Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk denne i forrige uke.¨

liker telefonen ganske godt, men klarer ikke å legge vekk min HD helt enda...så derfor bruker jeg to telefoner for tiden.

for å si hva jeg er misfornøyd med i SII, det er spesielt Kontaktlisten,

jeg har kjørt sync mot linkedin og facebook,

og jeg får opp hver eneste kontakt opp, jeg har nå 600 kontakter i ordboken..det er ca 300 for mange. Jeg finner ikke ut av hvordan jeg kan "luke" ut nettverk som jeg ikke vil ha i boka.

på HD'en hadde jeg enkelt koblet fb kontaktene med de allerede ejg hadde og pluss at jeg kunne velge å kun vise de med telefonnr...men siden GMail er så fin og lagrer ALLE jeg har sendt mail til via denne kontoen..blir det litt for mange rett og slett.

kan noen gi meg en app? eller noe som helst som kan løse dette?

Jeg digger livebakgrunn med værviser i denne...MEN vet noen om det finnes en der jeg selv kan velge hvem som skal varsle været? Den har vist regn i Oslo hele dag...det har ikke regnet en dråpe hehe enda.

for meg så er det helt nødvendig å ha en god email og agenda widget....som viser meg mailen på skjermen....finnes det noen som kan løse dette for meg?

av alle ting så har HTC en av og på 3g knapp på sin strømstyring..denne er jo vekke fra samsung sin? ikke finner jeg en widget for dette.

jeg husker dette ble tatt opp tidlig i tråden...men jeg sliter med åfinne tilbake og bla i 300 sider..

man skulle hatt to tråder igjen..en tips og triks og en ros/ris tråd. :(

Lenke til kommentar

på HD'en hadde jeg enkelt koblet fb kontaktene med de allerede jeg hadde og pluss at jeg kunne velge å kun vise de med telefonnr.

Gå inn på kontakter/contacts, trykk meny knappen, innstillinger/settings. Du finner løsningen din der.

Lenke til kommentar

på HD'en hadde jeg enkelt koblet fb kontaktene med de allerede jeg hadde og pluss at jeg kunne velge å kun vise de med telefonnr.

Gå inn på kontakter/contacts, trykk meny knappen, innstillinger/settings. Du finner løsningen din der.

den muligheten lå helt logisk på noe som heter skjermalternativer og ikke innstillinger

har lett i innstillingene ut og inn hehe :

men takk : da fant jeg det :)

Lenke til kommentar

Kommer vi til å få bruk for NFC i Norge i den nærmeste fremtid? Har null peiling på dette systemet.

Tar nok litt tid. Tok jo flere år før bankene og terminalene fikk støtte for chip.

Når terminalene skal få støtte for NFC tar det minst 2-3 år. Innen den tid har galaxy 3-4-5 kommet ut.

Lenke til kommentar

jeg hadde samme problem.avinstallerte appen og innstallerte på nytt,fungerer nå.Samme problem hadde jeg med nrk.Fjernet og innstallerte på nytt så fungerte det.

Prøvde det tidligere i går uten hell, men nok en gang i går kveld. Det var da slutt på Live sendingene, men jeg fikk i hvertfall sett video opptak uten feil, krysser fingrene at det samme gjelder for live sendingen i dag :-)

Btw. første gang jeg prøvde live før jeg reinstallerte hadde jeg lyd, men grønn skjerm - vært borti det?

Lenke til kommentar

vet ikke om dette har blitt tatt opp tidligere, men hvor sterkt er gorilla glass? har sett videoen, men vil gjerne høre fra dere, om det virkelig er slik at jeg kan ha den i lomma med nøkler i!

Ikke gjør det. Sjansen er stor for at du ender opp med masse riper

Lenke til kommentar

vet ikke om dette har blitt tatt opp tidligere, men hvor sterkt er gorilla glass? har sett videoen, men vil gjerne høre fra dere, om det virkelig er slik at jeg kan ha den i lomma med nøkler i!

Ikke gjør det. Sjansen er stor for at du ender opp med masse riper

Søren, Gorilla glass var en av grunnene til at jeg gadd å kjøpe meg en slik smart-telefon. går fra Nokia n97 til SS2 om 1 uke,men men.

Har dere noen forslag til case da? vil helst at det skal være tilgjengelig i en butikk i Oslo

Lenke til kommentar

Gorilla glass er veldig resistant mot riper, men jeg klarte å få riper i min Galaxy S, derfor kjøpte jeg med screen protector til SGS2.

Gorilla Glass tåler IKKE kraftige støt. Kollega mistet sin SGS2 fra sofaen ned på parkett, endte i knust glass. Hvordan telefonen lander har mye å si, og det virker som de svakeste punktene er hjørnene nederst på telefonen.

Selv bruker jeg

http://www.case-mate.com/Samsung-Galaxy-S-II-Cases/Case-Mate-Samsung-Galaxy-S-II-Barely-There-Cases.asp samt deres dry-application screen protector. Meget fornøyd

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Fikk Galaxy S II telefonen for et par uker siden. Veldig bra telefon.

Men i går klarte jeg å holde telefonen med våte hender og det var ikke veldig smart.

Telefonen skrudde seg av og klarer ikke skrues på igjen. Har sikkert kommet noe fukt inn i den vil jeg tro.

Tåler virkelig telefonen så lite. Noen som har opplevd noe liknende?

Er det noen form for garanti på slike ting som dette? bør jeg sende den inn?

Lenke til kommentar

Men i går klarte jeg å holde telefonen med våte hender og det var ikke veldig smart.

Telefonen skrudde seg av og klarer ikke skrues på igjen. Har sikkert kommet noe fukt inn i den vil jeg tro.

Er man uheldig kan jo dette skje.. men prøv og sett steikeovnen på 50 grader med mobilen uten bak-dekselet inni:)

Lenke til kommentar

Finelektronikk er ganske så ømfintlig for fukt generelt.

Når du holder telefonen med våte hender er det et par ting man kan tenke på.

Nederst på telefonen hvor de fleste støtter opp telefonen finner du følgende:

Lade/Data port, Høytaler, minimal sprekk rundt bakdeksel som leder inn til batteri.

Er man uheldig så skal det ikke mye til dessverre. Avhengig av hvordan du holdt telefonen så ville jeg tippet at du kanskje fikk en kortsluttning i data porten, men dette blir naturlig nok ren spekulasjon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...