Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke med alle roms du mister, men tror du gjør det med de offisielle.

 

Ok. Lurte fordi jeg aldri har gjort dette før. Har også spurt samsung om problem.

Ellers er det amatørmessig av verksted å legge inn en rom som ikke kan oppdateres.

Endret av UUnreal
Lenke til kommentar

Nå er jeg forvirret.

Igjen.

 

Finner masse slike themes med notification bars jeg liker, men alle sier jo at de krever "T-Mobile Theme Engine" noe...og noe slikt finner jeg ikke!?!?

 

Disse themene er for CM7 (CyanogenMod). CM7 er vel et stykke unna å være klar for daglig bruk på SGS2

Lenke til kommentar

Så alt av meldinger, kontakter, bilder, musikk, apps. Alt blir værende? :)

Samt rekkefølgen man har satt opp på vinduer?

 

Alt blir som det var. Oppdaterte nettopp fra KE* til KF3 via Kies og mistet ingenting bortsett fra root.

 

Apps man har installert på /system blir slettet, da denne overskrives. Hvis du ikke har root, og ikke har spesifikt valgt å innstallere apps der selv, har du ingenting å bekymre deg for.

Lenke til kommentar

Så alt av meldinger, kontakter, bilder, musikk, apps. Alt blir værende? :)

Samt rekkefølgen man har satt opp på vinduer?

 

Alt blir som det var. Oppdaterte nettopp fra KE* til KF3 via Kies og mistet ingenting bortsett fra root.

 

Apps man har installert på /system blir slettet, da denne overskrives. Hvis du ikke har root, og ikke har spesifikt valgt å innstallere apps der selv, har du ingenting å bekymre deg for.

 

Får som sagt ikke oppdatere via kies. :)

Lenke til kommentar

 

Får som sagt ikke oppdatere via kies. :)

 

Så lenge du ikke huker av for Re-partition i Odin, vil du ikke miste noe annet enn det samme som ved å oppdatere via Kies.

 

Hvis du vil være helt på den sikre siden, laster du need Titanium Backup og SMS Backup+ for å ta vare på alt av innstillinger og sms/ringelogger. (Titanium backup krever root)

Lenke til kommentar

Samsung har oppdatert meg om saken nå også. Den var inne på service i 4 uker. De klarte å legge inn feil firmware. Så da må den inn på service igjen via offisielle kilder. Bare så dere vet. :)

 

Jeg hadde som sagt samme fw som deg etter service, men tok meg bryet å legge inn selv via Odin. Det virker som det var det som skulle til for å få Kies til å gjenkjenne telefonen min. Får etter oppgraderingen beskjed i Kies om at jeg har siste versjon av fw, sammenlignet med tidligere hvor beskjeden var 'This version of the device cannot be updated'.

 

Greit å nevne, iom at det fort tar minimum et par uker å få telefonen tilbake fra service.

Lenke til kommentar

Enig med Sveen!

Med mindre du ikke behersker enkle pek-og-klikk operasjoner på en pc, så er dette noe du fikser veldig enkelt selv :)

Bruk google for alt det er verdt og finn informasjonen du trenger. Mye hjelp å få i denne tråden også, og det er skrevet flere innlegg som forklarer deg akkurat hvordan dette skal gjøres.

Lenke til kommentar

Enig med Sveen!

Med mindre du ikke behersker enkle pek-og-klikk operasjoner på en pc, så er dette noe du fikser veldig enkelt selv :)

Bruk google for alt det er verdt og finn informasjonen du trenger. Mye hjelp å få i denne tråden også, og det er skrevet flere innlegg som forklarer deg akkurat hvordan dette skal gjøres.

 

Snakket med de jeg kjøpte telefonen hos. De sier den må på service. Kan nok til å fikse med selv, men den er på nedbetaling og fikler jeg med selv så ryker vel alt av garantier?

 

Da blir det rep 2 av 3. Skjer det noe med telefonen en gang til har jeg krav på ny telefon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...