Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Fått den orginale dockingen. utrolig tøff! :)

Har den dockingen og synes den er teit. Fyrer opp en egen modus på mobilen

hver gang jeg setter den i og da blir det bare rot med menyene. Får ikke alldig

kjørt ønskede programmer eller avslutta de. Dessuten står skjermen konstant på

og viser klokka. Dette er unødvendig for min del og bidrar også til at mobilen

blir varm under lading og sliter unødig på skjermen.

Skal se om jeg kan fjerne gjenkjenningen av dockingen på noe vis og bruke

den som en ren lader. Skjønner ikke at dette ikke er valgfritt.

Hadde du kunne posta link til denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått den orginale dockingen. utrolig tøff! :)

Har den dockingen og synes den er teit. Fyrer opp en egen modus på mobilen

hver gang jeg setter den i og da blir det bare rot med menyene. Får ikke alltid

kjørt ønskede programmer eller avslutta de. Dessuten står skjermen konstant på

og viser klokka. Dette er unødvendig for min del og bidrar også til at mobilen

blir varm under lading og sliter unødig på skjermen.

Skal se om jeg kan fjerne gjenkjenningen av dockingen på noe vis og bruke

den som en ren lader. Skjønner ikke at dette ikke er valgfritt.

Hadde du kunne posta link til denne?

Selvfølgelig.

Kjøpte min på cdon: LINK

Lenke til kommentar

Er det mange som merker at telefonen blir veldig varm på baksiden rundt kameraet og forran ved fronkameraet?

til tider så blir hele telefonen glovarm, bare av å ligge i lomma. syns batteriet tømmes fort også.

Lenke til kommentar

Til de som opplever problemer med at batteriet varer under en dag (ca 15 timer). Jeg løste dette ved å gjøre følgende:

* Fryse programmer med Titanium Backup Pro (se tidligere post av meg for hvilke jeg frøs).

* Bytte ruter hvis du har D-Link. Jeg byttet fra DIR-855 til Linksys E4200 (med DD-WRT)

* Oppdater til nyeste kernel for KE7 (den fra Hong Kong).

Jeg vet ikke om det var ruter eller kernel som utgjorde den største forskjellen da jeg gjorde disse ca samme dag. Før var telefonen som regel tom for strøm på denne tiden etter å ha blitt ladet over natten. Nå har jeg 70% igjen.

Lykke til :-)

PS: Frysing av programmer gjorde også at telefonen ikke ble så varm.

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Til de som opplever problemer med at batteriet varer under en dag (ca 15 timer). Jeg løste dette ved å gjøre følgende:

* Fryse programmer med Titanium Backup Pro (se tidligere post av meg for hvilke jeg frøs).

* Bytte ruter hvis du har D-Link. Jeg byttet fra DIR-855 til Linksys E4200 (med DD-WRT)

* Oppdater til nyeste kernel for KE7 (den fra Hong Kong).

Jeg vet ikke om det var ruter eller kernel som utgjorde den største forskjellen da jeg gjorde disse ca samme dag. Før var telefonen som regel tom for strøm på denne tiden etter å ha blitt ladet over natten. Nå har jeg 70% igjen.

Lykke til :-)

PS: Frysing av programmer gjorde også at telefonen ikke ble så varm.

kan du forklare/linke til kernel ke7 og framgangsmåte og flashe denne tlf??? ikke noe probl. med språk osv med utenlandsk kernel? er kun vant med nokia og iphone :)

Lenke til kommentar

kan du forklare/linke til kernel ke7 og framgangsmåte og flashe denne tlf??? ikke noe probl. med språk osv med utenlandsk kernel? er kun vant med nokia og iphone :)

Her er en link som skal forklare alt:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

Jeg ser det er ei liste over forksjellige versjoner. XWKDD, XWKE1, XWKE7 og XWKE8. Sida forklarer hvordan man flasher, men ikke hva forskjellen på disse er?

Lenke til kommentar

Her er en link som skal forklare alt:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278

Jeg ser det er ei liste over forksjellige versjoner. XWKDD, XWKE1, XWKE7 og XWKE8. Sida forklarer hvordan man flasher, men ikke hva forskjellen på disse er?

Du vil flashe XWKE7 XEU (ROM), deretter roote med den usikre kernelen for så å flashe ZEKE7 (som er den nyeste kernelen).

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Så har jeg forstått dette riktig for å få en STOCK firmware med root-tilganger?

1) Flashe med Rom XWKE7 XEU

2) Laste usikker kernel (hvilken, fra hvor?)

3) Roote. (Nøyaktig hvordan gjør jeg dette, samt hvordan benytter jeg meg av denne root-funksjonaliteten i etterkant?)

4) Flashe til nyere kernel

Jeg ser også på villainrom. Den ser ut til å være roota, slik at jeg bare trenger å flashe denne firmwaren med ODIN.

Litt mer informasjon om rooting, hva det kan benyttes til etc, hadde vært flott. Altså link til en samleside som forklarer litt om konsepter, metoder og fordeler, dersom noe slikt finnes.

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Root er egentlig kun til og få admin-tilgang til "skjulte" filer på tlf. det kan være kjekt om man skal endre ting som normalt ikke skal endres.

De fleste "rommene" som ligger på xda er med root (Admin)

For meg så virker det ikke helt som du trenger root, men om du forsatt ønker det kan jeg forklare "step by step" hvordan du flasher en rom eller rooter en standard rom. :)

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan trenge root til, er å få batteriprosent på batterimåleren opp til høyre på telefonen (istedet for en egen app) samt bedre batteriutnyttelse(fryse programmer?).

--

Finnes det en egen app store for rootede telefoner? Tenker da både ala cydia til iphone (tweaks) og installous (gratis hacka programmer( dersom slikt er lov å diskutere her)).

Telefonen har mulighet til å oppdatere programvaren uten bruk av PC. Vil jeg miste denne muligheten når jeg flasher til feks villain rom 1.0?

Lenke til kommentar

Lite'ning Rom v1.3 XWKE8 har den batteriindikatoren du ønsker, jeg bruker den rommen selv.

Om det finnes en app som cydia vet jeg ikke siden jeg ikke kjenner til den Iphonen.... MEN ja det finnes en app til "cracka" programmer/spill ja. Men det er ikke noe "pop" og diskutere her, men da vet du hverfall at det finnes ;)

Oppdatere tlf uten pc så må tlf ha rom manager + en ClockworkMod Recovery + root. ClockworkMod Recovery følger med Lite'ning Rom v1.3

Om det senere kommer rommer i ClockworkMod Recovery filfromat i fremtiden vet jeg ikke, men håper på det selv.. men pr idag er det ikke kommet tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg vetikke om dette er den rette tråden å legge mitt spørsmål i.....

Det finnes ingen social networking widget for tw 4 men for 3. Med unntak hvis man ikke bruker ADW launcher osv.

er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan skaffe meg et widget likt sense's friendstream, uten å måtte bruke disse ekstra programmene?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...