Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om Galaxy S2 har engelske ord i varsellinjen når du har satt telefonspråket til norsk? Var iallefall slik med min Galaxy S. For eksempel stod det *Auto rotation* istedet for auto rotasjon.

 

Og når du starter telefonen så står det *media scanner running*. Er dette blitt endret i S2? Er alt på norsk nå eller er det fortsatt deler som står på engelsk?

 

 

Lenke til kommentar

3. Flash XWKF3 Stock Kernel med Odin.

Hvor kan jeg finne den?

 

http://www.multiupload.com/27Q9LQEB94

Fra Intratech sin tråd på XDA

 

Hadde tenkt å gå løs på denne oppdateringen her nå, men kom på i siste liten at jeg har modifisert diverse filer i Android OS for å få egne iconer i statusbaren, screen off osv, og jeg mister vel alt dette dersom jeg legger inn ny rom?

 

Det vil forsvinne ja.

Lenke til kommentar

Hvorfor XWKF3 firmware istedenfor noen nyere?

Fordi KF3 (NEE) er nyeste utgave beregnet for norske telefoner. Jeg har også brukt EU-versjonen uten problemer. Har du imidlertid lyst til å eksprimentere er det jo bare å kjøre på. Så lenge du flasher riktig, så vil du uansett ikke ødelegge noe annet enn kanskje dataen du har lagret på telefonen.

 

Noen som vet åssen oppdatering dette er? Fikk den etter telefon var på verksted.

 

Finner veldig lite informasjon om den på internet.

Du har XWKDG, noe som hører ut som den aller første ROM'en.

XW: Regionskode

KD: (År)/Måned (D er nok april)

G: Løpetall

 

Vil anbefale deg å oppdatere til XWKF3 med Odin eller Kies.

Lenke til kommentar

Hvorfor XWKF3 firmware istedenfor noen nyere?

Fordi KF3 (NEE) er nyeste utgave beregnet for norske telefoner. Jeg har også brukt EU-versjonen uten problemer. Har du imidlertid lyst til å eksprimentere er det jo bare å kjøre på. Så lenge du flasher riktig, så vil du uansett ikke ødelegge noe annet enn kanskje dataen du har lagret på telefonen.

 

Noen som vet åssen oppdatering dette er? Fikk den etter telefon var på verksted.

 

Finner veldig lite informasjon om den på internet.

Du har XWKDG, noe som hører ut som den aller første ROM'en.

XW: Regionskode

KD: (År)/Måned (D er nok april)

G: Løpetall

 

Vil anbefale deg å oppdatere til XWKF3 med Odin eller Kies.

 

Kies finner ingen oppdateringer. Så får ikke oppdatert telefon.

Lenke til kommentar

Noen som vet åssen oppdatering dette er? Fikk den etter telefon var på verksted.

 

Finner veldig lite informasjon om den på internet.

 

Hadde nøyaktig samme fw versjon som deg, og fikk melding i Kies at denne versjonen ikke kunne oppdateres. Oppgraderte derfor manuelt via Odin i går uten noen som helst form for komplikasjoner.

 


  •  
  • Last først ned CheckFusDownloader (gui) fra her
  • Kjør programmet, Phone: GT-I9100, Region: Nordic Countries
    CheckFusDownloader.PNG
  • Klikk deretter Check firmware og deretter Dowload this firmware.
  • Pakk ut fila til et sted på disken din
  • Følg deretter oppskriften til Intratech (avsnittet Flashing firware with Odin en del avsnitt ned i førsteposten).

Lykke til!

Lenke til kommentar

Noen som vet åssen oppdatering dette er? Fikk den etter telefon var på verksted.

 

Finner veldig lite informasjon om den på internet.

 

Hadde nøyaktig samme fw versjon som deg, og fikk melding i Kies at denne versjonen ikke kunne oppdateres. Oppgraderte derfor manuelt via Odin i går uten noen som helst form for komplikasjoner.

 


  •  
  • Last først ned CheckFusDownloader (gui) fra her
  • Kjør programmet, Phone: GT-I9100, Region: Nordic Countries
    CheckFusDownloader.PNG
  • Klikk deretter Check firmware og deretter Dowload this firmware.
  • Pakk ut fila til et sted på disken din
  • Følg deretter oppskriften til Intratech (avsnittet Flashing firware with Odin en del avsnitt ned i førsteposten).

Lykke til!

 

Må vel få testet. Irriterer at samsung ikke har en offisiell løsning for dette.

Lenke til kommentar

Må vel få testet. Irriterer at samsung ikke har en offisiell løsning for dette.

De har det. Den heter Kies, men er dessverre veldig dårlig. Odin fungerer imidlertid veldig fint, så bare løast ned ROM'en og følg guiden så går nok alt smertefritt og du blir Odinfan du også :)

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Må vel få testet. Irriterer at samsung ikke har en offisiell løsning for dette.

De har det. Den heter Kies, men er dessverre veldig dårlig. Odin fungerer imidlertid veldig fint, så bare løast ned ROM'en og følg guiden så går nok alt smertefritt og du blir Odinfan du også :)

 

Dumt spm, men når man oppdaterer rom. Hva mister man av data? Er det som factory reset?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...