Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg sliter med batteri...

Sliter ikke så mye jeg heller :tease:

post-166558-0-44387600-1309536703_thumb.jpeg

Her tror jeg dere ikke bruker mobilen i det hele tatt. Jeg får vel maks 1dags bruk, og må lade om natta igjen.

Selv om dere fryser og har oppdatert til siste FW.

Kan bare ikke stemme, jeg og vil ha det slik.

Er på jobb og har dårlig nettlinje kapasitet, men skal oppdatere til siste FW når jeg kommer hjem.

Hvis du har problemer med batterikapasiteten så vil det hjelpe godt med den nye Firmwaren fra Kies, men i tillegg så vil jeg på generelt grunnlap anbefale at du også skrur på "Power saving mode":

Trykk på knapp nede i venstre hjørne->Settings->Power Saving Mode:

1: Sett en hake ved "Use Power Saving Mode

2: Gå på Power saving mode on at: Sett f.eks 70%

3: Sett en hake på "Turn off Bluetooth", "Turn off GPS", "Turn off sync", "Brightness", "Brightness 10", "Screen time-out settes f.eks til 15 eller 30sekunder". Du kan også sette en hake ved "Turn off wi-fi" samt leke litt med innstillingene.

Jeg pleier å sette mobilen til lading når den ber om det og tar den ut av laderen når den er ferdig.

Frank

Tja da kunne man nesten bare kjøpt en Doro tlf i stedet for en smartphone ;)..

Men kanskje 30%? Selv bruker jeg å skru av datanetwork mens jeg ikke trenger det.

Lenke til kommentar

Regningen blir å forklare meg hvordan den nuller ut det der antall custom roms på download mode skjermen.

(pluss sikkert noen andre dumme frågor framover)

Veldig enkelt og greit. Bare sørg for at telefonen er skrudd av, sett i USB-jigen, og den gjør alt selv.

Lenke til kommentar

Er Lightning Romen ein rom å anbefale? Er den stabil og uten bugs? Ser den baserar seg på KF2.

Jeg bruker LR 1,5 og er storfornøyd. Har ikke selv merket bugs, men man vet jo aldri med custom ROM's..

Enda til gode at telefonen plutselig restarter seg selv eller gjør andre merkelige ting med 1,5 (brukt det noen uker nå..)

Er det noen som har peiling på om det går ann å stille lyden både på høytaleren og mikrofonen under samtale?

Kona klager over to ting;

1: Lyden fra mikrofonen er lav

2: Lyden har mer bass i seg enn da jeg brukte en gammel SE W810i, ønsker mer diskant

Når jeg lytter til mottakeren i telefonen så har lyden litt for mye bass, jeg kunne også tenke meg mer diskant. Finnes det en eller annen måte å stille både mikrofonen slik at mottaker hører meg bedre samt stille høytaleren i telefonen slik at jeg hører mottakeren bedre og med mer diskant?

Frank

Ta en titt her! Dette gjorde at jeg lettere ble hørt, iallefall.. før jeg endret på dette, fikk jeg stadig høre under samtaler at jeg falt ut og at de hørte meg dårlig!

Lenke til kommentar

Sliter ikke så mye jeg heller :tease:

post-166558-0-44387600-1309536703_thumb.jpeg

Til gjengjeld så bruker du ikke så mye telefonen syntes jeg :p

Btw, ser at wifi din er ikke konstant på som min. Bruker du noen app til å slå av wifi automatisk eller gjør du dette manuelt?

Bruker Amazon Appstore, men irriterer meg fælt over at den hele tiden går på nett og ser etter oppdateringer. Har ikke funnet noen metoder for å slå av denne funksjonen. Noen som aner råd?

Lenke til kommentar

Siden flashing til KE7 (fra KF3) driver telefonen min nå og da og kobler ut og krever meg for pinkode midt i annen bruk, og den kobler ned i samtaler: Slår av "radio". Kommer et slikt "forbudsskilt" der 3g/edge etc pleier visesi notification area. WTF?

Hvis du mener omvendt, fra KE7 til KF3, så har jeg opplevd det samme et par ganger. Plutselig popper det opp krav om pinkode. Har ikke opplevd det midt i samtaler.

Har også opplevd at telefonen har tatt en tilfeldig omstart på KF3.

Nei, jeg gikk tilbake fra KF3 til KE7, fordi batteriet var katastrofe med KF3. MEn det er mulig at problemet startet allerede da jeg gikk fra KE7 til KF3 første gangen ja, det husker jeg faktisk ikke.

35% igjen nå, etter 1 dag og snaut to timer. Skjerm med 21% og Android OS med 19. Så har Facebook Mobile (widget snarvei, ikke appen) 11% sammen med Android System på samme.

skille

hvordan er det å mixe JuiceDefender med battery saving mode?

skille

Med Go Launcher Ex har jeg litt trøbbel med WidgetLocker låsen, da HOME knappen ikke lenger er disablet der, men jeg husker f** ikke lenger hvordan jeg kom meg på innstillingene for å deaktiverer HOME på låseskjermen!?

Hjelp!

Lenke til kommentar

Fikk denne mobilen for et par dager siden. Lever opp til alle forventninger, men batteriet er ærlig talt helt forferdelig i mitt tilfelle. Om jeg har den liggende på skrivebordet mens jeg sover kan den bruke 50% batteri til jeg våkner opp. Dette må vel være en slags bug? På battery usage bruker Android OS - 80%. Så det var et par problemer med ruteren min og mobilen, så deaktiverte wi-fi i håp om bedre batteri, men skjedde det samme forrige natt. La meg med 70% batteri, våknet med 18%. Noen som har en forklaring?

Lenke til kommentar

Fikk denne mobilen for et par dager siden. Lever opp til alle forventninger, men batteriet er ærlig talt helt forferdelig i mitt tilfelle. Om jeg har den liggende på skrivebordet mens jeg sover kan den bruke 50% batteri til jeg våkner opp. Dette må vel være en slags bug? På battery usage bruker Android OS - 80%. Så det var et par problemer med ruteren min og mobilen, så deaktiverte wi-fi i håp om bedre batteri, men skjedde det samme forrige natt. La meg med 70% batteri, våknet med 18%. Noen som har en forklaring?

Jeg hadde et lignende problem i begynnelsen med min, men hadde da installert endel applikasjoner som oppdatere seg over nettet med jevne mellomrom. Kjørte en hardreset av hele telefonen samt oppgraderte til siste firmware noen dager senere og nå er problemet borte. Etter 1 dag og 20 timer på batteri var det 41% kapasitet igjen, noe som jeg må si meg fornøyd med.

Lenke til kommentar

Til gjengjeld så bruker du ikke så mye telefonen syntes jeg :p

Btw, ser at wifi din er ikke konstant på som min. Bruker du noen app til å slå av wifi automatisk eller gjør du dette manuelt?

Bruker Amazon Appstore, men irriterer meg fælt over at den hele tiden går på nett og ser etter oppdateringer. Har ikke funnet noen metoder for å slå av denne funksjonen. Noen som aner råd?

Slår wifi av og på selv etter behov. Når jeg er hjemme er det som oftest på :)

Lenke til kommentar

Sikkert spurt om før:

Noen som har en steg for steg guide for rooting, og samtidig hvordan man skal få den original igjen for evt. innlevering til service hvis noe skjer?

EDIT: Hva med å oppdatere førstepost litt? F.eks legge til vanlig stilte spørsmål, guider og litt andre småting. Er ikke noe gæli med det som er der nå, men det hjelper på tråden om man har litt mer info om forskjellige ting

Endret av spax
Lenke til kommentar

Med Go Launcher Ex har jeg litt trøbbel med WidgetLocker låsen, da HOME knappen ikke lenger er disablet der, men jeg husker f** ikke lenger hvordan jeg kom meg på innstillingene for å deaktiverer HOME på låseskjermen!?

Hjelp!

Dette er et Samsung Galaxy S2-spesifikt problem, og utvikler har sagt at han vil løse problemet - gitt at han får tak i en slik telefon. Per i dag er det altså ikke mulig å hindre homeknappen i å låse opp Samsung Galaxy S2 med Widgetlocker.

Lenke til kommentar

Det går fint an å hindre widgetlocker å komme inn på homescreen, men du kan ikke hindre telefonen i å "våkne" slik at den kommer til widgetlocker. For å hindre at du kommer til homescreen går du innpå widgetlocker-menu-settings-advanced-homehelper-Homehelper Block Home- og til slutt Block Home in other apps.

Lenke til kommentar

Sikkert spurt om før:

Noen som har en steg for steg guide for rooting, og samtidig hvordan man skal få den original igjen for evt. innlevering til service hvis noe skjer?

EDIT: Hva med å oppdatere førstepost litt? F.eks legge til vanlig stilte spørsmål, guider og litt andre småting. Er ikke noe gæli med det som er der nå, men det hjelper på tråden om man har litt mer info om forskjellige ting

For rooting.

Flash insecure kernel med Odin.

Skru på telefon.

Skru på usb-debugging.

Root med super-one-click.

Flash original kernel.

Legger til noen linker senere I dag, sitter med telefonen på jobb.

Jeg kunne godt moderert førstepost om jeg fikk rettigheter av en moderator. Det virker som op er inaktiv.

edit:

Unsecure-kernels

Offisielle Roms/kernels

Superoneclick

Odin

Hvordan flashe med Odin

odinm.jpg

Endret av Byxxi
Lenke til kommentar

Det går fint an å hindre widgetlocker å komme inn på homescreen, men du kan ikke hindre telefonen i å "våkne" slik at den kommer til widgetlocker. For å hindre at du kommer til homescreen går du innpå widgetlocker-menu-settings-advanced-homehelper-Homehelper Block Home- og til slutt Block Home in other apps.

Dette fungerer som sagt ikke på Samsung Galaxy S2.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...