Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Etter den siste firmwaren så har jeg opplevd at mobilen har problemer med å komme på internett. Har det kommet en bug her? Flere som har opplevd det?

Absolutt! Noen ganger kommer jeg på, så hopper den av og siden blir unavailable. Og da har jeg store problemer med å komme på etterpå. Jeg har OneCall, og mistenkte dem en stund, men har og hørt om andre som har dette problemet etter siste FW-oppdatering. Jeg har gitt beskjed til Samsung via Facebook. De sa de ikke hadde hørt om det før, så jeg skal også nevne ditt problem for dem.

Har skrevet mail til Samsung om problemet og de skulle se på det.Måtte følge med på Facebook siden deres ang. svar.Jeg resatte tlf. tilbake til fabr.innstillinger og det hjalp heller ikke ,så var nå det prøvd og.Regner med de finner en feil der i.o.m min andre smartphone med tvillingsim fungerer helt fint.Så vi får bare vente og håpe det går raskt å finne feilen :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter den siste firmwaren så har jeg opplevd at mobilen har problemer med å komme på internett. Har det kommet en bug her? Flere som har opplevd det?

Absolutt! Noen ganger kommer jeg på, så hopper den av og siden blir unavailable. Og da har jeg store problemer med å komme på etterpå. Jeg har OneCall, og mistenkte dem en stund, men har og hørt om andre som har dette problemet etter siste FW-oppdatering. Jeg har gitt beskjed til Samsung via Facebook. De sa de ikke hadde hørt om det før, så jeg skal også nevne ditt problem for dem.

Har skrevet mail til Samsung om problemet og de skulle se på det.Måtte følge med på Facebook siden deres ang. svar.Jeg resatte tlf. tilbake til fabr.innstillinger og det hjalp heller ikke ,så var nå det prøvd og.Regner med de finner en feil der i.o.m min andre smartphone med tvillingsim fungerer helt fint.Så vi får bare vente og håpe det går raskt å finne feilen :roll:

Flott at du og har snakket med Samsung! Jeg har og resatt min til fabrikkinnstillinger 2 ganger uten at det har hjulpet.

EDIT: Dere som har dette problemet: Prøv å sette den på Engelsk (USA) som systemspråk, og si hva dere opplever da, om det bedrer seg eller er likt - hvis dere ikke allerede har den på Engelsk da ... :cool:

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat nå mest problemer med at folk som ringer meg gjerne går rett til svarer. Andre ganger så bare slås radio av og samtalen kuttes. Lite problemer når jeg ringer ut.

Første kan være en setting pga JDs batterisparing, andre må jo være en feil!?

Lenke til kommentar

Sikkert spurt om før:

Noen som har en steg for steg guide for rooting, og samtidig hvordan man skal få den original igjen for evt. innlevering til service hvis noe skjer?

EDIT: Hva med å oppdatere førstepost litt? F.eks legge til vanlig stilte spørsmål, guider og litt andre småting. Er ikke noe gæli med det som er der nå, men det hjelper på tråden om man har litt mer info om forskjellige ting

Du finner alt du trenger her. Jeg har også forklart hvordan det gjøres en del ganger her i tråden, så bare se etter gamle innlegg av meg også :)

Lenke til kommentar

Har samme problemet selv + en annen som plager vettet av meg. Lyden fra meg forsvinner under samtaler, jeg hører de, men de hører ikke meg. dette skjer ofte. Jeg mister av og til 3G over flere minutter, stort sett må jeg inn å slå av å slå på, da funker det igjen. har Telenor.

Lenke til kommentar

(...) fikk ikke video til å spille av fra m.nrk.no. Hva kan være galt? Har ikke oppdatert ROM eller lignende, må det gjøres? Mister jeg eventuelt da alt jeg har satt opp slik jeg gjorde på WM, eller er Google litt lurere?

Slå på "tillegg" eller hva det heter i browseren?

Forsøkte, men ingen respons. Videospilleren laster, men får opp melding om at videoen ikke kan spilles av. Forsøkte å bruke m.nrk.no i nettleseren på datamaskinen, der fikk jeg melding om at videoen ikke var tilgjengelig på nrk mobil.

Savner også et lys som sier ifra om at jeg har fått melding eller tapt anrop. Slik at jeg bare kan kaste et blikk på telefonen uten å måtte ta den ut av standby. Det burde la seg gjøre å la en av de to menyknappene å lyse når jeg har fått melding?

Ser at jeg har KE2, noe poeng i å oppgradere, eventuelt til hva, og må jeg sette opp alt på nytt?

Lenke til kommentar

Savner også et lys som sier ifra om at jeg har fått melding eller tapt anrop. Slik at jeg bare kan kaste et blikk på telefonen uten å måtte ta den ut av standby. Det burde la seg gjøre å la en av de to menyknappene å lyse når jeg har fått melding?

Bruk gratis-appen FlashNotify. Fungerer godt på SGS2. Den viser lockscreen i et lite blaff og slukker igjen slik at batteriet ikke tappes. Det beste av alt er at du kan sette intervallene selv, og hvor lenge.

Edit: Mest geniale appen på lenge jeg har lastet ned. Den varsler selvfølgelig tapte anrop også.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Bruk gratis-appen FlashNotify. Fungerer godt på SGS2. Den viser lockscreen i et lite blaff og slukker igjen slik at batteriet ikke tappes. Det beste av alt er at du kan sette intervallene selv, og hvor lenge.

Edit: Mest geniale appen på lenge jeg har lastet ned. Den varsler selvfølgelig tapte anrop også.

Hmmm, liker ikke apps som får kontroll over så mye i telefonen. Men du, når den ligger i standby, så er det bare å trykke på menyknappen, og en får og da opp om det er sms/tapte anrop? Uten å ta den ut av standby?

Lenke til kommentar

Har nå hatt Galaxy 2 i noen uker, etter etter endelig å ha sagt farvel til iphone. Den er bedre enn iphone på alle felt bortsett fra ett lite område: Lyd av/på hardware knappen som var på iphone savner jeg veldig. Jeg brukte denne svært ofte og det var veldig praktisk å kunne skru av lyden enkelt og raskt uten engang å ta telefonen ut av lomma. Om Galaxy hadde denne lyd-knappen + "messageled" hadde den vært nærmest perfekt.

Lenke til kommentar

Ang. fjerning av lyden på kamera (shutter click).

Jeg ønsker å kunne skru av den fæle klikkelyden som kommer når man knipser et bilde.

Jeg har googlet meg til at det går an å roote telefonen, for så å opprette filen /data/local.prop med innholdet ro.camera.sound.forced=0. Men jeg skal ikke roote telefonen min, så det er ikke et alternativ.

Jeg har også googlet meg fram til at det finnes en app på market som heter cVolume, og at man kan sette systemvolum til 0. Jeg har prøvd dette, men det hadde ingen effekt på kameraklikkelyden.

Finnes det andre måter?

Installer Quick Settings. Under volum control setter du system volumet til 0 :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmmm, liker ikke apps som får kontroll over så mye i telefonen. Men du, når den ligger i standby, så er det bare å trykke på menyknappen, og en får og da opp om det er sms/tapte anrop? Uten å ta den ut av standby?

Det er nettopp dette en visuell notifier skal hjelpe mot :D Vet selv hvor mange ganger pr dag jeg vekker tlf og slukker den igjen for å sjekke tapt anrop/ny sms. Det hender seg faktisk at jeg ikke har tlf i lomma til enhver tid;) FlashNotify er lastet ned av titusener og ingen har noen dårlige erfaringer med rettighetene den har. Det finnes da apper med langt flere rettigheter enn denne. Alt den gjør er å oppdage innkommende meldinger/anrop og blinke et lite sekund med skjermen i ønsket intervall. Det er derfor den trenger de rettighetene den har.

Ang. NoLed, så er denne en kjent batteri-tømmer. Her blir skjermen stående konstant på, selv om det "kun" er disse små logo-pixelene som lyser. Skjermen er i påslått-modus og selv om resten er i svart som ikke bruker spesielt strøm så er skjermen likevel på. NoLed har en "blink-modus", men da har man det samme som FlashNotify gjør.

Lenke til kommentar

Jeg henter min Samsung Galaxy S II i morgen, og jeg ser at noen av dere rapporterer problemer med å komme på nett med telefonen etter oppdatering til nyeste firmware. Bør jeg vente med å oppdatere firmware eller er det noe jeg bør gjøre uansett når jeg får telefonen i morgen?

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Jeg henter min Samsung Galaxy S II i morgen, og jeg ser at noen av dere rapporterer problemer med å komme på nett med telefonen etter oppdatering til nyeste firmware. Bør jeg vente med å oppdatere firmware eller er det noe jeg bør gjøre uansett når jeg får telefonen i morgen?

Du kan flashe til en valgfri firmware med Odin.

Lenke til kommentar

Ang. fjerning av lyden på kamera (shutter click).

Jeg ønsker å kunne skru av den fæle klikkelyden som kommer når man knipser et bilde.

Jeg har googlet meg til at det går an å roote telefonen, for så å opprette filen /data/local.prop med innholdet ro.camera.sound.forced=0. Men jeg skal ikke roote telefonen min, så det er ikke et alternativ.

Jeg har også googlet meg fram til at det finnes en app på market som heter cVolume, og at man kan sette systemvolum til 0. Jeg har prøvd dette, men det hadde ingen effekt på kameraklikkelyden.

Finnes det andre måter?

Installer Quick Settings. Under volum control setter du system volumet til 0 :thumbup:

...eller sett telefonen i stille modus :cool:

Lenke til kommentar

Har nå hatt Galaxy 2 i noen uker, etter etter endelig å ha sagt farvel til iphone. Den er bedre enn iphone på alle felt bortsett fra ett lite område: Lyd av/på hardware knappen som var på iphone savner jeg veldig. Jeg brukte denne svært ofte og det var veldig praktisk å kunne skru av lyden enkelt og raskt uten engang å ta telefonen ut av lomma. Om Galaxy hadde denne lyd-knappen + "messageled" hadde den vært nærmest perfekt.

Dette kan da lett justeres med volumknappen?! Eller dra ned statuslinjen og trykk på "lyd" (eller hva det står)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...