tid. Mulig det redder telefonen din, men hovedregelen når man får vann på telefonen er jo å dra ut batteriet. Siden du har prøvd å skru den på kan du ha svidd noe elektronisk Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 (endret) Noen som har prøvd programmet Traffic Counter? Jeg kjøpte programmet for å holde øye med forbruket og datatrafikken. Programmet til NRK kommer ikke opp på listen over applikasjoner med forbruk av datatrafikk. Noen som vet hvorfor? Kanskje 3G Watchdog Pro er bedre? Hvordan kan man få Java til å fungere i nettleseren? Enten den medfølgende, Opera eller en annen nettleser. Er hovedsakelig BankID jeg tenkte å få til å bruke, men all "vanlig" Java kunne vært kjekt å ha mulighet for i nettleseren Endret 5. juli 2011 av DJViking Lenke til kommentar
kroand Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Siden det er fuktskade, får du ikke noe på garantien din. Prøv å ta ut batteri, sim kort, minne kort, og la mobilen ligge I ovnen ved 40-50ish grader i en halvtime til en times tid. Mulig det redder telefonen din, men hovedregelen når man får vann på telefonen er jo å dra ut batteriet. Siden du har prøvd å skru den på kan du ha svidd noe elektronisk Har prøvd ta ut både batteri, sim kort og minne kort. Men problemet er vel at jeg prøvde skru den på før jeg gjorde dette:-( Legge den i ovnen hørtes "farlig" ut, men får prøve det også. Funker ikke det så får jeg vel kjøpe meg en nye da. Takk for tipsene :-) Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Noen som vet hvordan jeg kan installere tv2sporten app'en jeg får beskjed om at denne app'en kan ikke installeres i det landet min enhet er fra? når jeg prøver å laste den via nettet, den finnes ikke på market? Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 To ting: 1) Noen gode forslag til løsning på "Android OS battery bug"? 2) Får ikke slettet bakgrunnsbilde på låseskjermen. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Noen som vet hvordan jeg kan installere tv2sporten app'en jeg får beskjed om at denne app'en kan ikke installeres i det landet min enhet er fra? når jeg prøver å laste den via nettet, den finnes ikke på market? finnes i market:) https://market.android.com/details?id=com.mobilefootie.tv2&feature=search_result Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 To ting: 1) Noen gode forslag til løsning på "Android OS battery bug"? 2) Får ikke slettet bakgrunnsbilde på låseskjermen. Du må nok først fortelle hvilken rom du bruker og annen relevant informasjon Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 To ting: 1) Noen gode forslag til løsning på "Android OS battery bug"? 2) Får ikke slettet bakgrunnsbilde på låseskjermen. Du må nok først fortelle hvilken rom du bruker og annen relevant informasjon Stock (siste fra Kies). Annet relevant? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 To ting: 1) Noen gode forslag til løsning på "Android OS battery bug"? 2) Får ikke slettet bakgrunnsbilde på låseskjermen. 1) Folk rapporterer at å stoppe WiFi-Sharing og Voice Command appene hjelper. Dessverre må du vel gjerne roote for å hindre at disse starter om igjen med en gang du stopper dem. 2) Settings-> Display -> Screen Display -> Lock Screen Wallpaper - Du må ha en wallpaper der. Bruk et helt sort bilde eller no sånt om du synes det er forstyrrende med noe annet. Lenke til kommentar
sanztra Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 jeg hadde samme problem.avinstallerte appen og innstallerte på nytt,fungerer nå.Samme problem hadde jeg med nrk.Fjernet og innstallerte på nytt så fungerte det. Prøvde det tidligere i går uten hell, men nok en gang i går kveld. Det var da slutt på Live sendingene, men jeg fikk i hvertfall sett video opptak uten feil, krysser fingrene at det samme gjelder for live sendingen i dag :-) Btw. første gang jeg prøvde live før jeg reinstallerte hadde jeg lyd, men grønn skjerm - vært borti det? Får samme feil nå som jeg har logget inn i TDF2011 (Sumo) og går på live og Trykk for live video. 1. Starter video... 2.Beklager, denne videoen kan ikke spilles. Får heller ikke spilt av fra videoarkivet der heller, det funket tidligere i dag, hva skjer?!?! Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 5. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2011 To ting: 1) Noen gode forslag til løsning på "Android OS battery bug"? 2) Får ikke slettet bakgrunnsbilde på låseskjermen. Du må nok først fortelle hvilken rom du bruker og annen relevant informasjon Stock (siste fra Kies). Annet relevant? Screenshot av batteribruk, synkroniserer du telefonen med 3g, isåfall, hvor ofte. Alt du kan komme på egentlig Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Noen som vet hvordan jeg kan installere tv2sporten app'en jeg får beskjed om at denne app'en kan ikke installeres i det landet min enhet er fra? når jeg prøver å laste den via nettet, den finnes ikke på market? finnes i market:) https://market.android.com/details?id=com.mobilefootie.tv2&feature=search_result ja det vet jeg, jeg fant den på nett. jeg har denne installert på HD, når jeg prøver å installere den "via web" på samsungen så får jeg denne beskjed om at denne enheten er fra et land jeg ikke kan installere? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 ja det vet jeg, jeg fant den på nett. jeg har denne installert på HD, når jeg prøver å installere den "via web" på samsungen så får jeg denne beskjed om at denne enheten er fra et land jeg ikke kan installere? Har du norsk simkort i telefonen? Det går an å sperre apps basert på hvilket land simkortet er fra. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 er i utlandet,der jeg sliter med å sette opp APN innstillingene,det funker ikke er det noe mulighet å fikse dette via å være pålogget via wifi? har m tel bosnisk opperatør noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 ja det vet jeg, jeg fant den på nett. jeg har denne installert på HD, når jeg prøver å installere den "via web" på samsungen så får jeg denne beskjed om at denne enheten er fra et land jeg ikke kan installere? Har du norsk simkort i telefonen? Det går an å sperre apps basert på hvilket land simkortet er fra. Jepp er tele2 simkort. kan det ha noe med at jeg kjører på wifi? skal jo ikke ha noe å si egentlig? men er det noe språkinstillinger? siden market'en min er på engelsk? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Jepp er tele2 simkort. kan det ha noe med at jeg kjører på wifi? skal jo ikke ha noe å si egentlig? men er det noe språkinstillinger? siden market'en min er på engelsk? Jeg har alt på engelsk på min telefon, men finner TV2 appen i Market. Mulig det er noe feil med regionkodingen i Market for Tele2 sin operatørkode. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 en reboot av telefonen fikset det?!? nå har jeg fått installert tv2 sporten app'en. fantastisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg