Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste som jeg har lastet ned er Dropbox

Muligens noe ble lastet ned da jeg sjekket software update.. hmm

 

Er ikke noe ekspert på dette området, for å være ærlig..

 

Om du bruker Wifi så bør du sjekke at den eller de routerne du bruker ikke er D-link eller et annet merke jeg ikke husker i farten, da disse sluker strøm som en følge av en bug i Android. Jeg opplever mangedoblet forbruk dersom jeg er koblet til min D-link-router kontra en Jensen...

Lenke til kommentar

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få batteriet til å vare litt lenger? Telefonen varer ofte ikke en hel dag ved normalt bruk!

  • Oppdater til nyeste firmware (KE7 eller KF3).
  • Bytte ruter hvis du bruker D-Link.
  • Fryse applikasjoner du ikke bruker med Titanium Backup Pro (krever root).

Endret av Sveen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdater til nyeste firmware ved bruke Kies. KF3 skal ligge ute der nå. Har du en D-Link ruter bør du vurdere å bytte ut denne dersom oppdatering av firmware ikke hjelper.

 

 

Det er samme, gamle triste forbruket på ny FW også dessverre. Mulig det blir rettet av G med 2.3.4, men dette er ikke noe spesifikt Samsung-problem.

Lenke til kommentar

Ny applikasjon som er kjekt å ha til Galaxy S II!

 

Hver gang jeg får en telefon eller ny tekstmelding, så blinker blitsen. Passer ypperlig om du er i omgivelser med høy lyd fra før. Har testet denne ut selv, og kommer ikke til å gå bort fra den:

 

post-227811-0-35333300-1309177617_thumb.jpg

 

https://market.android.com/details?id=com.rrsllc.flashlightAlerts&rdid=com.rrsllc.flashlightAlerts&rdot=1&pli=1

Endret av KjellGu
Lenke til kommentar

Jeg har D-link, men mitt tilfelle er at den sluker strøm mens den bare ligger og jeg ikke bruker den. wifi er ikke på.

 

Hvordan bruker jeg "Kies" ? og hva er det for noe? sikkert et dumt spm. :roll:

 

Ja, den vil fortsette å sluke strøm til den blir skrudd av og på igjen er mitt inntrykk. Jeg restarter telefonen hver gang jeg har brukt wifi hjemme. Har dog ingen statistiske data på at dette skjer, men inntrykket av at det er dette som er problemet er sterkt...

 

Ang. screenshot så skal jeg se om jeg ikke får fikset dette i kveld, kan sette på W-lan når jeg kommer hjem, så vil det vises ganske greit på grafen om ting er som tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg har D-link, men mitt tilfelle er at den sluker strøm mens den bare ligger og jeg ikke bruker den. wifi er ikke på.

 

Hvordan bruker jeg "Kies" ? og hva er det for noe? sikkert et dumt spm. :roll:

 

Ja, den vil fortsette å sluke strøm til den blir skrudd av og på igjen er mitt inntrykk. Jeg restarter telefonen hver gang jeg har brukt wifi hjemme. Har dog ingen statistiske data på at dette skjer, men inntrykket av at det er dette som er problemet er sterkt...

 

Ang. screenshot så skal jeg se om jeg ikke får fikset dette i kveld, kan sette på W-lan når jeg kommer hjem, så vil det vises ganske greit på grafen om ting er som tidligere.

 

Jeg skal prøve å restarte telefonen jeg også og se om det blir forandring

Lenke til kommentar

Har nettopp oppdatert til KF3 via Kies. Det gikk lekende lett, og alle data ble beholdt.

Har forøvrig vært relativt fornøyd med batterikapasiteten. Den holder en dag med en del bruk og ca. 3timers onscreen time.

 

MEN, i forhold til iPhone4 er batteritiden skremmende dårlig. Et eksempel:

Jeg ble med pappa opp på hytta i helgen for å hjelpe til med noe påbygging. Vi ladet begge telefonene våre på forhånd. Avreise var fredag klokka 18.30. Batteriene våre var da 100%.

Brukte mobilen en halvtimes tid på reisen oppover, men dette var lett bruk.

Etter noen timers tid satte jeg på flymodus og slik ble telefonen liggende under hele oppholdet. Tok noen bilder med skjermen på i ca. 20min. Det var alt.

Telefonen lå altså i flymodus, og ble overhodet ikke brukt bortsett fra det jeg har nevnt.

Vi kom hjem på søndag klokken 19, og da var batteriet mitt på stusselige 1%.

Min fars iphone lå IKKE i flymodus i det hele tatt, og det var utrolig svak dekning under hele oppholdet på hytta.

Batteristatus ved hjemkomst; 65%

 

Altså, der iPhonen har holdt tilkobling til nettet (med veldig svakt signal) har den omtrent ikke brukt batteri mens den har ligget i dvale.

Min android/galaxy s2 telefon har omtrent brukt opp hele batteriet uten å ha gjort noe fornuftig i det hele tatt.

Jeg har ingen programmer som ikke lukkes og forbruker cpu, og awake grafene viser ingen aktivitet når telefonen er i dvale.

Alikevel forbruker telefonen godt med strøm når den ikke er i bruk i forhold til iphone!

 

-Skal sies at jeg er greit fornøyd med batteriet når telefonen blir brukt aktivt. Ikke noe problem å lade hver natt. Men ved hytteturer og slikt, så er det er STOR fordel om batteriet varer noen dager uten at telefonen blir brukt til annet enn noen få sms eller samtaler.

Min erfaring er altså at Android ikke er optimalisert godt nok med tanke på batteribruk, mens apple har fått god dreis på dette. Antakeligvis på grunn av litt fastere rammer i OS'et og for programutviklere.

 

-Alikevel vil jeg ikke ha noen iPhone med det første. Jeg heier på Google og deres mobilOS Android, og håper at fremtidige oppdateringer kan optimalisere OS'et bedre!

Synes forøvrig at de kunne pushet ut oppdateringer raskere enn hva de faktisk gjør, windows og linux distroer får stadige oppdateringer, mens vi forbrukere blir avspist med oppdateringer en gang i året når det gjelder mobilOS'er. Det er for dårlig!!

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

http://www.samsungapps.com/about/onPc.as

 

Last ned og installer programmet, koble til telefonen med usb-kabelen, sjekk for oppdateringer. Ingen data vil bli slettet.

 

Det ble installert noe ja, så får se om det hjalp :)

Hvilken versjon er det du nå har installert? Skriv inn *#1234# i Dialer'en, og post det du får opp her.

 

PDA: I9100XWKF3

Phone: I9100XXKE7

CSC: I9100OXXKF1

Build Info: Thu Jan 9 18:16:44 KST 2011

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...