Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger litt hjelp her, er selv ny med androide og etter at jeg overførte alt av tlf nr til samsungen så trenger jeg å redigere alle sammen for å få dem rett igjen siden navnene ble forandret.

Er det noen grei måte å gjøre dette på, slik at jeg slipper å sitte å gjøre dette fra telefonen?

Om du har syncet kontaktene med Google, kan du redigere de fra Gmail.

Lenke til kommentar

Hvis noen ønsker å bli kvitt den gule trekanten ved oppstart og / eller nullstille telleren for custom firmware kan jeg anbefale en jig fra Mark Beyerl.

Har mottatt min kjøpt på ebay og den fungerte helt fint.

Jeg har en slik mottatt en tilsvarende USB Jig fra ebay, men har enda ikke flashet telefonen, derfor har jeg ikke testet den enda.

Er det slik at jeg bare setter denne i en avskrudd telefon, venter noen sekunder, og så ordner det seg selv, eller kommer det opp en meny med forskjellige valg?

Lenke til kommentar

Google kalender sier at i dag er det "St. John's Eve"... Hva i all verden er det? Er jo Sankthansaften dag...

Er det mulig å rette på dette? At kalenderen får riktige norske merke- og helligdager?

Edit: Ikke et SGS2 problem. Løste problemet med å bytte ut kalenderen "Norwegian Holidays" med kalenderen "Høytider i Norge".

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Hvis noen ønsker å bli kvitt den gule trekanten ved oppstart og / eller nullstille telleren for custom firmware kan jeg anbefale en jig fra Mark Beyerl.

Jeg har en slik mottatt en tilsvarende USB Jig fra ebay, men har enda ikke flashet telefonen, derfor har jeg ikke testet den enda.

Er det slik at jeg bare setter denne i en avskrudd telefon, venter noen sekunder, og så ordner det seg selv, eller kommer det opp en meny med forskjellige valg?

Stemmer, du setter den i en avskrudd mobil. Da kommer download modusen opp automatisk samt at telleren og den gule trekanten blir automatisk nullstilt. Derfra kan man enten starte opplasting av firmware eller bare skru av mobilen.

Kjekk liten sak å ha liggende, sånn i tilfelle..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Får automatisk kopi av alle mailer fra Lotus Notes inn på gmail. Bruker telefonens E-post "app" og har satt "gmail" app sin innaktiv. Problemet er når jeg får vedlegg. Det kommer frem en binders, men når jeg leser e-mailen står det bare _(see attached file: "Også navnet". Så starter tilsynelatende nedlastingen, men den står uforandret på 0 mb og % og kommer ikke opp i "nedlastinger". Gmail sin "app" fungerer optimalt, vedlegget kommer opp fysisk og kan trykkes på og kommer raskt opp.

Har flere samme problemet?

Hva har jeg gjort galt ?

Har valgt E-post programmet fordi den har widget og teller.

Lenke til kommentar

Jeg skal bestille meg case til mobilen var er lurest å bestille? Hard case eller Silikon case?

Er vel ikke noe fasit der. Personlig liker jeg best litt glatte telefoner som enkelt går opp og ned fra lomma, altså hardcase.

Lenke til kommentar

Noen som vet om en Exchange klient til denne mobiltelefonen? Det er viktig at den holder seg unna min Google kalender og kontaktliste.

Har sett på 2 forskjellige epostprogrammer som støtter exchange:

• K-9 Mail
  • Enhanced Email

Det siste koster litt penger (50kr), men ser ut til å ha et større sett med funksjonalitet og støtter MS Exchange 2010 noe K-9 ikke gjør.

Roadsync er et alternativ også. Gratis testversjon

Lenke til kommentar

Men altså, hvorfor vises kontaktbildene i så utrolig dårlig kvalitet? Kanskje en filleting å irritere seg over, men det er vel ingen grunn til at det skal være slik. Selv om bildene blir lastet inn i høy oppløsning og uten jpeg-artifakter, er bildet stygt og bærer preg av høy komprimering, en ser det tydelig på de "store" bildene når en kontakt ringer. Er det ingenting å gjøre noe med?

Lenke til kommentar

Men altså, hvorfor vises kontaktbildene i så utrolig dårlig kvalitet? Kanskje en filleting å irritere seg over, men det er vel ingen grunn til at det skal være slik. Selv om bildene blir lastet inn i høy oppløsning og uten jpeg-artifakter, er bildet stygt og bærer preg av høy komprimering, en ser det tydelig på de "store" bildene når en kontakt ringer. Er det ingenting å gjøre noe med?

Full Screen Caller ID kan være programmet som fikser "problemet" for deg.. Det er sikkert også en god grunn til at det er slik fra Samsung sin side. F.eks for å redusere størrelsen ved sending av kontakter til andre, synkronisering osv osv..

Lenke til kommentar

Hvor finner man telleren for custom firmware?

Lenke til kommentar

Fastburst camera det er en app men oppløsningen på bildene blir ikke så bra..

Sjekk på innstillinger på kamera på tlf det en bildemodus som heter action modus den tar mange bilder av noe i bevegelse..i samme bilde.:)

Hva med Pro HDR Camera...

takk for svar begge to

så denne funker som det jeg er ute etter viking?

ser den koster penger,så tenkte å høre om du har prøvd den først?

Lenke til kommentar

Sjekk på innstillinger på kamera på tlf det en bildemodus som heter action modus den tar mange bilder av noe i bevegelse..i samme bilde.:)

takk for svar begge to

Fastburst camera er gratis på samsung apps:)

Lenke til kommentar

takk for svar begge to

Har ikke prøvd det selv, men hva jeg har lest om det ser det ut til å være mer funksjonsrikt enn det standard kamera som følger med. Samt det eneste profesjonelle kamera applikasjonen jeg har funnet på Android market.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...