Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da som svarten da. Kabelen til telefonen (Micro-USB kabelen) knakk i plastikken hvor micro-USB pluggen er, altså ikke på den pluggen som du putter i datamaskinen.

Kabelen funker fortsatt da.

Så skal se om jeg klarer å få den limt på noen måter. Hvis ikke så må jeg kjøpe en ny kabel på Elkjøp eller noe sånt.

Kanskje jeg er den første i denne tråden til å oppleve det :!: ?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Da ble det Samsung Galaxy 2 på meg. Er vel egentlig fornøyd, men syns det tar dårlige bilder innendørs. Skjønner jo at det blir uklare bilder da det er mørkt osv. Men syns det blir fryktelig kornete. Hvilke innstillinger har dere på?

Hadde Samsung Wawe før denne og kameraet der var knall, både inne og ute..

Tar gjerne imot tips og triks. På forhånd takk .... =)

Lenke til kommentar

Swype er kult, og originalt, og effektivt. Selv foretrekker jeg SwiftKey X Beta. Det er en slags krysning mellom swype og standardkeyboardet, du trykker sånn ca der bokstaven du vil ha er (går greit å bomme jævla mye), og dine neste få trykk lar keyboardet vite ca hva du har tenkt å skrive basert på ordene dine "nesten i nærheten"-trykk kan forme, crossreferenced med ord du ofte bruker (data trekkes fra facebook, smslogg og epost for å se etter vanemønster i skrivinga di).

Vanskelig å forklare hvorfor Swiftkey X Beta er såpass bra som det er, men... test det ut et par dager, er skamdigg!

Jeg har tydeligvis vanlig, for den kan bare lære fra sms, ikke Face.

Jeg veksler dog en del fram og tilbake mellom swype og Swiftkey. Jeg ender kanskje (foreløpig) med å "taste ut" en del ord på swype, men i det store og hele syns jeg jeg er kjappere med swype enn swiftkey.

skille

Byxi

sendt!

Lenke til kommentar

Dette er resultatet mitt nå, hvor jeg har 51% igjen. Da har jeg satt opp et rimelig NAZI regime på JuiceDefender. På skjermlys og alt.

Med 51% er jeg ikke mer enn passe fornøyd. Hadde jeg hatt 70+% hadde jeg vært imponert.

post-50678-0-55599500-1309553196_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Dette er resultatet mitt nå, hvor jeg har 51% igjen. Da har jeg satt opp et rimelig NAZI regime på JuiceDefender. På skjermlys og alt.

Med 51% er jeg ikke mer enn passe fornøyd. Hadde jeg hatt 70+% hadde jeg vært imponert.

hva er det du har gjort for å forbedre det?

skjønte ikke helt det?

Lenke til kommentar

igår hadde jeg mye bedre batteri enn idag,, begge gangene har jeg av wifi?

tidligere i tråden leste jeg at surfing ikke tar så mye av batteriet? men det er tydeligvis problemet her?

I denne testen fikk de ca 40 min lengre battertid ut av S II ved å bruke Opera Mobile ved surfing på internett. Det kan vel være verdt et forsøk, vet ikke hvordan f. eks Dolphin Browser HD er på dette.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

hva er det du har gjort for å forbedre det?

skjønte ikke helt det?

Jeg bruker advanced oppsett på JuiceDefender. Og har satt opp regler for det meste. Rimelig nazi regler på en del.

skille

Siden flashing til KE7 (fra KF3) driver telefonen min nå og da og kobler ut og krever meg for pinkode midt i annen bruk, og den kobler ned i samtaler: Slår av "radio". Kommer et slikt "forbudsskilt" der 3g/edge etc pleier visesi notification area. WTF?

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg sliter med batteri...

Sliter ikke så mye jeg heller :tease:

post-166558-0-44387600-1309536703_thumb.jpeg

Her tror jeg dere ikke bruker mobilen i det hele tatt. Jeg får vel maks 1dags bruk, og må lade om natta igjen.

Selv om dere fryser og har oppdatert til siste FW.

Kan bare ikke stemme, jeg og vil ha det slik.

Er på jobb og har dårlig nettlinje kapasitet, men skal oppdatere til siste FW når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

ALLE som poster SCREENSHOTS. se til helvette å få ned strømforbrukert på skjermen.

hvor tette er derer i skallen hvis dere spør etter hva som bruker mest strøm når dere selv ser at det er for faen med skjermen?

come on

ja jeg er dritings så jeg er kanskje litt frekk i ordene men jeg har sett side etter side nå med akkurat det samme så com bloody on people, you arent that fucking stupid ;)

jeg får4 døgn med strøm UTEN wifi, mobile network og GPS påslått

MED det påslått får jeg 1 døgn med strøm

hvor vanskelig er det å forstå?

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Er det noen som har peiling på om det går ann å stille lyden både på høytaleren og mikrofonen under samtale?

Kona klager over to ting;

1: Lyden fra mikrofonen er lav

2: Lyden har mer bass i seg enn da jeg brukte en gammel SE W810i, ønsker mer diskant

Når jeg lytter til mottakeren i telefonen så har lyden litt for mye bass, jeg kunne også tenke meg mer diskant. Finnes det en eller annen måte å stille både mikrofonen slik at mottaker hører meg bedre samt stille høytaleren i telefonen slik at jeg hører mottakeren bedre og med mer diskant?

Frank

Lenke til kommentar

ALLE som poster SCREENSHOTS. se til helvette å få ned strømforbrukert på skjermen.

hvor tette er derer i skallen hvis dere spør etter hva som bruker mest strøm når dere selv ser at det er for faen med skjermen?

come on

ja jeg er dritings så jeg er kanskje litt frekk i ordene men jeg har sett side etter side nå med akkurat det samme så com bloody on people, you arent that fucking stupid ;)

jeg får4 døgn med strøm UTEN wifi, mobile network og GPS påslått

MED det påslått får jeg 1 døgn med strøm

hvor vanskelig er det å forstå?

Så så :-D

Det er enkelt å se hva som faktisk bruker mest strøm:

Trykk på meny-knappen nede i venstre hjørne->Settings->About Phone->Battery Usage

I de fleste tilfeller så vil det være Android System som tar mest strøm. Nå bruker jeg ingen app som JuiceDefender, men er bare påpasselig med å skru av Wi-fi og GPS fra pull-down menyen øverst, samt at hvis man holder inne Av-på knappen på siden i noen sekunder så får man opp en meny og her kan man også skru av Edge/3G-datatrafikk (NB: Husk at om du gjør det så vil du ikke kunne laste ned MMS, du vil motta MMS-meldingen, men du må da skru på datatrafikk får å laste ned selve MMS'n).

Selv ligger jeg på 3 dager, men det er fordi at jeg har et blandet bruk hvor jeg går en del på Market, ringer, tar bilder og poster på FB m.m. Hvis jeg bruker mobilen primært kun til mitt ringe forbruk så vil jeg anslå at den ville ha vart opp mot 7 dager. Men, hvem med en slik kul mobil bruker den kun til å ringe med?

Frank

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg sliter med batteri...

Sliter ikke så mye jeg heller :tease:

post-166558-0-44387600-1309536703_thumb.jpeg

Her tror jeg dere ikke bruker mobilen i det hele tatt. Jeg får vel maks 1dags bruk, og må lade om natta igjen.

Selv om dere fryser og har oppdatert til siste FW.

Kan bare ikke stemme, jeg og vil ha det slik.

Er på jobb og har dårlig nettlinje kapasitet, men skal oppdatere til siste FW når jeg kommer hjem.

Hvis du har problemer med batterikapasiteten så vil det hjelpe godt med den nye Firmwaren fra Kies, men i tillegg så vil jeg på generelt grunnlap anbefale at du også skrur på "Power saving mode":

Trykk på knapp nede i venstre hjørne->Settings->Power Saving Mode:

1: Sett en hake ved "Use Power Saving Mode

2: Gå på Power saving mode on at: Sett f.eks 70%

3: Sett en hake på "Turn off Bluetooth", "Turn off GPS", "Turn off sync", "Brightness", "Brightness 10", "Screen time-out settes f.eks til 15 eller 30sekunder". Du kan også sette en hake ved "Turn off wi-fi" samt leke litt med innstillingene.

Jeg pleier å sette mobilen til lading når den ber om det og tar den ut av laderen når den er ferdig.

Frank

Lenke til kommentar

Kan tenke meg ca 30min snakketid (mange små-samtaler), rundt 50 sms sendt og 20 minutt surfing på nett (leste Touchpad review på engadget)....

Btw, noen andre som har veldig variabel signal-styrke? Inne på rommet mitt kan jeg ha full signalstyrke det ene minuttet, og plutselig har tilnærmet ingen dekning det andre. :S Ute går det bra...

Omtrent samme forbruk som meg pluss/minus, sitter på en kontorjobb hele dagen så blir ikke til at jeg surfer eller tar andre sync/updates på mobilen.

Men jeg har observert det samme som deg når det kommer til signalstyrken, den flukturerer litt for mye, på min gode gamle SE w810i så hadde jeg full dekkning så si hele tiden. Der jeg parkerer bilen så hadde jeg ingen dekkning på plan 2 som er to etg under jorden, men hadde det på plan 1. Med Samsung så har jeg dårlig dekkning på plan 1 under jorda, så det er definitivt dårligere mottak på denne mobilen.

Men, jeg bruker Case Mate Tough som er to-lags beskyttelse så det kan hende at det stjeler litt av signalet? Jeg ligger på rundt 3 søyler av 4.

Frank

Lenke til kommentar

Siden flashing til KE7 (fra KF3) driver telefonen min nå og da og kobler ut og krever meg for pinkode midt i annen bruk, og den kobler ned i samtaler: Slår av "radio". Kommer et slikt "forbudsskilt" der 3g/edge etc pleier visesi notification area. WTF?

Hvis du mener omvendt, fra KE7 til KF3, så har jeg opplevd det samme et par ganger. Plutselig popper det opp krav om pinkode. Har ikke opplevd det midt i samtaler.

Har også opplevd at telefonen har tatt en tilfeldig omstart på KF3.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...