Nilsido Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Litt op: Hva er forskjellen av micro sd og micro sdhc kort? Hvilket anbefaler dere til sgs II? Trenger ikke høyere enn 16 gb. Hadde vært fint med linker til butikker som selger det. Jeg trenger også case. Hvilke anbefaler dere og hvor kan jeg kjøpte det. Hadde vært fint om det hadde vært på samme plass som minnekort siden da slipper jeg å betale frakt 2 steder. Edit: så litt på denne. Hva menere dere? Var jo ganske billig. Endret 12. juni 2011 av Nilsido Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Micro SD < 4gb Micro SDHC > 4gb Det er bare kapasiteten som bestemmer, "HC" står for high capacity. Mange steder på nettet brukes MicroSD om alt, også det som egentlig er SDHC. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Litt op: Hva er forskjellen av micro sd og micro sdhc kort? Hvilket anbefaler dere til sgs II? Trenger ikke høyere enn 16 gb. Hadde vært fint med linker til butikker som selger det. Jeg trenger også case. Hvilke anbefaler dere og hvor kan jeg kjøpte det. Hadde vært fint om det hadde vært på samme plass som minnekort siden da slipper jeg å betale frakt 2 steder. Edit: så litt på denne. Hva menere dere? Var jo ganske billig. Har kjøpt akkurat det samme minnekortet til min SGS2? Ville gå for Lexar 32GB Class 10, men får heller se når det kommer flere Class 10 kort etter hvert. Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Litt op: Hva er forskjellen av micro sd og micro sdhc kort? Hvilket anbefaler dere til sgs II? Trenger ikke høyere enn 16 gb. Hadde vært fint med linker til butikker som selger det. Jeg trenger også case. Hvilke anbefaler dere og hvor kan jeg kjøpte det. Hadde vært fint om det hadde vært på samme plass som minnekort siden da slipper jeg å betale frakt 2 steder. Edit: så litt på denne. Hva menere dere? Var jo ganske billig. SD-HighCapacity er nyere enn vanlig micro SD, og fås i større størrelser. Det lexar så fint ut! Syns selv at man minst bør ha klasse 6 kort! Selv bestilt lexar 32GB (class 10)! Edit: Ser det kom meg to i forkjøpet! Hehe.. Endret 12. juni 2011 av beverpower Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Finnes det flere versjoner av KE7? Jeg vet jeg har KE7 men jeg aner ikke hvorvidt det er snakk om kernel eller FW eller hvilken KE7versjon jeg har kontra burde ha. Hva er de optimale versjonene av Kernel og FW for tiden? Regner med hvis jeg får den infoen kan jeg sjekke på About Phone på telefonen hvorvidt jeg matcher det eller ei? Beste ROM: XWKE7 EU Beste kernel: ZSKE7 Du kan se hva du har under kernel version og build number på Settings -> About phone. Allright jeg har GINGERBREAD.XWKE7 som build number, så det burde vel være allright, står ikke noe om EU da, vet ikke om det har noe å si? Kernel har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725 root@DELL103 #2 DVS at jeg burde bare fikse meg en ny kernel (ZSKE7? har hørt noe snakk om KE8?) men la ROMen være? Lenke til kommentar
maldonhavsalt Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Litt op: Hva er forskjellen av micro sd og micro sdhc kort? Hvilket anbefaler dere til sgs II? Trenger ikke høyere enn 16 gb. Hadde vært fint med linker til butikker som selger det. Jeg trenger også case. Hvilke anbefaler dere og hvor kan jeg kjøpte det. Hadde vært fint om det hadde vært på samme plass som minnekort siden da slipper jeg å betale frakt 2 steder. Edit: så litt på denne. Hva menere dere? Var jo ganske billig. Jeg har kjøpt dette orginale caset: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0050N42QU/?tag=5336653508-21 Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Teit spørsmål, men å bricke telefonen betyr å øydelege den på ein eller anna måte? Så usb-jig har ingenting med denne brickinga å gjere, men sjølve flashe-prosessen? Om du bricker den, så "fryser" du telefonen. Den blir i verste tilfelle en brevvekt. usb-jigen kan i de fleste tilfeller unbricke telefonen, men er du uheldig så hjelper ikke den heller. Da får du brevvekten Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Noen som har kjøpt Galaxy II hos Elkjøp og vet om den er ulåst til tele2? 999 kr for telefon og 3867 kr totalt synest jeg er en fin pris...... Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Hm låste telefoner du kjøper med abbonement som har fast månedspris har du, såvidt jeg vet, rett til å få låst opp uten ekstra kostnad selv om den er låst til en spesiell operatør. Det skal bare være å ta en telefon til Telenor/Netcom/etc hvor du sier at du har kjøpt en telefon og ønsker låse den opp så du kan bruke simkort fra andre operatører. Så sender de deg en email med opplåsningskode. Det gjorde jeg med N8 i alle fall, og det samme gikk jeg igjennom med SGS2en min. Burde ikke være noe problem. Lenke til kommentar
mobja Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Jeg er ny bruker av forumet, så har ikke lest så mye innepå her enda. Men et spørsmål; Har noen hatt problem med å konfigurere den til mms innstillinger på Netcom? Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Er det ikke slik at man kan få opplåsningskode hos leverandøren nå uansett? Det er ikke lov å sperre telefonen. Det er selve abonnementet man binder seg til. Eller er dette bare innbilning? Slik som de dansende, grønne pingvinene oppe på skjermen min. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Hm nei jeg slettet telenor sine som lå inne fra mitt gamle simkort og lastet ned automatiske innstillinger fra netcom sine nettsider etter jeg byttet til netcom og det funker knallbra. Er det ikke slik at man kan få opplåsningskode hos leverandøren nå uansett? Det er ikke lov å sperre telefonen. Det er selve abonnementet man binder seg til. Eller er dette bare innbilning? Slik som de dansende, grønne pingvinene oppe på skjermen min. Nei ikke hvis det er feks et abbonement med 0,- månedsavgift eller kontantkort, da er låsen in full effect om jeg husker rett. Endret 12. juni 2011 av Slai Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Vet at Telenor/netcom låser opp gratis vist du kjøper med binding Men usikker på tele2 Kjøpte en tele2 telefon i fjor sommer som ikke var låst. Kan alltids spørre i butikken, men lenge til tirsdag Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Finnes det flere versjoner av KE7? Jeg vet jeg har KE7 men jeg aner ikke hvorvidt det er snakk om kernel eller FW eller hvilken KE7versjon jeg har kontra burde ha. Hva er de optimale versjonene av Kernel og FW for tiden? Regner med hvis jeg får den infoen kan jeg sjekke på About Phone på telefonen hvorvidt jeg matcher det eller ei? Beste ROM: XWKE7 EU Beste kernel: ZSKE7 Du kan se hva du har under kernel version og build number på Settings -> About phone. Allright jeg har GINGERBREAD.XWKE7 som build number, så det burde vel være allright, står ikke noe om EU da, vet ikke om det har noe å si? Kernel har jeg 2.6.35.7-I9100XWKE7-CL215725 root@DELL103 #2 DVS at jeg burde bare fikse meg en ny kernel (ZSKE7? har hørt noe snakk om KE8?) men la ROMen være? Flash ZSKE7 med Odin. Du vil verken miste root eller data. Ingen grunn til å flashe KE8 etter hva jeg har lest. Endret 12. juni 2011 av Sveen 1 Lenke til kommentar
Nilsido Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Mener du å flashe ZSKE7 kernel eller firmware? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 (endret) Takker og bukker, Sveen! Kjempegodt å få litt direkte hjelp iblandt . Da var det gjort. Hva er forskjellen fra KE7en jeg hadde og ZSKE7? Nilsido: Kernel Endret 12. juni 2011 av Slai Lenke til kommentar
mobja Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Må man ha på slått "bruk pakkedata" og eller "dataroaming" for å motta / sende mms? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Nå har batteri holdt i 1 dag og 12 timer, og jeg har forsatt 53% igjen! Batteriet holder seg godt ved lite bruk Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Galaxy S II med Tele2 kommer ulåst. Lenke til kommentar
AlwaysSomething Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Må man ha på slått "bruk pakkedata" og eller "dataroaming" for å motta / sende mms? Det er pakkedata Roaming er vel for å bruke mobilnettet i utlandet, tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg