Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Takk for det :) Men altså.. uhm.. det er jo ørten forskjellige. Skjønner at nederst er nyest, men dere har jo snakket mye om KE7 tidligere i tråden, men ZSKF1 ser jo ut til å være nyest? Er det denne en bør bruke?

Og hva er forskjellen på linkene merket "ZSKF1 Stock Kernel" og og "ZSKF1"?

ZSKF1 er ROMen, mens ZSKF1 stock kernel er kernelen, altså den delen av OSet du ikke ser, som gjør at alt virker. Du må ikke flashe kernel, men om du gjør det, så får du antageligvis mer batteriliv, osv.

Jeg vet desverre ikke hva forskjellen på KE7 og ZSKF1 er. Bruker selv KE7 forløpig. Flasher vel til ZSKF1 senere idag.

Då får eg sikkert min MHL kabel i dag også. Kjøpte HDMI kabel i går, 2m for 200kr :thumbup:

Blir herlich å sjå Game Of Thrones i HD på Tvén :D

kan den brukes til vanlig tv også, eller må jeg ha en egen kabel til det?

Du trenger bare MHL kabelen, og en HDMI kabel, så kobler du deg til TV/monitor eller prosjektor med en HDMI inngang :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det :) Men altså.. uhm.. det er jo ørten forskjellige. Skjønner at nederst er nyest, men dere har jo snakket mye om KE7 tidligere i tråden, men ZSKF1 ser jo ut til å være nyest? Er det denne en bør bruke?

Og hva er forskjellen på linkene merket "ZSKF1 Stock Kernel" og og "ZSKF1"?

ZSKF1 er ROMen, mens ZSKF1 stock kernel er kernelen, altså den delen av OSet du ikke ser, som gjør at alt virker. Du må ikke flashe kernel, men om du gjør det, så får du antageligvis mer batteriliv, osv.

Jeg vet desverre ikke hva forskjellen på KE7 og ZSKF1 er. Bruker selv KE7 forløpig. Flasher vel til ZSKF1 senere idag.

Så om en vil flashe for å nettopp få bedre batteritid, så bruker en begge? Eller?

Lenke til kommentar

Så om en vil flashe for å nettopp få bedre batteritid, så bruker en begge? Eller?

Som jeg sa, så er jeg usikker på hva forskjellen på KE7 og ZSKF1, men batteritiden skal ha blitt bedre med KE7. Uansett så er det bare å flashe, om batteriet blir dårligere, flasher du tilbake. Det skal ikke skape noen problemer.

Lenke til kommentar

Som jeg sa, så er jeg usikker på hva forskjellen på KE7 og ZSKF1, men batteritiden skal ha blitt bedre med KE7. Uansett så er det bare å flashe, om batteriet blir dårligere, flasher du tilbake. Det skal ikke skape noen problemer.

Åj sorry, jeg uttrykte meg uklart, med "begge" mente jeg både "ZSKF1" og "ZSKF1 Stock kernel" - ikke ke7/kf1.

Sorry om jeg er treg :)

Lenke til kommentar

Går det fortere å lade mobilen med usb koblet til pc enn vanlig strømkontakt?

Når jeg lader mobilen med strømkontakten så virker det som den aldri blir 100% ladet, mens på pcen virker det som mobilen blir ladet raskere.

Er dette tilfelle eller er lader begge like fort?

Det skal gå raskere å lade fra veggen.

Mine tider (0 - 100%) i følge battery monitor:

AC : 3h40m (avg.)

USB : 5h37m (avg.)

Bruker forresten ikke den laderen som fulgte med på AC. Min gir 5W, den originale gir 3,5W.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Åj sorry, jeg uttrykte meg uklart, med "begge" mente jeg både "ZSKF1" og "ZSKF1 Stock kernel" - ikke ke7/kf1.

Er nok heller jeg som utrykte meg uklart, mente at du bør flashe både kernel og ROM.

edit:

Som sagt tidligere. Når du skal flashe noe med Odin, så må alt av kies programmer være avsluttet. Før du åpner Odin, så går du i oppgavebehandling(ctrl+shift+esc/ctrl+alt+del), så videre til prosesser og stenger alt som heter noe med kies. Skal være 3 prosessor om jeg ikke tar helt feil

Endret av Byxxi
Lenke til kommentar

Er nok heller jeg som utrykte meg uklart, mente at du bør flashe både kernel og ROM.

edit:

Som sagt tidligere. Når du skal flashe noe med Odin, så må alt av kies programmer være avsluttet. Før du åpner Odin, så går du i oppgavebehandling(ctrl+shift+esc/ctrl+alt+del), så videre til prosesser og stenger alt som heter noe med kies. Skal være 3 prosessor om jeg ikke tar helt feil

Legger en inn disse to filene da i to omganger I Odin (i tilfelle: hvilken først?), eller skal de samtidig inn? Begge under "PDA"? Eller hvordan henger det sammen?

Lenke til kommentar

Legger en inn disse to filene da i to omganger I Odin (i tilfelle: hvilken først?), eller skal de samtidig inn? Begge under "PDA"? Eller hvordan henger det sammen?

En om gangen, og begge skal flashes som PDA. Rekkefølge skal ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar

Hei!

Opplever noe merkelig her: Fikk idag et 16 gig sd-kort(lexar). Min Galaxy S2 gjenkjenner ikke kortet('utilgjengelig'). Satt så det samme kortet inn i min samboers mobil som er en Xperia Arc...og der ble det oppdaget.

Så putter jeg hennes kort inn i min, og VIPS...min galaxy gjenkjenner dette.

Er det noen som vet hva dette kan skyldes?

(edit: jeg har gjort dette fram og tilbake noen ganger, så det skyldes ikke feil isetting eller lignende)

På forhånd takk! :)

Endret av son_rik
Lenke til kommentar

Hei!

Opplever noe merkelig her: Fikk idag et 16 gig sd-kort(lexar). Min Galaxy S2 gjenkjenner ikke kortet('utilgjengelig'). Satt så det samme kortet inn i min samboers mobil som er en Xperia Arc...og der ble det oppdaget.

Så putter jeg hennes kort inn i min, og VIPS...min galaxy gjenkjenner dette.

Er det noen som vet hva dette kan skyldes?

(edit: jeg har gjort dette fram og tilbake noen ganger, så det skyldes ikke feil isetting eller lignende)

På forhånd takk! :)

Har du sjekket hvilket format minnekortene er formatert til? Vet ikke hvorfor du har dette problemet, da jeg ikke har noe minnekort å sjekke dette med, men det kan hende det må formateres til fat32 eller ntfs. Sjekk hvilken type samboeren ditt sitt minnekort er formatert til, og formater ditt til det samme.

Lenke til kommentar

Hvis noen trenger en case kan jeg sterkt anbefale denne. Fikk denne ifra Sør-korea idag, drøy uke etter at jeg har bestilt, for en drøy 50 lapp.

Egentlig bestilte jeg mest for beskyttelsens skyld, men den casen i svart gjorde faen meg mobilen kulere etter min mening.

Lenke til kommentar

En om gangen, og begge skal flashes som PDA. Rekkefølge skal ikke ha noe å si.

Takk for hjelp, ser ut til at det fungerte fint :) Nå med denne og at jeg har bytta ut d-linkrouter, så kanskje jeg ikke trenger lade to ganger i døgnet mer :)

Lenke til kommentar

Jeg har en iPhone 3GS og har i dag kjøpt Samsung SII.

Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan få flyttet over kontaktlista og musikken min fra den ene til den andre?

På iPhone er det micro-SIMkort, og på Samsungen "vanli" kort.

Kan Google brukes eller?

Takknemlig for svar.

Endret av Bjarnoy
Lenke til kommentar

Jeg har en iPhone 3GS og har i dag kjøpt Samsung SII.

Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan få flyttet over kontaktlista og musikken min fra den ene til den andre?

På iPhone er det micro-SIMkort, og på Samsungen "vanli" kort.

Kan Google brukes eller?

Takknemlig for svar.

Regner med at du har iPhone 4 hvis den har micro-sim? :) Ja, har du Gmail? Isåfall kan du synkronisere kontaktene fra iPhone til Gmail. Når du da logger inn på Gmail acounten din på S2 blir kontaktene automatisk lagt inn.

Følg denne guiden :)

Lenke til kommentar

Har et litt irriterende (ikke så rent lite heller" problem med kalender synkronisert med exchange på telefonen. På min gamle HTC Hero var det ikke noe problem å endre oppføringer jeg la til i outlook. På Galaxy S2 kan jeg kun endre oppføringer jeg har lagt til via telefonen, men ikke via outlook. Hvis jeg f.eks. legger inn en oppføring i outlook får jeg ikke opp "edit" når jeg trykker på menyknappen inne i oppføringen på telefonen. Legger jeg den derimot inn i kalenderen på telefonen, får jeg "edit" valget.

Noen andre som har erfart dette eller har noen tips til hvordan det kan løses? Er ganske avhengig av å kunne redigere kalenderen uavhengig om oppføringen er lagt til via outlook eller mobilen.

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...