Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå hatt Galaxy 2 i noen uker, etter etter endelig å ha sagt farvel til iphone. Den er bedre enn iphone på alle felt bortsett fra ett lite område: Lyd av/på hardware knappen som var på iphone savner jeg veldig. Jeg brukte denne svært ofte og det var veldig praktisk å kunne skru av lyden enkelt og raskt uten engang å ta telefonen ut av lomma. Om Galaxy hadde denne lyd-knappen + "messageled" hadde den vært nærmest perfekt.

Dette kan da lett justeres med volumknappen?! Eller dra ned statuslinjen og trykk på "lyd" (eller hva det står)

Problemet er at man da først må skru på skjermen,fjerne lock-screen og så justere videre. Det er heller ingen måte å finne ut om lyden er av eller på, kun ved å føle på telefonen. Den lille hardware volumknappen på iphone var faktisk en av iphone mest nyttige funksjoner for meg.

Lenke til kommentar

Ganske utrolig med tanke på at det ikke har vært en internasjonal release, ikke vært med i noen filmer, ikke noe ikon, null omtale på radio og svært lite på tv. Kanskje det viktigste av alt, den er ikke kommet ut i kontinentet Amerika enda.

Til nå har den et snitt på 44.500 solgte each day. En hver 1,5 sekund.

Lenke til kommentar

Etter den siste firmwaren så har jeg opplevd at mobilen har problemer med å komme på internett. Har det kommet en bug her? Flere som har opplevd det?

Absolutt! Noen ganger kommer jeg på, så hopper den av og siden blir unavailable. Og da har jeg store problemer med å komme på etterpå. Jeg har OneCall, og mistenkte dem en stund, men har og hørt om andre som har dette problemet etter siste FW-oppdatering. Jeg har gitt beskjed til Samsung via Facebook. De sa de ikke hadde hørt om det før, så jeg skal også nevne ditt problem for dem.

Samme problem vi har da! Håper de fixer det, for buggen er irriterende!

PS : Jeg også har Onecall. Men hadde ikke samme problem før siste oppdatering da.

Jeg har også dette problemet, og har hatt det siden KE2. Jeg har telenor, og det innebærer samme nett som onecall så langt jeg vet...

Lenke til kommentar

Ganske utrolig med tanke på at det ikke har vært en internasjonal release, ikke vært med i noen filmer, ikke noe ikon, null omtale på radio og svært lite på tv. Kanskje det viktigste av alt, den er ikke kommet ut i kontinentet Amerika enda.

Det har jo vært skrevet endel i media om den da og den har fått helt supre omtaler overalt. Den har rett og slett fått mye av den samme gratisreklamen som iphone alltid har fått. Men Galaxy sin gratisreklame er mye mer fortjent.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet selv hvor mange ganger pr dag jeg vekker tlf og slukker den igjen for å sjekke tapt anrop/ny sms.

Hmmm ..., jeg trodde ikke jeg vekket telefonen fra standby bare ved å kjapt trykke menyknappen, den flasher vel da bare en gang på samme måte (og viser da om en har SMS/tapte anrop) som den gjorde med den appen (jeg testet den) som du linket til?

For å få den ut av dvale, må man ikke da "låse opp" skjermen slik at man får aksess?

Lenke til kommentar

Det har jo vært skrevet endel i media om den da og den har fått helt supre omtaler overalt. Den har rett og slett fått mye av den samme gratisreklamen som iphone alltid har fått. Men Galaxy sin gratisreklame er mye mer fortjent.

Spørs om det ikke snart er slutt da: http://e24.no/it/patentkrigen-naar-nye-hoeyder/20075849

Lenke til kommentar

Spørs om det ikke snart er slutt da: http://e24.no/it/patentkrigen-naar-nye-hoeyder/20075849

Vel, Samsung har saksøkt dem tilbake med det samme.

Så om Apple taper dette, så tror jeg at jeg må kjøpe inn en masse popcorn. For da har virkelig Apple dretet på draget :!: .

Men ikke nok med det, men bare det at Apple går til søksmål for at noen har noen telefoner som har et første øyenkast på å ligne på en iPhone er ganske morsomt når Apple selv kopierer andres ting i store grader.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

snowroller

Jeg har også dette problemet, og har hatt det siden KE2. Jeg har telenor, og det innebærer samme nett som onecall så langt jeg vet...

Skriv en liten notis på Samsung sin side på Facebook sånn at de ser at det er flere som har problemet eller skriv en mail til de på;

[email protected]

Da får de gjerne fortgang i søkingen etter feilen

Endret av melvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nå hatt Galaxy 2 i noen uker, etter etter endelig å ha sagt farvel til iphone. Den er bedre enn iphone på alle felt bortsett fra ett lite område: Lyd av/på hardware knappen som var på iphone savner jeg veldig. Jeg brukte denne svært ofte og det var veldig praktisk å kunne skru av lyden enkelt og raskt uten engang å ta telefonen ut av lomma. Om Galaxy hadde denne lyd-knappen + "messageled" hadde den vært nærmest perfekt.

Dette kan da lett justeres med volumknappen?! Eller dra ned statuslinjen og trykk på "lyd" (eller hva det står)

Problemet er at man da først må skru på skjermen,fjerne lock-screen og så justere videre. Det er heller ingen måte å finne ut om lyden er av eller på, kun ved å føle på telefonen. Den lille hardware volumknappen på iphone var faktisk en av iphone mest nyttige funksjoner for meg.

Greit nok.. ser den, men du blir nok fort vandt til det ;)

Lenke til kommentar

Vel, Samsung har saksøkt dem tilbake med det samme.

Så om Apple taper dette, så tror jeg at jeg må kjøpe inn en masse popcorn. For da har virkelig Apple dretet på draget :!: .

Men ikke nok med det, men bare det at Apple går til søksmål for at noen har noen telefoner som har et første øyenkast på å ligne på en iPhone er ganske morsomt når Apple selv kopierer andres ting i store grader.

Skal faktisk være litt enig i at Samsung var veldig fantasiløse da de lanserte første Galaxy. Men min Galaxy S2 er ganske langt unna iphone. Men i denne bransjen kopierer alle hverandre hele tiden. :shrug:

Lenke til kommentar

Greit nok.. ser den, men du blir nok fort vandt til det ;)

Ja, jeg må nok det, men håper S3 får led & hardware volume :) Savnet den led-indikatoren veldig da jeg gikk over fra HTC til iphone og ble egentlig aldri vant til å være uten. Men men alt det andre med S2 fikk meg til å velge denne fremfor HTC sitt siste flaggskip :)

Lenke til kommentar

Koser meg med SGS2-en min. Nå holder jeg på å overføre filmer til den, så nevøen min skal ha noe å se på i bilen når vi drar på ferie neste uke. Først trodde jeg at jeg måtte konvertere filmene til "mobilformat", men så oppdaget jeg at Windows filutforskeren (eller er det Samsung-driveren?) kan konvertere selv, i samme operasjon som kopieringen. Det tar litt tid, men er veldig enkelt. Filene blir type 500-700 MB store, konvertert fra BDRip i ulike formater.

Dette er noe annet enn den første mobiltelefonen jeg hadde, med et én linjes tekst-display uten farger. :)

Lenke til kommentar

Synes det selskapet som laga den første mobiltelefonen bør saksøke iPhone fordi den også er firkanta og har en skjerm.

Nesh da, Apple revolusjonerte måten en telefon var formet på vet du vel. Den er jo ikke annet enn fantastisk :tease:

Forøvrig noen som vet hvor jeg kan få tak i originale Samsung tastaturet på norsk? Lite'ning har jo mistet det i 1,5 og alternativer som Swiftkey osv var bare dårlig (imo). Har norsk Swype, men liker ikke det heller.

Lenke til kommentar

Koser meg med SGS2-en min. Nå holder jeg på å overføre filmer til den, så nevøen min skal ha noe å se på i bilen når vi drar på ferie neste uke. Først trodde jeg at jeg måtte konvertere filmene til "mobilformat", men så oppdaget jeg at Windows filutforskeren (eller er det Samsung-driveren?) kan konvertere selv, i samme operasjon som kopieringen. Det tar litt tid, men er veldig enkelt. Filene blir type 500-700 MB store, konvertert fra BDRip i ulike formater.

Dette er noe annet enn den første mobiltelefonen jeg hadde, med et én linjes tekst-display uten farger. :)

Du trenger mest sannsynlig ikke å konvertere filmene i det hele tatt. Eneste problemet er hvis de er over 4GB store (filsystemet takler ikke filer som er over 4GB). Har selv prøvd 720p og 1080p BD-rips på telefonen og det funker som bare det uten konvertering.

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt problemer med at telefonen ikke vil koble seg på mobilt nettverk av og til. Skjedd 3-4 ganger etter at jeg oppdaterte til KF3. Det løser seg ved å slå på flymodus og slå den av igjen. Irriterende bug.

Og jeg kjører alltid engelsk systemspråk.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

En annen irriterende ting som kom etter siste firmware er at "Taleanrop" er på og bruker 9% av batteriet, selv om jeg aldri bruker den.

Hva skal engelsk som systemspråk ha å si? Jeg er veldig fornøyd med denne mobilen, men slike bugs er irriterende!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...