Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal så smått begynne å gjeninnføre forskjellige programmer og funksjoner for å prøve å finne ut hva som fikk telefonen til å sluke batteri. Men det kommer kanskje til å ta en stund før jeg finner ut noe fornuftig.

 

Har også hatt problemer med kort batteri tid. Men nå ligger jeg jevnt på 30 timer eller mer, selv ved bruk av wifi/3G, tar noen bilder, Noen widgets, snakker litt i tlf og litt trykking for "gøy". Kan ikke helt sette fingeren på en ting som gjorde utslaget. Men det jeg har gjort så langt, og som (jeg tror) har hatt størst effekt for meg er:

 

Kastet ut d-link routeren. Slår også av wifi/3G når jeg VET jeg ikke har bruk for det på noen timer. Men glemmer det også ganske ofte. Slår også av wifi/3G om jeg har dårlig dekning og ikke behov for å bruke det der og da.

Slettet ALT på standard skrivebordene, siden jeg bruker Launcher pro, og skrivebordene der.

La inn beta versjonene av Spotify som skulle fikse battery drain i Spotify. Mulig det er innbilning, men jeg har på følelsen at dette hjalp veldig. Mulig den ryddet opp i noe "grums"......

Ellers så har jeg et forholdsvis fornuftig antall widgets og apps på tlf. Har alt jeg trenger og litt til, men er ganske flink til å fjerne apps jeg ikke bruker.

Satte skjermebelysningen til auto. Setter den heller opp ved behov.

Også spiller jeg svært lite.

Ikke noe rakettforsker svar eller store nyheter, men disse tingene har uten tvil gjort store utslag hos meg.

Lenke til kommentar

Neida, ligger løsninger for å nullstille både flashteller og fjerne utropstegnet under boot som forteller at du kjører uorg.rom på nett.

Selv har jeg bestillt en liten "dongle" på eBay som nullstiller dette ved å sette telefonen i "download modus" og koble donglen til tlf.

 

Om du tar deg en rask kikk på forrige side i tråden, så sier også jeg dette.

Lenke til kommentar

Neida, ligger løsninger for å nullstille både flashteller og fjerne utropstegnet under boot som forteller at du kjører uorg.rom på nett.

Selv har jeg bestillt en liten "dongle" på eBay som nullstiller dette ved å sette telefonen i "download modus" og koble donglen til tlf.

 

Om du tar deg en rask kikk på forrige side i tråden, så sier også jeg dette.

Skjer dette liksom automatisk? Man bare sett telefonen i Download Modus, plugger inn dingsen, så er den nullstilt og fiksa? Trenger ikkje å gjere noko anna?

Lenke til kommentar

Ser at flere har problemer/er misfornøyd med batteriet. Jeg har hatt telefonen i under en uke, og synes det er akseptabelt, men ikke imponerende.

 

Etter 12 timer, hvorav flere av dem med "tung" bruk, har jeg 25% igjen. Har blant annet hørt et par timer på musikk med Spotify (som jeg tror sluker strøm, selv om "Battery usage" påstår at det bare er 7%), en god del surfing (screen on = 2:17), flere samtaler (totalt over en time), sync på hele tiden, noe SMS/mail, GPS noen minutter, og har installert og testet et par programmer fra Marked. I teorien skal jeg kunne få noe økt kapasitet de neste dagene, ettersom jeg ikke har ladet telefonen så mange ganger enda, men tror det vil være snakk om lite (eller ingenting). Uansett synes jeg det er akseptabelt nå, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at den varte en uke. Noe må man vel ofre for stor skjerm og høy ytelse. ;)

 

Det eneste jeg så langt er misfornøyd med, er at jeg har fått litt klager på lydkvaliteten, og at det kommer ekko/gjenklang når jeg snakker. Er det noen som har opplevd dette selv, eller hørt om problemet? Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men har søkt uten treff.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg få kopiert en MMS som ikke er kommet frem til sender? Altså, jeg sendte en lang tekstmelding i natt. Den er ikke kommet frem til vedkommende, men den ligger jo i gruppa av meldinger som har foregått mellom oss. Så hvordan kan jeg få kopiert opp det og sendt det på en annen måte?

Lenke til kommentar

kan du ikke bare klikke på meldinga og velge "forward" og så skrive inn en epostadresse som recipient? Evt kopiere innholdet over til en epostklient og sende derfra?

 

 

Spørsmål:

 

Jeg hører masse om div roms til min søte mobil. Jeg aner ikke hvor mange som finnes eller hvilke som har hvilke pros and cons. Er det noen som kunne lagd en liten oversikt for oss nybegynnere om hva som er bra og dårlig med diverse custom roms, som cyanogen mod feks?

 

 

Selv har jeg har kjørt denne guiden for rooting:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

 

Dette gjør at jeg egentlig ikke har peiling på hva jeg sitter med for tiden :p . MEN jeg er veldig gira på å få notificationbar'en nederst på skjermen, for eksempel.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Bruker du standard sms appen eller handcent eller gosms eller hva?

 

 

enda et spørsmål: jeg sitter med disse settings under About Phone:

 

 

Baseband version;

i9100XXKE4

 

Kernel version:

2.6.35.7-i9100XWKE7-CL215725

root@DELL103 #2

 

Build number:

Gingerbread.xwke7

 

 

Hva trenger jeg gjøre for å få denne tilbake til "out of the box" state? Jeg rootet med denne guiden http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13319294&postcount=1 og lurer egentlig mest på om jeg har rette greiene installert (siste offisielle samsung KE7) eller om det er noe jeg burde fikse opp i her.

 

I tillegg har Kies sluttet fungere. Satte tlf i uten USB debugging og prøvde kjøre Kies. Ingenting skjedde. I wonde why.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Bruker du standard sms appen eller handcent eller gosms eller hva?

 

 

enda et spørsmål: jeg sitter med disse settings under About Phone:

 

 

Baseband version;

i9100XXKE4

 

Kernel version:

2.6.35.7-i9100XWKE7-CL215725

root@DELL103 #2

 

Build number:

Gingerbread.xwke7

 

 

Hva trenger jeg gjøre for å få denne tilbake til "out of the box" state? Jeg rootet med denne guiden http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13319294&postcount=1 og lurer egentlig mest på om jeg har rette greiene installert (siste offisielle samsung KE7) eller om det er noe jeg burde fikse opp i her.

 

I tillegg har Kies sluttet fungere. Satte tlf i uten USB debugging og prøvde kjøre Kies. Ingenting skjedde. I wonde why.

 

Dette3 lurer jeg også på. Jeg har benyttet Odin å oppdatert til KE7. Noen som vet hvordan man går tilbake til standard? Jeg har kun byttet firmware, dette vil vel ikke påvirke garantien?

Lenke til kommentar

Er det lurt å oppdatere absolutt alt? Om der er noe som blir oppdatert i den nye android, og man har tatt backup, så vil det komme tilbake igjen, om android har forandret/fjernet noe?

 

Nei, se hva du tar backup av. Normalt tar jeg bare "user apps only", men kan være greit å plukke ut ting som accounts and settings og wifi-networks osv. Blir litt mere jobb å sette opp på nytt, men da er det i alle fall ingenting som ikke er kompatibelt :)

ok.

Har satt opp det meste som er grønt og hvit, noe rødt, som er bruker innstillinger. Oppdateringer hver søndag natt.

Lenke til kommentar

...Det eneste jeg så langt er misfornøyd med, er at jeg har fått litt klager på lydkvaliteten, og at det kommer ekko/gjenklang når jeg snakker. Er det noen som har opplevd dette selv, eller hørt om problemet? Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men har søkt uten treff.

 

Jeg fikk også "klager" på lyden, kjøpte en Jawbone Era og fikk tilbakemeldinger om at jeg aldri hadde vært klarere, også sammenlignet med min gamle 3Gs.

Lenke til kommentar

For å gå tilbake til original firmware som fulgte med trenger dere å flashe tilbake den versjonen som telefonen kom med. Hadde nok vært lurt å merke seg denne versjonen før man flasher. Antagelig var dette KE2, men denne som ligger ute på XDA er en Generisk XEU av KE2. Vi i norge har nok en multiCSC firmware. Denne er også tilgjengelig på XDA. Deretter må flashcounteren nullstilles.

Lenke til kommentar

Bruker du standard sms appen eller handcent eller gosms eller hva?

 

 

enda et spørsmål: jeg sitter med disse settings under About Phone:

 

 

Baseband version;

i9100XXKE4

 

Kernel version:

2.6.35.7-i9100XWKE7-CL215725

root@DELL103 #2

 

Build number:

Gingerbread.xwke7

 

 

Hva trenger jeg gjøre for å få denne tilbake til "out of the box" state? Jeg rootet med denne guiden http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13319294&postcount=1 og lurer egentlig mest på om jeg har rette greiene installert (siste offisielle samsung KE7) eller om det er noe jeg burde fikse opp i her.

 

I tillegg har Kies sluttet fungere. Satte tlf i uten USB debugging og prøvde kjøre Kies. Ingenting skjedde. I wonde why.

 

Tror ikke KIES funker i USB-debugging modus. Du må slå av debugging og sette den i KIES-modus.

Lenke til kommentar

Det hadde vært kjempelurt, men jeg hadde allerede flashet til KE7 når jeg fant ut at jeg skulle kjøre den rooting guiden :/ . Men slik JEG forstår det så forandrer denne guiden kernelen, ikke FW eller ROM. Men usikker på om dette kan affektere oppdateringer osv...

 

 

Har USB debugging skrudd av. Programmet starter ikke, uavhengig av om tlf er koblet til eller ei. Har reinstallert uten at det hjalp. Det har funket før :< .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hei samsung venner.

Nå har jeg hatt mobilen i 2 dager og jeg er mektig imponert over videokameraet, å filme i 1080p gir en overraskende god kvalitet.

Det jeg lurer på er hva er det som gjør at det lille kameraøyet kan gi så god videokvalitet i 1080p? Noen som kan forklare meg hvordan det funker og noe jeg kan lese om dette?

Jeg testet samsung mobilen mot et fotokamera canon s5 fra 2007 og mobilkameraet i 1080p var så ufattelig mye bedre å filme.

Kameraøyet på canon s5 er sikker 100 ganger større men likevel så gir det mye svakere bilder, dette kan ikke filme i HD, men likevel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...