Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

For å gå tilbake til original firmware som fulgte med trenger dere å flashe tilbake den versjonen som telefonen kom med. Hadde nok vært lurt å merke seg denne versjonen før man flasher. Antagelig var dette KE2, men denne som ligger ute på XDA er en Generisk XEU av KE2. Vi i norge har nok en multiCSC firmware. Denne er også tilgjengelig på XDA. Deretter må flashcounteren nullstilles.

 

Så vi har ikke denne: Generic NEE (Nordic): http://www.multiupload.com/BNW7UQP9OG

Jeg hadde KE1 så oppdaterte jeg til KE2 via Kies. Vil gjerne tilbake til KE2 og deretter følge oppdateringene via Kies når de kommer tilgjengelig der. Jeg må kanskje bare prøve KE2 NEE (nordic) og KE2 multiSC for å se hvilken som samarbeider med Kies:)

Endret av kathom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...Det eneste jeg så langt er misfornøyd med, er at jeg har fått litt klager på lydkvaliteten, og at det kommer ekko/gjenklang når jeg snakker. Er det noen som har opplevd dette selv, eller hørt om problemet? Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men har søkt uten treff.

 

Jeg fikk også "klager" på lyden, kjøpte en Jawbone Era og fikk tilbakemeldinger om at jeg aldri hadde vært klarere, også sammenlignet med min gamle 3Gs.

 

lett i hele tråden ja? vel det er en god del sider å pløye gjennom, men ja du er ikke den eneste...

 

har jeg den på høytaler blir man visstnok langt borte,

borte eller knatring om jeg holder den i en "unormal" vinkel for telefonen. forsøk å skru av noisecancellation mens du er i samtale og spør personen hører deg bedre da.

Lenke til kommentar

...Det eneste jeg så langt er misfornøyd med, er at jeg har fått litt klager på lydkvaliteten, og at det kommer ekko/gjenklang når jeg snakker. Er det noen som har opplevd dette selv, eller hørt om problemet? Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men har søkt uten treff.

 

Jeg fikk også "klager" på lyden, kjøpte en Jawbone Era og fikk tilbakemeldinger om at jeg aldri hadde vært klarere, også sammenlignet med min gamle 3Gs.

 

lett i hele tråden ja? vel det er en god del sider å pløye gjennom, men ja du er ikke den eneste...

 

har jeg den på høytaler blir man visstnok langt borte,

borte eller knatring om jeg holder den i en "unormal" vinkel for telefonen. forsøk å skru av noisecancellation mens du er i samtale og spør personen hører deg bedre da.

 

Ehh ..., hvor i pokker finner du mulighetene for å avstille denne støykanseleringen da? Ikke under lyder i alle fall - eller, er jeg blind?

Lenke til kommentar

...Det eneste jeg så langt er misfornøyd med, er at jeg har fått litt klager på lydkvaliteten, og at det kommer ekko/gjenklang når jeg snakker. Er det noen som har opplevd dette selv, eller hørt om problemet? Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men har søkt uten treff.

 

Jeg fikk også "klager" på lyden, kjøpte en Jawbone Era og fikk tilbakemeldinger om at jeg aldri hadde vært klarere, også sammenlignet med min gamle 3Gs.

 

lett i hele tråden ja? vel det er en god del sider å pløye gjennom, men ja du er ikke den eneste...

 

har jeg den på høytaler blir man visstnok langt borte,

borte eller knatring om jeg holder den i en "unormal" vinkel for telefonen. forsøk å skru av noisecancellation mens du er i samtale og spør personen hører deg bedre da.

 

Ehh ..., hvor i pokker finner du mulighetene for å avstille denne støykanseleringen da? Ikke under lyder i alle fall - eller, er jeg blind?

 

Under samtale kan du trykke på venstre "touch" knapp og så får du opp valg om å slå av dette, men tror du må gjøre det hver gang du ringer eller får samtale, men det er jeg ikke sikker på da jeg kun har prøvd en gang.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

 

Har et problem med telefonen min, den nekter å oppdatere seg med KIES!

 

Får opp følgende feilmelding når den skal laste ned oppdateringen:

Fikk ikke tillatelse fra GT-I9100-administratoren. Programmet lukkes.

 

 

Forslag?

Et dumt forslag, har du høyre klikket på kies iconet på pcen, og valgt Kjør som administror?

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Spørsmål 1: Jeg hadde tidligere samsung omnia hd, og ble veldig fortrolig med route66 med stemmstyring og det hele. Finnes det en god, gjerne gratis gps noen anbefaler? Med i hvertfall norske og europeiske kart.

 

Spørsmål 2: Lyden jeg får når jeg spiller musikk med de tilhørende ørepluggene er mildt sagt jævlig. Noen andre som opplever dette?

 

Spørsmål 3: Hva skyldes dette evige problemet med syncronisering av kontakter? Jeg synker både telefonens "mine kontakter", google, fb, twitter og linked in. Opplever stadig et rødt utroppstegn og teksten "synkronisering opplever for øyeblikket problemer, det er snart tilbake" -Og det hender at den faktisk er, ett par dager senere går synken som bare det:)

 

Tips: Jeg har funnet det jeg mener må være den beste hurtig-oppringing med bilder av kontakter som er mest brukt. Det er sony ericsson som står som produsent av apps`en og den heter life.contacts. Har lagt den som skjerm nr to, og fryder meg over tilgjengligeheten til mine mest brukte kontakter:)

Lenke til kommentar

Dæven! Nå synker batteriet mitt helt sinnsykt mye. Har sunket fra 21% til 9% på en halvtime nå...aner ikke hvorfor. Noen som kan gi meg tips?

 

36cf6557efcd2341344a16272e7da480.jpeg

Bump.

 

Kan noen også si hvorfor den har brukt å mye på WiFi deling? Har ikke gjort det i det hele tatt!

 

frys den...

Lenke til kommentar

Dæven! Nå synker batteriet mitt helt sinnsykt mye. Har sunket fra 21% til 9% på en halvtime nå...aner ikke hvorfor. Noen som kan gi meg tips?

 

36cf6557efcd2341344a16272e7da480.jpeg

Bump.

 

Kan noen også si hvorfor den har brukt å mye på WiFi deling? Har ikke gjort det i det hele tatt!

 

frys den...

Det blir for dumt :p Jeg vil ikke roote telefonen, så da er det ingen mulighet til å hindre dette?

Lenke til kommentar

...Det eneste jeg så langt er misfornøyd med, er at jeg har fått litt klager på lydkvaliteten, og at det kommer ekko/gjenklang når jeg snakker. Er det noen som har opplevd dette selv, eller hørt om problemet? Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men har søkt uten treff.

 

Jeg fikk også "klager" på lyden, kjøpte en Jawbone Era og fikk tilbakemeldinger om at jeg aldri hadde vært klarere, også sammenlignet med min gamle 3Gs.

 

lett i hele tråden ja? vel det er en god del sider å pløye gjennom, men ja du er ikke den eneste...

 

har jeg den på høytaler blir man visstnok langt borte,

borte eller knatring om jeg holder den i en "unormal" vinkel for telefonen. forsøk å skru av noisecancellation mens du er i samtale og spør personen hører deg bedre da.

Det hjalp ikke å skru av noise cancellation, dessverre.

 

@sanztra: Det hadde sikkert hjulpet, men jeg er ikke interessert i å begynne å bruke bluetooth-handsfree for å kunne snakke i telefonen.

Lenke til kommentar

Dæven! Nå synker batteriet mitt helt sinnsykt mye. Har sunket fra 21% til 9% på en halvtime nå...aner ikke hvorfor. Noen som kan gi meg tips?

 

36cf6557efcd2341344a16272e7da480.jpeg

Bump.

 

Kan noen også si hvorfor den har brukt å mye på WiFi deling? Har ikke gjort det i det hele tatt!

Hmm... Skru av Wifi? Ser ut som den deler hele tiden og Wifi suger ganske mye batteri, spesielt når du har dårlig signal (som vist på bildet). Dårlig signal vil alltid mobilen kjempe seg til å få kontakt med nettverket hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dæven! Nå synker batteriet mitt helt sinnsykt mye. Har sunket fra 21% til 9% på en halvtime nå...aner ikke hvorfor. Noen som kan gi meg tips?

 

36cf6557efcd2341344a16272e7da480.jpeg

Bump.

 

Kan noen også si hvorfor den har brukt å mye på WiFi deling? Har ikke gjort det i det hele tatt!

Slik var det hos meg også da jeg hadde KE2.Selv om jeg slo av Wi-Fi nesten hele døgnet..

 

Men jeg roota den og fryste bl.annet WiFi deling.

Nå holder batteriet lenge.

 

1dag og 7 timer nå og enda 29% igjen og har brukt den mye.Så det hjelper å roote,men om du ikke vil det,er vel eneste mulighet å slå av Wifi helt.

Endret av Njord74
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...