Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg også er kjempefornøyd med batteriet, med lett bruk tok telefonen kvelden klokken 2315 igår, da hadde den stått på i 3 døgn siden forrige lading (+/- en time). Lurer på hva det er som gjør at mange andre har problemer med batteriet? :s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tre døgn? med hvordan bruk da? og har du fryst applikasjoner, hadde du pushmail på (if so, hvor ofte og hvor mye pågang?), hadde du syncing til ting som facebook/twitter oppe konstant? If so, hvor ofte oppdatering? Mye sms/mms/telefonbruk? Mye bruk generelt, mtp "skjerm-på-tid"? Automatisk skjermstyrke eller satt lavt? Strømsparingsmodus på noen spesiell batteriprosent?

TELLUS :p

Lenke til kommentar

tre døgn? med hvordan bruk da? og har du fryst applikasjoner, hadde du pushmail på (if so, hvor ofte og hvor mye pågang?), hadde du syncing til ting som facebook/twitter oppe konstant? If so, hvor ofte oppdatering? Mye sms/mms/telefonbruk? Mye bruk generelt, mtp "skjerm-på-tid"? Automatisk skjermstyrke eller satt lavt? Strømsparingsmodus på noen spesiell batteriprosent?

TELLUS :p

Som sagt, lett bruk, ikke akkurat mange timer i telefonen eller 100+ sms sendt. Ingen applikasjoner er fryst, kun bruk av Juice Defender Ultimate med innstillinger om at nettverket skrus av mellom 0100 og 0730, og at e-mail, facebook/twitter osv. synces hver halvtime :) Automatisk skjermstyrke på, strømsparingsmodus var av hele tiden.

Kan tenke meg ca 30min snakketid (mange små-samtaler), rundt 50 sms sendt og 20 minutt surfing på nett (leste Touchpad review på engadget)....

Btw, noen andre som har veldig variabel signal-styrke? Inne på rommet mitt kan jeg ha full signalstyrke det ene minuttet, og plutselig har tilnærmet ingen dekning det andre. :S Ute går det bra...

Lenke til kommentar

Hm makes sense, pleier skru av datatrafikk når jeg jobber/sover/ser film/etc. Hjelper en del på. Med mitt bruk holder telefonen i en og en halv dag, ca. Og jeg fikk regning fra netcom på like under atten hundre... faens sinnsvake "5kr/mb dersom du overskrider tildelt databruk"... Men ja, ganske greit bruk egentlig. Mye tid med skjermen på.

Veldig overrasket over batteritiden de to siste prosentene mine nettopp, gikk ut og røyka og spilte 10 minutter Zenonia med full lysstyrke og datatrafikk på og full pupp før den segna om.

Det er good times.

Lenke til kommentar

Swype er kult, og originalt, og effektivt. Selv foretrekker jeg SwiftKey X Beta. Det er en slags krysning mellom swype og standardkeyboardet, du trykker sånn ca der bokstaven du vil ha er (går greit å bomme jævla mye), og dine neste få trykk lar keyboardet vite ca hva du har tenkt å skrive basert på ordene dine "nesten i nærheten"-trykk kan forme, crossreferenced med ord du ofte bruker (data trekkes fra facebook, smslogg og epost for å se etter vanemønster i skrivinga di).

Vanskelig å forklare hvorfor Swiftkey X Beta er såpass bra som det er, men... test det ut et par dager, er skamdigg!

Er det noen forskjell på Swiftkey X Beta og Fullversjon?

Lenke til kommentar

Hatt min SGS2 i en uke nå og jeg er delvis fornøyd. Syntes ikke batteriet er noe å skryte av, tvert om. Heller ikke at tlf min åpner en drøss med programmer på tlf konstant som suger batteri, begynner å bli lei av å sjekke advanced task manager hvert minutt. Utenom det digger jeg mobilen.

Batteriet bedrer seg over en uke eller to ca. Det er optimalt etter 30~ ladesykluser.

Er du ikke klar over at telefonen har en egen task manager?

Joda, er klar over det men den hjelper like lite. La inn Advanced task manager fordi jeg vil ha bedre oversikt over hva som kjører i bakgrunnen. sgs2 sin syntes jeg var lite oversiktlig, den viser jo ikke vilket prog som er på i bakrunnen kun de jeg selv har startet. Syntes det er merkelig at tlf går inn på mail, talekommandoer, facebook osv osv uten at jeg er bortpå tlf. selvom jeg lukker alt så er det oppe igjen etter 10 sekunder arrg..

Lenke til kommentar

Aner ikke, jeg tok betaen fordi... vel beta beats eldre fullversjon i mitt hode. Funker fjell med betaen iallefall.

Jeg så jo at man kunne importere ord/skrivemåte fra Facebook og Mail med Beta, med den vanlige er det vel bare fra sms. Har lastet ned trial først, så får jeg vel prøve beta, før jeg bestemmer meg. Er absolutt det beste keyboardet for min del. Leste en kommentar om noen som hadde problemer med Whatsapp, men vet ikke om det gjelder kun beta eller begge to.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med at telefonen laster ned 10mb igjennom mobilnettverket når jeg skrur den på. Jeg har skrud av Data network og jeg har skud av auto sync. Jeg har prøvd et par applikasjoner får å se hva som bruker nett men har bare funnet ut av den laster ned 10mb hver gang.

Lenke til kommentar

Hei

Får vel min S2 i neste uke å tenkte å spørre om det er noen oppdateringer som må gjøres, og isåfall gjøres vel dette "over lufta", uten tilkobling til pc, er jo tross alt 2011 nå.

Har fra før en HTC HD2 som jeg er godt fornøyd med, men lurer på hvilke forbedringer denne har bortsett fra det åpenbare at S2 er raskere.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...