Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg flashet Desire med custom rom, anbefalte de wipe først. Er det ikke nødvendig på SGS2?

Hovedregel er vel at man må ta en Wipe når man bytter mellom forskjellige ROMs på SGII slik som det var på Desire ja.

De pleier som regel å informere om det, noe VillainROM gjør f.eks.

Lenke til kommentar

Hva er de forskjellige delene som går på ROM?

Ser noe er ke7 ennå.

I tillegg går batteriet spenstig raskt nedover.

Bumper denne. Batteriet synker som en stein, men det er jo skjermen som står for over 50% av batteribruken. Hva skjer?

batteri2.jpgbatteri1.jpg

Har ikke brukt WIFI i hele tatt, så er ikke noe D-link issue. Etter jeg flasha til KF3 fra KE 7 har batteriet vært helt katastrofe. Og hvorfor er det skjermen som er synderen, tilsynelatende? Med KF3 synker batteriet 10-12% om natten også, til tross for nada bruk da, og at JuiceDefender passer på at alt muffens er avslått. Ser for øvrig JuiceDefender selv også nedjusterer hvor mye den øker batteritiden min.

Med KE7 så holdt batteriet 2 dager med en god del bruk.

Lenke til kommentar

hva er det som egentlig drar mest strøm?

er det wifi?

på andre mobiler har jeg merket at bluetooth trekker jæ.....li mye strøm.

okey,dette har jeg aldri på

men mange her prater om datatrafikk osv, men jeg går inn på mobilnettverksinnstillinger, så står det pakkedata og dataroaming huket av

samt så er datanettverksmodus på

jeg trodde dette var det samme?

hva er egentlig forskjellen på disse 3?

Pakkedata = GPRS (edge, 3g, Hsdpa osv) dvs datatrafikk utenom wifi.

Dataroaming (eller roaming generelt) = At mobilen din er koblet til et annet nett enn det som er leverandøren din sin. (feks når du er i utlandet)

Datanettverksmodus = Dette inkluderer all datanettverkstrafikk. Dvs bluetooth, wifi, pakkedata, og alt annet dataoverføring som evt tlf har. (feks NFC hadde nok også gått under dette. Så slår du av dette så vil tlf bare fungere med vanlig opprigning og sms. Altså kun GSM nettet. MMS vill heller ikke fungere hvis denne er slått av, siden det benytter pakkedata for å sende feks bildet over gprs nettet.

Man kan jo fortsatt bruke wifi og bt med datanettverksmodus av.

Endret av cosm0
Lenke til kommentar

Ikke fungerer det å bytte programmer i hovedmenyen nederst heller, slik han gjør i videoen.

Er det noen som kan anbefale et bra og gratis værprogram for Android? Med en brukbar widget.

Gjør det vel, man åpner program lista "app drawer" - trykk menyknappen - trykk endre - så drar du ikonet til appen du vil ned til lista (de rett over "legg til mappe/side". :) Virker ihvertfall her.

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Hva er de forskjellige delene som går på ROM?

Ser noe er ke7 ennå.

I tillegg går batteriet spenstig raskt nedover.

Bumper denne. Batteriet synker som en stein, men det er jo skjermen som står for over 50% av batteribruken. Hva skjer?

batteri2.jpgbatteri1.jpg

Har ikke brukt WIFI i hele tatt, så er ikke noe D-link issue. Etter jeg flasha til KF3 fra KE 7 har batteriet vært helt katastrofe. Og hvorfor er det skjermen som er synderen, tilsynelatende? Med KF3 synker batteriet 10-12% om natten også, til tross for nada bruk da, og at JuiceDefender passer på at alt muffens er avslått. Ser for øvrig JuiceDefender selv også nedjusterer hvor mye den øker batteritiden min.

Med KE7 så holdt batteriet 2 dager med en god del bruk.

Prøv å oppgrader til KF3 og se om det hjelper. Hvis du ser på 'Aktiv' og 'Skjerm' på det ene skjermbildert så ser du at batteriet synker kraftig når du begynner å bruke telefonen en del. 16 timer er heller ikke så alt for galt med tanke på at jeg ser det fremdeles er grønt på batteriet. Eneste som er noe spesielt er det veldig kraftige fallet. Hva er lysstyrken stilt inn til? Kanskje stille den litt ned da jeg ser skjermen bruker mye av batteriet.

post-52039-0-05951500-1309415690_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kan man ikke velge egne meldingslyder?

Jo så klart:-)

Om du går under settings-->sound-->notification rintone så kan du endre der. Merk at du da endrer lyd på både sms og epost. For min del så velger jeg det jeg vil ha som epost lyd på denne måten, mens i smsprogrammet jeg bruker velger jeg en egen lyd til sms slik at jeg kan skille disse to.

Om du mener å legge til helt egne ringetoner og meldingsvarsler så kan du gjøre dette i "media/audio" mappen. Der finner du to mapper, notifications og ringtones, så er det bare å flytte over. Alternativt kan du søke i marked etter ringtones og du får mase programer med ringetoner og notifications.

Finner ikke media/audiomappe?

Lenke til kommentar

Det fungerte med nyeste firmware :)

Nå gjenstår det bare å prøve å få default homescreen til den midterste, så er jeg i mål.

Default homescreen hos meg blir den homescreenen jeg har oppe idêt jeg låser mobilen :)

Dvs har jeg oppe side 4 og låser mobilen, så åpnes side 4 når jeg tar av tastelåsen nestegang.

Bruker sjeldent midtknappen så bryr meg ikke om at den "velger" side 1 når man trykker på den.

Edit: Fant guide, men krever root... - Linky

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Prøv å oppgrader til KF3 og se om det hjelper. Hvis du ser på 'Aktiv' og 'Skjerm' på det ene skjermbildert så ser du at batteriet synker kraftig når du begynner å bruke telefonen en del. 16 timer er heller ikke så alt for galt med tanke på at jeg ser det fremdeles er grønt på batteriet. Eneste som er noe spesielt er det veldig kraftige fallet. Hva er lysstyrken stilt inn til? Kanskje stille den litt ned da jeg ser skjermen bruker mye av batteriet.

Det er kf3 jeg har. Og lysstyrken var stilt på det nest laveste. Da det skjermbildet er tatt har den i tillegg fått en liten klattlading som du ser på det lille oppsvinget mot slutten før det synker som en stein igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...