Mixy Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 det første bilde mitt ,der har jeg wifi på igår der tlf varte i ca 8 timer den andre har altså vart i ca 11 timer snart og er over halveis uten wifi Der ser man jo at skjermen drar bare 14(?)%, mot mine 43-45% på samme tid. Hva er greia lissom? Skjermen drar mye så fort den står på, det er det største batterisluket i telefonene våre. Selvsagt har lysstyrke sitt å si, men hovedsaklig er tid på det viktigste. Disse super-AMOled skjermene skulle jo også være strømøkonomiske? Burde den ligge så skyhøyt(!) over surfing og musikk? Edit: lader for øvrig opp nå, for å kjøre en batterikalibrering og se hva den finner ut. Har ikke kalibrert etter ROM-skifte. Tror det at den er batterigjerrig er høyt overdrevet. Det kommer VELDIG an på hva som vises på skjermen, sorte bilder krever lite strøm, hvite bilder krever mye strøm. Derfor har jeg sort tema valgt i Handcent og XDA appen.. Surfing og musikk på sin side tar nesten ingenting, prosessoren klokkes opp for å rendre nye nettsider, men annet enn det kan den være ganske rolig klokket. Lenke til kommentar
Recon Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Det er også en ting. Jeg lar JD klokke ned CPU når den ikke behøves på full gass. Jeg har et bilde som bakgrunn på "skrivebordet", men tilbringer jo særs lite tid der. Det går mye i meldinger, og derfor har jeg også sort bakgrunn i Handcent. Har diskusjon.no egen app forresten? Det særeste er egentlig at den har snudd. Fra å vare "dobbelt" så lenge med KE7 som KE2, har den fra jeg oppgraderte til KF3 (og så tilbake til KE7, dog rootet) gått like langt tilbake igjen. Faktisk så forsvinner batteriet raskere nå enn med KE2 (på den tida lastet jeg jo konstant ned apps også). Endret 30. juni 2011 av Recon Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 jeg hadde på automatisk lysstyrke, da var den litt under halveis justert tror dere batteriet vil bruke mye mer om jeg setter den på full lysstyrke? hva har dere på f,eks? Lenke til kommentar
Recon Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Når jeg styrer det manuelt, så har jeg den rundt/underkant av 25% lysstyrke. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) men da vil det vell si at du har den på mindre enn min,for min står på rett under midten på auto) hvorfor sluker din såpass mye da,dette skjønner jeg ikke altså jeg har skjønt at wifi hos meg blir brukt enormt mye pgr av d linken men hva om jeg så har på wifi når jeg går rundt og den ikke får koblet seg opp mot en d link vil jeg da få svi for det uansett? når det kommer til bilde i bakgrunnen hos meg,så er det slik at bilde er live kan du si, der vannet rører på seg osv,, da burde jeg også mistet en del strøm på sånt vil jeg tro? Endret 30. juni 2011 av madman88 Lenke til kommentar
Recon Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Ja, jeg vet ikke. Jeg syns batteriet går merkverdig raskt nå, mot hva det gjorde tidligere, og at det er sært at skjermen står for halvparten alene, 30ish % foran andreplassen. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 jeg hadde 56% android os , mens jeg hadde 90% med wifi på på det samme hva vil android os si, er dette alt eller hva står det for i forhold til hva den sluker tlf for? Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Du skulle lagt den i ovnen i noen timer på 50 grader (uten batteri, sdkort og simkort), har reddet flere mobiler på dette viset. Den var igjenom både hårføning og flere dagers opphold på badet, uten hell. Dette var saltvann, og har hørt at skaden da ikke blir borte med vannet. Nå er den da sendt uansett, får se hva de sier. Hmm, det som går ann er jo å prøve å skylle mobilen i fersktvann, for å få ut saltet og gromset. Har ikke prøvd det, men så lenge det ikke er noe batteri (eller sim/sd-kort) i skulle jeg tro den ville overleve det. Uansett, jeg har ikke prøvd så det er isåfall på eget ansvar. En annen ting er at 50 grader i ovnen er mye mer effektivt enn badegolvet ville jeg tro.. En vestentlig del av denne redningsopperasjonen er å få det 100% tørt igjen. Men uansett, når du alt har sendt den fra deg spiller det jo ikke så stor rolle uansett. Lenke til kommentar
Migis Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Mørke bakgrunner bruker mindre strøm. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 hver gang jeg logger meg innpå kies air, så legges det inn automatiske bilde/tegn inn under galleriet, samt en intro video,hvordan i alle dager får man fjernet dette? er jo helt sykt irrterendes,at det skal skje hver gang Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Last ned Zedge fra Android Market. Minner om at Audiko også finnes og jeg personlig ser på den som bedre, hvis du vil ha ordentlig sanger som ringetone Zedge har mer av "random" type lyder - Audiko i Market Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Last ned Zedge fra Android Market. Minner om at Audiko også finnes og jeg personlig ser på den som bedre, hvis du vil ha ordentlig sanger som ringetone Zedge har mer av "random" type lyder - Audiko i Market Det som er så fint med Zedge er at du finner ALT mulig omtrent. Du kan for eksempel søke på et morsomt sitat fra en film, så er det veldig godt mulig at du finner det du lette etter. Dette fordi alle kan legge ut og dele filene sine. Lenke til kommentar
Njord74 Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Noen som kan anbefale et T9 keyboard som har norsk språk? Jeg har prøvd Gingerbread og Better keyboard,men problemet er at bokstavene ÆØÅ kun er der når man ikke bruker T9. I landskapmodus er de der men i T9 er de borte. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Det som er så fint med Zedge er at du finner ALT mulig omtrent. Du kan for eksempel søke på et morsomt sitat fra en film, så er det veldig godt mulig at du finner det du lette etter. Dette fordi alle kan legge ut og dele filene sine. Ja, enig med den, var ikke for å rakke ned på Zedge Btw: "Dette fordi alle kan legge ut og dele filene sine" - Dette er greia med Audiko også, men de som bruker tjenesten bruker den mest til sanger. Men ett søk på Quotes gir også gode resultater: Audiko.net - Search: Quote Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Oppgraderte fra Galaxyen til denne i går, og sålangt så er jeg imponert. Meget imponert. Steike, så god skjermen er! 1 Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Noen som kan anbefale et T9 keyboard som har norsk språk? Jeg har prøvd Gingerbread og Better keyboard,men problemet er at bokstavene ÆØÅ kun er der når man ikke bruker T9. I landskapmodus er de der men i T9 er de borte. Bruk et par dager på å bli vandt med Swype, så glemmer du fort T9. Prøvd Scandinavian Keyboard? Usikker på om den har T9, men du kan jo sjekke. Lenke til kommentar
Moooorten Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Hatt min SGS2 i en uke nå og jeg er delvis fornøyd. Syntes ikke batteriet er noe å skryte av, tvert om. Heller ikke at tlf min åpner en drøss med programmer på tlf konstant som suger batteri, begynner å bli lei av å sjekke advanced task manager hvert minutt. Utenom det digger jeg mobilen. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Blitt kjempefornøyd med batteriet jeg nå, etter å ha hatt mobilen 1 og halv uke. Etter ett par oppladninger og med nyeste oppdatering har jeg nå 84% batteri fra fulladet (kl 07:30 idag), har brukt den helt normalt hittil. Juicedefender sier nå 28 Timer igjen. Så fremt batteriet holder frem til jeg skal sove (med mitt forbruk), er jeg fornøyd. ps: Dette klarte ikke HTC Desire som jeg gikk ifra, den hadde hatt 60-50% nå, hvis ikke enda mindre... 1 Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 1. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2011 Hatt min SGS2 i en uke nå og jeg er delvis fornøyd. Syntes ikke batteriet er noe å skryte av, tvert om. Heller ikke at tlf min åpner en drøss med programmer på tlf konstant som suger batteri, begynner å bli lei av å sjekke advanced task manager hvert minutt. Utenom det digger jeg mobilen. Batteriet bedrer seg over en uke eller to ca. Det er optimalt etter 30~ ladesykluser. Er du ikke klar over at telefonen har en egen task manager? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. juli 2011 Del Skrevet 1. juli 2011 Noen som kan anbefale et T9 keyboard som har norsk språk? Jeg har prøvd Gingerbread og Better keyboard,men problemet er at bokstavene ÆØÅ kun er der når man ikke bruker T9. I landskapmodus er de der men i T9 er de borte. Bruk et par dager på å bli vandt med Swype, så glemmer du fort T9. Prøvd Scandinavian Keyboard? Usikker på om den har T9, men du kan jo sjekke. Swype er kult, og originalt, og effektivt. Selv foretrekker jeg SwiftKey X Beta. Det er en slags krysning mellom swype og standardkeyboardet, du trykker sånn ca der bokstaven du vil ha er (går greit å bomme jævla mye), og dine neste få trykk lar keyboardet vite ca hva du har tenkt å skrive basert på ordene dine "nesten i nærheten"-trykk kan forme, crossreferenced med ord du ofte bruker (data trekkes fra facebook, smslogg og epost for å se etter vanemønster i skrivinga di). Vanskelig å forklare hvorfor Swiftkey X Beta er såpass bra som det er, men... test det ut et par dager, er skamdigg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg