Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Hm jeg digger handcent egentlig mest pga popupgreia, og det at jeg kan customize det en del. Men jeg husker jeg hatet handcent i starten, gikk til go sms pro, likte ikke det spesielt, og gikk tilbake til default sms appen en gode to uker før jeg fikk sansen for handcent igjen.

Course, jeg er pissed for at jeg ikke vet hvordan jeg forandrer de grå delene der og det grønne god damn lynet...

Men jeg vet ikke om noen smsapp som lar meg fikse alt helt selv. Hadde hatt mest lyst på pur sort og hvit. Alt. Thats just me tho.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm jeg digger handcent egentlig mest pga popupgreia, og det at jeg kan customize det en del. Men jeg husker jeg hatet handcent i starten, gikk til go sms pro, likte ikke det spesielt, og gikk tilbake til default sms appen en gode to uker før jeg fikk sansen for handcent igjen.

Course, jeg er pissed for at jeg ikke vet hvordan jeg forandrer de grå delene der og det grønne god damn lynet...

Men jeg vet ikke om noen smsapp som lar meg fikse alt helt selv. Hadde hatt mest lyst på pur sort og hvit. Alt. Thats just me tho.

Jeg syntes SMS popup til GO SMS Pro var ganske kjekt, men den kom opp over WidgetLocker noen ganger, det er virkelig irriterende. Samt jeg kunne sikkert laget meg en themes til GO som gjorde den litt likt fargemessig til den medfølgende meldingsapplikasjonen. Så at Handcent hadde en theme som har helt sånn sort/hvitt.

Samt jeg vil ikke at menylinjen nederst skal vise GO Dialpad, GO Contact og GO SMS Pro, men heller slik det er: Telefon, Kontakt og Meldinger.

Jeg kommer direkte fra Symbian som jeg har brukt i 15 år og er helt vant til å vise mapper i meldingsapplikasjonen og ikke få alt trøkket sammen i en visning. Synes også det er litt merkelig at telefonappen viser innkommende meldinger i tillegg til telefonsamtaler. Det går an å filtrere, men ikke multiple choice(altså alt utenom meldinger).

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Aaaaaaaaaaaaaah du bruker Touchwiz! Det forandrer kanskje litt, jeg hater de fargeklattene der nede, så jeg bruker Launcherpro som gjør at jeg kan vise et lilla esel med tittelen ORDFØRER om jeg vil og fremdeles launche Handcent når jeg trykker på det.

Lenke til kommentar

Aaaaaaaaaaaaaah du bruker Touchwiz! Det forandrer kanskje litt, jeg hater de fargeklattene der nede, så jeg bruker Launcherpro som gjør at jeg kan vise et lilla esel med tittelen ORDFØRER om jeg vil og fremdeles launche Handcent når jeg trykker på det.

Har ikke kommet så langt ennå at jeg har begynt å eksperimentere mellom Launcher Pro, ADW Launcer EX og GO Launcher EX. Jeg tenkte å bruke mobiltelefonen slik den er en stund først.

Hvis man installerer en annen Launcher mister man da den rullegardingreia på systemlinja?

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Hvordan i himmelriket klarte du det? Har 9h 10m nå, og det ser sånn her ut right now:

SC20110629-203140.jpeg

Har vært på jobb for det meste, så har hatt den uten mobildata på, men har gått en del meldinger og litt internett i flekkene (hatt en sløv dag på jobb), så det høres merkelig ut at du er tom for strøm etter knappe 9.5 timer :| .

DJViking: ser den :) .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Det er en bug i den nyeste Facebook oppdateringen. News feeden står og refresher konstant og sluker batteriet. Eg gikk plutselig kjapt tom for batteri idag etter å ha såvidt brukt telefonen. Facebook var synderen.

Slai: Har du rootet siden du har fått skiftet font?

Endret av Kleivis
Lenke til kommentar

Hvordan i himmelriket klarte du det? Har 9h 10m nå, og det ser sånn her ut right now:

SC20110629-203140.jpeg

Har vært på jobb for det meste, så har hatt den uten mobildata på, men har gått en del meldinger og litt internett i flekkene (hatt en sløv dag på jobb), så det høres merkelig ut at du er tom for strøm etter knappe 9.5 timer :| .

DJViking: ser den :) .

samme sir jeg. har vært sånn i laang tid. derfor jeg måtte krype til korset å bruke nokia n8 på jobb,er n8 jeg har brukt,og galaxyen har ligget i lomma. så dvs 10timer standby omtrent og deretter død tlf. nokiaen har ikke brukt 20prosent engang enda den har vært i bruk. sjønne ingenting.

Det er en bug i den nyeste Facebook oppdateringen. News feeden står og refresher konstant og sluker batteriet. Eg gikk plutselig kjapt tom for batteri idag etter å ha såvidt brukt telefonen. Facebook var synderen.

Slai: Har du rootet siden du har fått skiftet font?

men skulle ikke da facebook stått som den største synderen av batteribruk da?

Lenke til kommentar

Noen fler enn meg som har opplevd at valg av sms temaer har forsvunnet siden oppdateringen via Kies (KE3) ?

Hadde tidligere "mono" som favoritt, men nå sitter jeg kun med original skinnet og intet valg om å endre dette. Vanvittig irriterenes!

Ok, svarer meg selv her via svar fra samsung support:

"Detta alternativ är dessvärre borttaget i den senaste uppdateringen,

KE7. Jag har vidarebefordrat sina synpunkter till berörd avdelning. "

...drit å dra! ;P

Ja det var slikkelig irriterende! Hadde jeg visst det så hadde jeg ikke oppdatert. Går det an å tilbakestille telefonen til den forrige versjonen?

S2 har den beste skjermen, med de beste fargene, og så presterer Samsung å bruke den blasse gul og blåfargen i meldingsoppsettet, det skulle jo ikke vært mulig. Jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke bakgrunnen er helt svart lenger heller, slik som den var på den første galaxyen, det var mye bedre, istedenfor den gråfargen, den fargen bruker jo strøm også for svingende! Savner også muligheten for å åpne hver melding i egen svart skjerm med hvit tekst sånn som på Galaxy S, hvor man kunne sveipe sideveis på skjermen for å bla forover eller bakover i meldingstråden. Hvor kan jeg sende mail for å klage?

Du kan flashe tilbake til forrige ROM ved å bruke Odin. Se guide på XDA.

Lenke til kommentar

Jau kleivis jeg har roota :)

Hvorfor bruker folk en facebookapp på en telefon som har såpass bra internett? Jeg har min lppwidget fordi den ser schtramm ut med gjennomsiktig skin og den suger lite strøm. Har på refresh hvert 15. min. Skal forresten nedgradere det til hver halvtime når jeg tenker meg om...

N8 er ganske bra på batterifronten ja, men min ligger og samler støv læl. Syntes ikke den var noe bedre enn sgs2en min der.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk en facebookapp på en telefon som har såpass bra internett? Jeg har min lppwidget fordi den ser schtramm ut med gjennomsiktig skin og den suger lite strøm. Har på refresh hvert 15. min. Skal forresten nedgradere det til hver halvtime når jeg tenker meg om...

N8 er ganske bra på batterifronten ja, men min ligger og samler støv læl. Syntes ikke den var noe bedre enn sgs2en min der.

hehe du ser jo på batteritiden min hvorfor jeg må ty til gamle mobilen.. surt at ikke batteriet holder en arbeidsdag på standby engang. må vel sende den inn å få nytt batteri,men det tar jo sikkert en måned å få den tilbake, dvs ferie uten telefon ;)

men nå har jeg selfølgelig rootet telefonen en gang, hva sir dem på det tro??

Lenke til kommentar

Har aktivert USB debugging

Ikke flashet insecure kernel, men hva gjør insecure kernel ?

er en firma mobil, så har ikke lyst til å gjøre alt for mye med den

Kernelen lar deg roote. Uten den, ingen root

Som olaha13 sier så må du ha insecure kernel for å få rootet. Når du har gjort det kan du flashe tilbake til stock kernel med Odin.

Guide jeg postet tidligere.

Var en på forumet som skrev en guide en del sider tilbake, men jeg kan prøve å gi deg en kort oppsummerings av denne.

1. Sørg for at alle drivere er installert og Kies avsluttet (gjerne avinstallert).

2. Last ned Odin.

3. Last ned nyeste ROM beregnet for norske telefoner (XWKF3 NEE) her.

4. Start Odin og trykk på PDA. Velg ROM'en du har lastet ned og pakket ut. Skal være en *.tar-fil.

5. Start telefonen i download mode. Skru den av og på igjen ved å holde inne Volume down + Home + Pwr. Koble telefonen til PC'en. En av ID:COM boksene skal nå lyse gult. Trykk start.

6. Når telefonen har startet på nytt kan du koble fra USB-kabelen.

Dersom du ønsker root fortsetter du videre.

7. Flash insecure kernel på samme måte som du flashet ROM'en. Du kan bruke denne.

8. Aktiver USB Debugging på telefonen etter at den har restartet dersom du ikke allerede har gjort det.

9. Last ned SuperOneClick her. Start programmet, koble til telefonen og trykk root.

9. Flash stock kernel på samme måte som tidligere. Passord er intratech@XDA.

hehe du ser jo på batteritiden min hvorfor jeg må ty til gamle mobilen.. surt at ikke batteriet holder en arbeidsdag på standby engang. må vel sende den inn å få nytt batteri,men det tar jo sikkert en måned å få den tilbake, dvs ferie uten telefon ;)

Bare flash tilbake til originalt med Odin. Se guide over :)

en time etter dette bildet gikk telefonen fri for strøm. brukt telefonen ca30min aktivt.post-205618-0-02158900-1309372106_thumb.jpg

Husker ikke om jeg har spurt om dette før, men hvilken ruter bruker du? Mange som sliter når de bruker D-Link, spesielt DIR-655.

Lenke til kommentar

Etter 9 1/2 time har jeg i dag igjen 63% batteri.

WiFi står kun på når jeg er i nærheten av et kjent trådløst nettverk (Y5 Battery saver/Tasker), men har stort sett stått på i dag

Skjermen har i dag stått på full brightness grunnet skarp sol

Samtaler sto for 20% av forbruket med 40 minutter

Har slått av 3g da dette sparer en del strøm siden jeg ikke bruker datatrafikk.

Normalt sett har jeg også en del Tasker regler som sørger for at WiFi er slått av mesteparten av tiden mens telefonen idler og slår WiFi på med jevne mellomrom for å hente ned oppdateringer.

Batteriet mitt er enda ganske nytt og har kun gjennomgått en 3-4 lade sykluser enda så vil nok nå full kapasitet snart, men ikke sett noe til ekstreme batteri tilstander så langt.

Men bruker dog VillainROM 1.4 som er KF2 basert akkurat nå. Men merket ikke noe på KF3 heller før jeg byttet.

Lenke til kommentar

N900, har du påskrudd alt av syncing og datanettverk og alt på når den er i standby? Jeg skrur av databruk mens jeg jobber via longpress på powervutton. Det sparer en del strøm. Men jeg har ikke fryst noen applikasjoner.

Lenke til kommentar

N900, har du påskrudd alt av syncing og datanettverk og alt på når den er i standby? Jeg skrur av databruk mens jeg jobber via longpress på powervutton. Det sparer en del strøm. Men jeg har ikke fryst noen applikasjoner.

datanettverk har vært på idag, men hadde det avskrudd en dag og det var ikke noe bedre. er uansett bare facebook som syncer.

Lenke til kommentar

jeg har hatt over 4 døgn med strøm på mobilen uten å lade flere ganger nå og det jeg har gjort er å skru av wifi, gps og mobil data (Use Packet Data)

når jeg har skrudd disse tingane på så har jeg strøm i ca 1 døgn

bluetooth har jeg aldri på, har ikke brukt for det.

et godt tips for de som trenger lengre strømlevetid ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Har aktivert USB debugging

Ikke flashet insecure kernel, men hva gjør insecure kernel ?

er en firma mobil, så har ikke lyst til å gjøre alt for mye med den

Kernelen lar deg roote. Uten den, ingen root

Som olaha13 sier så må du ha insecure kernel for å få rootet. Når du har gjort det kan du flashe tilbake til stock kernel med Odin.

Guide jeg postet tidligere.

Var en på forumet som skrev en guide en del sider tilbake, men jeg kan prøve å gi deg en kort oppsummerings av denne.

1. Sørg for at alle drivere er installert og Kies avsluttet (gjerne avinstallert).

2. Last ned Odin.

3. Last ned nyeste ROM beregnet for norske telefoner (XWKF3 NEE) her.

4. Start Odin og trykk på PDA. Velg ROM'en du har lastet ned og pakket ut. Skal være en *.tar-fil.

5. Start telefonen i download mode. Skru den av og på igjen ved å holde inne Volume down + Home + Pwr. Koble telefonen til PC'en. En av ID:COM boksene skal nå lyse gult. Trykk start.

6. Når telefonen har startet på nytt kan du koble fra USB-kabelen.

Dersom du ønsker root fortsetter du videre.

7. Flash insecure kernel på samme måte som du flashet ROM'en. Du kan bruke denne.

8. Aktiver USB Debugging på telefonen etter at den har restartet dersom du ikke allerede har gjort det.

9. Last ned SuperOneClick her. Start programmet, koble til telefonen og trykk root.

9. Flash stock kernel på samme måte som tidligere. Passord er intratech@XDA.

Bare flash tilbake til originalt med Odin. Se guide over :)

en time etter dette bildet gikk telefonen fri for strøm. brukt telefonen ca30min aktivt.post-205618-0-02158900-1309372106_thumb.jpg

Husker ikke om jeg har spurt om dette før, men hvilken ruter bruker du? Mange som sliter når de bruker D-Link, spesielt DIR-655.

batteribruket er slik når jeg er på jobb, dvs med wifi avskrudd.. men hjemme har jeg et zykel modem.

jeg flashet tilbake til ke2 og oppdaterte via kies til kf3 eller no, dvs at den er som original nu da??

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...